Jeesukseen uskova kristitty vastaa muutamaan kysymykseen
Kommentit (42)
"Jumalan silmissä kaikki ovat yhtä rakkaita ja arvokkaita." Ai esim. Jammu ja Valjakkala?
Itse uskon, että Jumala näkee jokaisessa ihmisessä sen hyvän ja puhtaan, millaisena me synnymme maailmaan. Me ihmiset katsomme toisissamme sitä röhnää, joka kertyy matkamme varrella ja paheksumme ja mittailemme toisissamme näkemäämme pahaa. Jumala näkee sekä röhnän että ainutlaatuisen arvokkaan ihmisen. Jumala tietää, että kukaan ei selviä tästä elämästä tahraantumatta - toisten tahrat vain näkyvät selvemmin muille kuin toisten.
Jokainen ihminen syntyy perisyntisenä, myös minä ja sinä sekä Jammu ja Valjakkala. Omien tekojemme perusteella emme pääse Taivaaseen tai joudu helvettiin, vaan meidät puhdistaa vain Jeesuksen veri. Hänen ristinkuolemansa perusteella syntimme pestään pois ja saamme iankaikkisen elämän.
Kirjoitit:
Kun ehtoollisella pappi lukee synninpäästön, voit olla varma että Jumalan silmissä niitä sinun pahoja tekojasi ei enää ole.
Eikö myös pappi ole ihminen? Eikö yksin Jumalalla ole päätösvalta. Miksi Jumala olisi luonut ihmiset, jos kaikille olisi tiedossa sama "palkka", riippumatta siitä miten käyttäytyy tässä elämässä. Miksi Jammu Siltavuori pääsisi taivaaseen, ja miksi hänelle pitäisi antaa anteeksi? Se ei ole ihmiselle luonnollista, joten miksi Jumala vaatisi meiltä sellaista.
Jo lapsi käsittää, että hyvät ja pahat eivät voi päätyä samaan paikkaan. Elämä on testi. Jumala antaa anteeksi kaiken muun, paitsi sen että pitää jotain muuta Hänen vertaisenaan. esim. jos pitää Jeesusta Jumalana.
Uskokaa Jumalaan, ja tehkää hyviä tekoja.
t.muslimi
Eikö ole epäoikeuden mukaista väittää, että vastasyntynyt lapsi on syntinen? Miksi hän olisi syntinen. Koska Eeva houkutteli Aatamin tekemään syntiä, niin viaton lapsi saa maksaa siitä? Islamin mukaan näin ei ole. Kukaan ei ole syyllinen toisten tekemiin synteihin, ja lapsi syntyessään on täysin puhdas ja viaton. Mitään puhtaampaa, ja synnittömämpää ei voi olla tässä maailmassa. Muslimi uskoo, että jokainen lapsi syntyy muslimina, uskoen yhteen Jumalaan. Syntinen lapsesta tulee vasta myöhemmin. Tai ennemminkin voisi sanoa epätäydellinen. Koska vain Jumala voi olla täydellinen. Ja lapsen kotikasvatus ohjaa sitä, tuleeko lapsesta esim. muslimi, kristitty, ateisti... itse siis olin syntyessäni muslimi, mutta minut kasvatettiin kristityksi. Ja myöhemmin, rippikoulun jälkeen asioita pohdittuani sain palata Islamiin. (emme sano käännyin Islamiin, vaan palasin, koska jokainen lapsi on syntyessään muslimi) Kiitos Jumalalle!
ihmistä esimerkkinä tällaisissa moraalis-taivastelukeskusteluissa, mutta unohdetaan hänet ja puhutaan itse kunkin syyllisyydestä ja syntisyydestä.
Mihin näissä "pääseekö se ja se taivaaseen" tai "törkeää, jos sekin pääsee taivaaseen" aprikoinneissa unohtuu katumisen mahdollisuus? Eikö jokasunnuntainen jumalanpalveluksen synnintunnustus ja -päästö tai yksityisen ripin mahdollisuus koske kuin "ei-niin-julkisia-ja-törkeitä-tekoja" tehneitä?
Miksi Jammu Siltavuori pääsisi taivaaseen, ja miksi hänelle pitäisi antaa anteeksi? Se ei ole ihmiselle luonnollista, joten miksi Jumala vaatisi meiltä sellaista. Jo lapsi käsittää, että hyvät ja pahat eivät voi päätyä samaan paikkaan. Elämä on testi. Jumala antaa anteeksi kaiken muun, paitsi sen että pitää jotain muuta Hänen vertaisenaan. esim. jos pitää Jeesusta Jumalana. Uskokaa Jumalaan, ja tehkää hyviä tekoja. t.muslimi
Jo lapsi käsittää, että hyvät ja pahat eivät voi päätyä samaan paikkaan.
Miksi ei? Koska heille on opetettu niin?
Itse en opeta lapsilleni, että on hyviä ihmisiä ja pahoja ihmisiä ja meidän perheessä ollaan hyviä ihmisiä, vaan että hyvän ja pahan raja kulkee jokaisen ihmisen sisällä, ei ihmisten välillä.
uskoi Pyhään henkeen ja Mariaan? Olisiko Marian tarina mennyt läpi AVlla?
Olen raskaana ja hakenut uutta työtä. Kävin pari päivää sitten haastattelussa, joka meni ok. Mies opiskelee ja minulla on nyt vain osa-aikainen työ. Tarvisin todella uuden työn, se toisi perheellemme turvaa. Lisäksi se olisi oikeasti todella kiinnostava ja voisin toteuttaa siinä itseäni. Rukoilisitko puolestani? Kaunis kiitos ja siunausta.
ap
Käsittääkseni jeesus ei kuollut ristillä vaan paalussa (historiallinen tosiseikka).
omasta Raamatunkäännöksestä nouseva juttu. Kristityt eivät pidä sitä käännöstä alkuperäisenä ja oikeana.
ap
Omin voimin en kykenekään. Onneksi olen kyennyt, ihan itseni takia, etten ole katkeruudessa koko loppuelämääni joutunut vellomaan.
ei ap
vaan anteeksi, jos teidän läheiselle ja rakkaalle ihmisille joku tekisi pahaa?
Että siinäpä vaan yks tahra :/
"kilauttaa kaverille" taivaaseen ja kysyä, mitä hän mahtaa nähdä, kun meitä ihmisiä katsoo. Jaa, minun käsitykseni mukaan Jumala katsoo ihmistä hyvyydellä ja hellyydellä, vaikka tämä olisi kuinka "syntynyt syntisen ihmiskunnan jäseneksi" ja tekisi mitä metkuja ja ketkuja elämänsä aikana. Minä uskon, että Jumalalla on "kaksi silmää" eli hänen näkökenttäänsä mahtuu kaikki ihmisen luomisessa syntynyt kauneus ja hyvyys ja samalla hän näkee, miten ihminen rikkoo olemassaolonsa perusteita, suhdettaan itseensä, toiseen ihmiseen ja Jumalaan. Itse olen ehkä sen verran syvissä vesissä uinut, etten saa lohtua Jumalasta, joka katsoisi minuun kauhistuen. Ei hän katso läpi sormien pahaa, mihin sorrun, hairahdun tai jonka valitsen, mutta ennen kaikkea hän katsoo minua ja muita ihmisiä lempeästi ja ymmärtäen. Kyllä Jumala näkee ihmisen tämän syntisyyden läpikin! Ja kyllä, tähän ajatteluun mahtuu klassinen sovitusoppikin sekä ristiinnaulitun ja ylösnousseen Jeesuksen merkitys ja välttämättömyys Jumalasuhteen korjaamiseen ja syntien anteeksisaamiseen. (ei myöskään ap)
Kun Jumala katsoo ihmisiä, hän näkee kaikkea muuta kuin puhtautta. Vain kun turvaamme Jeesuksen ristintyöhön, syntimme pyyhitään pois ja ne heitetään meren syvyyteen. Silloin Jumala näkee puhtaan ihmisen. (Ei ap)
siksi hän lähetti tänne ainoan poikansa kuolemaan ristillä jotta syntimme tulisivat sovitetuiksi.
ap
Kirjoitit: Kun ehtoollisella pappi lukee synninpäästön, voit olla varma että Jumalan silmissä niitä sinun pahoja tekojasi ei enää ole. Eikö myös pappi ole ihminen? Eikö yksin Jumalalla ole päätösvalta. Miksi Jumala olisi luonut ihmiset, jos kaikille olisi tiedossa sama "palkka", riippumatta siitä miten käyttäytyy tässä elämässä. Miksi Jammu Siltavuori pääsisi taivaaseen, ja miksi hänelle pitäisi antaa anteeksi? Se ei ole ihmiselle luonnollista, joten miksi Jumala vaatisi meiltä sellaista. Jo lapsi käsittää, että hyvät ja pahat eivät voi päätyä samaan paikkaan. Elämä on testi. Jumala antaa anteeksi kaiken muun, paitsi sen että pitää jotain muuta Hänen vertaisenaan. esim. jos pitää Jeesusta Jumalana. Uskokaa Jumalaan, ja tehkää hyviä tekoja. t.muslimi
Minulle Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala. Jeesus antaa kaikki synnit anteeksi kaikille jotka niitä anteeksi pyytävät. Kristinusko on rakkauden uskonto. Jeesuksen haavoissa meillä on ääretön armo ja rakkaus. Jumalan rakkaudesta kumpuaa halu rakastaa lähimmäisiään ja koko maailmaa. Kristinusko on maailman ainoa uskonto, jossa on todellinen toivo ja rakkauden sanoma syntiselle ja rikkinäiselle ihmiselle.
Eikö ole epäoikeuden mukaista väittää, että vastasyntynyt lapsi on syntinen? Miksi hän olisi syntinen. Koska Eeva houkutteli Aatamin tekemään syntiä, niin viaton lapsi saa maksaa siitä? Islamin mukaan näin ei ole. Kukaan ei ole syyllinen toisten tekemiin synteihin, ja lapsi syntyessään on täysin puhdas ja viaton. Mitään puhtaampaa, ja synnittömämpää ei voi olla tässä maailmassa. Muslimi uskoo, että jokainen lapsi syntyy muslimina, uskoen yhteen Jumalaan. Syntinen lapsesta tulee vasta myöhemmin. Tai ennemminkin voisi sanoa epätäydellinen. Koska vain Jumala voi olla täydellinen. Ja lapsen kotikasvatus ohjaa sitä, tuleeko lapsesta esim. muslimi, kristitty, ateisti... itse siis olin syntyessäni muslimi, mutta minut kasvatettiin kristityksi. Ja myöhemmin, rippikoulun jälkeen asioita pohdittuani sain palata Islamiin. (emme sano käännyin Islamiin, vaan palasin, koska jokainen lapsi on syntyessään muslimi) Kiitos Jumalalle!
Kristittyjen piirissä on myös heitä jotka uskovat sinun tavallasi että lapsi ei syntyessään vielä ole syntinen vaan oppii myöhemmin vasta tuntemaan oikean ja väärän. Jumala yksin tietää mikä on totuus. Kuitenkin edelleen olennaisin asia kristinuskossa on se, uskommeko Jeesukseen Vapahtajanamme.
ihmistä esimerkkinä tällaisissa moraalis-taivastelukeskusteluissa, mutta unohdetaan hänet ja puhutaan itse kunkin syyllisyydestä ja syntisyydestä. Mihin näissä "pääseekö se ja se taivaaseen" tai "törkeää, jos sekin pääsee taivaaseen" aprikoinneissa unohtuu katumisen mahdollisuus? Eikö jokasunnuntainen jumalanpalveluksen synnintunnustus ja -päästö tai yksityisen ripin mahdollisuus koske kuin "ei-niin-julkisia-ja-törkeitä-tekoja" tehneitä?
Miksi Jammu Siltavuori pääsisi taivaaseen, ja miksi hänelle pitäisi antaa anteeksi? Se ei ole ihmiselle luonnollista, joten miksi Jumala vaatisi meiltä sellaista. Jo lapsi käsittää, että hyvät ja pahat eivät voi päätyä samaan paikkaan. Elämä on testi. Jumala antaa anteeksi kaiken muun, paitsi sen että pitää jotain muuta Hänen vertaisenaan. esim. jos pitää Jeesusta Jumalana. Uskokaa Jumalaan, ja tehkää hyviä tekoja. t.muslimi
aivan kaikille ja aivan kaikki synnit.
ap
Jo lapsi käsittää, että hyvät ja pahat eivät voi päätyä samaan paikkaan.
Miksi ei? Koska heille on opetettu niin? Itse en opeta lapsilleni, että on hyviä ihmisiä ja pahoja ihmisiä ja meidän perheessä ollaan hyviä ihmisiä, vaan että hyvän ja pahan raja kulkee jokaisen ihmisen sisällä, ei ihmisten välillä.
"22 Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa,
23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta
24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi."
ap
Syötkö katkarapuja vaikka se on raamatussa kielletty?
Perisyntioppi on mielestäni vastaus vähän eri kysymykseen. Ihmisellä on ihmiseksi syntyneenä taipumus sekä hyvään että pahaan, milloin väärien valintojen tekeminen tuleekaan sitten esiin ihmisen kasvaessa ja kehittyessä. Lasta ei siis seurata sillä silmällä, että naps, nyt hänestä tuli syntinen, kun ihan tahallaan kaatoi kukkaruukun mullat lattialla ja nauroi päälle.
Itse tapaan työssäni rikoksen tehneitä ja mietin usein sitä eroa, miten me ihmiset ja Jumala katsomme samoja ihmisiä. Me näemme varkaita, murhaajia, ketkuja ja rosmoja, mutta Jumala näkee väärien tekojen takana olevaan ihmiseen. Jumala näkee sen hauraan ja haavoittuvan, kauniin ja puhtaan ihmisen sisimmän, joka jokaisella ihmisellä on samanlainen, turmeltumaton syntymän hetkellä. Jumala ei sulje silmiään vääriltä teoilta, mutta ei kompastu niihin kuten me ihmiset usein teemme.
"Jumalan silmissä kaikki ovat yhtä rakkaita ja arvokkaita." Ai esim. Jammu ja Valjakkala?
Itse uskon, että Jumala näkee jokaisessa ihmisessä sen hyvän ja puhtaan, millaisena me synnymme maailmaan. Me ihmiset katsomme toisissamme sitä röhnää, joka kertyy matkamme varrella ja paheksumme ja mittailemme toisissamme näkemäämme pahaa. Jumala näkee sekä röhnän että ainutlaatuisen arvokkaan ihmisen. Jumala tietää, että kukaan ei selviä tästä elämästä tahraantumatta - toisten tahrat vain näkyvät selvemmin muille kuin toisten.
Me emme kristinuskon mukaan synny hyvinä ja puhtaina. Jokainen ihminen syntyy perisyntisenä, myös minä ja sinä sekä Jammu ja Valjakkala. Omien tekojemme perusteella emme pääse Taivaaseen tai joudu helvettiin, vaan meidät puhdistaa vain Jeesuksen veri. Hänen ristinkuolemansa perusteella syntimme pestään pois ja saamme iankaikkisen elämän.
Lasta ei siis seurata sillä silmällä, että naps, nyt hänestä tuli syntinen, kun ihan tahallaan kaatoi kukkaruukun mullat lattialla ja nauroi päälle.
Jumala näkee sen hauraan ja haavoittuvan, kauniin ja puhtaan ihmisen sisimmän, joka jokaisella ihmisellä on samanlainen, turmeltumaton syntymän hetkellä. Jumala ei sulje silmiään vääriltä teoilta, mutta ei kompastu niihin kuten me ihmiset usein teemme.
Perisynti tarkoittaa sitä, että ihmisestä ei TULE syntistä jossakin vaiheessa lapsuutta, vaan ihminen syntyy syntisenä. Kristinuskomme mukaan ei voida sanoa hetkeä, jolloin lapsi alkaa olla syntinen, vaan synti on meissä jo syntymästä asti ja se tulee esiin mitä erilaisimmilla tavoilla elämämme aikana. Puhtaina me emme tähän maailmaan synny, vaikka se voi olla vaikeaa ymmärtää, kun vastasyntynyttä katselee. Jokainen voi tietoisesti päättää, miten toimii eri tilanteissa, valitseeko hyvän vai pahan puolen, mutta synnistä kukaan ei pääse eroon elämänsä aikana. Jumalan vaatimus on synnittömyys ja kukaan ei sitä vaatimusta täytä, vaikka kuinka yrittäisi. Kun Jumala katsoo ihmisiä, hän näkee kaikkea muuta kuin puhtautta. Vain kun turvaamme Jeesuksen ristintyöhön, syntimme pyyhitään pois ja ne heitetään meren syvyyteen. Silloin Jumala näkee puhtaan ihmisen.
(Ei ap)
Olen raskaana ja hakenut uutta työtä. Kävin pari päivää sitten haastattelussa, joka meni ok. Mies opiskelee ja minulla on nyt vain osa-aikainen työ. Tarvisin todella uuden työn, se toisi perheellemme turvaa. Lisäksi se olisi oikeasti todella kiinnostava ja voisin toteuttaa siinä itseäni.
Rukoilisitko puolestani? Kaunis kiitos ja siunausta.
...että tee kuten sisimmässäsi haluat. Olen 23-v. ja uskossa Jumalaan. Ja olen toistaiseksi tullut toimeen elämässäni.
T.Kaksi poikaa ja ihana vaimo