Torstaita ELOisat 8 ELOkuun päivää jäljellä!!!
Kommentit (36)
Onnea, onnea MrsKole ja Mami1985!
Hyvin nukutun yön jälkeen on taas puhtia uuteen päivään. Pitäisi saada vähän pihahommia tehtyä ja isossa huushollissa ei pyykki lopu ikinä. Siivotakin saa päivittäin...
Mies on lähdössä illalla töihin melkoisen matkan päähän, joten saan kyllä yksin lähteä synnyttämään, jos pikkumies päättäisi tänään sanoa yksiönsä vuokrasopimuksen irti. Huominen sopisi minulle oikein loistavasti... Olen lakannut vastaamasta suurimpaan osaan puheluista ja mihinkään en oikein lähtisi enää. Epäsosiaalisuus on siis huipussaan. Inhottaa, kun ihmiset toteavat:Olisi varmaan mukava päästä tuosta vatsasta eroon tai sinulla ei olisi varmaan mitään sitä vastaan, että vauva syntyisi jo....Voi kökkö! Ei, ei, ei...Minä olen ajatellut hautoa tätä tuonne joulukuulle oikein mielelläni ja kaikkihan nauttivat olotilasta, kun on kymmenen kilon reppu edessä ja omia varpaitaan ei edes näe...
Kunpa muistaisi pitää oman turpelonsa rullalla, kun näkee omia odottavia tuttaviaan...
Vauva on hiljentynyt lepäämään ennen tositoimia ja omakin kroppa kerää voimia. Jospa tästä sittenkin ennen syyskuuta tai viimeistään ennen sitä joulukuuta....
Mitenkäs muut loppumetreillä sinnittelevät kanssasisareni??????
Jaaha, sitten pienin huutaa mehua...pakko mennä ettei herätä koko huushollia...Palaan!
Jaksamista kaikille!!!!!
Opemamma ja vimpula rv 39+2
Näpyttelempä nopeesti muutaman rivin ennenkuin lähden viemään eskarilaista eskariin.
Olo on mitä mainioin taas hyvin nukutun yön jälkeen. Niinkuin opemammakin jo sanoi. Kroppa kerää voimia synnytykseen.
Mulle kanssa sopis synnytys päiväksi huominen. Tai tänäänkin olis hyvä päivä. Meillä tulee tänään miehen kanssa yhteiseloa täyteen 10 vuotta. Meijän keksimmäinen on syntynyt 25.8. tosin 6vuotta sitten. Lauantaina juhlitaan synttäreitä. Pojan synttärit pidetään olin mä kotona tai en. Niin ja ens viikolla on 8 vuotis hääpäivä.
Meillä nää neljä jotka olvat menneet yli ovat syntyneet 41+1, 41, 41+1, 40+3.
Mutta nyt lähden viemään eskarilaista. Palaan linjoille myöhemmin
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 41+0
täällä helvetin huonosti nukuttu yö,nukuin 22.00-3.00 ja heräsin päänsärkyyn,menin olkkariin tuijottaan canalin tarjontaa,menin nukkuu puol 5,heräsin puol 6 kun virläkin jyskyttää päässä :S sitten nukuin 7.00 ja 8.50 ylös... että mua jurppii..
olo on sama,tosin vaavi jyllää ja molskii niin että hyvä kun pysyy nahan sisällä :D.
jotain jomotuksia tuolla alhaalla tuntuu,otin levolakkia että sais nyt kunnon tyhjennyksen aikaseks.
eipäs tässä taas kummosia kun voimia kaikille masukkaille..tää lähtee sufeen keittoon ja syömään..
k.h.p ja pullero rv39+4
Vähiin käy ennen kuin loppuu. Sekä päivät että me odottajat. Mä olen miettinyt, mikä tässä eniten harmittaa, mutta varmaankin se, kun ei tiedä varmaksi milloin lähtö on ja sitä on ikäänkuin koko ajan valmiudessa. Pientä jomottelua on ollut nyt vatsan seudulla (ei supistuksen yhteydessä vaan yleensä), mutta ei mitään sen kummempaa. Oon nyt melko vakuuttunut, että esikoinen ei olisi kyllä syntynyt etuajassa (ja niinkin pienenä), ellen olisi käynyt päivää ennen synnytystä polilla, missä kätilö ronkki tosi kovakouraisesti tuota alapäätä ja irrotutti limatulpan. Nyt odotellaan ihan normaalia ja vauvalähtöistä käynnistystä (toivottavasti, ettei menis sinne 42 viikolle).
Esikoinen leikkii parhaillaan mummun kanssa. Mä meinasinkin lähteä tästä työmaalla käymään ja pistämään mapit ym. järjestykseen. Iltapäivällä on sitten se neuvola, missä ilmeisesti yllätän th:n ilmestymällä sittenkin paikalle, kun " merkit viittais siihen, että kohta synnytät..." Varasin muuten huomiseksi kampaajankin, kun ajattelin että se jos mikä saa synnytyksen käyntiin (eli että aika pitää perua, ei niinkään se hiustenleikkuu :D).
Joo-o, kuten huomaatte, ei mitään tähdellistä asiaa. Onnittelinkohan eilen kaikkia uusia elovauvoja - jos en niin tasapuolisesti onnea kaikille!
Kerttukasperi ja Onni rv 40+2
Mä tein taas saman kuin viikko takaperin, otin 2 panadolia ennen nukkumaanmenoa ja kummasti se mulla kyllä helpottaa oloa ja saan nukuttua paljon paremmin kuin ilman. Menkkajomotus alavatsalla vaan jatkuu, se ei ole hetkittäistä vaan läsnä lähes koko ajan. Muita merkkejä ei mistään olekaan. Vaikka kyllä kroppa on aika puhki ylimääräisestä lastistaan.
Tänään päätin repäistä ilon irti ja lähteä Tukholman keskustaan katsomaan ihmisiä:). Juu ja juoda lattea ja syödä porkkanakakkua- my favorit. Saas nähdä kuin sujuu. Ainoa asia, mikä aina huolettaa, on löydänkö vessan ajoissa.. tai löydän varmaan, mutta voi tulla kalliiks, kun joutuu niin monta kertaa ravaan:). Mies on tänään taas ylitöissä kello yhdeksään asti eli pakko oli keksiä jotain viihdykettä itselle kun tuntuu, että kohta nää seinät kaatuu mun päälle. Saas nähdä antaako shoppailu lähtösykäyksen vauvamahalle.
Hauskaa päivää muillekin.
Tähtinova 39+4
Täällä vielä (40+1)! Miekin eilen meinasin et pitäskö varata viel kampaaja-aika :) Ei oo mitään tuntemuksia et vauva syntyis pian. Hyvä kerttukasperi ettet siekään oo vielä laitoksella :) Mennää sit yhdessä!
Huomenta kaikille!
Täällä ei tapahdu mitään, aamulla (05.00) oli maha tosi kipee, mutta se parani heti vessasynnytyksen jälkeen. Valkovuotoa (toivottavasti se nyt on sitä eikä lapsivettä...) tulee paljon, ilman pikkuhousuja kun tallustelin aamulla vessaan niin reittä pitkin valui..:( Pissaa se ei ole, sen asian tutkin..
Tunnin päästä on se inho neuvola!! en todellakaan sinne haluaisi kun tiedän että sattuu! Ja suustaankin oli niin idiootti että huh! Onneksi ensi viikolla on jo sama ihana täti palannut lomiltaan, että jos sinne asti mennään niin sitten käyn ihan mielelläni vaikka joka päivä siellä moikkaamassa.
Maha on ollu muuten hurjan hiljainen, pitää siitä mainita neuvolassa ja toivoa, että se akka olis nyt opetellu sen ultran käytön niin näkis samalla lapsivesi tilanteen jne..
Njoo, tuun avautumaan neuvolan jälkeen (rukoilen jostain voimia, että saan suun pidettyä kiinni enkä heti siellä räjähdä:)
keru ja naatti 39+3
Lähden kohta viemään tytön päiväkotiin aamupäiväksi. Mielelläni melkein pitäisin kotona, kun muuten olen täällä täysin tyhjänpanttina. Mitään uusia tuntemuksia ei ole ilmaantunut. Olo on kokonaisvaltaisen väsynyt ja erityisesti selkä on aika lopussa. Yö meni siinä sivussa.
Illalla on naapurilla lastenvaatekutsut, siis joku esittelijä tulee. Sinne suunnistan, niin on edes jotain ohjelmaa, vaikka vaatteet sinänsä eivät miellytä silmää. Kai sitä jotkut sukat voi ostaa, jos ei kehtaa tyhjin käsin poistua.
Huomenna on neuvola. Itsekin kiinnostaisi tuo lapsiveden määrä. Esikoista odottaessa vettä oli loppuvaiheessa niukanlaisesti. Nyt ei neuvolassa olla edes tunnusteltu vauvaa sen kummemmin eli eivät ole arvioineet yhtään kuinka runsaissa/vähäisissä vesissä kelluu. Itse olen hiukan ruvennut epäilemään, että vettä saattaisi tihkua, mutta saatan kyllä kuvitellakin.
Velho78 rv41+1
Lakettu aika oli ja meni. Näyttää täällä olevan kyllä muitakin yliaikaisia, tsemppiä vaan kaikille. Kävin eilen neljä kilsaa kävelemässä ja saunoin päälle, sehän sai jo aikaan melko kipeän olon, mutta yön aikana rauhottu. Tänään ajattelin hiukan leipoa ja vessat pitäis pestä ja imuroidakin sais, että jospa ne sais taas vauhtia tuohon kroppaan ja alkais jotain tapahtuun! Vois ruveta pikkuhiljaa touhuileen, ettei koko päivä mee taas netissä ja sit illalla huomaa, et kas; kaikki hommat tekemättä ;) Maha mulla on selkeesti laskeutunut, kun henkikin kulkee paremmin, jospa se tietäis jotain. Eilen tuli etiäinen että viikonloppuna lähetään, saapa sitten nähä. Meille on tilattu kaivinkone lauantaiks jyllään tota pihaa, että sehän sopis, että sitten tulis lähtö...
Alkaa tässä loppuraskaudessa olla ajatukset ihan takussa, eilenkin kun kuorin perunoita ja kasviksia jauhelihakeittoon, niin vähän väliä huomasin kuorivani suoraan kattilaan enkä kompostiin.. hyvä hyvä.. Kiva oli kaivella sitten porkkanankuoria pois kattilasta.
Jep, mutta nyt touhuileen!
Ikarus 40+1
Hei!
Täällä ilmottautuu uusi onnellinen äiti. Meille syntyi sunnuntaina aamupäivällä pieni tytär. Pääsimme eilen pois sairaalasta.
Tyttö syntyi rv 39+0. Miulla oli supistuksia jo koko lauantaipäivän ajan, mut ei mitenkään superkovia vielä. Illalla supistukset kovenivat ja yöllä sitten jouduinkin nousemaan sängystä supistusten edelleen kovetessa. Aloin laskea välejä. Aluksi väli n. 10 min, parin tunnin päästä n. 5 min ja lopulta 3 min. Sairaalaan saavuimme klo 7.30 ja olin silloin 5 cm auki. Kokeilin kohdunkaulakanavan puudutusta, mutta siitä ei juurikaan hyötyä ollut. Sain epiduraalin, kun olin auki 7 cm. Siitä noin kaksi tuntia eteenpäin ja tyttö syntyi klo 11. Ponnistusvaihe venyi 40 minuuttiseksi, mutta eipä siinä ajankulua huomannut. Välilihaa jouduttiin leikkaamaan ja nyt siis alaosasto hieman arka ja joutuu popsimaan särkylääkkeitä, mutta kyllä palkinto on kaiken vaivan arvoinen. Nyt on siis meidän perheessä nais- ja leijonavalta, kun ollaan tytön kanssa molemmat leijonia! ;)
Mites Hipsuhiirellä sujui käynnistys? Missä huoneessa majailit vuodeosastolla? Itse olin huoneessa numero 6.
Onnea kaikille muillekin vauvan jo saaneille ja kovasti jaksamista loppumetreillä oleville. Luen myöhemmin teidän kuulumisianne. Vauva tuolla jo vaatii evästä. :)
Babyperhonen ja ihana Onnikki
hengissä ollaan, ja kaikki hyvin, pissa ok ,hemppakin NOUSSUT!! nyt 107. Lapsi laskeutunut, eikä kuulemma enää liiku/kautta nouse pää mihinkään. Valkovuotoa tulee väliin ihan melkein lorahduksina, voisiko se olla merkki jostain?
Neuvolatätikään ei ollut ihan niin painajaismainen enää, seuraavan kerran jo ens tiistaina..ja ihan olen menossa, tuskin täältä ennen kukaan pulpahtaa..
Pino on taas niin hiljainen.. Kaikki on rynnänny synnärille tietty...
keru ja naatti
oltiin tossa miekkosen kanssa kaupassa ja oli ihan hyvä olo kun mentiin ja yhtäkkiä iski kauhee tuskanhiki ja heikko olo alko ihan kädet tärisee,nooh äkkii kävin nappaa limppakaapista limun ja join sitä siellä kaupassa sitten,muistin maksaakkin sen jämän mitä oli kassalla ollessa :),tais mennä sokerit niin alas et siksi moinen olo,mut tota päänsärkyä en tajuu kuin se kesken unia iski ja kestikin tohon aamu 10:neen ja tosiaan 2 panadiloa kun otin. oli ihan piristävää liikkua hieman vaikka ei se kävely kyllä mukavalta tunnu tuolla alakerrassa,polttelee ja vihloo..:S empä ookkaan muutamaan päivään käyny ulkona,maannu sängyllä ja ollaan likan kanssa siinä sitten pelailtu ja väritelty sun muuta.
no mutta nyt palaan seiskan pariin,ompa taas juorut :P :D
Heippa vaan kaikille! Täällä sitä sinnitellään vielä. Eilen tuli koko päivän supistuksia ja kaikenlaisia tuntemuksia, mutta illalla ne sitten loppui. Yö tuli nukuttua ihmeen hyvin! Aamulla vauvalla oli karmea hikka! Voi pientä... Neuvolassa kävin eilen ja hoitaja kokeili vauvaa. Se on kiinnittynyt tiukasti tuonne alas ja hartiatkin on siellä supussa. Arveli, että kauaa ei enää mene...saa nähdä! Ainakin painaa aikalailla tuonne alas tuo pää. Syntyisi nyt!
Mites muilla? Mä joudun huomenna varaamaan sen yliaikaisuuskontrolliajan maanantaille. Saa nähdä, ehtiikö syntyä ennen!
Tänään taidan vain lepäillä ja olla kotona, vaikka ulkona on kiva ilma. Ei oiken huvita mennä yksin kävelylle. Vauvakin tuntuu olevan aika rauhallinen tänään.
T: Pia + pikkuleijona 40 + 6
tai ajattelemattomia jos halutaan asia kauniimmin ilmaista...Olimme aamulla pikku-ukkojen kanssa lelukaupassa. Eräs puolituttu rouva sattui samaan aikaan kyseiseen puotiin. No sitten kovaan ääneen päivittelemään: montakos lasta sinulla JO on? Eli monesko tämä tuleva nyt sitten JO on? Milloinkas vauva syntyy? Noin pieni olet... Argh....Häpesin....
No sitten omat vanhempani ilmoittivat lähtevänsä ensi viikon lopulla mökille 1000km päähän ja anoppikos siitä otti herneen nenään...Mihinkähän minä saan nämä kersat hoitoon, jos vauva meneekin yliaikaiseksi...Mies on tietenkin sopivasti töissä eikä pääse lähtemään...Kai minä raahaan kaikki neljä mukana synnärille sinne sängyn jalkopäähän katsomaan luonnon suurta dokumenttia...Anoppi ei ole innostunut hoitamaan lapsia... Voi kilinkakkarat sentään, että tämäkin ylimääräinen stressinaihe vielä!!!!!
Nyt täytyy sanoa, että ketutuskäyrä on suhteellisen korkealla.... Syntyisi nyt lasketun ajan puitteissa...Please....Äiti täällä vienosti yrittää mahaan huhuilla epätoivoista pyyntöä....Kaikki ässät käytetty jo niin moneen kertaan viimeisten viikkojen aikana, että taidan olla kyllästetty niillä...
Nyt poistun manaamaan ja potkimaan vaikka imuria...
Opemamma
Babyperhoselle onnittelut tytön johdosta :)
Täällä olo on aika tasapaksu. Napakampia harjoitussuppareita on tullut pitkin aamua tai sitten tuli aamulla syötyä liian iso aamupala ja vatsanahka kiristelee sen takia. Jotenkin mulla on niin epäuskoinen olo, että tämä vauva mahasta koskaan vapaaehtoisesti suostuis tulemaan. Lonkat ovat alkaneet oireilemaan ja alakertaa vihloo ajoittain kovastikin mutta voipi olla että itseäni liikaa vaan tarkkailen.
Huomenna täytyy soitella aikaa yliaikaiskontrolliin. Tietääkö kukaan ottaako Kättäri viikonloppuna yliaikaisia tarkastukseen? Naikkari kuulema ottaa. Kuulin naapurilta että Naikkarille on tulevaisuudessa suunnitteilla perheosasto leikkipaikkoineen eli vanhemmatkin lapset viihtyisivät paremmin osastolla. Mielenkiintoinen ajatus jolle varmasti löytyy kannatusta.
Onko kukaan kuullut Odesta mitään?
pubu ja Unski rv40+6
Olen taustaillut ahkerasti,mutta en ole kun muutaman kerran kirjotellu palstalle. Nyt aattelin vielä loppumetreillä liittyä joukkoon, mikäli mahtuu:)
Elikkäs meillä laskettuaika ois 27.8. Olo on ollut itellä hyvä, ei mitään erikoista tai mainitsemisen arvosta vaivaa oo ollu. Ainoo et tässä raskaudessa on ollut liitoskipuja, mitä ei esikoista odottaessa esiintynyt.
Äsken imuroin ja pesin lattiat koko huushollista, toivoen et jotain supistuksia edes sais aikaan, mutta ei kyllä minkäänlaista merkkiäkään ole ilmassa, et vauva lähtis syntymään. Menkkamaiset alamaha kivut on kyllä jokapäiväisiä, mutta muuta oiretta ei ole esiintynyt. Ellei sitten lasketa pinnan kiristymistä, mitä tapahtuu nykyään liian usein:/ Esikoinen, 1v2kk, kyllä osaa kiukuttelun jalon taidon jos joku asia ei mielen mukaan mene.
Mutta toivottelempa kaikille oikein aurinkoista päivän jatkoa ja kärsivällisyyttä odotteluun=)
Marpia, t05, rv 39+4
Niamey (ihania kuvia), Smynni, Höpis tyttövauvoista!
MrsKole ja Mami1985 poikavauvoista!
Onnea ja tsemppiä hakureissulle lähtijät sekä
JAKSUJA OOTTELIJOILLE!
t. Kretukka
Nyt nukkuun!