( . ) TAMMIMASUJEN joulu ( . ) vk52
29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS
2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS
3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS
5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri
6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL
8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL
11.1 Annami-----------31v-------eka-------------
12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL
13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS
14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys
14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks
15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?
15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri
15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------
Kommentit (62)
ollaan nyt sitten nuhaisia, ainakin minä ja kuopus, neitikin 3v makoilee sohvalla eikä paljon evää räväytä. Joulu onneksi meni hyvin ilman sairasteluja. Viime vuonna oli meilläkin vesirokkoa kuten eikkulillakin. Meillä vaan ei 50 näppylää kuopuksella riittänyt, niitä oli satoja! Pelkästään kasvoissa oli jo yli sata, selkä oli ihan täynnä. :( Onneksi kuopus oli vasta 7kk, ei älynnyt raapia, joten arviltakin vältyttiin.
( .) voi hyvin liikkuvaisesti, vaikka mulla meni mm. aatto vähillä unilla, paketoin lahjatkin aamusta klo 5-8, kun en saanut nukuttua. Sit menin uudestaan sänkyyn ja nukuin 2 tuntia. Saldo oli 4h yhteensä. Illalla meninkin sit nukkumaan jo klo 20 ja hyvin maittoi uni aamu-11 asti. =)
Mutta jos sais jotain tehtyäkin tänään, pyykkikone jo pyörii ja lattiaa sais tyhjätä. Mies lähti esikon kanssa Ouluun Kärppä-ottelua katsomaan. Poika kun on ainakin kotosalla ihan mahdoton kärppä-fani. Matka vaan on pitkä, semmonen 5h suuntaansa. Tulevat sitten joskus illalla/yöllä...
Eipä muuta tällä kertaa,
Äippä ja neiti 37+3 kai
onnea kimmille!
Mulla ei ole vielä supistellut ollenkaan, ei muutenkaan tunnu yhtän että tää lapsi olis tulos vielä aikoihin,noh. saa nähdä kuinka käy. vauvan vaatteet on kyllä jo pesty ja muutenkin alkaa olemaan valmista.
Vauvan liikkeet tuntuu välillä hieman kipeiltä, taitaa olla tuota tilaa aika vähän. Joulusta on nyt selvitty, otti hieman voimille. sillä olen ollut äitiyslomasta asti väsynyt. Muuten onnekvi vointi hyvä.
Hyviä vointeja kaikille!
Joulu meni taas ihan liian pian ja nyt saa jo miettiä tulevaa ja uutta vuotta, tylsää. Must joulu vois olla ainaki viikon :)
Nuhaneniä riittänee edellee meiä pinossa. Me ollaa esikon kaa edellee oltu tervei, mut isäntä sairasti koko joulun iha velttona kuumeessa ja nukkumatta melkee ku nii tukossa oli. Must oli kyl kiva ku yökukkumisissa oli seuraa :)
Mun levottomat jalat on hellittäny jo pari viikkoo sitte, mut tilalle on tullu se käsittämätön muutaman tunnin valvominen keskellä yötä jota muutkin täällä ootte sanonu. Iha väsyny periaattees mut ei vaa pysty nukkuu ja sit pitää muutama tunti istuu ja lukee tai jotai.
Viime yö oli ehkä kamalin tähän asti :( Esikko meni mun äitille yökylää ja me pelattii illal kavereitte kans pelei ja sitte katottii myöhää viä telkkuu. Luulin, et uni ois tullu pianki ku nii väsytti koko päivän mutta...
Onko kukaan muu huomannut että menee jalat ihan hervottomaks tai kantamattomaks tai sellaseks ku on peittoi heilutellu??? Vai johtuuko se tosiaa vaa tost mun iskias vaivast ku on nyt puol vuotta ollu... Seksin jälkee on hetken ihan hyvä, mut sit menee ihan pakaroista asti jalat kummallisiks ja ihan niinkun tuntee ne iskias hermot tonne alas asti. Välil menee vaa toine mut toisinaa molemmat.
Ja voi että viime yönä ne särki aiva julmetusti :( Puol neljää asti kärvistelin ja sitte oon nukahtanu. Kolmelta meinasin ottaa Panadolii mut en jaksanu nousta hakemaa. Koitin pitää ylhääl ja laittaa Hirudoidii ja kävelyäki yritin mut ne särki nii järkyttävästi. Sitte ku nukahtelin aina välil ni heti heräs ku ne sattu tai alko supistaa...
(.) nappula muljaa sen minkä yksiö antaa myöden. Aika rauhallinen (ainaki masussa viä) kuten edeltäjänsäki. Jotain tunkee tonne mun nivusii välil nii et en tiä tulisko pissat vai vesi silmii ku nii häijyy tekee.
Kuten moni muukin, myös mä olen jo valmis synnyttään ja pääsemään eroon tästä muhkeasta olomuodosta. Olen normaalisti niin pieni, että raskaana oleminen on aina ihan super-isoa aikaa mulle ja sitä myöten myös aika ahdistavaa. Ja varsinki ku mulle tulee aina jotai kremppaa...joka paikkaan... :(
Nyt mä taidan kyl men lukee tota joululahja-kirjaa ku pojat on ulkoilemassa. Ite ei huvita ulkoilla ku pakolliset ku ei mahu mitää talvivaattei pääl :(
Pysykäähän viä kasassa hetkinen,
rauhallisia välipäiviä,
Marlene ja nappula viikoilla kai 36
Vaikka vähän myöhässäkin. En ole ehtinyt käydä sivuilla kun on ollut kaikki jouluhärdellit päällä.
Jollakin oli tullut näppylöitä loppuraskaudessa. Mulla oli ihan päin vastoin. Alkuviikoilla ilmaantui ihan hervoton akne, mutta tasaantui sitten. Odotan mielenkiinnolla ja kauhulla, miten käy sitten synnytyksen jälkeen, kun hormonit heittää taas häränpyllyä...
Ei oo munkaan vauva näyttänyt mitään mielenkiintoa ulostulemiseen. Vissiin ruokahuolto pelaa vähän liiankin hyvin näin joulun alla. Olenkin alkanut ressaamaan, että vauvasta tulee jättiläinen. Mulla oli jo viimeinen lääkärikerta neuvolassa, mutta ei se lääkäri mitään painoarviota tehnyt, enkä tajunnut kysyä, kun vasta jälkeenpäin luin täältä, että semmonen ruukataan tehdä. Hirvittää vielä sekin, että viikolla 31 olin ultrassa ja silloin arvioitiin painoksi 2200 g. Nyt luin jostain, että keskimääräinen paino on silloin 1750g. Pyysin että terkkari olisi kirjoittanut mulle lähetteen ultraan uuteen paino- ja synnytystapa-arvioon, mutta ei kuulemma saa kirjoittaa. Katsoi koneelta, että lääkäri oli merkinnyt, että normaalikokoinen lapsi. Mutta arvoitukseksi jää, mistä niin päätteli. SF mittakin on koko ajan ollut yläkäyrän päällä ja sekä itse, että mies oltiin 4,5 kiloisia. että vähän hirvittää kyllä. Mites muilla noiden painoarvioiden kanssa? Kuinka helposti on saanut lähetteen vai pitääkö mennä yksityiselle. Ja kiinnittääkö ne sitten sairaalassa mitään huomiota yksityisten arvioihin.
No, tulipa taas hysteerinen purkaus. Miten sitä oppis ottamaan vähän rennommin :) Rauhaisaa viikonloppua muillekin masuille! Paitsi nythän alkaa kyllä alet!
Aliisa 37+
Aliisa: Itse olen moneen kertaan pyytänyt neuvolatädiltä lähetettä painoarvioon, pyysin myös lääkäriltä, mutta eivät suostuneet kirjoittamaan. Mua kanssa pelottaa, että minkä kokonen vauva täältä olis tulossa...
Yksityiselle menisin muuten, mutta on niin kovin kallista, eikä ylimääräistä ole tällä hetkellä ollenkaan..
Joulu meni täällä oikein mukavasti, ihania ruokia sain syödä ja ekaa kertaa elämässäni söin jopa perunalaatikkoa. :) Porkkana-ja lanttulaatikko eivät kyllä uponneet taaskaan ollenkaan. Mulle ei sitten oltukaan varattu alkoholitonta joulukaljaa niin kuin oltiin lupailtu, mutta onneksi sain sentäs lasillisen 2.2% perhekaljaa. :D Siitä nyt ei luulisi mitään haittaakaan olevan. Kävin sitten tänään ostamassa itselleni kaappiin alkoholitonta. :)
Oma napa voi hyvin, tosin kyllä se niin lujaa tuolla vielä potkii, että ihan sattuu. Ihme että sillä on vielä tilaa paljon liikuskella. Välillä puskee tonne alapäähänkin todella kipeesti, niin pakko nousta seisomaan, se helpottaa.
Raskausarpia tulee koko ajan mahaan vaan lisää ja lisää, vaikka kuinka koitan rasvata, ja kutisee niin maan perkeleesti koko maha, eikä mikään auta. :(
Nyt koitan tän loppuajan syödä todella terveellisesti, vähärasvaisesti ja pienellä kalorimäärällä, jottei pikkuisesta tulisi ihan jättiläistä. :)
Nyt siivoomaan.
Jadmiras ja pikkunen 36+3
Meilla oli kylla kaikkein hiljaisin joulu mita varmaan ikina on ollut - mutta sopi kylla mulle ihan hyvin, paitsi etta mina jouduin laittamaan joulupaivan ruuat kun mies makasi mahataudissa sohvalla :-( Silla on vielakin vahan heikko olo - kovasti toivon ettei se tartu minuun eika tyttoon. Ja toivottavasti se on kunnolla ohi ennenkuin tasta pitaa lahtea synnyttamaan silla en taida haluta mahatautista mukaan ja tuskin ne edes sita sinne paastaiskaan? Mutta en mina usko etta tassa viela pariin viikkoon mihinkaan pitaa olla lahdossakaan...
Alkaa taallakin tuntua sille etta ei voi napa / masu venya enempaa, mutta niin se vain kasvaa, luulin etta edellisen raskauden arvet olisivat olleet riittavasti mutta kylla niita on uusia ilmaantunut :-( Vaan onhan tama kakkonen todennakoisesti isompi kuin tytar (ainakin painoarvion mukaan). Mina en myoskaan ole pitkaan aikaan saanut nukuttua enaa kunnolla yolla, usein paivalla otan sitten torkkuja samaan aikaan tyttaren kanssa, mutta olisi kiva jos tassa viela saisi parit kunnon younet ja paasisi kokonaan eroon tasta yskasta ja nuhanenasta niin varmaan jaksaisi synnytyksenkin sitten paremmin!
Lahdetaan takaisin pihalle tyton kanssa paivaunien jalkeen kun aurinko paistaa kirkkaansiniselta taivaalta :-)
Charlie rv37+2
Pitää tännekin ähkyä, kun ei ole aikaisemmin saanut noita vauvanvaatteita laitettua ja NYT EI MEINAA ENÄÄ TAIPUA!!! Huh tätä mahaa. Mieskin alkaa jo vähän vierastamaan kun pelkää että satuttaa... Alan myöskin olla aika täynnä :/ Eilen mulle tuli eka kertaa sellainen iili, että pitäis varmaan oikeesti alkaa sitä sairaalakassia pakkaamaan. Myös nuo vauvan pikkuvaatteet olis kai syytä saada kaappiin, muuten täällä on valtaisa sekasorto odottamassa meitä sairaalasta tullessa...
Minä sain lähetteen painoarvioon pelkopolin kautta. Muuten sitä ei olisi herunut, kun lääkärit olivat sitä mieltä että jos on kerran imukuppisynnytyksen jälkeen vielä yksi yli nelikiloinen mahtunut, niin mikä ettei toinenkin. Mutta jotain hyötyä siis tuosta pelkopolilla käymisestäkin, koska asiasta ei tarvinnut kuin mainita niin onnistui.
Olen tässä edelleen miettinyt synnytyspaikkaa. Sellaiseen päätökseen olen oikeastaan nyt tullut, että jos satumme olemaan jompien kumpien isovanhempien luona niin sitten mennään Kokkolaan, missä olen siis viimeksi synnyttänyt (ja paikka oli aivan ihana). Jos taas ollaan täällä kotona, niin ei ole mitään järkeä lähteä riskeeraamaan ajomatkan takia vaan mennään sitten sinne Seinäjoelle, mihin siis kotipaikan mukaan muutenkin pitäisi mennä.
Esikoinen lähti juuri hiihtämänä joulupukilta saaduilla suksilla, uskomatonta että me ollaan jo tässä vaiheessa elämää että lapsille pitää alkaa hommata urheiluvarusteita :)
Mitähän vielä piti. Minullakaan siis maitoa ei ole koskaan tullut ennen synnytystä ja senkin jälkeen on aikaa kulunut useita päiviä, niin että olen jo itsekin aivan hermostunut "kuivuuteeni". Mutta imettänyt olen alkuhankaluuksista huolimatta ensimmäisellä kerralla 6kk ja toisella 1v2kk.
välipäiviä :)
eikkuli 36+1
Tervehdys kaikille!
Tulen ihan pikaisesti ilmottamaan että meidän uuden vuoden raketti muuttui joulupaketiksi.. Eli 23.12.08 syntyi pieni tonttu-tyttö 49 cm, 3010gr (rv 38+6) meidän perheeseen. Oli käynnistetty ja nopea synnnytys. Nyt kotona ensimmäisiä päiviä, isosisko halkeaa ylpeydestä!
Ninette
Nineten perheelle onnea pikkuprinsessasta :)
Nyt rupee meidänkin pino saamaan vauvoja, jippii. Onkohan muita joulun vauvoja tullut? Sitten uudenvuoden vauvoja ootellaan, tuleekohan tänne paljon vie tämän vuoden vauvoja vai vasta sitten uudenvuoden.. synnyttääköhän kukaan uudenvuoden yönä, jännää!?!
Emmuli
te saitte sitten ihanan joululahjan :)
Hyvän kokoinen vauva ollut ja mukavaa että synnytys on mennyt nopeasti.
vauvauutisia on aina yhtä mukava lukea :)
Meillä on nyt sairaalakassi pakattuna (luumut ostettuna :), vaatteet pestynä ja tänään sain hommattua vielä imetyspaitoja ja turvakaukalon. Kaikki alkaisi olla valmista. Vaikka odotusta on mahdollisesti vielä kuukauden päivät jäljellä. Hassua, kun ekaa odotellessa ei tainnut olla juurikaan mitään valmiina. Mentiin vähän niinkun soitellen sotaan. Ja hyvin pärjättiin. Sitä näin 'vanhemmiten' alkaa vaan niin kovasti nauttia tästä paikkojen puunaamisesta ja kaikenlaisista vauvajutuista.
Tunne on kyllä, että vauvaa pääsee katsomaan jo ennen laskettua aikaa. Vai liekö se vaan sitä omaa kärsimättömyyttä...:)
Mittu-maari rv 35+6
Isot onnittelut Kimmille ja Ninetelle täältäkin.
Maha tuntuu jo todella pinkeältä ja ihmettelen pystyykö otus todellakin siellä vielä kasvamaan kun itsellä on sellainen tunne ettei tila riitä. Liikkuminen on jo melko hidasta ja kävelyllä käynti on sellaista löntystelyä. Painoa onkin tullut viime viikkojen aikana 1kg/vk lisää ja joulu ei varmaan helpota asiaa yhtään. Maanantaina sen totuuden taas kuulee neuvolassa. Eikö painon pitäisi tässä lopussa alkaa jo tasaantumaan? eikä siis lisääntyä tuolla kilon viikkovauhdilla? Tänään on mahassa ollut selvästi aktiivisempaa kuin muina päivänä. Toisinaan saa todellakkin käyttää kaikki konstit (appelsiinimehu/suklaa/tökkiminen) että saa edes sen yhden liikkeen tuntumaan mutta se varmaankin selittynee tuolla tilan ahtaudella?
Lelu ja Massuli rv38
Nyt on sitten tammisten eka poika ja tyttö maailmassa!
Hauskasti sanoit että uudenvuodenraketti,meillähän myös tuo laskettuaika siirtyi jossainvaiheessa tuohon 31.12,mutta pysyin tammiksissa,ja jouluraketti se oli meilläkin,niin nopsaan tuli!!
Oikein paljon onnea koko perheelle,eikö tämä vauvaelo olekin aivan mahtavan ihanaa=)
Tuntuu että sekoan tuon pienen ihmeen olemassaolosta,mieskin on aivan myyty,ja sisarukset.Onko se aina ollut näin upeaa?
Alkakaahan muutkin jakaantua niin pääsette tuoksuttelemaan maailman parasta tuoksua!
Mukavaa loppuvuotta isomahaisille tammikuisile!
Ihanaa lukea täällä jo vauva uutisia. Itselläkin synnytys pyörii mielessä koko ajan enemmän ja enemmän, johtuen osittain varmastikin siitä että supisteluita tulee päivän mittaan jo useita ja iltaa kohti yleensä lisääntyvät. Uskomatonta ajatella että laskettuun aikaan on enää vajaa 2 viikkoa. Joulun aika on kulunut täällä tosi rennoissa tunnelmissa tv:tä katsellen, kirjoja lukien ja herkkuja syöden. Vauvan tavaratkin alkaa olemaan suht valmiina, joten nyt vaan odotellaan milloin maha-asukki päättää maailmaan tulla.
Noista kokoarvioista kun kyselin neuvolassa, niin minulle sanottiin että terveydenhoitajat osaavat tehdä sen riittävällä tarkkuudella, enkä myöskään saanut lähetettä ultraan. Kiva olisi kyllä ollut käydä painoarviossa vielä ennen synnytystä, mutta en kyllä sellaista halua itse kustantaa. Meille neuvolatädin arvion mukaan on tulossa 3,5 kg vauva, saas nähdä kuinka tarkka on mahanpäältä tehty arvio ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Uniq 38+3
Suuren suuret onnittelut taaltakin kauempaa Ninetelle + perheelle!!!
Mukava se on jo lukea näistä syntyneistä pikkuisista. :)
Täällä on koko ajan jotenkin sellainen olo, että tää alkais syntymään tossa heti vuoden ekoina päivinä, tai sitten se on vaan toiveajattelua. ;)
Noh, oli miten oli, mutta min meen nyt nukkumaan.
Jadmiras ja pikkuvauva 36+4
Vauva uutisia on tosiaan kiva lukea alkaa itsellekin tulla enemmän konkreettinen olo tämän vauvan saamisen suhteen. En ymmärrä nyt ollaan jo viikolla 39 (rv. 38+0)ja ei minkäänlaisia merkkejä, että vauva haluaisi syntyä ...ei supistuksen supistusta. Ei vaikka olen kävellyt pitkiäkin matkoja ja vielä suht reipasta vauhtia. Joululeipomisetkaan eivät saaneet niitä aikaiseksi... Alkuviikosta oli päiviä, jolloin vauvan liikkeitä ei tuntunut kuin vasta illalla. Onneksi oli doppleri, jolla saattoi tarkistaa että toinen tosiaan oli siellä, muutin olisin tullut ihan hulluksi. Mutta nyt on taas ollut päiviä, että pikkuinen on liikkunut enemmän. Olo on kyllä tosi helpottunut, kun liikkeitä tulee enemmän säännöllisesti.
Eilen ostettiin sitten kaikki loput vauvatarvikkeet eli vaunut ja turvakaukalo ym. Alennusprosentit ei ihan huikeita ollut, mutta jotain kuitenkin. Liikkeessä oli paljon äitejä vauvamasuineen. Olisi ollut kiva tietää, millä raskausviikoilla toiset olivat. Minun 'pikkumasuni' ei kyllä ollenkaan ollut isoimmasta päästä, vaikka laskettu aika on parin viikon sisään.
Minäkin olen harkinnut pitäisikö vielä käydä yksityisellä ennen synnytystä. Ainakin siitä voisi saada itselleen jonkinlaisen mielenrauhan, jos joku selittäisi asiat ja saisi vastaukset kysymyksiinsä. Viimeisestä neuvolalääkäristä on jo useita viikkoja ja siitä lääkärikäynnistä ei jäänyt oikein mitään käteen. Pelkästään tieto siitä, että vauva on RT asennossa. Mitään ultraa ei tehty, ei minkäänlaista arviota vauvan koosta. Pikainen sisätutkimus ja siinäpä se olikin. Kyllä neuvolassa varmasti kokenut neuvolatäti osaa kai laittaa lähetteen laittaa eteenpäin äitipolille, jos arvioi tilanteen sitä vaativan. Ja kai siihen pitäisi vain luottaa...
Anni rv. 38+0
Arvasinkin, että uusia syntyneitä on joulunaikaan putkahtanut kun pinolla oli näin paljon pituutta.
Toivottavasti saadaan kuulla pian uusia uutisia ainakin niiltä, jotka toivovat vauvansa saavan ennen uudenvuoden raketteja. Itse täällä odottelen ihan rauhassa seuraavaa ätiyspolikäyntiä, eikä olo ole muutenkaan sellainen, että lähtö synnyttämään tulisi ihan lähitienoossa. Vointi senkun vain kohenee mitä
pidemmälle viikot etenee. Töitäkin olen käynyt tekemässä muutamana pyhäpäivän kun sehän meille äitiyslomalaiselle sallitaan.
Kimmin vauva-arki kuulostaa ihanalta, oikein paljon onnea vielä sinnekkin.
Sairastelijoille ja isojen pallomahojen kanssa painiville toivottelen jaksamista.
Itse täällä perkaan muutamalta ystävättäreltäni saamia vauvanvaatteita läpi, vähän heikolta tarjonta näyttää (kummallakin ollut kesävauva), joten uudenvuoden jälkeen kutsuvat alennusmyynnit.
Kokoarviosta on ollut puhetta. En halua pelotella, mutta ainakin minun terveydenhoitajani on tosi huono tekemään kokoarviota. Esikoinenhan painoi syntyessään vajaat 4900g ja koko raskausaikana ei terkkari maininnut mitään siitä mahdollisuudesta, että vauva olisi jotenkin isokokoinen. Eli jos rahallisesti on mahdollista ja yhtään asia mietityttää, niin suosittelen varaamaan ajan yksityiselle tai niin ainakin minä tekisin jos vastaavassa tilanteessa olisin.
Mutta nyt ulkoilemaan kuulaaseen pakkasilmaan.
Voimaa viikkoon
t: KainoElvi ja kamu 35+2
Nythän näitä vauvoja alkaa tulla ihan urakalla :) Jännää ja hienoa, olisi se omakin nyytti kiva saada jo kainaloon!
Huh KainoElvi 4900g! Siinä on ollut vähän pungertamista :/ Kyllä taitaa olla parasta käydä sitten jossain yksityisellä, varmuuden vuoksi. On sitten ensikertalaisella yksi jännityksenaihe vähemmän. Vaikka olisihan sille rahalle muutakin käyttöä. Kai ne sitten huomioi sen yksityisen tekemän kokoarvion siellä sairaalassa. ja toivottavasti aikoja vielä saa, pitää alkaa heti maanantaina kartoittamaan.
Ensin ajattelin vielä kyllä kokeilla sitä oliko se Eikkulin vinkkiä, eli pyytää päästä pelkopolille. Sinänsä tyhmää, että todellakin haluaisin alakautta synnyttää, eikä muuten pelotakaan synnytys, jos vain tuosta koosta ja ulosmahtuvuudesta saisi vähän osviittaa. Mulla on ilmeisesti vielä normaalia pinkeämpi tuo masu, eikä vauvaa oikein pysty tunnustelemaan sen läpi. Se on koko ajan ihan kovana, eikä neuvolassa pystytty varmasti edes sanomaan, että miten päin vauva masussa majailee, vaikka kahden terkkarin voimin vatsaa leivottiin. Saati sitten jotain kokoarviota. Että sikäli vähän outoa, että miksi sinne ultrakokoarvioon on niin vaikea päästä. Kai se jotain säästöä on.
Nyt ostamaan sairaalakassiin eväitä. Niitä kuuluisia luumuja pitää hankkia ja sitten kyllä suklaata ja muuta herkkua, jolla voi palkita itsensä urakan jälkeen :) Pitää vissiin pyytää miestä piilottamaan kassi sen jälkeen, ettei tule kiusausta napostella eväitä etukäteen. Toisaalta mieskin on niin perso makealle, että saattaavat ne huveta kassista siinäkin tapauksessa.
Mukavaa pakkassunnuntaita kaikenkokoisille masuille!
Aliisa 37+2
Aattelin näin illan ratoks muutaman rivin kirjoitella. Joulunpyhät sitten meni sairastaessa, mutta niistä selvittiin panadol hotin voimalla ja jouluruoka maistui kunnolla vasta tänään, mutta lapsella oli kivaa, kun pukki kävi ja toi lahjoja.. se oli tärkeintä!
Mukavaa, kun maa oli valkeana tänä jouluna. Kun nyt pysyis, et pääsis joulupukin tuomia luistimia tuo pikkuherra koittaan :) Lupailtiin kyllä niin epävakaista taas, ettei tie mitä odottaa..
Vaavin sänky on kannettu makkariin, jos siihen vie joskus patjan sais haettua. Vaatteet 50-62 cm on pesty ja kaapissa sekä pikkuisia vaippoja sain kaverin muksulta, kun oli jo pieniä. Amme täytyy vie pestä, mut senkin kerkee myöh. Et ihan jees mallilla kaikki, noita muita saa sitten katottua vaikka tulis vaavi jo maailmaan.. veikkaan kyl, et lasketun ajan tienoille menee, veikkaisin oikeestaan, et tää syntyy 30.1.
Kaukalo vie kokonaan hommaamatta, mut sen saa sit mies tehtäväkseen ja mä oon aatellu, et jos tässä sen sairaalakassin pakkais.. vaikka ei sillä kiirettä sinänsä :/
Tänään poitsun kaa ulkoillessa tuntu taas tuolla alakerrassa kunnon vihlontaa, jossain kohdunsuulla, mut en tie yhtään miten ees on sie.. et mitä lie sit on.. No ensviikon TI on sitten viimenen neuv.lääkäri ja katsellaan sitten mitä tapahtuu!
*Onko* *jollain* muuten *perätilasta* *kokemusta* , mitä teki synnytystavan kanssa?? Miten siihen sairaalassa suhtauduttiin ja miltä päätös sitten jälkikäteen tuntui? *Kiitos* , jos joku viitsii vastata!
Nyt nukkuun, oon ollut nyt TOSI väsynyt.. lieko sitten vaikutusta flunssan aikana huonosti nukutuilla öillä vai muuten vaan rupee kroppa oleen väsynyt odottamiseen.. niinkuin mielikin, haluu jo vaavin kainaloon :)
Viikonloppua!
Emmuli rv 35+2