2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*
Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)
Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.
Sandy, kp 2?/25-29
Kommentit (292)
Pikaisesti tulin kertomaan, että täällä Kp 31/28, kuukautisia ei näy, ja melkein joka päivä oon testannut ja negaa saanut.( yksi haamu oli Cb:n testissä)...
Raskausoireita on edelleen vaikka muille jakaa, mutta miksen saa plussaa!!!Raivostuttaa!Kuukautiskiertoni on ollut aina kellontarkka...Tietysti tämä on ensimmäinen kierto pillerien popsimisen jälkeen, joten ovulaatiohan on voinut olla myöhemminkin....Tai sitten kroppa on ihan sekaisin...
Ei auta kuin odotella...
Tsemppiä piinailijoille!!!
Oma napa on ennallaan,kp:t varmaan jotain 19 paikkeila ja nyt ei auta kuin odottaa mitä tuleman pitää!Tylsä vaihe;)
Flunssaa pukkaa päälle=/
Ihan on paksuuntunut olo mutta sieltä ne mensut kuitenkin tulee... Just tälleen muutamia päiviä ennen mensuja menee kroppa normaaliin moodiinsa eikä mitään outoja tuntemuksia sen kummemmin... Kohta tullee väriäkin elämään... :D
Erona edellisiin "olen ihan varma että on tärpännyt" kiertoihin on se että nyt on ollut TODELLA kovasti valkkaria ja muutamia oikeen kunnon pahanolon aaltoja tarjolla...
Kauniisti odottelen tuohon 8.9 päivään asti ennen kun tikkuun pissin... sen jälkeen voikin taas alkaa miettiä mikä oli ensi kuun strategia...
Täällä onkin jo moni plussannut ja siirtynyt o-puolelle, ONNEA kaikille tasapuolisesti.
Omaa napaa: Takana siis yritysta jo kaksi vuotta, josko nyt tärppäis... Nyt siis kp 21 menossa ja piinaviikko aluillaan! Laskurin mukaan LA ois toukokuun 23-25, vähän laskurista riippuen :)
Tsemppiä ja plussapuhureita kaikille toukokuisille piinailijoille!
Tungenpas itseni tännekin ketjuun kun alkaa niin kovasti jännittää, että voisiko oikeasti ekasta yrityksestä onnistua! Ensimmäistäni siis yrittelen ja nyt tässä kierrossa vasta alotettiin yritys.
Mulla on menossa vasta kp 20/25, mutta heräsin tänään puoli kuudelta huonoon oloon! Voiko aamupahoinvointi alkaa jo noin aikaisin? Jos siis oon raskaana niin on vasta menossa viikot 2+6. Mulla on kuitenkin aika lyhyt kierto, eli ovulaatiosta on jo puolitoista viikkoa... Rinnat mulla on ollut normaalia herkempinä jo monta päivää. Jotenkin tuntuu että kyllä mun täytyy raskaana olla kun on niin eri fiilis kun normaalisti, ja eniten melkeen jännittää vaan se, että pysyykö pieni matkassa kun kuulemma jopa 60% raskauksista päättyy ennenkuin ne raskaustestillä todetaan. Ois kyllä kauhea pettymys jos en oliskaan raskaana kun oon nyt jo niin varautunut siihen että kyllä siellä joku on...
Mutta siis tuohon mitä täälläkin on ihmetelty, että voiko ihminen kuvitella itselleen kaikenmaailman huonot olot ja rintojen herkkyydet, niin varmasti voi, mutta mahdollista on myös hyvin aikaisessa vaiheessa tuleva keskenmeno. Tosiaan jostain luin että noin 60% raskauksista päättyy ennen kuin niitä pääsee testillä toteamaan, jolloin siis keskenmeno tulee normaalien kuukautisten näköisenä ulos ja taas luullaan että kuviteltiin vain kaikki oireet.
Onnittelut vielä kaikille plussanneille ja tsemppiä jatkoon että pienet pysyisivät kyydissä!
Vessapaperiin :( Joo.... Mut kunhan hämäsin vähän... ;)
Eipä se auta kun vaan siirtyy seuraavaan kuuhun vääntämään... Kesällä en haluais olla maha pystyssä joten sietäis piru tärpätä jo seuraavasta kierrosta... muutoin laitan pian jalat ristiin...
tää odottaminen. Yrittäjä: olin jo ihan täpinöissäni tosta sun alotuksesta, osu ja uppos, no höh, tosi mälsää ettei tärpänny, onnea ens kiertoon.
ON: ei siis mitään uutta kerrottavaa, ei mitään oireita tässä kuussa, kai käytin ne oireet loppuun jo viime kuussa. Ei millään vaan jaksais odottaa sitä kymmentä päivää...Tuun ilmottelemaan jos kehitän oireita tässä viikon aikana.
Pikku3 18/28 yk2
Hiukka alkaa ihmetyttämään kyllä tämä oma kroppa... mensut pienenee pienenemistään ja kierto senkun lyhenee vaan... Ennen kellontarkka hana auki hana kiinni juttu ei pelaa enää yhtään (pelas siis ennen pillereitä ja pillereiden jälkeenkin ekat kierrot...)
Nyt näyttää alkavan jo pari päivää ennen hanojen avaamista tällanen pari viivaa paperissa leikki yhdistettynä "ilmavaan ja kuohkeaan" vatsaan... Sitten alkaa ne ennen niin hemmetin runsaat ja jumalattoman kivuliaat mensut, mutta nykyisellä voimallaan selviäisin koko päivän yhdellä siteellä siinä kun ennen sain juosta jalat ristissä neljän tunnin välein vaihdolle... kivutkin on siirretty siihen kp 14-20 välimaastoon pois puolukkapäivistä
Mitäköhän tää kroppa nyt oikeen mulle viestittelee?? toivottavasti ei yritä huutaa, että
"HERÄÄ ÄMMÄ SÄÄHÄN OOT MAHO!!"
vaan kiinnittymistä...?
Vauva kuume on outo tauti,se saa kaiken ihan sekaisin.Ennen kun luulit tietäväsi kellon tarkkaan koska mikäkin vaihe kk on niin nyt se heittää kärrynpyörää koko hoito!Tsemppiä!
Mulla kp 21/mitä lie ja monta kuviteltua oiretta bongattuna.
Viiltävää kipua,kuin kohdunkannatin kipuilua,nopeissa liikkeissä ja väsyttää,väsyttää väsyttää............
Mä muuten olen maailmankaikkeuden suurin kuvittelija,varsinkin jos pitää raskausoireita kehittää=)
Nii ja tää seksihimo=)Voi jee,odotan tässä miestä kotiin....=)
se on tämä orottamisen orottaminen.. Yrittäjän kans samoilla tunteilla: mikä tätä krupia vaivaa, tää ei o mun!?! Yhtään ei osaa ennustaa tai sanua mitää.. juur kun kahdessa vikassa kierrossa luulin (toivoin) raskautuneeni ni se valtava yökötys ja ällötys kahvi-inhoineen olikin jotain ihme-keltarauhas-hössöä, tässä kierrossa en edes toivo, kun kaikki menöö koko ajan päin per...tä, niin ei mitään "keltsu-oireita", ei ällötystä eikä mahapuolikaan o siis mitenkään ollu kipeä, mitä se on kaks kiertoa ollu, välilä vähä toiselta ja enempi toiselta puolelta.. ainut (kuvitellun)oviksen aikaan jotain tuntemusta vasurissa, mutta tässä kuussa valuu näämästä veri päästä ;) siis aamulla söin banskua ja alkas ikenet vuotaa.. siis HALOO banaanin syönnistä, kun on tuo suukku ihan hyvässä kondiksessa, ollu ainakin.. noo olipas napaista, mutta kp30 tärähtää tänään ja 35 olis kais sitten se päätepysäkki.. saas nähdä..
"G"
Täälläkin odotellaan....
Mä lopetin oireiden seuraamisen viime kierron jalkeen. Oli kaikki oireet. Ja nega tuli.
Nyt kierto pitenee. Kp34/32? En ole ikina seurannut kiertoani joten en tieda mikä on se normi. Nyt juilii mahaa, polvia ja kyynerpäitä, mulla sellanen takuu varma oire etta täti on tulossa käymään.
Pomena yk2 kp34/32?
Täällä monella kuitenkin jo totuuden hetket käsillä, mites YRITTÄJÄ joko on vaihtunut kp 1 vai vieläkö on toivoa? Melko ärsyttävää, kun kroppa alkaa sekoilla, yritä siinä sitten pysyä kärryillä... GIBBOTAR sullakin alkaa olla kohta jännät paikat, onko muutosta tilanteessa? Voi ois nyt plussa!
POMENA mites sun laita? pääasia kuitenkin ettei täti ole vielä tullut kylään... Ja nyt alkaa muisti pettää ketäs muita täällä vielä oli, no plussa onnea kuitenkin kaikille tasapuolisesti!!!
ON: Täällä tosiaan vaan odotetaan, että päivät kuluisi niin sitten vois taas tippua korkeelta ja kovaa... Ei oireita suuntaan tai toiseen, mutta ei kai nyt aikaisessa vaiheessa vois ollakaan. Joka kierrossa jaksaa aina kuitenkin toivoa, nyt meillä oli tukena clomit niin saas nähdä kuinka käy!
Emma kp 23/28-30
Kp 34/28....Ei näy kuukautisia, aamulla testattu nega.:( Mieli aika maassa..
Mun kierrot aina ollu säännöllisiä. Tämähän on mun eka luomu-kierto pillereiden jälkeen, joten taitaa kroppa olla aivan sekaisin sen takia.Myöhäiseen plussaukseen en oikein jaksa uskoa.
Oikein toivon, et täti nyt tulisi, pääsisi sit taas yrittämään!
Päätin että odotan viellä viikon, ja sit marssin yksityiselle gynelle. Saavat ultrata siellä että mikä on, ja aion pyytää jonkun lyhyen keltrauhashormoni-kuurin että saan menkat alkamaan pillereiden jäljiltä. Sitten jos kaikki menee hyvin, ja menkat saadaan aikaan, päästäisiin taas heinäkuun vauvaa yrittämään.=)
Vähän surettaa, kun mun kroppa on aina toiminuT kuin unelma. Mutta totuushan on sekin, että meillä vasta yrityskerta 1 menossa...Eli ei mitään hätää, mutta mieli matalana silti..
TSEMPPIÄ KAIKILLE!
se sieltä tuli. Oli vielä sellainen herkkätikkutesti. Eli tätiä tässä odotellaan. On sellanen olo, että huomenna on täti jo turvallisesti kylässä.
Tässähän on monta jännääjää. Tsemiä teille ja kaikille muillekin!
pomena 34/32? yk2
Pahoittelut tädin vierailusta sen kokeneille. :(
On kyllä ihan hirmuista tämä jännitys. En osannut ennen yrityksen aloittamista kuvitellakaan miten jännittäviä on nämä päivät ennen oletettujen kuukautisten alkamista. Mä oon ihan paniikissa aina vessassa ja pelkään että löydän paperistani punaista (pikkuvuoto normaalisti alkaa 3-4 päivää ennen oikeaa alkupäivää eli ihan just nyt!).
Ei oo siis vielä mitään merkkejä tulevista menkoista, mutta ei oo kyllä ollu enää suuremmin mitään raskauden merkkejäkään. Jännittää!
Helja yk 1, kp 21/25
Elikkä kyseltiin montako lasta jo ennestään, kyseessä on esikoinen. Jännittää aikas paljon :) tänään olisi ensimmäinen neuvolakäynti.
Ensinnäkin halauksia neganneille ja tädin yllättäneille! Paljon onnea jo plussanneille sekä haamuilijoille! :)
Oma napa tuntee itsensä sekopäiseksi hihitellessään mukaoireille :) Ihan taatusti ei ekasta yk:sta tärppää, mutta onhan tämä vähän hassua. Täsmälleen samanlainen huono olo kun ykköstä odottaessa heti alkuaikana! Suuta kuivaa ja nieleskelyttää. Mahakin on vähän sekaisin. Jos muut edellisen raskauden merkit toistuisivat, tulisi pian myös väsymys ja muuten minulle tuntematon HYVÄunisuus :)
Piinaviikkoa edelleen eteenpäin tyrkitään. Ke-pe pitäis täti tulla kylään. Tämän aamun mukapahoinvoinnin seurauksena tuumiskelen, josko lähtis ostamaan testiä ja inkivääriä (toimi loistavasti ed. raskaudessa)...
Miksei sitä vaan malta paria päivää odottaa, jotta tuleeko se tätsy vai ei??? :) Varsin piinaavaa.
Mukavaa päivää kaikille! :)
~Inferno, pikkukakkosen yk1, kp25/26-28
mukavasti Inferno!
Mulla ei oo mitaan oireita muita kuin menkkaoireita.
Pomena kp35/32?
Palstalla on taas ollut niin vipinää, että! Olis se kyllä niin mukavaa, jos tulis monta toukovaavia :). Tai ees kesävauvoja. Kunpa se oliskin niin yksinkertaista, että nappia painamalla tulis vauva...
Tjaa..piinapäivät käsillä, kp 31/32. Tein äsken testin, mutta negaahan se tietenkin näytti. Ainut kuviteltu raskausoire on ollut pistely rinnoissa. Eivät oo kipeät kun koskee, mut sellasta pistelyä aika ajoin. Joku pieni tuhru tulla tupsahti eilen, mut tänään on menty ihan "normi-ilmiöillä", lukuunottamatta aamuista kurkkukipua :). Taitaa kuitenkin huomenna tätsy tulla. Jos ei, niin sitten kierto vaan jatkaa pitenemistään...
Mut jos vielä loppuviikostakin saa olla ilman rättejä, niin sit testailen uudestaa. Palaan sit uudestaan asiaan, tai siirryn muihin maisemiin/pinoihin.
Oikein paljon tsemppiä kaikille :)!
tajuu tollasia ovisasioita kysellä vaikka on nuo kaks ihanaa lasta saanu jo aikaiseks ilman limatutkiskeluja.
ON:no eilen oli nyt sitten kait se virallinen ovispäivä ja peitot pöllys meillä ahkerasti. Jännittää et kuinkahan kauan tätä kolmatta saa yrittää kun ensimmäisen lapsen yritystä oli 20 yrityskertaa ja toinen lapsi tärppäs 5.yk:lla. Arvasin jotenkin jo viime kuussa ettei meillä nyt niin hyvä tuuri voi olla että ekasta yrityksestä tärppäis, vaikka sain kehiteltyä itelleni kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireetkin.
Vanha kansa oli oikeessa odottavan aika on pitkä...blääh!
Pikku3 yk2 kp16/28