2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
Helinäkeijulle tosi isot myötätunto-halaukset!!!
).( Menin ja testasin eilen apteekin omalla, ja nega se oli.:( Silti menkkatuntemuksia ei ole, vaikka huomenna olisi tädin aika saapua. Testasinkohan liian aikaisin? Dpo 12 oli siis eilen...
Raskausoireet jatkuu, lämmöt koholla, tänään ovat rinnat kipeytyneet hieman, ja mainittavana uutena "oireena" rintoihin ja rintaan ilmestyneet VAHVAT NÄKYVÄT VERISUONET.
(yöks)
Esikoisesta mulle ilmestyi noi verisuonet myös... Mutta siis se eilinen nega-testi kyllä sai toiveita romautettua...En tiedä nyt mitä ajatella....
-Hämmentynyt Valentina
Surettaa tuo tuommoinen, itsellä on kahdesta km'stä myös kokemuksia, ja siihen vain aika auttaa, ei muu. No tietenkin uusi raskaus, mutta..
Jos vain jotenkin voisi auttaa sua..
täällä ei ihmeitä, nyt on kp13, ja tosi limakautta mennään. Ihme, kun mulla kierrot on pitkiä..viimeksi oli 32 ja sitä ennen 44 pvää. Voiko sitä edes tulla raskaaksi jos ovis olis about kp14 ja kierron pituus 32?
sinuvi limaisena kp 13 :/
Helinäkeiju: "halaus", inhottavaa ja kamalaa.. voimia!!! Onneksi on se kainalo!
Marttis: Ihania oireita " voihan ne nyt muutakin olla.." :) Yhdyn täysin ja samoin
Yrittäjä: hih, mähän kuvittelen oireet joita en edes tiedä oireiksi.. jooopa joo, mutta kun Mä haluan, niinku JKVY:kin asian laidan ilmaisi :)
Mykerinokselle onnen ponni ja isoo (puhaltaa hyvää tuulta matkaan)
Valentina: Aika lupaavat on nuo oireet, jotta jos kuitenkin testi vähän aikases.. ?
Ja omat Navelmat: Miksi täytyy olla niiiin pitkä kierto että voi vaikka menettä järkensä tässä... Ehkäpä vähän tietämätön, mutta eikös niin että jos ovis on vaikka kp 13-14 (näin olin tunnistvani, selvät limat ja kaikki ja tisukat kipiät kp:llä 24 ja siitä edespäin, ni eikö kaiken järjen mukaan kierto ole jotain vähemmän kuin 35??? Kaiken lisäksi mulla oli tuo valtava korvan tukkeutumisvaiva (sehän on hauskaa koska en tiennyt et senkin voi laittaa oirelistaan) ja NYT kp:llä 22 ei tahdo juoda kahvia (siis juon sitä noin 2litraa vrk..) Ja kaikki haisoo, hevontallis haisoo P.. niin jotta ei tahdo pystyä oleen (ja siis yleensähän se ei täs noukas paljo haise..) kaikki tupakoitsijat nenä haistaa kilometrin päästä jne... MUTTA tässä kierrossahan on tosin kaikki "tähtimerkit" ni päin prikkalaa jotta jos raskautuis ni se olis kyllä niin valtava ihme ettäpä lotonki vois laittaa.. NIIN ja sitten, mulla on ollu nuota keltsuoireita ni jotta on oksettanu aiva simona oviksesta kierron loppuun ja nyt ei semmosta ja herppeskin tuli huuleen kun on ollu pois jo sata vuotta.. TAI ehkäpä kuvittelen vaan (siis tuota herppestä ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi kuvitella..)
Gabbo-Gibbo kp22 / 35 (tai vähemmän tai enemmän..)
Helinäkeiju: Kyllä kourasee syvältä :( Joskus tuntuu tosiaan tää maailma ihan liian epäoikeudenmukaiselta. Ja niin kuin gibbotar mainitsi, niin onneksi on joku jonka kanssa asian jakaa ja on tuki lähellä. Ja kun toivottavasti vielä saa joskus yhdessä iloitakin :)
Täällä alakaa tuo epäusko taas hiipiä... Entä jos ei meille suodakaan sitä yhteistä pientä... Ja sitten taas on niin raskautunut olo! Siis lähinnä juuri toivo on korkealla aina joka toinen hetki. Yrittäjä on kyllä niiiiin oikeassa! Kyllä on nyt meikäläiselläkin vihreitä verisuonia ja korvat lukossa. Tosin en ollut ennen kuullut tosta ketsuongelman aiheuttamasta huonosta olosta. Mulla kun useasti on ollut öklötystä oviksen jälkeen tätiin asti. Niin kuin nytkin. Mitäs se meinaa? Pitäs vissiin biologian opintoja käydä vähäsen...
Täällä monella kuulostaa merkit hyvältä! Tosiaan kp27 saatto olla vähän aikasta, että jospa se vaikka vielä plussaksi muuttuisi :P Ja kyllä Hattara sä voisit jo hyvillä mielin alkaa vaan uskomaan siihen uskomattomaan :)Ja me muut tullaan kiltisti perässä o-puolelle, mars!
Tuollaanen75, kp19/29-32tms.
Hyvää alkavaa viikkoa! :)
Testi näytti aamulla negaa, mutta rinnat on vielä kipeät, eilen ihan särki välillä. Mutta oikeasta rinnasta tulee taas "maitoa", joten johtuisiko siitä? Kova ysjä on vieläkin, joten ajattelin, että olisko flunssa vaan sekoittanut hormoonit..?
Joten odotellaan vielä.
Plussarikasta viikkoa! :)+++
kp 28/n.28
Helinäkeijulle pahoittelut. :(
Täällä täti saapui eilen illalla tai oikeastaan paremminkin tänä aamuna. Kierto oli tälläkertaa 35-36 päivää. Varailin ajan munajohdinten aukiolo tutkimukseen lokakuulle, vaikkei vasta olla kun puoli vuotta yritetty mutta kun alkaa mietityttämään josko minulla olleet tulehdukset ovatkin tukkineet paikat silleen ettei tää raskautuminen luomuna enää onnistukaan. Noh yksi kierto vielä on aikaa yrittää ennen sitä.
mansikkainen kp 1 ja yk 6
Tätiä odotellessa. Ei tullut vielä, tosin päivä on vielä nuori.
Nahkapusseihin on tullut ilmaa :O Ne on niin töröllä että mieskin oikein toljotti niitä eilen illalla..Huh että ovat pinkeenä ja kipeenä. Tämä on mulle uusi pms"oire". Rauhallisin mielin tätiä odottelen enhän saanut ovistikkuun eloa vaikka tietenkin pieni ajatuksen siemen kytee että jos se oviskin olisi ollut myöhässä ja.....*viheltelee*
Rätti on valmiina jos se tätsy nyt saapuu(saapuhan se varmasti saapuu, millähän mä saan sen esiin houkuteltua?).
Mansikkainenkin saisit jo päästä siitä tädistä eroon! Täällä on vähän samat fiilikset, että jos nyt vielä täti yllättää, niin saman tien luuri käteen ja aikaa varaamaan. Neuvo oli kierukkaa poistattaessa, että max. 6kk yritystä, jottei aikaisempi endometrioosi pääse jylläämään pahemmin ainakaan.
Ja 2pojanäiti, sua voi lienee jo onnitella!!! Tuota maitoa on jo vähän vaikeempi kuvitella :D Taitaa olla aika varma oire?
Ja juu, Hyvältä kuulostaa Tänttähäärälläkin! Kyllä tästä vielä saadaan kunnon plussakuukausi!
Totesin juuri, että piinaviikkoa saa vielä oottaa... Ai niin, lämmöt laski eilen 36.2:een!!!! Mulla ei ole oikeestaan koskaan alle 36.8... Tarkottaakohan tää, et plussahaaveet saa saman tien unohtaa vai voiko laskea noin jostain muusta syystä. Oon tässä lenkkeillyt vaikka flunssa on meinannut vaivata... Joku sanoi töissä, että lämmöt laskee jos on liikaa rasitusta... Hmm... Tänään oli jo 36.76. Mitä lie meinaa??
Mutta juu. Plussatuulia ja silleen!
Tuollaanen75, kp20/29-32
Luulisi ny näin tuulisilla keleillä sinne kaikille nyt yltävän!!
Valentina, voi juku ku jännät paikat, eihän täti löytänyt sinne?
gibbotar, ny ei uskoa saa heittää menemään, kyllä ne tähtimerkit hyvältä kuulostaa ;)
Tuollaanen, ja sissus, nyt ette rupea siellä hannaamaan, vaan asenne loppuun saakka, eiks vaa!!
2pojanäiti, vielä on toivoa, tule kertomaan miten kävi!
Mansikkainen, no hittolainen että harmittaa sun puolesta, toivotaan kuiteski, että ens kierrosta onnistaa bd bd!!
Tänttähäärä, plussaa sieltäkin tulee bd bd
ON: no tulihan niitä samoja "vaivoja" ku ainas ennenkin, kieleen pirun kipee patti...mikä lie aftan tms. mut en valita, lisää vaa oireita saa tulla. Pitäisköhän tehä testi ja kattoo viivan vahvuus....tai ehkä parempi ettei sitten ala siitä sitten ala taas hirvee arpominen viivan paksuudesta :)
mykis
Tässä jo parina päivänä meinannut lentää laatta ihan yllättäen (joskin ihan päiväs aikaan) ensin la ja nyt tänään taas... Ei mitään suoranaista syytä, mutta molemmilla kerroilla olen ruuan kanssa ollut sillon tekemisissä... En koskaan oksenna eikä noin lähelle huono olo yleensä tule... Iskee ihan salamana ja häipyy noin 5min jälkeen kuin tuhka tuuleen...
Mä olen siis ns. "vauvakuumeeton" siinä suhteessa että en ole vauvojen perään vaan pidän enemmän jo liikkumaan alkaneista pennuista vaikka ovatkin kamalempia ja vaikeampia... Nyt kuitenkin olen löytänyt vauva-aiheisen harrastuksen jossa pääsen nostattamaan vauvakuumettani... :D
http://www.rouva-v.vuodatus.net/blog/2132061/olivian-kastekakku/ tuolla on mun tekemä tuo koriste osuus... muutoinkin mut bongaa sieltä nimellä Rouva E jos jotakuta kiinnostaa... ;)
HUOM!!! ÄLKÄÄÄ laittako mitään vauva-aiheisia kommentteja ainakaan koska sitä lukee koko suku ja tuttavapiiri ja tutuntutuntutut..... PLIIIS...
pelkkää omaanapaa.. tänään tein ovistestin ja plussaa näytti, Nyt on kp14/32-44!!! Eli
Gibbotar - tuo sinun viestisi oli kuin minun viime viestini.
Eli voiko raskautua, jos kierto on about 35 ja ovis on kp14? Kun oviksen pitäisi olla 12-14 pvää ennen seur kuukautisia.
Niin, eilisessä viestissäni kirjoitin että limakausi on meneillään, ja tänään tein testin ja plussaa näytti. Ja nyt nippailee oikealta puolen.. eli kai se ovis on. Mutta jos tässä menee ikä ja terveys tuonne menkkojen alkamisaikaan, voiko se munis edes kiinnittyä ym. kun tuo aika on pidempi.
anteeksi sekavuus, mutta onko kellään tietoa?
Positiivista?? no, kaikki käy:)
Tänä iltana täytyy vielä yrittää miehen kanssa.. kaikki peliin, naiset.
Kovaa yritystä myös teille, ja onnistumisia!!
Yrittäjä - tuohan on lupaavaa!!
Tänttähäärä - jospa et niitä rättejä tarviiskaan! Täällä pidetään peukkuja pystyssä, ja muillekin tietenkin:)
perhana jätti osan tekstistä kirjottamatta..argh!
Kiitoksia peukuista ja tuesta kaikille!
Nega pukattu siis testiin tätiä ei vaan näy siltikään.Juilii juilii mutta rätti on kuiva. Raivostuttavaa!
Kierto siis nyt 24/23-mitenköhän pitkäksi kierto meinaa vanuta? Turhauttaa ja pännii!Tulis jo kun kerta on tulossa kuitenkin.
Kiitos tsempeistänne, mutta eilen hävisi tissikivut ja illalla alkoi kovat menkkakivut. Tänä aamulla oli ihan järkyytävät kivut; ei edes Burana 600 auttanut. Joten... Nyt tulee sitten vaaleanpunaista vuotoa.. :( Joten eiköhän peli ole taas menetetty. Kyllä potuttaa..:/ Tekisi mieli heittää hanskat tiskiin.
Siirryn seuraavan kierron ajaksi tauolle.
Menkkakivut olivat aamulla niin kovat, että taidan varata taas ajan gynelle ja pyytää lähetteen tähystykseen (siis jonoon). Olen kyllästynyt näihin kipuihin (3 vuotta jo ollut ainakin). Tähystyksen jälkeen on ilmeisesti pakko pitää sitten muutaman kuukausi taukoa, vai täytyykö?
Kiitos kovasti tsempeistänne, mutta eilen hävisi tissikivut ja illalla alkoi kovat menkkakivut. Tänä aamulla oli ihan järkyytävät kivut; ei edes Burana 600 auttanut. Joten... Nyt tulee sitten vaaleanpunaista vuotoa.. :( Joten eiköhän peli ole taas menetetty. Kyllä potuttaa..:/ Ilmeisesti sairastelun takia kierto on vähän sekaisin (myöhässä).
Siirryn seuraavan kierron ajaksi tauolle.
Menkkakivut olivat aamulla niin kovat, että taidan varata taas ajan gynelle ja pyytää lähetteen tähystykseen (siis jonoon). Olen kyllästynyt näihin kipuihin (3 vuotta jo ollut ainakin). Tähystyksen jälkeen on ilmeisesti pakko pitää sitten muutaman kuukausi taukoa, vai täytyykö?
Tsemppiä teille jotka tänne jäätte! :) Ja kiitos seurastanne. :)
Kp 29 tai 1/n.28
Pahoittelut kaikille "neganneille" ja tädin kohdanneille. Ja IIISOOOT ONNITTELUT plussanneille.
Musta on tullut niin laiska sisäänkirjautuja etten muista kenellä oli mitäkin uutisia eli kaikille onnittelut kuten pahoittelut.
SINUVI: Sovitaanko niin, että nyt otat ja plussaat niin meidän ei enää näissä kuukausipinoissa tarvi törmäillä.
Omalta osaltani testasin tässä taas päivänä eräänä negan ja mietin, että taitaisi olla parempi vetäytyä kokonaan tästä kuukausipinoilusta siihen asti, että saa edes jonkin kierron aikaan. Edellinen vuoto oli km-vuoto 9.7 ja vaikuttaa siltä, ettei kuukautiset ole edes palailemassa. Imetys (runsasta etenkin öisin..) taitaa vielä täysin sekoittaa hormonitoimintaa.
Toisaalta niin kauan kuin ei vuotoja ole niin eletään sitten tosi TJOT - vielä tämän toukokuun pinon roikun mukana... Vielä olisi tuossa vajaan parin viikon päästä yksi tilaisuus himotestaajalla päästä testailemaan... Ja jos yllättäisin itseni niin se la olisi sitten 25.5 - eli jospa yritän aktivoitua pinoon ja riemastuttaa kaikkia valeraskausoireilla vielä kerran.
Menkat alkoivat yöllä, joten kiitän ja kumarran ja poistun toukokuisista.
Kiitos seurastanne ja plussaonnea roppakaupalla kaikille! :)+++
Kp 1/27-29
Vielä kai ehdin ilmottautumaan tänne toukokuisiin. Meillä haaveissa kolmas lapsi. Tyttö on 11v ja poika 6v. Toista yrityskertaa mennään ja jos oikein tuolta netistä bongailin olisi laskettuaika 27.5.2010. Oishan se niin ihanaa saada vielä pieni-ihminen meidän perheeseen. Tässä hankkeessa onkin mukana koko porukka, isommat kyselevät vähän väliä että joko se vauva on tulossa...ihanaa kun ovat niin innoissaan. Sellaista tyhmänä oisin nyt kysellyt että tuleeko se ovislima ennen vai jälkeen itse oviksen. Tässä sitä jännätään 16.pvään asti että tuleeko täti kylään vai saisko jo plussaa näkyviin.
Noista ovislimoista en osaa sanoa... itse olen yrittänyt kerätä tietoa miten tuo juttu menee...
ON:Tänään ostin foolihappo minitabuja. Katselin niitä purkkeja apteekissa ja suurimmassa osassa oli odottava äiti kannessa. Onneksi löytyi sellainen tik-tak aski, jossa on pikkuruisia pillereitä.
Pomena kp30/32 yk2
Juurikin lueskelin ovis-asiaa internetin ihmemaasta ja sieltä löyty tietoa että ovis on vasta viimosena limapäivänä ja on auttamttomasti ohi kun limat loppuu, eli tuota kuulua ovislimaa voi alkaa tuleen jo 6 päivääkin ennen ovista..
Täällä piinaillaan itseä ja vakuutellaan että vois lopettaa, kun se pettymys on niin inhottava ja karvas.. Yritin epätoivoisesti miettiä että kehtaisko testata jo ens viikolla että negan tullessa ei tarvisi olla sitten niiiin pahoillaan kun vois jo valmistautua..
G 25/35
Kiitos ovistiedosta Gibbotar :)
Ensi kierrossa pitanee seurata oikein kunnolla tuota ovis asiaa.
Pomena kp31/32 yk2
Voi että miten ikävää... Varmasti tuntuu pahalta, jos vastaava kokemus jo takana. Itsekin koin saman ennen pikkuykkösen tärppiä. Silloin jo heitettiin hanskat tiskiin, mutta seuraavasta kierrosta tärppäsikin. Jaksamista!!! Kyllä se plussa vielä tulee ja täti saa häädön hiiteen! :)
JKVY: "Tokkopa mä tästä kierrosta raskaudun...
Mutku mä niin haluun!!!!!"
>>> Samat fiilikset!! :)
Mykerinos: kiitos :)
Täällä tulee vettä kun aisaa, mutta siitä huolimatta aurinkoista päivää kaikille!!