Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Nimi, jonka suosiota et ymmärrä

Vierailija
29.07.2009 |

Itse en tajuamiksinimet Jere,Jesse ,Jimi, Arttu, Aatu, Eetu, Emma, Ella ja Sara ovat suosittuja. Rumia nimiä!

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oma poikani on Oliver (ulk. sukunimellä), joten eipä kai minulla ole mitään sanomista asiaan, kun se mainitaan tässä ketjussa muutamaankin kertaan. ; )

Vierailija
62/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ees oo erikoisia, pahin ehdottomasti on Luca! kuulostaa koiran nimeltä. "Kaverillani" on pojan nimi Luca ja koira nimeltä Luna. Missä mielikuvitus!? ja kumpi taas olikaan koira?

Myös Mico ja kaikki C nimet on niin tylsiä kuin olla ja voi.

Veeti on mitääbsanomaton nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aikaan haukkumista mielikuviensa tai maineen takia, sekä perinteiset kuluneet nimet, kuten pirjo, merja, tarja, sini, suvi, tulla, hilkka, leena, pekka, teemu, ville, väinö, risto, ukko, mies, veli, kukka, floora, ylermi, yrjö, jorma, yrjänä, reko, sara, meri, tuuli, akseli (autonko akseli), juuso (juusto), rikhard, kerttu, iida, aada, pihla, minttu, roosa, ja sitten kaikki ihmeelliset väännökset, kuten noona, neena, nanni (miksei nänni?), jimi, jiri, jne. MUTTA OLEN SITÄ MIELTÄ, ETTÄ KUKAAN VANHEMPI EI OLE PAHAA TARKOITTANUT LASTAAN NIMETESSÄÄN, VAAN SE NIMI ON OLLUT JUURI NÄILLE VANHEMMILLE JA TÄLLE LAPSELLE SOPIVA JA KUNNIOITETAAN ME MUUTKIN SITÄ, JOOKOS?

Itselläni on Emma ja Jesse ja se kaikkein kamalain Kaapo (uskallan tunnustaa), mutta kenenklään nimi ei ole siksi se, mikä on, koska olisi muotinimi, vaan koska lapset ovat olleet niitten näköisiä ja oloisia! Ehkä nyt antaiin Emmalle ja Jesselle jotain harvinaisempaa, jotta pääsisin eroon tälläiseten ahdasmielisten ihmisten mielipiteistä, mutta toisaalt niinkuin näitte, en itsekään ymärrä kaikkia valintoja, joten annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan, jookos :o) ?

Vierailija
64/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

mutta tunnen/tiedän toistakymmentä teini-ikäistä Emmaa :)

Omasta mielestäni yököttävin suosikkinimi on EETU,

tulee mieleen sellainen vähämielinen renkireppana.

Vierailija
65/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitlerhän siitä nimestä valitettavasti ekana tulee mieleen :-(. Muitakin inhokkinimiäni täällä jo ketjussa olikin.Veetiä en tajua ollenkaan, äänneasultaan jotenkin löysä. Jani-nimeä olen aina inhonnut. Ronja kuulostaa rumalta. Näitä nimiasioita on vaikea perustella...

Vierailija
66/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi nuo ap:n esittämät on aikalailla mun listoilla myös ja myös kaikki turhan erikoiset.

Vierailija
67/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun korvaani outo nimi. Tulee mieleen luisevan laiha tyyppi, niinkuin isoluinen anorektikko.

Vierailija
68/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

J-nimistä en välitä yhtään ja kieltämättä Veetin suosio on hiukan verottanut sen hienoutta.

En siis pidä liian yleisistä nimistä omille lapsilleni, vaikka monet nimet ovatkin niminä ihan kivoja.

Vierailija
69/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on Kaapo ja mun mielestä se on aivan ykkösnimi ;) Kiva eikä liian yleinen.

Itse en taas antaisi Jesseä tai muita J-nimiä missään tapauksessa lapselleni. Emmä oli aikanaan ihan ok nimi, mut nykyään joka toinen tyttö on Emma eli sekin on aika kulunut nykyään.

Mutta niin me ollaan erilaisia ja lapsetkin ovat. Suotakoon jokaiselle oma makunsa, eikä tuomita lapsia nimiensä mukaan ;)

saa aikaan haukkumista mielikuviensa tai maineen takia, sekä perinteiset kuluneet nimet, kuten pirjo, merja, tarja, sini, suvi, tulla, hilkka, leena, pekka, teemu, ville, väinö, risto, ukko, mies, veli, kukka, floora, ylermi, yrjö, jorma, yrjänä, reko, sara, meri, tuuli, akseli (autonko akseli), juuso (juusto), rikhard, kerttu, iida, aada, pihla, minttu, roosa, ja sitten kaikki ihmeelliset väännökset, kuten noona, neena, nanni (miksei nänni?), jimi, jiri, jne. MUTTA OLEN SITÄ MIELTÄ, ETTÄ KUKAAN VANHEMPI EI OLE PAHAA TARKOITTANUT LASTAAN NIMETESSÄÄN, VAAN SE NIMI ON OLLUT JUURI NÄILLE VANHEMMILLE JA TÄLLE LAPSELLE SOPIVA JA KUNNIOITETAAN ME MUUTKIN SITÄ, JOOKOS? Itselläni on Emma ja Jesse ja se kaikkein kamalain Kaapo (uskallan tunnustaa), mutta kenenklään nimi ei ole siksi se, mikä on, koska olisi muotinimi, vaan koska lapset ovat olleet niitten näköisiä ja oloisia! Ehkä nyt antaiin Emmalle ja Jesselle jotain harvinaisempaa, jotta pääsisin eroon tälläiseten ahdasmielisten ihmisten mielipiteistä, mutta toisaalt niinkuin näitte, en itsekään ymärrä kaikkia valintoja, joten annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan, jookos :o) ?

Vierailija
70/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä makuasioista voi kiistellä, mutta siltikään en oikein innostu

- liian usein kuulluista nimistä: Veeti, Eetu, Leevi, Anna, Nea, Neea jne.

- nimistä, joissa on C- tai Y-kirjain: Henry, Oscar, Nico, Mico...

- Prinssi- ja prinsessanimistä lähiössä: Isabella, Carolyn, Adele, Christian, Arthur...

Yhtä ainoaa inhokkia en osaa mainita. Tai ehkäpä se olisi Jesse (vaikka se olikin ollessani n. 9v. TOSI upee nimi:))

Vierailija
71/75 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä makuasioista voi kiistellä, mutta siltikään en oikein innostu

- liian usein kuulluista nimistä: Veeti, Eetu, Leevi, Anna, Nea, Neea jne.

- nimistä, joissa on C- tai Y-kirjain: Henry, Oscar, Nico, Mico...

- Prinssi- ja prinsessanimistä lähiössä: Isabella, Carolyn, Adele, Christian, Arthur...

Yhtä ainoaa inhokkia en osaa mainita. Tai ehkäpä se olisi Jesse (vaikka se olikin ollessani n. 9v. TOSI upee nimi:))

Mekin siis ollaan päästy nimi-inhokkien listalle,molemmilla lapsillamme kun on toisina niminä muinaisten Skandinaavisten hallitsijoiden nimet..eikä ees asuta lähiössä,ghettossa ennemminkin :0

Vierailija
72/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tiettenkin, että suurimman osan mielestä juuri ne nimet ovat kaikkein kauneimpia!

Sillehän ei voi mitään, jos sulla on vähän outo nimimaku, kenties teilläkin on uniikkinimet lapsille niinkuin meillä.

Vierailija
73/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimistä joilla haetaan erikoisuutta... Ei siis ole mitään yksittäistä nimeä, mutta ärsyttää kun vanhemmat haluavat lapselleen jonkun tosi kummallisen nimen ollakseen tosi cooleja ja sitten lapsi saa siitä kärsiä ikänsä...

Vierailija
74/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun korvaani outo nimi. Tulee mieleen luisevan laiha tyyppi, niinkuin isoluinen anorektikko.

75/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta makuasioistahan ei voi kuin kiistellä ;-)