Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2010 ToukoVauvat *ToukokuunToivot*

27.07.2009 |

Alotin uuden ketjun kaikille toukokuuhun siirtyville kuumeilijoille :)

Ja paljon plussia sitten ketjuun! Ja tädit eksytetään kuusikkoon. Suuret plussatuulet siis sulle ja mulle ja meille kaikille.

Sandy, kp 2?/25-29

Kommentit (292)

Vierailija
161/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin aliarvioinut ja ylenkatsonut ovulaatiotestejä ja todennut ne ihan humpuukiksi kunnes nyt päätin sitten ostaa paketin ja testata. Minulla on kellontarkat kuukautiset ja tunnen kropassani hyvin koska ne tulee ja nyt luomukierroissa tasan kiertopäivänä 12 alkaa mahassa vihlonta ja koko pötsi turpoaa ja se kestää monta päivää... viimekierrossa ihan toista viikkoa.

Nyt sitten päätin tikutella ihan vaan tän "tappajameininki" kuukauden vuoksi koska nyt on kaikki keinot sallittuja. Aloitin kp 11 koska kuvittelin ovikseni olevan siinä 12-13 päivässä ihan sata varmasti ja eipä se sitten ollutkaan... testipäiviä suhisi ohi ja negoja tuli putkeen vaan NYT tänään tuli ihan vähän vaille plussa ja toivottavasti huominen olis sitten kunnon plussa... Nyt on meneillään siis kp 16!! Ihan samat mahanippailut ja turpoamiset ja "ovulaatiokivut" on kuin ennenkin vaan eipä ollutkaan sitten sitä...

Minä itse en ole kovin hanakasti peittoja heiluttelemassa turhan takia ja voisin väittää itseäni pihtariksi. Nyt olen siis uhrannut kaiken tarmon ihan väärään aikaan... Täytynee vielä tikutella seuraavakin kierto vertailun vuoksi jos ei nyt tärppää.

Nyt on lippu korkeella... Eilen sain monelta täysin eri saralta aivan uskomattoman positiivisia yllätyksiä joita olen odottanut vuosia. Toinen helpottaa elämäämme rahallisesti älyttömästi ja toinen taas on elämänlaatua parantava asia. Nyt sitten ovisplussa tulossa ja vielä jos tähän päivään saisi työpaikan hommattua niin mähän olisin jouluissa!!!

Ahhh... nyt on niin hyvä olo, joten toivottavasti se hohtaa teille muille sinne myös ja tarttuu!

Vierailija
162/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jänniä päiviä kaikilla!!

AIE, mä aattelin testailla aikaisintaan perjantaina...jos jos ei näytä punaista ennen sitä!

omanapainen viesti...oireista täytynee sanoa, ettei mitään huomattavia mielestäni. Vihlaisuja kyllä mahassa tuntuu ja nyt meni pakki sekaisin, et tämäkin ollut mulla selkeä "oire" aikaisemmin. Lisäksi nenän limakalvot sellaiset oudot, vähän vuotaa, mut kuitenkin kuivuu...ihan omituista. Ja kun siihen lisää tuon palelun, niin on koko ajan sellainen tunne, et kipeeksi tulossa. Niin ja aikas väsy on ja ihan voimaton olo.

Mutta kovin olen skeptinen...musta tuntuu, että liioittelen taas näitä oireita ja saan pettyä taas kerran.

Kaikesta huolimatta nokka kohti plussaa !!

mykis kp 25 / 26-32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä susta tuntuu, mutta yritä pysyä positiivisella mielellä :) kun omalla mielellään voi vaikuttaa aina tulevaan!

Mulla meni viimeisin kesken vkolla 10 ja kun juuri ajattelin, että kohta ollaan varmemmilla viikoilla.

Jos ja kun plussa taas pärähtää, niin voi kauhistus, kun sitä saa taas pelätä...ei sille tietenkään mahda mitään.

Mutta uskon kovasti, että kyllä nyt ne plussat meille suodaan, eiks vaa!!

mykis

Vierailija
164/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut tätä ketjua alusta saakka, joka päivä ja hartaudella. Nyt vasta sain osallistuttua keskusteluun.

Meillä on nyt ensimmäistä kiertoa yritys päällä. Ehkä vähän hulluja ollaan kun neljättä kuumeillaan, vanhemmat lapset on 10, 8 ja 5 vuotiaat. Esikoisella ja nuorimmaisella olen tullut ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, keskimmäinen otti kolme kiertoa.

Minulla poistettiin hormoonikierukka Helmikuussa ja siitä lähtien kierto on ollut todella epäsäännöllinen vaihdelle 21-48 päivän välillä. Nyt se on vakiintunut tuohon 21 ja tänään on menossa päivä 19. Ajattelin tänään mennä ostamaan early-testin ja perjantaina kun kotiudun työreissulta ajattelin uskaltautua testaamaan. Apteekissa sanottiin että realyllä voisi plussata jo 4 päivää ennen kuukautisia. Onko kukaan muuten plussannut tällä onnistuneesti?

Voi olla että olen vainoharhainen kamalassa vauvakuumeessa mutta monien oireet tuntuu täsmäävän. Ihmettelin maanantaina kun minulla oli molemmat korvat lukossa vaikka en ollut muuten kipeä. Lisäksi minua on alkanut närästää, mitä on ollut vain raskaana. Väsymys on myös lisääntynyt, mutta se voi olla tietysti työn aiheuttamaa. Lisäksi alavatsa on ollut hiukan turvonnut ja menkkamaisesti kipeä. Ja ehkäpä rintoja myös aristaa. Pianhan se selviää onko nämä mielikuvituksen tuotetta vai raskausoireita.

Tsemppiä kaikille toukovauvan kuumeilijoille. Tulen kertomaan kuulumisia kun olen uskaltautunut testaamaan.

Vierailija
165/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä,hieno juttu että hommasit testejä epäilyistä huolimatta ja ovis löytyi:) Itse huomasin ton plussauksen johdosta ettei ovis ollutkaan niin aikaisin.Tän kierron kun piti mennä "harakoille".

Se on ainakin kutkuttavaa piinailla kierron lopussa kun tietää ajoituksen onnistuneen! Jemppistä jemppistä!`Hyvät on lähtökohdat...Ja kerta kaikkea muutakin hyvää niin jospa sitte plussaakin;)

Helinäkeiju...Niin samoja tunteita!Nautin plussan jälkeen ehkä muutaman tunnin olostani,kunnes alkoi kaikki huolet kaatumaan päälle.

Eilinen oli vasta se päivä kun piti vuotojen alkaa:no, ei alkanut mutta illalla kauhusta kankeana kun menkkajuilimiset,aallottaiset kivut alkoi alavatsalla.Siinä sitten mietin etten valita mistään enää koskaan jos tästä selviän...:)) No,uusi päivä eikä vuotoa näy,mutta välillä tuntuu menkkamaista jomotusta mikä kylläkin on ilmeisesti ihan normaalia,en kyllä tälläistä aiemmin muista mutta eihän se mitään katso,jokainen raskaus on erilainen,mistä päästinkin siihen-Onko siellä edes ketään??!!

Itseäni kyllä eilen manasin,vielä lueskelin varhaisista keskenmenoista,että miksi,voi miksi minun piti kiirehtiä ja tehdä se testi? Olisin odottanut vaikka viikon,silloin en edes tietäisi jos se menisi heti alussa kesken olleenikaan raskaana:/

No,eväät on nämä,näillä mennään ja minkäänhän tässä ei sille voi jos tämä kesken loppuu! Niin se vaan menee,yritetään nauttia tästä hetkestä(joo joo,niinpä!).

En minäkään uskalla täältä haaveilijoista mihinkään mennä,eipähän sitten ole niin pitkä matka takaisin.

Ja väsymys on täälläkin,ei iltaisin jaksa valvoa ollenkaan,aamuisin kyllä jo aikaisin ylhäällä.

Rinnat ei ole yhtään kipeät,kasvaneet kyllä päivässä,tai ainakin se siltä tuntuu.Muuten aika perusoloa,mitä nyt syödä pitää vähäsen jotakin tiuhaan.

Anteeksi...En kuitenkaan tänne enää kirjoittele vaikka täällä roikunkin.Halusin vaan niin Helinäkeijulle kommentoida.Voisin kuvitella ettei kaikista ole niin mukavaa lukea näistä tarkemmin,

tämäkun on kuitenkin haaveilijoiden ketju,ja täällä on mielestäni oikeus säästyä odotus-jutuilta kerran niille on omat palstansa olemassa:/

Voi Helinäkeiju,voimia ja rutistus! Toivottavsti nähdään tuollao-puolella ja päästään sinne molemmat...Jaksuja sinne!Yritetään nauttia vaikka huolia ja murheitakin piisaisi,peloista puhumattakaan!

Vierailija
166/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida mykerinokselle!Sinulla onkin jännät paikat!Noi sinun oireilut kuulostaa aivan omiltani,ja plussasta olin aivan varma.Minua ei tosin palellut mutta vilunväreitä meni päästä varpaisiin...

IIiiih,Jännittää sinun puolesta!!!Puhkun siinepäin plussatuulia,ja pidän peukkuja pystyssä!

Vierailija
167/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille..

Täällä kp 1/28 ja yk 15 juuri alkanut. Tämä kierto meni jostain syystä kp 30 saakka vaikka oviksenkin löysin ihan normaali aikaan. Lähden nuolemaan haavojani vähäksi aikaa ja palaan sitten. (Kesäkuulle kyllä haaveet siirty, mutta saatan käydä täälläkin kirjoittelemassa teille kuitenkin)

Tsemppiä kaikille lopuille jännäilijöille!

-Surullinen Nelli :(

Vierailija
168/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: tee tilaa sinne kesäkuulle... Ja pahoitteluni tädin vierailusta. :-(

Eli kp1 ja yk6 pyörähti just käyntiin! (kuvittele tähän kamalaa kiroamista). Ottaa niin pattiin. Ja varsinkin, kun seuraava ovis osuu tietty just sille ainoalle syksyn viikonlopulle, kun olen reissussa ilman miestä! Laitoinkin sille samantien viestiä, että illalla katotaan kalenterit kuntoon, kun pienet mahikset on. Jos la on ovis, voidaan pupuilla to iltana ja su iltana/iltapäivänä, joten on mahdollista, että jotain tapahtuis. Ja tietty ovistestit on kehissä myös. Nyt tämä vasta työstä alkaakin käymään tämä homma.

Joten, siirryn pois täältä toukokuun toivoista, kun seuraava mahdollinen la on kuitenkin jo kesäkuun puolella. Katsotaan nyt, että jaksanko vähään aikaan ees kirjoitella tuolla esikoishaaveilijoiden puolella. Hajottaa niin pahasti. :'(

Vierailija
169/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin kohdanneille!!

Mykerinos: Sun oireet on aivan samanlaiset kun mullakin!!Kirjoituksesi kuvasi täysin mun olotilaani. Mulla menossa kp 23/28, että tulehan kertomaan kuin sulle kävi!!!:)

170/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä siirryn nyt sitten huhtikuisista tänne toukokuisiin kuumeilijoihin :) Ensimmäistä täällä siis yritellään ja molemmat ollaan vm.86.

Viime viikolla oli kauheita "raskausoireita" ja sit yllättäen täti tuli sunnuntaina...

Välillä tuntuu toivottamalta tulla raskaaks, varsinkin ku meidän suvussa ei oo ikinä ollu ongelmia. Oma pikkuvelikin synty "vahinkona" ku meen äiti söi pillereitä :D

Onko mahdollista et aina ei tuu ovista? Tarvis varmaan ottaa kaapista ovistestit ja opetella käyttämään niitä, ni tietäs et koska se mahdollisesti olis jos ylipäätään on.

Mutta kauheesti onnea kaikille ketä on jo tässäkuussa plussannu!! Toivotaan et me muut tullaan heti perässä! :)

Katzu kp4/30-34

Vierailija
171/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se täälä taas raskautta teettelee :)) Naureskelin tätä ihimisen pään ihmeellisyyttä, kun mulla on kierukan poiston jälkeen kaikkia oireita raskautumisesta ollut ties vaikka kuinka paljon ja nyt toinen korva on ihan totaalisen lukossa ja tukossa, ollu jo viikon ja yhdistelin sen niskoihin että sielä jumi ja pää tukos.. en hoksannu googlettaa :))) No mutta nythän saan laittaa sen oirelistan jatkoksi..

Ei vain, tässä kierrossa toki päivissä mennään vasta sielä ovistoivoissa ja kaikki mahdollinen mitä voi tehdä väärin on niin tehty.. paitsi kamarissa ollaan (kai) tehty jotain oikeinkin, tai sitte on huono oppi ;) siis on menny sitä särkylääkettä ja vaikka vannoin vähentäväni tuota kahvia ni ei o kyllä vähentyny, hyvä ettei lisääntyny, kauhiaa ressiä pukkaa ja unettomia öitä, jotta JOS sitä raskautuis tästä kierrosta ni son kyllä suuree ihme!

Ni että sinne kesäkuulle tilaa vaan, täältä pessimistiä pukkaa..

- Gibonpohjalta kp oisko 16/35 (ehkä)-

Vierailija
172/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä tuohon oviskeskusteluun omiakin kokemuksia. Tuossa pari vuotta sitten kun aloitettiin ykkösen valmistelu, tulin 3yk raskaaksi, joka valitettavasti jäi kesken viikolla 8. Sen jälkeen menikin 8 kiertoa ennen kuin nappasi uudelleen. Siinä pari kiertoa ennen uutta plussaa otin ovistikut käyttöön. Jostain olin antanut itseni ymmärtää, että 14vrk ennen seuraavia kuukautisia pitäisi olla ovulaatio. En ole itsestäni mitään erityisiä "oireita" oikeana ovulaatioajankohtana erikseen havainnut. Kiertoni on ollut nakutettu 28vrk, joten sillä perusteella kp14 olisi ollut H-hetki. Tikut kuitenkin näyttivät hormoonitason nousua vasta kp16, jolloin ovis olisi vielä siitäkin eteenpäin. Vaakamambo olikin ajoitettu meillä hieman etuaikaan. No kun ajoitusta hieman rukattiin eteenpäin, saimme aikaiseksi pikku prinsessamme, jolla on muuten tänään 6kk synttärit.:>

Nyt on yk4 ja olen tikuttanut kerran aikaisemmin hormoonitason nousun kp16, mutta tässä kierrossa se sijoittuikin kp13! Ainakaan omat munasarjani eivät näytä tunnistavan kalenteria. Täytyypä siis luottaa tikkujen antamaan informaatioon. Kun on ollut vähän samanlaista pihtailua ilmassa kuin yrittäjälläkin.

Enkelinäidille voimia. Elämä ei ole reilu :< Ihailtavaa kuitenkin, että toivoa paremmasta vielä löytyy.

Lämpimät onnittelut hattaralle ja helinäkeijulle. Paljon mukaan tarrasukkia ja imukuppeja!

Mykerinos ja helinäkeiju: Samanlaisia pelkoja itsellänikin oli keskenmenon jälkeisessä raskaudessa. Oli periaatteessa onnellinen, mutta se pieni kalvava nakerrus takaraivossa... Itselläni "mutta jos kuitenkin"-pelot helpottivat vasta loppusuoralla, kun viikot olisivat riittäneet keskoselle.

Niinkuin jo yrittäjän vanavedessä tuli lupailtua tämän kierron olevan se toiminnan ja tuloksen kuukausi ja kuukupin saa singota tädin kanssa maata kiertävälle radalle, on tullut juotua joka aamu sitä myrkyn makuista greippimehua. Kyllä se ainakin minulle on aiheuttanut valkovuodon vahvistumista. Toivottavasti simpat ei kuitenkaan huku siihen :S Ovistikut otin käyttöön maanantaina ja jo tiistaina ilmestyi vahva viiva poikkeuksellisesti minulle jo kp13.

Sattuipa sitten vielä vähemmän sopivasti tulemaan päätös työpaikasta eiliselle. Olen ollut 3 vuotta määräaikaisena aina vuoden kerrallaan ja kun jäin vauvavapaalle, paikka pistettiin yleiseen hakuun, jolloin paikalleni valittiin sijaisenani ollut mies. Tekemääni valitusta ei tietenkään hyväksytty ja esimies oli vastineessa kirjoittanut ihan väärääkin tietoa ja muutenkin tylyä tekstiä kun oli yrittänyt perustella että ei ole kysymyksessä vanhempainvapaasta johtuva syrjintä. Parku kurkussa ja välillä tippa linssissä sitä eilinen päivä sitten meni. Kyllä siinä oli tekemistä, että peittoa sai heiluteltua. Ei oikeen ollut fiilikset kohdillaan. Oikeana raivottarena päätin kuitenkin että tällä kertaa ei ainakaan minun yrityksestäni jää kiinni ja notkuin jalat kohti kattoa session päätteeksi puolisen tuntia. Ja tulevat illat toistetaan toimitus tuloksen varmistamiseksi. Niin juu ja se viinipullokin pitää muistaa korkata. Vieläkin ottaa ex-pomo päähän :< No nyt olisi sitten sopiva paikka tulla raskaaksi, kun ei tarvitse edes työnantajasta välittää. Anteeksi vuodatus...

terveisin ylimääräisen ruumiinosan otsaan kasvattanut

Jaana kp 14/28 yk4 (hei nythän se ovis olisi just oikeassa kohdassa)

173/292 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti niiiin rauhallisesti ottaa tämä vauvan teko homma että.... mut nyt kun jätettiin ehkäsy pois niin en mitään muuta kuin ens viikkoo oota,ens viikon lopulla pitäis olla hoohetki,jos vaikka heti nappaa... iiiks!!!

sandybell kp 4

Vierailija
174/292 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut nyt Nelli ja AIE tädistä!!

Mä alan olla taas todella skeptinen tän kierron ja tärpin suhteen, aargh!

Menkkasärky vaan jatkuu ja onhan jotain vihlaisuja, mutta muista oireista ei voi sanoa mitään. Se palelu mua kummastuttaa ja lämmöt olleet eilenkin illalla 36,7. Mutta niinhän ne nousee aina ja sitten laskee, kun tätä tulee.

Mää tairan kans jo alkaa henkisesti siirtymään kesäkuun kuumeilijoihin....pitäisi kait vielä jaksaa ajatella positiivisesti.

Ostin testinkin eilen ja en viittis tehdä tosiaan, ennen sunnuntaita. Pettymys tulee olemaan kyllä kova...

Uusia oli tullut lisää, tervetuloa ja plussaonnea kaikille!

Mykis kp 26/26-32

Vierailija
175/292 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut AIE ja Nelli tädin saapumisesta. :(

Mykis: Sulla aika samanlaisia fiiliksiä kun mullakin. Jotenkin on niin ei tärpännyt olo kun vaan voi olla. Mullakin lämmöt edelleen koholla tänäänkin aamulla oli 36.9 ja iltasin viel enempi yhtenä iltana oli jopa 37.5. Miehellekin jo sanoin et tällähän sais jo saikkuakin ku kävis valittelee työterveydessä, mutta siis ihan terve oon hiukan ehkä väsyneempi vaan. Noh lämmöt laskee sit sinä aamuna kun tätikin saapuu. Vähän odottelin sitä jo saapuvaksi kp 29 tai sitten tänään ainakin mutta ei ole kyllä yhtään vielä mitään menkkajomotuksiakaan ollut, ehkä huomenna sitten. Rinnat olleet nyt parina päivänä hiukan arat. Taas sitä tiputaan korkealta kuitenkin.

Mansikkainen kp 31 ja yk 5

Vierailija
176/292 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 24/28, ja olo on edelleen kummallinen. Väsynyt, paleltaa, lämmöt 37 paikkeilla, jotenkin "kuumottaa" välillä, kipeänä en ole. Lisäksi eilen suihkussa huomasin että rintojen iholla näkyy selvät vahvat vihreät verisuonet. (yöks.)

Joko olen raskaana, tai sitten e-pillerien lopetus on saanu kropan oirehtimaan vahvasti. Viellä pitäs jaksaa ootella testaamisen kanssa...

TSEMPPIÄ KAIKILLE, JA PLUSSATUULIA!!

Vierailija
177/292 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että unelmat toteutuu!!!!

ON:tänään kp 11/?

Ja oksettaa.Taitaa olla ovis tuloillaan.Mulla se saattaa joskus aiheuttaa huonoa oloa...

Kovasti ollaan jo harjoiteltu,mutta tuskin näistä treeneistä vielä tulosta syntyy=)

Vkon loppuna sitten varmaan tosi kyseessä vasta=)

Tsempit kaikille!

JKVY

Vierailija
178/292 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis kans taas ovistuntemuksia. Tai siis ihmeellistä jomotusta ja kipua. Voisin kuvitella sen olevan ovis muuten, mut väitän, et se oli kp11. Nyt siis kp15... kp11 oli limatkin... Ja erilainen kipu jotenkin... Ihan pimeetä. Ota tästä nyt selvää... Nyt ei kylläkään ole minkään näköstä limaa... Kosteeta ehkä muttei venyvää limaa. Ärh. Eilenkin jo jomotteli vähän. No, taas pupuillaan, kivaa puuhaahan se on ja sit jos vaikka parin viikon päästä vois jännätä tuloksia.

Täällä meillä päin on vauvauutisia taas... Ja nyt pari kaveria, jotka kanssa kuumeilevat... Mä oon paremmille kavereille kertonut kuumeilusta ja itseasiassa moni sitä tosi suoraan kysynytkin. Mutta kavereiden kanssa ei ihan tälleen tule puhuttua aiheesta. Niin, että on se hyvä, että teitä on täällä muitakin. Saa nähdä kuinka sitä pysyy kuosissa jos nää tulee ja plussaa ennen meitä... Niinku tää olis mikään kilpailu... Vaikka tokihan sitä on myös hirmuisen onnellinen jokaisesta pienestä ihmeestä :) Siksihän täälläkin plussat toisaalta antaa sitä toivoa juurikin. Ja juurikin tuli muistutus tuolta: "äiti tuu rakentaa rakettia mun kaa!" Siinä on mun ilonaiheeni

Vierailija
179/292 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vaa ei tykkää musta! Aina jää jotain pois!

Eli lyhennettynä: Plussatuulia kaikille! Jne...

Tuollaanen75, kp15/29-32

Vierailija
180/292 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten hätähousu aamulla testaamaan ja hailakka viiva siihe tuli!! Meinasi tulla onnen kyyneleet....eihän tämä voi olla totta!

Mä olin niin varautunut negaan ja sitten käy näin...mutta olihan mulla jotain oireita, jotka herätteli toiveita :))

Mä tossa just mietin, ettei mulla ole mielestäni ollut muuta kuin plussakierrossa lämmöt lähempänä 37. Mutta täytyy nyt ottaa iisisti, vielä voi alkaa vuodot, kun nyt kp 27....kierrot on vähän heitelleet, mut sen takia tein jo testinkin.

Mansikkainen, kyllä mä nyt uskon et sieltäkin se plussa saadaan, mikä on tilanne?

Valentina, kyllä noi lämmöt mun mielestä jo jotain kertoo ++++++

JKNY, eikun tärppionnea sinne!!

Tuollaanen, hyvältä kuulosta, ei siihen auta kuin pupuilut ;))

Kiitos plussatuulista, nyt mä laitan niitä täältä kaikille, jotta tästä lähtee sitten ketjureaktio ja loput toukotoivot pääsevät mukaan ;)

Mykis kp 27/26-32