Vaimo pakkohoidon tarpeessa?
Tuli siinä eilen sellainen perusriita.Vaimo otti esiin sukulaiseni ja aivan puskista alkoi lapsilleni(4 ja 7v) puhua hänestä,että:"T***a- mummi on tyhmä lehmä, savolaishuora, hirviö ym." Olen tottunut näihin "kohtauksiin". Niinpä kehoitin häntä katsomaan peiliin, sillä ilmeensä kertoi kaiken oleellisen: hän ei ole terveiden kirjoissa. Sain nauhoitettua tuota kohtausta lievemmästä päästä ja soitin sen hänelle. Reaktio oli muutama nyrkinisku selkään ja niskaan kun kävelin jo poispäin. Hetken päästä tuli mopinvarren kanssa. Toivoi varmasti, että olisin edes ottanut mopin pois tai torjunut. Seisoin vain paikoillani. ja päähänhän se kolahti.
Näiden temppujen jälkeen hän alkoi kertoa minusta lapsillemme:"iskä on käyttänyt huumeita ja ajanut huumeissa jopa autoa sekä myynyt niitä töissä, iskä on varastanut äidiltä rahaa, iskä ei tee mitään vaan on laiska, iskä ei oikeasti rakasta teitä ja mitäkaikeenyt vain keksii."
Vaimoni tietää olevansa hoidon tarpeessa, mutta milläs tuollaista saa hoitoon? Itse olen aivan loppu, kun joka aamu alkaa päivän ja minun mollaamisellani. Olen kuitenkin meistä se joka käy töissä. Hän syö kyllä lääkkeitä nukahtamiseen. Ei niitäkään tosin omalla reseptillä vaan minun ja siskonsa hänelle hommaamia.
Sama vaimoni viettää suuren osan ajastaan täällä keskustelupalstoilla. En tiedä onko tämäkään kauhean terveellistä. Täällä kun ei tarvitse toisia nähdä.
En voi edes kuvitella että en näkisi lapsiani joka päivä, mutta en toisaalta käsitä onko lapsille hyvä kasvuympäristö tällainenkään. Jos jollain edes vähän samankaltaisia kokemuksia, niin voisitko kommentoida?
Kommentit (78)
Antakaa mun nyt kaikki kestää. Äijä on käyttänyt huumeita, välittää huumaavia lääkeaineita ja heittelee suuren osan ajasta tavaroita...
mutta perheen ainoana terveenä aikuisena sinun tehtäväsi on huolehtia siitä että lapsilla on kaikki hyvin.
Sinulla meni heti kättelyssä jos kaksi kirjoittajaa sekaisin.
Saanko kysyä, mikä on sinun motiivisi puolustella väkivaltaisia ja verbaalisesti tuhoisia naisia?
viikkokausiin käynyt ulkona, ja sanoit hänen viettävän paljon aikaa netissä ja vauva-palstalla. Nyt kuitenkin sanoit, että vaimosi pääsee nettiin vasta menemällä kirjastoon.
Eli olet pakottanut hänet olemaan kotona poissa työelämästä, ilman yhteyksiä ulkomaailmaan, kannat hänelle alkoholia ja huumaaia lääkeaineita ja olet itse ollut nisti.
En usko vaimoni lukevan tätä ketjua, sillä päässee nettiin vasta kun menee sinne kirjastoon ja silloin ymmärtääkseni tämä ketju on jo kaukana jossain..
Nyt hyvää yötä ja kiitos hyvistä neuvoista!!
tulkintoja liian hätäisesti. Olet nyt epärealistinen. Lue tarkemmin mitä ap kirjoittaa.
47, 49, 52 ja 55. Hoida ne.
ukkeli, taidat olla vainoharhanen, ja pidät vaimoasi syntipukkina. Kuinkahan hoidat lapset, kun saat tän vaimon ihan henkisesti romahtamaan, taitaa olla jo seuraava naisuhri valmiiksi katsottuna. Nää uskovaiseksi kääntyneet huumepellet on iso riesa koko suvulle, ja aina löytyy näitä sinkku hymisteliöitä niitä vielä säälimään, varsinkin seurakunnista.
En usko vaimoni lukevan tätä ketjua, sillä päässee nettiin vasta kun menee sinne kirjastoon ja silloin ymmärtääkseni tämä ketju on jo kaukana jossain..
Alussa sanot että vaimosi viettää suurimman osan päivästään keskustelupalstoilla, esim täällä ja että sinne kirjastoon sitä ei saa lähtemään kirveelläkään.
Ja nyt sanot, että vaimosi pääsee nettiin vain käydessään kirjastossa?
Ristiriita?
Alussa sanot että vaimosi viettää suurimman osan päivästään keskustelupalstoilla, esim täällä ja että sinne kirjastoon sitä ei saa lähtemään kirveelläkään. Ja nyt sanot, että vaimosi pääsee nettiin vain käydessään kirjastossa? Ristiriita?
KUKA näitä tehtailee? Mene ihminen hoitoon, PLIIS.
Sama vaimoni viettää suuren osan ajastaan täällä keskustelupalstoilla. En tiedä onko tämäkään kauhean terveellistä. Täällä kun ei tarvitse toisia nähdä.
Ihan sairasta juttua kirjoittaa eikä edes "muista" mitä on kirjoitellut.
Tainnu huume-elämä tehdä tehtävänsä.
tekis mieli desinfioida itsensä kloritella. Tämä ketju on juuri sellainen. Sairas provo.
En ehdi vastata pitkän kaavan mukaan, joten koita pysyä kärryillä...
Olen ollut suunnilleen samassa tilanteessa, tosin ei kyseessä oma kumppani vaan sukulainen.
Saat vaimosi hoitoon vasten hänen tahtoaan, jos on vaaraksi itselleen tai ympäristölleen.
Kertomasi perusteella hän uhkaa sinua ja lapsianne.
Käytännössä tämä onnistuu soittamalla nyt heti aamusta lääkärille. Jos hoitaja änkkää ettei ole nyt aikoja tms, selitä tilanne ja pyydä soittoaikaa mahdollisimman pian. Sitten kerro puhelimessa tilanne ja pyydä lähetettä psykiatriseen sairaalaan. Jos ei vaimo lähde sinun mukaasi autolla, lääkäri lähettää ambulanssin avuksi.
Olen pahoillani puolestasi. Koita jaksaa. Tuo on vaikeaa omaiselle, mutta sinun on tehtävä se lastenne vuoksi.
kyllä minullakin palaisi päreet jos olisi tuollainen tossu miehenä!
Voi hyvänen aika sentään, kasva aikuiseksi, ole tukena vaimollesi, ja ennenkaikkea OLE TUKENA LAPSILLESI!!!!!
Olet kyllä tyhmä kun annat heidän seurata vierestä moista raivoamista, etkö ymmärrä että sinun pitäisi kyetä olemaan tilanteessa turvallinen aikuinen, mutta mitä teetkään? Tulet keskustelupalstalle itkemäänj kun olet niin tossu ettet osaa olla MIES!
Minkä takia mies ja sisko on hänelle lääkkeitä hankkinu ja mistä? Jostain pimeiltä markkinoilta kun isäkin kuulemma on huumeita käyttänyt joskus.
Kaikki jotka joskus ovat huumeita käyttäneet eivät ole rikollisia. Minun mieheni on käyttänyt 15 vuotta sitten huumeita, mutta ei se tee hänestä mitenkään huonompaa aviomiestä tai kolmen lapsemme isää.
Huumeita on myös kovin erilaisia. Vaikka huumeita vastustankin on mielestäni eri asia käyttää poltettavia aineita kuin suonensisäisiä.
Olet todella vastuuton kun hankit ensin itsellesi sopivia lääkeitä, jotka sitten "syötät" vaimollesi. Ei sitten tullut mieleen että nuo oireet voi johtua niistä lääkkeistä. Kyllä tuota jo voi sanoakin huumeiden välittämiseksi, tosin silloin vaimosi on se huumeiden käyttäjä. Nyt lopetat sen lääkkeiden hankkisen vaimollesi. Vaimosi hankkii ne joko itse tai sitten on ilman, jos tilanne ei muutu senkään jälkeen ota lapset ja lähde, kun nuo perusteet ei oikein vielä pakkohoitoon riitä.
Olet todella vastuuton kun hankit ensin itsellesi sopivia lääkeitä, jotka sitten "syötät" vaimollesi. Ei sitten tullut mieleen että nuo oireet voi johtua niistä lääkkeistä. Kyllä tuota jo voi sanoakin huumeiden välittämiseksi, tosin silloin vaimosi on se huumeiden käyttäjä. Nyt lopetat sen lääkkeiden hankkisen vaimollesi. Vaimosi hankkii ne joko itse tai sitten on ilman, jos tilanne ei muutu senkään jälkeen ota lapset ja lähde, kun nuo perusteet ei oikein vielä pakkohoitoon riitä.
leikitään että juttu on totta. Varmasti ap:n tilanteessa olevia ihmisiä löytyy. En usko että pelkät lääkeet saa aikaan vaimon oireita. Jos vaimon lapsuus olisi oikeasti ollut tuollainen kuin mitä ap sepittelee, niin hänen psyykensä on kokenut niin kovat kolhut ja jäänyt niin kehittymättömäksi, ettei sitä asiaa todellakaan auteta millään kalaöljyillä tai edes lepäämisellä. Terapia erittäin taitavan terapeutin käsissä tai sellaiset lääkkeet että vaimo viettää loppuelämänsä puolitokkurassa.
En usko vaimoni lukevan tätä ketjua, sillä päässee nettiin vasta kun menee sinne kirjastoon ja silloin ymmärtääkseni tämä ketju on jo kaukana jossain.. Nyt hyvää yötä ja kiitos hyvistä neuvoista!!
aloituksessa tyyppi kertoi vaimon roikkuvan tällä palstalla jatkuvasti, nyt sit kerto että pääsee vaan kirjastossa tänne ja ei kuitenkaan saa ajoiks mennä sinne kirjastoon..
pattitilanteeseen.
Usein tuollainen tulee tilanne tulee niin pikkuhiljaa elämään, että siihen "sopeutuu" huomaamatta. Ulkopuolisesta tuo taas vaikuttaa aivan käsittämättömältä.
Eli apua vain hakemaan, niin saat ulkopuolisen apua.
liikkeellä. Soitatko narsistien tuki-infoon?
#7, #14 jne.
Jos olen ihan rehellinen, sinun kirjoittamasi jutut kuulostavat täysin samalta kuin ex-vaimoni puhe. Että silleen.