Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Nimi, jonka suosiota et ymmärrä

Vierailija
29.07.2009 |

Itse en tajuamiksinimet Jere,Jesse ,Jimi, Arttu, Aatu, Eetu, Emma, Ella ja Sara ovat suosittuja. Rumia nimiä!

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee juuri niin, että annetaan nimiä, joita "muilla ei ole". Sitten onkin kastettu vuoden sisällä satoja ja tuhansia samannimisiä...

Muotinimistä usein tunnistaa, milloin ihminen on syntynyt. Kuka nyt kastaa Satuja ja Anneja ja Mikkoja? 70-luvun lapsia... en tunne yhtään Annea, joka olisi lapsi vielä.

Milloinhan mielestäni rumat Pirkko, Martti, Pentti, Markku -nimet tulevat taas muotiin :D ?

Vierailija
22/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten Eelis-nimi voi olla nykyisin niin suosittu. Tuo mieleen Elviksen lähinnä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuime poikaamme Elvikseksi, kun hän oli syntynyt, mm. pitkän tumman hiuskuontalon takia. Sitten Elvis vääntyi tietysti Eelikseksi. :)

Olemme tykänneet nimestä tosi paljon! Eikä Eelis edes ole mitenkään erityisen yleinen, ainakaan jos vertaa esim. Eliakseen.

miten Eelis-nimi voi olla nykyisin niin suosittu. Tuo mieleen Elviksen lähinnä...

Vierailija
24/75 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisu, tarmo, kivi, mainio, frodo, mies...

Vierailija
25/75 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

senja :) sanni ja aino joita ensin mietittiin, olivat liian yleisiä. ja jos jonkun mielestä lapsellamme on kamala nimi, niin syökööt päänsä... :)

Vierailija
26/75 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tyrmistyksekseni todeta, että en ole koskaan ajatellut asiaa ja en ole koskaan miettinyt että joku nimi olisi "karmea" ja "kauhea"

Jokainen nimeää lapsensa mielensä mukaan ja ainahan on mahdollisuus nimi vaihtaa jos lasta ei nimi miellytä.

Vierailija
27/75 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otto-poika ja Otto-automaatti eivät häiritse eikä meidän Oton syntymän jälkeen tullut Otto-lonkerokaan.

Meillä Otto on saanut nimensä kunnioituksesta toista saman nimistä henkilöä kohtaan. Tarina on pitkä, mutta lyhyesti voin sanoa, että ilman erästä jo edesmennyttä Ottoa en minä olisi hengissäkään. Nimenä olen myös Otosta aina pitänyt. Nimi sattui olemaan miehellekin mieleen joten näin meille tuli Otto-poika :-)

Siskollani on Akseli ja veljelläni Aleksi. Kauniita nimiä minusta nekin.

Samoin täällä monen mainitsema Veeti on minusta kiva nimi.

Itse en pidä ns. prinsessanimistä kuten esim. Isabella, Mirabella, Jade. Väännöksistä en myäskään välitä esim. Jadessa, Adessa tms.

Vierailija
28/75 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en voi ymmärtää ainakaan näiden nimien suosiota: Niko, Roni, Jere, Jesse, Jimi, Janina, Janika, Jemina, Jessica, Lumia. En voi ymmärtää k:n korvaamista c:llä (esim. Nico) ihan supisuomalaisessa perheessä.

On paljon muitakin nimiä, joista en pidä (kuten vaikkapa Yrjö, Pirjo ja Sirpa), mutta ne eivät taida olla kovin suosittuja nykyään.

Vierailija
29/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tytöllä(Julia,Janika,Jasmina jne.) sekä pojilla (Jesse,Juuso,Joona,JIMI(kaikista kauhein!!)jne.)

Ehkäpä joku Janne tai Jaakko saattaisi just ja just kelvata...

SORRY,kaikki joilla noita nimiä on...

Vierailija
30/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä Eetun, Vilin, Samun, Nellin ja Nean suosiota, ovat liian lempinimimäisiä minun makuun.

Suosikkinimistä Aleksi, Joona, Veeti, Leevi, Emma, Sara, Sofia ja Venla olisivat mielestäni ihania ja kauniita nimiä, mutten ole omilleni harkinnut juri siksi, että ovat TOP-kympissä. On kyllä löytynyt lapsille sopivat ja upeat nimiet hieman harvinaisemmistakin nimistä, jotka toki löytyvät kalenterista kyllä.

Vierailija
31/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Luka on sieltä kauheimmasta päästä, enkä ymmärrä miten se vieläpä on varsin suosittu nimi.

Vierailija
32/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykännyt Ida, Ada, Iida, Aada jne. nimistä. En tiedä miks... Noi muut mitä luettelitte on ihan kivoja. =)

Vierailija
33/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tooosi suosittuja nimiä... ;)

Vierailija
34/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

must kaikki muut ihmisten ja eläinten nimet on siis niin hirveit, paitsi tietty mun oma ja mun tyttöni nimet siis niin ihqui, et mä en kestä! Ja mä oon jo niin monta kertaa täällä joutunut kertoon ne ja tän tilanteen, eli et kaikki muut on hirveit, etenkin jotku juntit Jii-nimet, et mä en kestä!!!! Hei, pliis, huomenna ei yhtään nimihaukkuma/-kehumaketjui, ookoo!?!

Vierailija
35/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oikeasti joka toinen tyttö on joku noista. aivan järkyttäviä nimiä.

pojista ehkä Veeti (on niiiin loppuun kulunut jo..)

ja nää Veetin ja Eetun väännökset eli Eeti, Peetu yms.

nykyään jo aivan tavalliset nimet alkavat olla niitä erikoisempia, eikä nää peetutjamineat.

Vierailija
36/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun korvaani outo nimi. Tulee mieleen luisevan laiha tyyppi, niinkuin isoluinen anorektikko.

Vierailija
37/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tooosi suosittuja nimiä... ;)

Vierailija
38/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavallani on salkkari nimet muksuilla... sellasta en tajuu!!! ikinä en poikaani ridgeksi kastaisi.. eikä brooke ole kaunis suomalaisella lapsella...

Vierailija
39/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä perähikiällä ei oo n. 100km säteellä muita Veetejä, joten en osaa pitää sitä muotinimenä. Poika on 7v.

Vierailija
40/75 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan kuulu tähän ketjuun, mut mun on pakko sanoa tää, kun muuten ahdistun loppuiäkseni! Sitää tass ei jaksais...Puolet iästäni olen miettinyt, miksei kukaan tuttu ole antanut pojalleen nimeksi Pärttyli!?!