Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maassa ei ole työvoimapula, täällä on palkanmaksupula

Vierailija
17.01.2025 |

Suomessa on palkanmaksupula ei työvoimapula, koska suomen kielen osaaminen haittaa työllistymistä.

Maassa on työvoimapula vaikka työttömiä on 280 000 ja 200 000 tempputyöllistettyä. Työvoimapula koskee vain suomea osaamattomia työntekijöitä!

Onko suurempaa kusetusta maailmassa nähty!

Suomen kielellä ei ole merkitystä ja meidät voi korvata suomea osaamaton kehity smaalainen.

Vi tun vitt u...hyvin poliitikot vetää...ja Persut mukana..!

Meillä on palkanmaksupula, ei työvoimapula!

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on suomalaisten ihmisten vihollinen. Kokoomus haluaa laskea palkkoja ja näin vähentää ihmisten hyvinvointia.

Korkeat palkat on merkki hyvästä tuottavuudesta ja ne edustavat korkeaa kehitystä. Siksi niihin on pyrittävä.

Kokoomuksen tulisi ymmärtää että korkeat palkat pitävät Suomen yritykset kehityksen eturintamassa. Matalat palkat eivät kannusta yrityksiä kilpailuun ja pian me kilpailemme Afganistanin kanssa työpaikoista.

Vierailija
2/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea termi on maksukyvyttömyys. Tai sitten maksuhaluttomuus. Olen alkanut kallistumaan edellisen kannalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen kannustinlokku ei ole liian hyvät edut vaan liian pienet palkat. Mutta tätähän ei fasistihallitus myönnä. Purrakinhan totesi että mitä isommat tuloerot sen parempi.

Vierailija
4/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta on paljon mukavampaa kun voi potkia päähän maassa ji valmiiksi rähmällään olevaa.

Kyllä. Olen työtön ja hyvin usein kun palstailen olen kohdannut kirjoituksia, joissa työttömyyteni samaistetaan ja koetaan yhtä arvokkaaksi kuin loiseläimen tai tuholaishyönteisen, joks tekisi yhteiskunalle palveluksen jos kuolisi vain pois mutta joka voitaisiin kuitenkin aluksi julkisesti ruoskia verille. Tai sitten vain yksinkertaisesti siirtää keskitysleirille...

En tiedä miten suhtautua näihin avauksiin mutta, josvniidenbtarkoitusvonnollut lisätä pahoinvointia ja ikävää oloani, niin ovat aika hyvin onnistuneet mutta siinä mielessä vielä jääneet vaikutuksettomiksi, että olen edelleen hengissä. (Koputtaa puuta).

Vierailija
5/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on mutta kun ei kelpaa! Mielummin makaillaan kotona! Nyt on korkea aika marssia sisään tehtaan portista ja käydä kättelemässä johtajaa.

työ tekijäänsä kiittää

Vierailija
6/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus lahjoitti 6000 miljoonaa suomalaisten rahoja Italiaan ja Kreikkaan. 

Kokoomus on suomalaisten vihollinen.

Vierailija
7/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen kannustinlokku ei ole liian hyvät edut vaan liian pienet palkat. Mutta tätähän ei fasistihallitus myönnä. Purrakinhan totesi että mitä isommat tuloerot sen parempi.

Se kommenttihan juuri tarkoitti, että hyvät palkat ovat hyvä asia! Niistä pitää myös jäädä riittävä ja reilu osuus itselle, ei saa verottaa kaikkea hyvää pois.

Vierailija
8/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on mutta kun ei kelpaa! Mielummin makaillaan kotona! Nyt on korkea aika marssia sisään tehtaan portista ja käydä kättelemässä johtajaa.

työ tekijäänsä kiittää

Ei ole töitä. Perustele väitteesi.

Vierailija
9/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaa yrittäjiksi niin alatte ymmärtää mistä ne palkkarahat tulevat. Jos firma on konkurssin partaalla, ei sieltä niitä palkkarahoja heru. 

Vierailija
10/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvetkaa yrittäjiksi niin alatte ymmärtää mistä ne palkkarahat tulevat. Jos firma on konkurssin partaalla, ei sieltä niitä palkkarahoja heru. 

Miksi työntekijöiden palkasta pitäisi ottaa huonon yrityksen tuottavuus? Huono yrittäjä ei onnistu kehittämään yritystystään. 

Vierailija
11/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea termi on maksukyvyttömyys. Tai sitten maksuhaluttomuus. Olen alkanut kallistumaan edellisen kannalle.

Olet ymmärtänyt väärin. keveästä työstä, esim hyllyttäminen kaupassa, mikä olisi sopiva palkka? Haet tavaraa, laitat hyllyyn oikeelle kohille ja seuraava. Ei tarvitse koulutusta, ehkä 9 euroa tunti  olisi sopiva.

Nyt kuvaan astuu työnhakija; Hei mulla on vuokralla itelle ja poikakaverille (niin se on työtön) kolmio Hesan keskustassa, olisi työpaikka sopivan lähellä, meillä on kuule uusi sähköauto ja pitäähän se maksaa kato, jotain 55000 euroo, ja koira (puhdarotuinen collie, sain tutulta jotain 4900 euroa, eihän oo paha?), puhelimet pitäis molemmille laittaa kun näähän on viime vuoden mallia ja äpit pitäs kaa ja kuule kyllä sitä ihmisen pitää edes kerran vuodessa päästä ulkomaille pariksi viikoksi Gossille tai vaikka edes Maljorkalle. Just hankittiin kuule 76 tuuman taukkari ja siihen tarttis boosterit ja spiikkeri saada. Niin eihän siitä muuten mitään iloo ole kato, osamaksulla saatiin kaikki eihän oo paha?

No hieman meni ylilaudan mutta menot tulojen mukaan eikä ensin menot ja sitten öö mikähän olisi riittävä palkka...

Vierailija
12/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. keveästä työstä, esim hyllyttäminen kaupassa, mikä olisi sopiva palkka? Haet tavaraa, laitat hyllyyn oikeelle kohille ja seuraava. Ei tarvitse koulutusta, ehkä 9 euroa tunti  olisi sopiva.

Nyt kuvaan astuu työnhakija; Hei mulla on vuokralla itelle ja poikakaverille (niin se on työtön) kolmio Hesan keskustassa, olisi työpaikka sopivan lähellä, meillä on kuule uusi sähköauto ja pitäähän se maksaa kato, jotain 55000 euroo, ja koira (puhdarotuinen collie, sain tutulta jotain 4900 euroa, eihän oo paha?), puhelimet pitäis molemmille laittaa kun näähän on viime vuoden mallia ja äpit pitäs kaa ja kuule kyllä sitä ihmisen pitää edes kerran vuodessa päästä ulkomaille pariksi viikoksi Gossille tai vaikka edes Maljorkalle. Just hankittii

Olet ymmärtänyt asian ihan väärin.

Palkka ei ole riippuvainen pelkästään työn vaikeudesta. Se on korvaus ajasta. 9 euroa ei ole riittävä palkka elämiseen. Minimipalkka voi olla vaikka 50 euroa jos elinkustannukset niin edellyttävät. Jos et pysty maksamaan sitä niin pulju kiinni. 

Palkalla on pystyttävä elämään eikä siihen vaikuta työn keveys tai helppous, koska se on korvaus menetetystä ajasta. 

Esimerkkisi hyllyttäjän työstä on ihmeellinen. Jos 8 tuntia nostelee raskaita laatikoita niin siitä pitää maksaa 14 euroa. 

Vierailija
13/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuvaan astuu työnhakija; Hei mulla on vuokralla itelle ja poikakaverille (niin se on työtön) kolmio Hesan keskustassa, olisi työpaikka sopivan lähellä, meillä on kuule uusi sähköauto ja pitäähän se maksaa kato, jotain 55000 euroo, ja koira (puhdarotuinen collie, sain tutulta jotain 4900 euroa, eihän oo paha?), puhelimet pitäis molemmille laittaa kun näähän on viime vuoden mallia ja äpit pitäs kaa ja kuule kyllä sitä ihmisen pitää edes kerran vuodessa päästä ulkomaille pariksi viikoksi Gossille tai vaikka edes Maljorkalle. Just hankittii

Vit Tu sä olet sekaisin! 

Rakensit olkiukon jostain Majorkasta ym. hahaha.....ootko koulua käunyt ollenkaan... hahaha..

Taidat olla joku kouluja käymätön yrittäjä.

Vierailija
14/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkalla on pystyttävä elämään eikä siihen vaikuta työn keveys tai helppous, koska se on korvaus menetetystä ajasta"

Tämä loistava kuvaus teidän vassareiden logiikasta työnteossa! Ei se työnantaja ole siellä TEITÄ varten vaan te olette häntä varten! Se palkka tulee siitä työstä jonka suoritat työnantajalle. Siinä olen samaa mieltä että palkalla tulisi elää, mutta kaikesta työstä ei pidä saada samoja summia kuin toisesta. 

Vierailija
15/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Palkalla on pystyttävä elämään eikä siihen vaikuta työn keveys tai helppous, koska se on korvaus menetetystä ajasta"

Tämä loistava kuvaus teidän vassareiden logiikasta työnteossa! Ei se työnantaja ole siellä TEITÄ varten vaan te olette häntä varten! Se palkka tulee siitä työstä jonka suoritat työnantajalle. Siinä olen samaa mieltä että palkalla tulisi elää, mutta kaikesta työstä ei pidä saada samoja summia kuin toisesta. 

Jos se logiikka on tuo, niin voihan yrittäjä itse nostella 9 eurolla laatikoita muun työpäivän päälle. 

Vierailija
16/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä teen pskaduunia 1900 e/kk palkalla ja tämmöinen ei suurimmalle osalle kelpaa. 

Vierailija
17/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynnyrissä elävän näkemys: "Töitä on mutta kun ei kelpaa! Mielummin makaillaan kotona! Nyt on korkea aika marssia sisään tehtaan portista ja käydä kättelemässä johtajaa."

Tehtaat on siirretty Kiinaan jo aikaa sitten. Nykyisin on tarjolla vain ns palvelutöitä, se on wokehomoilua sun muuta huuhaata.

Vierailija
18/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työ tekijäänsä kiittää

Joo jos tuut toimee 1300e kuussa ja maksat sillä auton kulut

Vierailija
19/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firma on konkurssin partaalla, jos asiakkailla ei ole ostovoimaa.

Vierailija
20/81 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt. Palkan pitää olla riittävä. Jos Sveitsissä on elinkustannukset niin korkeat että palkat on 50 euroa. Niin ei sitä palkkaa verrata Afganistanin palkkoihin samasta työstä. 

Siksi palkka ei ole riippuvainen sen vaikeudesta vaan se on tärkeä osa yksilön toimeentuloa, eikä siitä ole haittaa, koska kaikki yrittäjät joutuvat siitä maksamaan. Yrittäjän tehtävä on siirtää palkkakulu hintoihin. 

Yrittykset toimivat siinä yhteiskunnassa eivätkä ole mitenkään eristettyjä siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan