Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun helmet 2009 -elokuu

Kommentit (300)

Vierailija
221/300 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja mietin tänään. Tomppakin käyttää vielä 62cm housuja sellaisia joissa ei ole sukkaosaa. Isompi yläosa (bodyt 74-80cm) ja pienempi alaosa Tompallakin. 74cm housuja kokeiltiin ne oli vielä isot. Itselläni on toisin päin menee s-kokoiset paidat (36) mutta housujen pitää olla m-kokoa vähintään, vaikka niistä pitää puolimetriä leikata pituutta aina pois kun mun jalat loppuu kesken jotenkin. Itse en osaa edes ua:na lyhentää housuja, tai osaan, mutta lopputulos on, että toinen lahje on vino toiseen ja toinen toiseen suuntaan oikein taiteellisesti. Mulla onkin peruskoulun päästötodistuksessa 10 kuviksesta. Mutta nyt herää Tomppa.

Vierailija
222/300 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoi uniaan vauveli tutin kanssa. Oli mukava kuulla sailoristakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/300 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas yöunille meno muuttunut samanlaiseksi helvetiksi kuin kuukausi sitten. Erona on että kuukauden verran on ollut säännölliset iltarutiinit, jotka tuntuivat toimivan, eikä yöunille enää ole nukutettu tissille. Nyt tyttö huutaa täyttä kurkkua 1-2h ennen nukahtamista ja heräilee useamman kerran huutamaan muutaman tunnin ajan nukahtamisesta. Loppu yö meneekin sitten hyvin. Tää on tullut pikkuhiljaa, ei yhtäkkiä. Sylvi on terve ja päivisin lyhyistä päikkäreistä huolimatta kohtuullisen hyväntuulinen.

Ollaan laitettu nukkumaan vähemmän väsyneenä ja enemmän väsyneenä. Ollaan annettu suppoja hammaskipuun. Huuto alkaa muutaman minuutin päästä tissistä irroittamisesta, eikä siihen auta tassutelut, rauhoittelut, syliin ottamiset, keinuttelut. Joskus sängystä syliin ottaminen vaan koventaa huutoa. Miehen kanssa lasketaan viikkoja et koska on 6kk täynnä että voisi kokeilla huudatusunikoulua, niin paljon tämä ahdistaa. Ja mä kun luulin et olisin viimeinen joka antaa lapsen itkeä, mut jotenkin tuntuu et muutaman yön isot itkut on loppujen lopuksi parempi kuin joka illan isot itkut. Tänään miehen piti olla iltariennoissa, mut mun oli pakko soittaa se kotiin kun en enää jaksanut yksin. Muutaman illan takainen poikkeuksellinen tutille nukahtaminen vaan vahvisti säännön, et Sylvi ei tuttia syö. Voi kumpa söisikin!

Kiitos kun sain purkaa pahan olon tänne, olo on kuin 20h työpäivän tehneellä nyt kun Sylvi vihdoin nukkuu. Nyt on hyvä kuunnella vanhaa Nick Caven räimettä, sopii olotilaan. Mua alkaa jo pelottamaan vajaan kuukauden päässä häämöttävä Berliinin reissu et miten siellä sujuu. Onneks meillä on yksiö varattuna majapaikaksi, hotellista varmaan lennettäisiin pihalle... =/

Jadeade, mikä sun toimiva yökestosysteemi on? Meillä mennään nyt yhdellä kertiksellä illasta aamuviiteen-seiskaan, jonka jälkeen kestolla pärjää ysiin asti. Olis kiva luopua siitä yhdestäkin kertiksestä, ainakin sit kun unillemeno saadaan vähän paremmaksi.

Vauvatanssi kuulostaa kivalta! Mä aion ilmoittautua muskariin ens viikolla, Sylvi varmasti nauttii rytmisistä musiikkileikeistä. Mut äiti ei aio siellä laulaa... Vauvauinti kiinnostaisi, mut on sen verran kallista ja ilmeisesti tosi suosittua, että antaa niiden mennä jotka ovat enempi innostuneita.

Sakun huuto kuulostaa ikävältä, tsempit täältä huutolasta! Joo, jospa kiinteät auttaisi... Mä aion vielä lähes täystissittää muutaman viikon, mut oon jo kattellut kaikenlaisia unipuuroja sillä silmällä...

Tästä päästäänkin lemppariini eli kakka-aiheeseen, eli joka aamuinen luumuannos tuntuu toimivan. Eilen turahti vaippaan jokseenkin luumusosepurkillisen kokoinen määrä luumusoseen näköistä (muttei hajuista) tavaraa, eli rööri toimii taas. Sylvi vetää jopa kolmasosapurkillisen kerralla eli hyvin maistuu. Samalla koittaa tunkea ruokalappua suuhun, varsinkin kernikankainen tuntuu ilmeisesti tosi hyvältä ikeniä vasten luumukuolakuorrutettuna.

Kuukupista kysymys kun tahtoisin kokeilla sitä tulevaisuudessa. Voiko sitä käyttää kierukan kanssa? Ja kiitos vinkistä (sori nyt en muista kuka) et voisi mennä laitattamaan yksityiselle sen kierukan, mutta jostain kumman syystä Helsingin kaupunki tahtoo antaa mulle ilmaisen kierukan, niin minäpä otan sen ilolla vastaan vaikka siinä menisi vuosi.

Toivottavasti Sande kämppähomma onnistuu! Onko samoilta kulmilta? Aika urheata viedä Urho taiteilemaan, hyvä hyvä! =) Ehkä me ens vuonna... Sylvi olis pitänyt tuoda sinne punkpiknikille, olis varmaan vetäissyt ennätyspäikkärit!

Jahas, täytyy kai itsekin nukkua joskus. Tilaan Johnny Deppin mun uniin, ellei teillä Lyyti ole vielä ne kaupat kesken Johnnyboyn kanssa?

t. väsytsili&huutosylvi

Vierailija
224/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksuja tsilille ja voima hali. Tiedän kyllä hyvin ton tunteen, ei millään jaksais sitä illasta toiseen. Noihin on paha mennä antamaan neuvoja kun jokaisella kaikki on niin yksilöllistä. Meillä huudon määrä kertaantuu väsymyksestä.

Eilen tuli kakka jota avitettiin luumulla ja pienellä määrällä lääkettä. Sitä itkettiin kun se tuli ja jestas sen määrää...sitä oli 3 ihmistä vaihtamassa.

Eilen oli parempi päivä. Velli ei näytä kyllä pysyvän yhtään paremmin sisässä. Muuten sit yritin rajottaa maidon määrää syöttämällä ensin soseet ja enemmän sitä.

Päivän huuto/yrjö annos tuli tietty 85 päivillä. Onneksi sitä ennen tuli hurmattua kaikki ettei jäänyt ihan ikävää vaikutusta.

Höh, pikkumies vaan torkkuu tissillä. Jos pois sen lasken niin taatusti herää

Vierailija
225/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen kuukupitellut kierukan kanssa, tosin en tämän vaan edellisen kierukan kanssa. Pitäis ostaa isompi malli, kolmannen synnytyksen jälkeen pienempi koko ei oikein skulaa.

Mies odottaa nettivuoroa ja Jupe kakkaa sylissä, eli se on moro

tsemppiä huutajien iltoihin

tuuti

Vierailija
226/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan pitkästä aikaan... ollaan näköjään oltu niin kiireisiä ettei edes sivuille ole kerennyt...

Nyt kun muutimme niin kaikki on jotenkin lähellä ja tulee lähettyäkin sitten herkemmin ulos ja tapaamaan ystäviä... pikaiseen luin koko kuun läpi... ;)

Helsinki miitit voi valitettavasti jäädä meidän osalta... ei siitä haluaisin kovasti olla mukana mutta meidän neljä vuotias ei vain kovinkaan viihdy niin en oikeen saa sitä mihinkään tohon aikaan... ja keskellä viikkoa... joten on siis huono ajankohta :(

Vericialle? muistankohan oikein että teillä ei ollut tullu pituutta? voin näin "asiaan panautuneena" kertoa että toi on ihan tavallista ettei kasvua välttämättä tullut ja seuraavassa kuussa ottaa sen sitten kiinni... miellä siis pojalta puttuu kasvuhormoni mikä todettu vasta kolme vuotiaana aikaisemmin noille ei oikein tehdä mitään.. eli meille puhuttiin alussa että aivan normaalia siis jos ei kasvua ole tullut.... valitettavasti meidän kohdalla pojalta puuttuu kasvuhormoni mutta ottaa ikäisiään nyt kovalla vauhdilla kiinni (alku tilanne 3v -3 käyrillä)

Meidän vauhti veikko menee jo "ryömien" eteenpäin... matomaisesti... ja hampaitikin ressukalle taitaa olla tulossa pieni piste alhallta tullut jo läpi :) kasvaa ja voi hyvin... nyt tosin yöt olleet "levottomia" räkäinen ja yskäinen eilisestä asti... voipi olla että yksityiselle täytyypi mennä huomenna jos ei paranemaan päin mene... kovin tyytyväinen jedi on... viihtyy niin lattalla kuin sylissä ja sitterissä yms... yhtä hyvin :)

Tissitelyn päätiin lopettaa jo viikko sitten mutten ole vieläkään päässyt siitä... ehkä maanantaina... mulla tulossa leikkaus parin kuukauden päästä joten sitä silmällä pitäen pitäisi lopettaa... (tai koska pitäisi aloittaa selleinen"esilääkityts" samaann aikaan imetystä ei suositella...) Isompi ongelma taitaa olla kuitenkin se ettei saa ainakan viikkoon kantaa vauvaa ja noin kuukauden verran on liikunta kielto....

Painoa lähtenyt muutamia kiloja vielä ois 6-8 jäljellä... heti kun vaan saan ton imetyksen lopetettua niin aloitan 5päivän tehodietin(siis se minkä voi ostaa kaupasta) ja puhdistuskuuri siihen samaan....

mutta tässäpä tulikin jo kaikkea yritän enemmän käydä moikkailemassa ...

terveisin mikumamma ja Jedi 4,5kk

Vierailija
227/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan listausta näin

2kk

Sailori 2kk 61,5cm 6050g

3kk:

Jadeade 3kk 62,5cm 6345g

Mikumamma 3kk 64cm 7338g

PikkuKeiju 3kk 63cm 5420g

Pikku-Tiuhti 3kk 63,5cm 6520g

Paik 3kk 60cm 5465g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Shinon 3kk 64,5cm 7520g

Tiituska 3kk 64,5cm 7620g

Kaarna@laiva 3kk 61cm 5950g

Sailori 3kk 64,5cm 6870g

4kk:

Emminen 4kk 68cm 7600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

Magda83 4kk 63,3cm 5860g

Orvokki1 4kk 63cm 6420g

Pikkuäiti 4kk 66,3cm 8520g

Päkkänä 4kk 62,5cm 7860g

Sande-75 4kk 65cm 6560g

Satuilija 4kk 64cm 6330g

Sirppu83 4kk 66,5cm 7810g

Verticia 4kk 64cm 6600g

Juliaana 4kk 65cm 6280g

mikumamma 4kk 67cm 8450g

Äitsykkä3 4kk 65,5cm 7030g

5kk

Tsili 5kk 61cm 6280g

on siis hieman selkeempi? saako kannatusta?

Vierailija
228/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin romaanin ja sitten se teksti hävisi johonkin.....!Per....!

Nyt lyhennettynä:

Tsili käy katsomassa MLL:sivuilla tassuhoidosta, tsemppiä teille, kohta on varmaan huutosessiot muisto vaan:)

Kiloista, sain kaikki raskaus kilot pois mutta kun oli jo ennen raskautta "vähän" ylimääräistä ja nyt olen ihan koukussa suklaaseen, joka päivä on saatava! Ja leivon ainakin 2kertaa viikossa.

Laihis alkaa nyt ja 10kiloa lähtee!!

Paitsi että tänään saa vielä vähän karkkia syödä... niin ja jätskii..!

Laskin meidän kuukauden ruokamenot ja tadaa....1200€/kuukausi, ei voi kestää!!!

´Laskin myös muut menot ja meillä on menoja enemmän kuin tuloja? Nyt olen päättänyt saada ruokamenoista ainakin 400€ pois! Mites teillä muilla?

Ekologisuutta on meillä se että ostan suomalaisia kertakäyttö vaippoja ja pesen pyykin 30asteessa.

Musta ei ole kestoilemaan, häpeän kyllä!

Meidän keskimmäinen tuli kipeeksi viime yönä flunssa ja korkee kuume = sikainfluenssa?

Pelottaa Olavin puolesta mutta olen ymmärtänyt niin että olisi parempi saada nyt kuin myöhemmin?

Pakko lopettaa, Olavi haluu tissii:)

Sailori

Vierailija
229/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet pätkii tänään. Odotuspuolelta muistan sailorin leiponeen jotain mielenkiintoista, en vaan enää muista mitä se oli. Ruokamenot on meillä mikähän sana olisi sopiva kuvaamaan.. tähtitieteelliset (hain sitä astmosfääriä.. mikä se on?) Eli suomeksi ei hajuakaan kuinka paljon ruokaan menee kuukaudessa. Olen ehdottanut miehelle, että tehtäisiin kerran kuukaudessa iso ostosreissu johonkin markettiin mistä ostettaisiin kerralla kaikki välttämättömyydet säilyvät sellaiset ja sitten pari kertaa viikossa täydentäisi tuoretavara hankinnoilla. Vaunuista kuuluu tyrskintää.

Vierailija
230/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti jo kirjoitella pari päivää sitten mut kaaleppi kävi kylässä.. toivottavasti ei enää viihdy meillä.

On kanniskeltu ja heijattu koko ilta, sit yhtäkkiä kikatti ja nauro. Muaki nauratti naurettii yhes Saaruskan kans puolisen tuntia ja nyt nukahti.

Jottain piti taas kommentoida, ainakin Päkkänälle ja Sakulle voimia! :) Onko Saku allerginen äidinmaidolle?

Sailori toivois Tku-miittiä hop-lopiin, kuulostaa hyvältä :) Mitä mieltä muut on?

Mitenköhän Juliaanan matka meni, entä Vertician risteily?

Verticia: Saaruskakaan ei ollu kasvanu pituutta kuin 1cm 3kk neuvolas, painoa oli kuiteski tullu kilo. Sit 4kk neuvolas pituutta tullu 5cm ja painoa vajaa kilo. Todettiin neuvolatädin kans et lapset kasvaa pyrähdyksis. Jos oot huolissas ni mittaile vaik kotona :) Yritin ite mitata mut Saaruska ei oikein pelannu mukana. Tsemiä! :)

Ehkäisystä taisiolla puhetta. Turku tarjosi kierukan, laitatin kuparikierukan jälkitarkastuksessa ehkäsyneuvolassa, 9 vko synnytyksestä.

Joku, anteeksi en muista kuka, kirjoitti ettei saunaan pääse.Ollaan mieheni kans saunottu sillain et Saaruska kylppärin puolel sitteris muutaman lelun kans.

vaatteista, Meil tuttaa 74cm, name it 74 ja 80cm, lindex 74 body nafti, housut aika sopivat kuitenki hieman löysät. 80cm hihat ja lahkeet kerran taitetut.

Emminen ja Saaruli(nukkuu :)

Vierailija
231/300 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuäiti laittanu pojista ihanan kuvan :)

Mikumamman lista hieno! Kannatetaan.

Saliorille tsemit kipeän lapsen kanssa! Pikaista paranemista ja toivottavasti ei tartuteihin muihin :)

Öitä!

Emminen

Vierailija
232/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus tällekin päivälle. Ehdin ehkä vielä. Niin mikumamman lista selkeä. Se on hyvä. Meillä onkin 5kk neuvola 9.9 eli pari viikkoakos siihen enää on?

Kysymys joko annatte nan2-maitoa? Nyt heräsi pieni Tomppa.

Vierailija
233/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti sanomani että teidän munakaskokeilu piristi mieltä. Olen kuvitellut, että tyttöjen kanssa on helpompaa...

nyt haisee kakka sylissä,

tuuti

Vierailija
234/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kakkahousu nukahti.

Isot ajaa pihalla pyörärallia. Pitäis raivata keittiö, mutta ei nappaa. Ihanaa kun on vielä lämmintä.

Taidanpa tehdä kannun mehua ja mennä pihalle paistattelemaan

tuuti

Vierailija
235/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tuossa viikonloppuna tajuamaan, ettei noi meidän pienet enää oo mitään vauvoja. Meidän pojalla näyttää kyllä tuota omaa tahtoa olevan kuin pienessä kylässä ja selvästi näkee mistä tykkää ja mistä ei. Miten niistä tuli yht´äkkiä huomaamatta noin isoja.

Mäkin kaivoin jo ensimmäiset 7:lla alkavat bodyt pojan päälle. Housuissa 74:set onkin jo mennyt vähän aikaa. Tosin noissa vaatteissa on aivan järkyt koko erot. Toisissa 62:set on ok ja joissain 70 on tosi tiukka.

NAN2:sta ei ole vielä kokeiltu. Aivan kuten esikoisellekin niin peruna-porkkana velilli on aivan pop. Se on hetki kun 2 dl on mennyt. Yö heräämiseen se ei mitenkään vaikuta. Yhtä usein herää syömään. :-(

Muuten ei mitään ihmeellistä kai. Huomenna on miehen synttärit ja kaikki jutut leipomatta ja siivot siivoamatta. Huokaus! Eli pienen toiveen lähetän siitä, että illalla voisi saku pienet unet ottaa....

Ai niin ne ruokalaskut. Ikinä en ole uskaltanut niitä laskea. Pikkuäidin tavoin voisin todeta että jossain sfääreissä ne on... Luokkaa hillittömät lähinnä.

Vierailija
236/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nausikaa katselee teeveetä ja mulla on huonoäiti olo, kun annan vajaa neljäkuisen tytön tehdä moista.

Kävin yksin taiteidenyössä ja ihmettelin sitä kuinka, jotkut olivat vaunuilla liikenteessä. EN tiedä oliko se lapsista kivaa tai heille turvallista, mutta multa olisi palanut käämi. Rintareppuilijankin näin...toivottavasti hän ei rusentunut ihmispaljoudessa. No mulla meinasi palaa käämi lauantaina kun tyttö vaan huusi. Spåraa venatessa, joku svenskatalande nainen jutteli meistä suvereenisti ruotsiksi ystävänsä kanssa. Ihan niinku en ois ymmätänyt. Pappa vispar ilmaisua käytettiin vaunujen eestaas liikuttelusta. Ois tehnyt mieli tunkea vispilä sen naisen persuuksiin. Oonks mä ainut kel on tollasia agressiivisia ajatuksia väsyneenä ja turhautuneena??? Hope not.

Joo meillä oli aika vaikea viikonloppu ja eilen nyt oli sit onneksi ripuliton/paskaton päivä. Ripulia olikin yli 10 päivää. Tänään tuli vaippaan jotain siltä väliltä ja uskon, et parempaan suuntaan ollaan menossa.

Klo 13 on tosi hyvä taapaamiselle Stadissa.

Tsilille rohkeutta kuukuppikokeiluun, sit kun taas tarvitset suojaa. Ite diggaan ihan kympillä ja on paras ostos vuonna 2008.

Ihan jännitän mukana hyväksytään tarjous ja saako Urho uuden kodin ja kenties oman huoneen. Miltä alueelta etsitte kotia?

Mietin pitäskö ostaa höyrytyskattila, jolla höyryttelis kasviksia neidille--sit joskus kun aletaan syömään. Ymmärsin et höyryttäessä säilyisi enemmän ravintoaineita ja vitamiineja.

Tarkoitus myös olisi ostaa NAN2.sta ens kerralla kaupasta, kun korvikkeelle on käytttöä.

Babylatin rytmeihin ei mahduttu mukaan. Voi olla, et syksy mennään sitten ilmaisharrastuksin Tullinpuominpuiston vauvatapaamisissa ja/tai srk.kerhossa. Ne vaan alkaa niin aikaisin, et saa nähdä kyetäänkö paikalle.

Haluisin ekoilla ja olla ostamatta niin paljon uutta. Kuitenkin tässä maailmassa on jo paljon paljon kaikkea valmista. Kaverilta ostin 5kg 68-80cm vaatteita ja maksoin 30€. Vauvanvaatteet kun on kuitenkin vanhempia varten. Vauva tuskin maindaa vaik ois käytetty, jos ei haise tupakalta tai eläinpölyltä--vauva tuskin maindaa väreistäkään saati siitä onko hieman pesunukkaa tai onko outfit pasee ja så fiftiin minutes ago. Osaako kukaan suositella kirppiksiä Helsingistä? Tai jos suosittelette niin onko sellainen olo, että sahaatte omaa oksaanne? Talvella kävin jäähallilla, mut kaikki vauvamatsku oli lattianrajassa niin siinähän oli kiva kyykkiä jumalattoman mahan kanssa...löysin silti mukavia ehjiä ja puhtaita bodeja a 0,2€/kpl.

Joo ei oo mitään käsitystä paljon menee ruokakauppaan rahaa kuussa. Mä en oo niin kiinnostunut rahan kulutuksesta, vaan enemminkin tarkkailen sitä asuntoon kantautuvan rojun määrää. En halua muuttaa uuteen kotiin ja laajempiin neliöihin vain siksi, et mul on liikaa kaikkea mitä en todella tarvitse.

Tiuhti

Vierailija
237/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä on taas ollut pari iisimpää iltaa, uskomaton tuo miehen magic touch! (muoks, ei ookkaan, pitkän huudon ilta taas menossa) Mä en saa tyttöä millään hiljaiseksi, miehellä menee vartti. Ja kiukkupääneiti on ihan yhtä hymyä kun mies on ollut päivän poissa ja tulee kotiin! Kiitti Sailori tassuvinkistä. Ollaan vähän yritetty, mutta kun neiti huutaa sylissäkin parhaimmillaan tunnin, niin ei siinä paljon pääse tassuttelemaan. Se virhe me tehdään et annetaan nukahtaa syliin, mut tunnin kantelun jälkeen ei enää halua aloittaa alusta. Ehkä pitäisi, huoh. Bonarina mä en saa unta ennen puoli kahta yöllä vaikka menisin kympiltä nukkumaan. Sylvi herää nykyään seiskalta ja siihen neljän syöttö vielä väliin, niin äiti on vähän väsynyt eikä jaksaisi huutoa sitten yhtään.

Mies hommasi nyt työhuoneen muualta, eli kotityöhuone siirtyy jossain vaiheessa Sylvin huoneeksi. Minkähän ikäisenä kannattaisi siirtää omaan huoneeseen nukkumaan? Ja miten ihmeessä sen saisi onnistumaan...?

Me ilmoittauduttiin tänään muskariin! Se menee vähän päällekkäin meidän torstaitreffien kanssa, mut me tullaan sit pikkuisen myöhässä. Sylvi toivottavasti simahtaa rankan musiikkituokion jälkeen niin, että nukkuu sikeästi ja pitkään jotta äiti voi rupatella rauhassa ja juoda kahvia. Tämmöiset kirkkaat tulevaisuudensuunnitelmat joo...

Sylvi on nyt alkanut viihtymään jumppamatolla, jes! Tänään neiti lauloi jatsia radion mukana varmaan puoli tuntia matolla sätkien, oli niin suloista katseltavaa =) Ja tämä kaikki tietysti miehen ollessa kotona. Kun me ollaan kaksin, niin silloin pitää päästä syliin ja mielellään kantaa ympäriinsä ilman kantovälineitä, jotta tyttö olisi tyytyväinen.

Kuukupista vielä: onko niitä eri kokoja? Onko joku hyvä merkki ja mistä kannattais hommata?

Telkkarista: mies katteli Sylvin kans Berliinin kisoja. Mä oon sillon tällön näyttänyt neidille Pikkukakkosen tunnaria netistä, voisi katsoa sen vaikka kuinka monta kertaa. Ei kai tuosta pidä huonoa omaatuntoa ottaa, kyllä ne sitä ruutua tuijottaa tulevaisuudessa kuitenkin.

Oletko Tiuhti käynyt MLL:n lastentarvikekirppareilla? Sivuilta näkyy missä ja milloin niitä järkkäillään. Mulla on koko kesän ollut haaveena käydä Hietsun kirppiksellä, mut haaveeksi on jäänyt. Valterilla on kuulemma paljon lastenvaatteiden yms. myyjiä, mutta sinne ryysikseen en ole uskaltautunut pitkään aikaan, enkä varsinkaan vauvan kanssa.

Pitäs keksiä valmiita sutjautuksia julkisilla paikoilla vauvoista valittaville, että osaisi tiukan paikan tullen heittää jotain osuvaa. (Och samma på svenska) Kirjotelkaapa jos tulee mieleen! Kukaan ei ole vielä valittanut mun kahviloissa imetyksestä, heille sanoisin että olkaa hyvä ja menkää itse vessaan syömään. Vauvan huutoa kommentoiville (taitaa olla nälkä/kuuma/vaippa märkä) oon vain hymyillyt kohteliaasti, vaikka tekis mieli huutaa et kai mä tiedän mikä tällä on ja just oon syöttänyt ennenku lähdettiin liikenteeseen, mut minkä mä voin jos toinen on väsy ja tulee hampaita ja sattuu ja itkettää? Aargh!

Tsemppii Sailorin laihikselle! Toivottavasti teillä on jo parannuttu kuumeilusta.

Tää lähtee jääkaapille, imettäjä tarvii nyt evästä! Ja neiti muuten huutaa taas =(

t. Tsili & Sylvi-Kaaleppi

Vierailija
238/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saku otti tilauksestani iltapäikyt ja jätti iltahuudot väliin. Nyt ei sit tuu yöuni. Jee!

Myrtsin kirppis on ehdoton. Hesaris oli aikataulutkin. On siis la-su ja nyt syksyllä jopa monena vkonloppuna.

Oma iltaruoka viel syömättä. Pakko mennä viel jääkaapille.

Vierailija
239/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet sympatiat Tsilille, toivottavasti Kaaleppi ei viivy pitkään ;) Mul on kyl ihan sama, et annan tissiä kahvilas tai mis vaan eikä pal kiinnosta jos jotakuta häiritsee. Toki yritän peitellä tyyliin puserolla ja kääntyä ihmisistä poispäin jos mahdollista.

Toivottavasti Sande sai asunnon! :)

Pikku-Tiuhti, meil höyrykattila suosiossa, kasviksista tulee tosi hyviä. Myös nakkisämpylöitä joskus höyrytetään. Samoin puuron tekeminen on helppoa, kun ei pala pohjaan :)

Ruokamenoista, meidän kahden aikuisen ja vauvan taloudes kauppaan menee pyöreesti 350€/kk.

Me ei mahduttu vauvauinti ryhmään, täytyy kysellä peruutuspaikkoi, jos joku vaavi ei viihdy altaassa. Mut Tsilin tavoin ilmottauduin tänään vauvamuskariin, eka kerta jo perjantaina. Luulen et saaruska tykkää, tykkää muutenkin kun laulan ja hömpöttelen. Tykkää kuunnella musiikkia. Tänään oltiin mummolassa (appivanhempien) luona kyläilemässä ja Saaruska soitti pianoa pappan sylissä. Saara oikein hihkui ja nauroi, oli niin innoissaan :)

Saaruska nukkuu ja äippä roikkuu netissä samoin isukki. Dataillaan eri huoneis, mies kyl ehdotti et datailtais yhes. Ja mitäköhän siitäki sit tulis ;D

Emminen ja Saara

Vierailija
240/300 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis jouduttu jäädä asumaan Ruotsiin vaikka lähellä oli ettei oltas tultu takasin, ja syy ei ois ollu tullissa vaan mattimyöhäsissä jotka juoksee lastenrattaitten kanssa laivaan, aikaa n. 5 min. ennen kun portit menee kiinni. Kylläpäs oli taas vastuuntuntoisen äidin olo. Ja varsinkin kun siskon tyttö löi pallomeressä päänsä heti kun olin menossa kuvaamaan videokameralla, tippu kaks kertaa, toisella kertaa sit poistuttiinkin hyttiin. Sitä ennen oli menny monta kertaa nätisti ittekseen.

No mieshän sai aiheutettua heti heparit kun tultiin kotiin, kun piti olla meitä hakemassa niin soittaa vasta et mikä tilanne, tuumasin et laiva on satamassa... no hän lähtee pikkuhiljaa ajelemaan... JEES! Onhan se mukava ootella vesisateessa lapsen kanssa... käytiin pikkupalaveri ennen kun suunnattiin nokka kohti tamperetta ja anopin mökkiä ja oltiin saatu ihan sopu aikaseks ennen kun oltiin siellä. Anoppi sain hoidella Aamua ja mä vetelin unta aina aamusin. Toki niillä paistaa aamuaurinko huoneeseen missä nukuttiin, ja tyttö oli joka aamu jo 6 aikaan heräilemässä. Perjantaina tultiin kotia ja kattelin jo kun lähettiin mökiltä että noinkohan tytölle puskee nuha päälle ja joo, räkiksessä oltiin niin äiti kuin tyttökin. Toki äiti enemmän, joten olin enemmän kun kiitollinen miehen lomasta. Nyt ollaan siis kumpikin taas suht kuosissa, päivällä kuitenkin jouduttiin friidaa tytön nenä kun oli oikeen kokkareita.

Kauheesti oli tullu tekstiä välissä, enkä tietenkään muista kaikkea mitä naureskelin ja ajattelin kommentoida, joten täytyy kai sitä itekin uskoa ja alkaa kirjottaa ensin sinne wordiin niin saa joskus kirjottettua muutakin kuin omaa napaa... mutta sitähän piisaa.

Helsinkimiitteistä, kuullostaa hyvälle toi kuukauden toinen torstai ja klo 13, waynes ellei toisin täällä sovita.

Nauratti muuten noi missä on vanhempia lapsia, että ne keksii kaikkea... antaa ainakin meille muille naurun, vaikka äiti ei ehkä niin iloisesti naurakaan. Joten ilomielin luen niidenkin tekemisiä ja perheen touhuja.

Plussat ja miinukset

+ osaa rauhottua illalla ite nukkumaan

+ iltasin säännöllinen nukkumaanmenoaika

+ imetys ainakin vielä sujunu

+ pääsääntöisesti iloinen tyttö

+ tarkkailee ja osaa touhuta ittekseen

+ tutittelee vaan nukkumaan mennessä tai mielipahaan

- Kun vetää herpat ei saa rauhoteltua helposti millään

- ei kauheen innokas liikkumaan

- kadottanu hyvät päikkärilahjat

No kai sitä plussalistaa sais tehtyä vaikka kuinka paljon ja jos ois huono päivä takana niin eiköhän miinuslistaankin tulis kanssa muutama lisää.

Sandeko se puhu sitä vauvakinoa, kattelin kanssa sitä mutta oltiin just reissussa niin en sit päässy, mutta meinaan mennä jos vaan tulee joku kiinnostava leffa, kun muhun uppoo just semmonen helppo katottava, mieluiten joku vähän romanttinen komedia.

Äh, pää jumittaa, mutta niskat ei kun kävin tänään hierojalla, toki eiköhän ne kohta oo taas jumissa kun könötän tosi ergonomisessa asennossa sohvalla läppäri sylissä. Mutta taidan suoriutua suihkuun ettei naapuri hermostu.

Kiitos muuten hienoista kuvista, laittakaa lisää. laitan itekin kun ensin vaan joskus saa ne purettua koneelle. Ehkä sit jouluna...

Kirjottelen ja kommentoin myöhemmin lisää, kaikille hyvää alkanutta viikkoa!!

Vähäisiä huutoja ja sujuvia kakkoja

Satuilija ja Aamu reilu 4 kk