TAMMIMASUT 2009 viikko 22
Uusi viikko uusi pino.
Ihan ekana pahoittelut Hännälle=(
Minuakin pelottaa tuo keskenmeno koska terkkarit järjestään kummastelee,että ai neljä raskautta ja neljä synnytystä...ja sitten hiljaisuus!Se on vaan toivottava että kaikki menee hyvin!
Mukaan mahtuu kyllä kaikki tammikuun vauvaa odottavat!Tottakai ja kysyä saa mitä vain,varmasti joku meidän runsaasta joukosta osaa aina auttaa,ja tyhmiä kysymyksiähän ei olekaan.On vaan mukavaa kun meitä on monenlaisessa tilanteessa odottavia ja meitä kuitenkin yhdistää tämä elämää mullistava kokemus,uuden vauvelin odotus=)
Minulla vaan nälkä jatkuu,herään öisinkin!!! ja on syötävä leipä,muuten tulee hirveä olo.Edellisillä kerroilla on paino noussut vaan 9kg,mutta nyt ei kyllä jäädä siihen se on varma,tämä nälkä on tosi omituista,jokapaikkaan on varattava eväät mukaan,hedelmiä aina taskussa,tämmöistä oli kyllä imetysaikaan mutta että alkuraskaudessa?!
kimmi rv 8 +4
Kommentit (67)
voisitkohan saada pari-kolme päisää sairauslomaa? Onko teillä työpaikkalääkäriä, jolle voisit käydä juttelemassa. Valita vaikka unettomuutta ja stressiä ja mainitse keskenmenon vaara. Voisi olla hyvä, että saisit vähän lepääntyä.
Itse menin pissatestiin omalle tereysasemalle ja tulin siellä kertoneeksi meidän kuvioita. Terveydenhoitaja itse ehdotti, että pitäisin muutaman päivän vapaata.
Mistä olette saaneet helpotusta päänsärkyyn??
Minulla jomottaa nyt ohimoissa ja takaraivossa toista päivää. Samanlaista särkyä on aina menkkoja edeltävänä päivänä, joten on selvästi hormoniperäistä. Ei siis onneksi migreeniä.
Kuvioon kuuluu, että niskat tuntuvat tosi jäykiltä, vaikka olen alkuviikosta käynyt hierojalla. Tuntuu, että hieronta olisi ainoa mikä auttaa, mutta en kai minä nyt ihan päivittäin voi käydä kuin mikäkin huippu-urheilija! B-)
Eilen otin vanhasta muistista yhden ibuprofeiinin, vasta jälkikäteen muistin että eivät taida sopia meille raskautetuille. Tänään otin parasetamolia, mutta se ei kyllä auttanut sekuntiakaan. :(
Mikä avuksi?
Minä olen itse keskonen ja olen syntynyt vk 29+2 painoin silloin 800g ja olin 30cm pitkä kaksoissisareni oli 29cm ja 600g. Iso sydänleikkaus ja vatsaleikkauksen koin ihan vastasyntyneenä ja tässä porskutan eteenpäin vaikka silloin -81 lääkärit sanoi ettei ole kovin paljon toivoa selvitä! Minun veljen kaksoset olivat syntyessään myös keskosia en muista millä viikoilla syntyivät mutta painoivat 480g ja 560g, nytten ovat isoja 13v teinejä!
Minulla muuten ihan sama niinkun triolla ettei parasetamooli auta jyskyttää vaan tuo pää! Kait tää särky jossain vaiheessa lakkaa!
Aurinkoinen tervehdys jälleen kaikille :):) Enää alle kaks viikkoa ultraan :D jee :D
Raisa-78, me samoilla taidetaan mennä, sillä mullakin laskurin mukaan LA 25.1 :) Plussasin ekan kerran viime viikon perjantaina :)
Vitsi ootan kun kuuta nousevaa että mulle tulee se ihanista ihanin massu mitä voin esitellä kaikille ja vieläkin enemmän sitä että saan sen massun sisällön käsiini ja voin sitten esitellä sitäkin kaikille, puhunpas paljon kirjaimellisesti omasta navasta :D
:D :D
Mulla päänsäryt järkkyjä kanssa, migreeniä vähintään kerran pari viikossa , silmissä sahalaitaa jne.. Kannattaa juoda paljon vettä, sen pitäs helpottaa, ainakin mulle sanottiin kun soitin terkkarille :)
Minä kävin nyt pari päivää sitten ekassa neuvolassa. Mukava neuvola täti ja sanoi, että olen viikolla 8+2. Itse elän niin, että olen viikolla 7+2, sillä se kierto on niin pitkä, että ultrassa mielummin kuulen, että olen pidemmällä kuin petyn ja menen viikolla taaksepäin. SELVENTÄKÄÄ JOKU?????? Onko se päivä milloin viimeiset kuukautiset olivat, niin 0 vai 0+1??? Ku luulin olevani torstaina aloittamassa uutta viikkoa, mut sitte neuvolassa sanoivat, että olen 8+1? en hoksannut tuolla kysyä! :) Hirveän määrän papereita ja vihkoja sai iltalukemiseksi mukaan. Ja mieli huojeni, kun ylipainoisena kuulin, että hemoglobiini ja verenpaine ja virtsatesti yms. oli ok. Ja sanoi, että ei huolta tuosta ylipainosta, kun liikkuu ja syö terveellisesti. Nyt on kyllä tullut syötyä sitä mikä maistuu, mutta pitää nyt rueta vähä katseleen mitä syö.
Ultra meni vasta juhannuksen jälkeiselle viikolle...nyt tässä mietitään miehen kaa, että laitetaanko rahaa yksityiseen ultraan vai ei...
Oireet jatkuu ja paha olo pahenee...nyt on pitäny jo yökkäilläkkin. Ja maha on pyöristyny!!! Ihan turvoksissa varmaan, ku ei kai se nyt vielä voi raskausmahaa olla. Rinnat tullu melkein kuppikoon jo ylöspäin...josta en ole ollenkaan iloinen, kun ennestäänkin jo D-E kuppia käyttänyt... :)
Pahoittelut kaikille, jotka kyydistä ovat tippuneet ja peukut pystyyn kaikille muille, että maha-asukit jaksaa mukana pysyä. :)
Mukavaa viikonloppua!
t: Amelie ja maha-asukas 7+2 (tai 8+2??)
Piti kaivaa pinomme pinnalle, ennen kuin oikein syvälle hukkuu.
Huh, ylioppilasjuhlat takana. Hiukan kyllä mietityttää, että moniko sukulaisista nyt soittelee keskenään ja arpoo, että "olikohan vaan kertynyt vyötärölle kiloja, vai suureneeko suku taas".. Itselläni siis sellainen olo, että tätä masua ei pysty enää peittämään, ja varmaan kaikki tuijottaa.. Toivotavasti kuitenkin kuvittelen vain! Onhan tämä siis kuitenkin neljäs raskaus kuuden vuoden sisällä, joten ei kai ihme, että vyötäröllä on pari ylimääräistä makkaraa, mutta kun niitä on sentään saanut edes hiukan vedettyä piiloon, mutta nyt tuntuu, että enää ei saa! Emme nytkään aio paljastaa kenellekään salaisuuttamme ennen kuin eka ultra on ohi (paitsi isoäidilleni kerroin jo, koska en halunnut riskeerata, että hän ei ehtisi uutista kuulla - on siis huonossa kunnossa, mutta pää kyllä toimii onneksi edelleen terävästi, ei paljoa vihjeitä tarvinnut kun hoksasi jo.. =)).
Etovaa oloa/kuvotusta on todella aaltomaisesti, enemmän tai vähemmän ihan kokoajan. ONNEKSI kuopus (1v) on nukkunut nyt pari yötä läpeensä (koputan puuta), herättämättä, niin jaksaa päivät paljon paremmin. Ruoanlaitto on kyllä lähes aina niin vastenmielistä, että melkein itkettää. Pitäähän edes muun perheen saada syödä hyvin, vaikka itsellä jäisikin vähemmälle, mutta kun ne hajut on lähes sietämättömiä, mitä paistinpannusta/kattilasta/uunista tulvii.. Vaikka kuinka olisi hirveä nälkä, niin kyllä suurinkin nälkä kaikkoaa, kun alkaa kokkaamaan. =( No, pitää vaan toivoa, että loppuisi kohta yökötykset!! Kumma juttu muuten, että vaikka takana on kolmekin raskautta, eikä esikoisestakaan niin montaa vuotta, niin miten äkkiä kaikki asiat unohtuu, kuten se, että missä vaiheessa tämä yökötysvaihe on kadonnut.
Jeps, mutta jos vaikka avais telkun, kun on.. hetkinen! Voisinko jopa sanoa, että "omaa aikaa"? Uskomatonta, mutta niin se taitaa olla. Mies on kaverinsa luona ja muksut nukkuu. Ai niin, pyykit odottaa vielä koneessa, että pääsee ulos kuivaamaan, eli ne nyt ekaks, ettei unohdu. Takaisin maan pinnalle siis.. ;)
Mulla nää allekirjoitukset tuppaa jäämään, kun viikoistani en ole perillä, mutta se verran tiedän, että la on joskus tammikuun puolivälissä-lopussa.
Eli uusi tammikuinen ilmottautuu. Oon plussannut jo viikko sitten maanantaina, et ajoissa testasin ja kyllä olin onnellinen, kun plussa pärähti. Juuri varasin neuvolan, se on kyllä vasta sit kesäkuun lopulla, mutta tuli jotain konkreettista tähän odotukseen :) Voi olla et alkuraskauden ultraan meen muutaman viikon päästä (oman mielenrauhan vuoksi).
Meidän esikoinen, poika 2,5 v, nyt suihkuttelee kukkia parvekkeella ja parveke jo lainehtii :D Ite oon siis 26 ja mies kolmenkympin kriisissä juuri ;) Tätä toista pienokaista yritettiin kymmenisen kuukautta ja se oli pitkä aika se, mutta nyt on ihanaa olla onnellinen tästä onnesta!
Oma olo on nyt ihan hyvä, kun muistaa syödä usein. Mahaa särkee välillä ja menkkakivut on kovat välillä, mut toiv kaikki menee hyvin.. eikös se oo vaan merkki, että kohtu kasvaa, joka on siis hyvä?! Sitten palellu oon, mutta kun nukkuun pitäis mennä, niin on niin hiki, että parikin tuntia menee valvoessa ja sitten väsy lisääntyy.. huoh.
Pahoittelut kaikille surun kohtaamille!
Emmuli rv 5+2 (LA 28.1.09)