Tietäisko joku täällä kiinnyttimiskivuista, aihe vapaalla ei tietoa
Mulla on ollut tässä n 1,5 vko kummallisia tuntemuksia alavatsalla. Sellaista nipistelyä, kuin olisi ilmavaivoja, mutta ei pieretä. Ei oikeastaan kipua vaan tuntemuksia. Ovulaatio oli tuossa reilu 2 vko sitten, (tunnistan sen limoista +haluista) ja silloin oltiin yhdynnässä. Meillä on kylläkin kondomit käytössä, eikä mitenkään suunnitella raskautta.
Nyt parina viime päivänä tuo nipistely on muuttunut sellaiseksi korostuneeksi tietoisuudeksi siitä, että mulla on kohtu. Menkkojen pitäisi alkaa viim. tällä viikolla (eilen jo, mutta eivät ole niin säännölliset) ja kokoajan tuntuu, että kohta lorahtaa, muttei mitään näy.
Kertokaahan viisaammat mulle olisiko syytä käydä ostamassa testi, kun mulla ei koskaan oo normaalisti tällaisia tuntemuksia. Aivan outoja!
Kommentit (8)
mutta kyllähän alkuraskauteen kuuluu jos jonkinlaista nippailua ja särkyä, joillakin taas ei mitään.
kyllä minusta kuulostaa että sun on aiheellista testi tehdä.
että ne kestää vissiin vain lyhyen aikaa. Itselläni on kyllä jo neljä lasta, mutta en ole koskaan ajatellut tunteneeni kiinnittymiskipuja. Voi tietty olla, etten ole vaan huomannut, kun siihen aikaan ei ollut tapana tarkkailla itseään ja tuntemuksiaan niin paljoa kuin nykyään.
Alkuraskauteen kuuluu kylläkin kaikenlaisia vihlomisia ja nippailuja.
Itselläni tällä hetkellä aikalailla samallainen tilanne. Eilen olisi pitänyt menkkojen alkaa, alamahaa vihlonu, nippaillu ja vähän väliä tuntuu, että jotain valuu housuun, mutta menkkoja vain ei näy. Rinnatkin ovat välillä kipeät. Näitä oireita on ollut myös minulla yli viikon.
Muistan, että kun odotin esikoistani (tyttö nyt vuoden), minulla oli alkuraskaudessa maha kipuja, mutta enää en muista miltä ne tarkalleen tuntui. Oliko ne just tämmösiä vihlaisuja, inhottavia. Muistan vain, että pelkäsin kokoajan keskenmenoa niiden kipujen takia. Keskenmenoa ei kuitenkaan tullut ja terveydenhoitaja yritti lohduttaa, että kivut kuuluvat asiaan.
Nyt en ole vielä uskaltanut testiä tehdä, ku jotenki on jo luottamus menny siihen, että alkaisin odottaa toista lasta. Joka kuukausi olen miettinyt, että jokohan nyt, mutta aina on saanut vain pettyä, menkat ovat alkaneet. Nyt laitoin tulemaan raskaustestejä mammaksi.fi:ltä. Testit tulevat huomenna tai sitten ens viikon alussa. Teen vasta sitten testin ku ne tulevat.
T. annikki83
pistävä kipu kohdussa noin viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja + tuli.
G ja E 11 k
Hei!
Itsekin ihmettelin muutama kuukausi takaperin kun tuntui menkkamaisia kipuja, ja aika ei täsmänny ovulaatioon eikä menkkoihin vaan siihen väliin. Selvis sit viikkoa myöhemmin että olen raskaana (keskenmeno tosin myöhemmin). Törmäsin kiinnittymiskipuihin jossain netissä, ja niitä ne mun epämääräset jomotukset ehkä oli. Eli hedelmöittyny munasoluhan kiinnittyy kohdun seinään noin 5 vrk hedelmöittymisestä, millon voi siis olla niitä kipuja ja joillakin jopa pientä vuotoa (vuodot kai tooosi harvinaisia). siitä eteenpäin käsittääkseni ja omanki kokemuksen perusteella kun kuukautisten pitäs alkaa ja ne nippasut ja vihlasut tulee niin ne ois jo siinä vaiheessa ihan kohdun venymiskipuja. Oletan itsekin siis että kiinnittymiskipi itsessään ei oo pitkäaikasta mut noin viikko siitä ne muut mahatuntemukset jo alkaakin :)
Toivottavasti tuntemuksesi viittaavat siihen toivottuun suuntaan - ja pysyy 9kk!
Mulla oli ihan järkyttävät (tai ainakin siltä se tuntui) kiinnittymiskivut, joiksi en niitä pienessä mielessäkään osannut kuvitella. Olin ihan varma, että mulla on joku iso kasvain tms, ja olin jo tilaamassa aikaa lääkärille, kun tein " raskauden poissulkemisen vuoksi" testin. Menkat tosin oli viikon myöhässä, mutta en todellakaan kuvitellut olevani raskaana. Kuinkas ollakaan, plussaa pamahti!! Muistan kyllä ikuisesti se hetken kun 2 vahvaa viivaa ilmestui testitikkuun miltei samantien.
:-O
Nyt tuo ihana yllätys on 1v2kk ja päivääkään en vaihtaisi pois! :-)
Hyvä juttu tämäkin, vielä ei meillä ihan aika vauvalle olisikaan. Krooninen vauvakuume kyllä vaivaa, mutta järkiseikat sanovat toista. Aika perheenlisälle olisi meillä varmaankin noin1-1,5 vuoden kuluttua, kun mies on valmistunut ja päässyt koulutustaan vastaavaan työhön (töissä nytkin, mutta pienipalkkaisessa).
Olisihan se ollut aivan ihanaa, jos olisi lapsi tulossa, eikä se mikään katastrofi olisi, mutta hyvä vielä odottaa, niin on helpompaa sitten taloudellisesti ja mahdollisuus jäädä vielä hoitovapaallekin. No, nyt kyllä meen asioissa vähän turhan paljon edelle...
Kiitos kuitenkin kaikille jotka ovat kommentoineet!
Nyt siis jo 3 päivää " normaalista" menkkojen alkamisajasta ja mitään ei näy, samat oireet vain jatkuu. Kp 29/24-26 menossa.
Eilen laitoin jo siteenkin valmiiksi, kun wc-käynnin jälkeen pyyhkiessä tuli hieman rusehtavaa valkovuotoa, joka mulla käynnistää menkat, alkavat siitä yleensä normaalisti voimistuen. Mutta nyt näyttää siltä, että tuohon se jäi... Mitään merkkiä menkoista en sen jälkeen ole havainnut. Olen yrittänyt etsiä itsestäni muita raskausoireita, mutta en mitään löydä joka olisi oikeasti totta (onhan mun rinnat arat, kun oikein painaa... yms kuviteltua, mutta ei mitään muuta oikeasti olevaa kuin nuo ed. viestin asiat.)
En viitsisi vielä ostaa testiä, ettei mene rahat hukkaan, viikonloppuna haen jos tilanne jatkuu tällaisena.
Kiitos kun saan tänne kertoa, kun ei tällaisesta oikein kellekkään muulle viitsi.