Alle 12-vuotiasta ei saa jättää hetkeksikään yksin!!!!
Vanhemmat jotka kouluikäisen kotiin sairastamaan tekevät LASTENSUOJELULLISEN RIKOKSEN! Työkaverini tuli töihin, jonka 11-vuotias lapsi oli kotona flunssassa. Tein lasu-ilmon. Työkaveri ei saanut tietää kuka ilmon takana, mutta puhisi asiasta. MLL:n mukaan alle 12-vuotiasta ei saisi jättää hetkeksikään yksin ja 15-vuotias on vielä lapsi, joka tarvitsee myös aikuisen valvovaa silmää. Ymmärrättekö nyt että alle 12-vuotiasta EI SAA JÄTTÄÄ EDES KAUPPAREISSUN AJAKSI YKSIN!!! Jos itse olisin äiti niin en rikkoisi lakia toistuvasti kuten olen todennut nykyvanhempien jatkuvasti tekevän ja toistuvasti!!!
"Lastensuojelulain mukaan viranomaisten on puututtava asiaan, kun lapsen hoidon laiminlyönti vaarantaa lapsen kehitystä.
Kansainvälisiä suosituksia
Englannissa National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC) suosittelee, ettei alle 12-vuotiasta lasta tulisi jättää yksin milloinkaan, eikä alle 16-vuotiasta tulisi jättää yksin yöllä."
"Tosiasia kuitenkin on, että 15-vuotias on lapsi. Kotona voi myös tulla yllättäviä tilanteita. Mitä tehdä, jos tulee sähkökatkos tai tulipalo?"
Käräytin lastensuojelulle myös erään työkaveri äidin jonka yhdeksäsluokkalainen lapsi on ollut yksin öitä kotona äidin käydessä 3-vuorotyössä, eli myös öisin ollessa töissä. 9-luokkalainen lapsi oli tapahtuma-aikaan 15-vuotias. Täällä paheksuttiin asiaa ja nyt haluan todistaa OLLEENI OIKEASSA.
tässä lähde_http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/voiko_lapsi_olla_yksin_kotona/
käräytän edelleen kaikki lakia rikkovat vanhemmat halusitte sitä taikka ette.
Kommentit (81)
Siis jos mun 11-vuotias lapsi haluaa jäädä kotiin kun käyn kaupassa, niin teet lastensuojeluilmotuksen?
Ei taida olla ihan realiteetit hallussa sulla?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:42"]
Työkaverini tuli töihin, jonka 11-vuotias lapsi oli kotona flunssassa. [/quote]
Saiko työpaikkasi lapsen keinosiemennyksellä vai mitä häh?
Olet seinähullu, jos et sitä sattunut tietämään.
Luitko edes itse tuota lainaamaasi tekstiä? Siinä puhutaan suosituksista.
MLL ei säädä lakeja.
-peruskoulun oppimäärä-
Vain alle 10-vuotiasta lasta saa jäädä kotiin hoitamaan palkallisena, jos lapsi on sairas.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:47"]
[/quote]
eli sinun mielestä saa ajaa autolla 80 km kilometrin rajoituksessa alueella 150 km tunnissa koska nopeusrajoitushan on vaan suositus eikä laki? ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:51"]
[/quote]
eli sinun mielestä saa ajaa autolla 80 km kilometrin rajoituksessa alueella 150 km tunnissa koska nopeusrajoitushan on vaan suositus eikä laki? ap
[/quote]
Nopeusrajoitus on laki, siitä voi saada sakot. Alle 12-vuotiaan jättämisestä kotiin yksin ei ole laissa mitään merkintää.
Ja kyllä, meillä 10v. tulee jatkossakin olemaan yksin kotona. Heti muuten ensi viikolla kun me vanhemmat ollaan töissä.
Nopeusrajoitus ei ole suositus, vaan ylin SALLITTU nopeus kyseisellä tiellä
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:51"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä se on laki!
Toivottavasti sinulla ei ole ajo-oikeutta. Ylin sallittu nopeus on 80 km/h ja jos sen ylität, rikot lakia.
Kyseessä nyt mielenterveysongelmainen tai outo provo tämä aloittaja....
Minkälainen kaupunki se Porvoo on asua, ap?
Tein varalta ls-ilmoituksen aloittajasta. On niin epävakaan oloinen persoona, että yksikään alle 20-vuotias ei saisi olla alle sadan kilometrin päässä tuollaisesta henkilöstä varttituntia pidempään.
Ja lapsethan eivät ole yksin kotona koulupäivän jälkeen tietenkään. Vanhempien pitää tehdä yhtä lyhyttä työpäivää kuin lasten koulupäivä on.
Voi sitä lapsen riemua kun haluaa mennä pihalle kaverin kanssa ilman äitiä mutta minun on siis pakko tunkeutua lasten leikkejä kyttäämään vain ja ainoastaan koska en saa jättää sitä ilman valvontaa. Kyllä on tyttö ylpeä äidistään joka ei anna yhtään mahdollisuuksia itsenäistymiseen. Odotan innolla millaisia lapsia sinusta tulevaisuudessa sikiää...
Nopeusrajoitus on suositus :-DD Missä maassa?
Provohan tämä.
mites kun mun isä 7 vuotiaana teki hevosen kanssa täysiä päiviä peltotöissä ja silti kehitti terveen pään ja kropan?
Ollaankohan nykyään niin vauhkoja, että lapset suojellaan niin paljon kaikilta vastuilta, että astuvat oikeaan elämään aika vajailla työkaluilla varustettuna.
Montako ihmistä tarvitaan / alle 12v, ap? Vaikka varti´n ajaksi?
Mikä on diagnoosisi?