( . ) TAMMIMASUJEN joulu ( . ) vk52
29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi
1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS
1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS
2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS
2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS
3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS
5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri
6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri
7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi
7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL
8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS
9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS
11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL
11.1 Annami-----------31v-------eka-------------
12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS
12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL
13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS
13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs
13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS
14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri
14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys
14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?
15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks
15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?
15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri
15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu
15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo
15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------
Kommentit (62)
Meillä sama meiniki kun minnikillä,siis lapset kulkee perässä ja sotkee sen kun kerkee....eli turhalta juu tuntuu siivoaminen....
Mua taas aamulla suppaili yli tunnin, ihan siedettäviä ei viellä niin kamalia...en kyl nyt jouluksi halua synnyttämään :( eli polvet ristissä oon, muuten jää kaikki ihana joulusta kokematta..
Vitsi ku oon saanut nyt joulu alla tosi paljon viinipulloja lahjaksi että on varmaan vuodeksi varastossa :) en yleensä niin paljon juo.. välillä tekee kyllä mieli saunaolutta mutta eihän siihen mene kauan että saa maistaa taas....Onko kellään muulla tällänen fiilis vai oonko ainut??
Eipäs mulla oikeestaan muuta nyt sapuskan kimppuun
T:L&A 36+1 eli jo 37 IIKK taas paniikki iskee
Musta taitaa tulla oikein kunnon pate, kun vauhtiin pääsen ;) Otin parin tunnin päikkäri, niin nyt taas jaksaa.
*Lootuskukkanen* mulla oli tässä yhteen väliin raskautta kaljan himoa ja kyllä viiniäkin on haluttanu. Hain sitten alkosta alkoholitonta viiniä, (saa sekä puna että valko) ja minä ainakin tykkään. Tosin olen maistanut vain tuota valkoviiniä. Kaljaa sitten on useampi alkoholiton tölkki nytkin jääkaapissa. Eroa "oikeaan" tuskin huomaa, paitsi joku merkki (en muista mikä) maistu pahalle. Enkä minäkään "normaalitilassa" niin paljon juo, mutta onpa mukava kun on mistä ottaa jos haluttaa. Oltiin tässä joku aika sitten miehen siskon luona saunomassa ja oli tosi kiva, kun siellä oli varauduttu ja alkoholitonta viiniä oli hommattu.
Jos nyt lähtis sitä pesuhuonetta hinkkaamaan... Mukavaa päivää kaikille! Ja joulua, jos nyt en sitten enää huomenna tänne tule häiriköimään ;)
Hömppä ja typy taas
Sivustojen etusivulla oli aivan ihana tonttu-vauva, aah, kun sais jo itekin vaavin syliin :) Mut vielä hetki matkaa jäljellä ja mua huolettaa tää flunssa, kun tuo pikkarainen ei oo nyt liikkunut niin paljon kuin yleensä vai kuvittelenkohan.. Täytyy varmaan keittää aamusumpit, kun yleensä sen jälkeen liikkuu, mut nyt en oo vie kerennyt tai siis ei oo maistunut..
Poitsulla tylsää, kun äiti kippee, mut tää päivä menee töllöö tuijotellessa. Aamullakin kysy, kun siinä niistelin, et vieläkö äiti on kipee :/ Tulee niin paha mieli, kun ei mitään voi yhessä tehä, kun en vaan jaksa. Päätä särkee, mut oon nyt sitten ottanut panadolhottia sillain aamusin, päivällä yhen ja illalla ennen nukkumaan menoa, pakko! Se vähän auttaa.. Mut huominen jouluruoka voi olla aika mauttoman makuista, tosi kurjaa, kun niin odotti sitä :(
Pojalle vie luistimet pitäis miehen lähteä hakemaan pukin konttiin, niitä kovasti toivoi, kun alottaa isänsä kanssa luistelun tammikuussa sit. Ja muuten paketteja on jonkun verran. Hirveesti mennyt jo tuon ikäisen (3 v.) lahjoihin ja aattelee, et mitä enemmän ikää tulee, niin vaatimukset ja lahjojen hinnat on jo eri tasoo, joten kait sitä pitäis opettaa, et joku viitisen lahjaa ois riittävä. Ja pitäis ollakin, kun tuntuu et ihan menee överiks noi lahjan hankkimiset.. Kun eipä toi kolmivuotias uhmaaja niin kilttikään oo ollut ;)
Tulipas taas stooria, mut lukekoon ken jaksaa ja kerkee näin joulun alla. Mä kerkeen, kun kotona sairastan, et viestiä kehiin :) Siivoan sitten huomenna hiukan, kun pukki tulee sekä appivanhemmat.
Appivanhemmille lahjasta, niin ihan mun mielestä kävis jo semmosille millä on kaikkee, niin joku viini esim. jos menee sinne syömään tai sitten jotain erikoisempaa suklaata, esim. tuli tuossa maistettua ennen joulua semmosia belgialaisia suklaita ja ai että mikä nautinto, nam!
Toivotan vaan päivänjatkoja ja tuun varmaan vie jouluntoivotukset heittään teille jossain vaihees :)
Emmuli rv 34+6 (viitisen viikkoo la:an, huisii)
Joulu tulla jolkottaa..kuin myös turvotus. kääk :( Eilen neuvolassa käynneenä huomasin et pari kiloa viidessä päivässä lisää. Saa olla tiukkana joulun kanssa, damm. Mukavaahan se on et joulu tulee, mutta olo kun alkaa olla aika vetämätön ja sietämätön.
Alavatsakivut pahentuneet muutamassa päivässä. Neuvolassa tokastiin että hyvä vain, valmistelee kohdunsuuta tulevaa ja panadolia kipuihin.
Uutena vuotena kontrolli äpl joten tietää sitten tilanteen tarkemmin.
Sykkeet kävi pienellä aika korkealla (170-190) mutta tunnin päästä täti sai jo normaalimmat lukemat. Saas nähä tuleeko jo uuden vuoden paketti raketti tähän talouteen :) Tänään pääsemme tutustumaan illalla synnytyssairaalaan...
35+6
Mä oon meiän perheest varmaa kaikkei enite innoissani jouluhässäköistä :) Eile siivoilin viä loppui mitä oon "säästelly" viimiseks. Imurointi ja lattian pyyhkiminen sekä sormen jälkien hankaaminen ikkunoista... joululiinoja pöydille ja pyyhkeitä vessoihin yms yms. Samalla imuroinnilla meni varisseet kuusen neulusetki ku isäntä toi sen sisää :D Ei tarvi sit eriksee niit alkaa imuroimaa ja saatiinpa esikon kaa tekemist illaks ku tuunattii kuusi! Ihana!!
Toivottavasti kaikki mamit ny parantuis aattoon ja edes synnytyksii asti, täältä paiskin teille tsemppejä ja parannuksia minkä kerkeän. Me ollaa pojan kaa tervei ko pukit ton flunssan osalta mut isäntä on pahemman kerran ajautumassa lentsun syövereihin :( Hain sille lisää Panadol Hottia ja Vicksiä nenän alle sekä sen nenäkannun... toivon mukaa hiuka helpottas huomisee.
(.) Kävästii aamul neuvolas koko perhee voimin kuuntelemas nappulaa. Hyvin siä kaikki. Hemppa oli edellee laskenu lisäraudast huolimatta, 106 nyt. Painoa odotin tulleen ainaki pari kiloo herkkujen myötä (myönnän syyllistyneeni ainakin konvehteihi ja torttuihi) mut vaaka näytti +200g / 2vko :) HipHei ja jouluruokaa napaan!!! Nappula suivaantu salakuuntelusta ja alko potkimaa koko toosaa nii et mä jo ajattelin sen kohta hajoavan :) Esikko oli ihmeissää/haltioissaa, se kun ei millää enää jaksais oottaa kaverii ajamaa kanssaan mönkijää... vaikka siihenki menee hetki viä ;)
Nyt mä taidan men tuhoomaa viä viimeset koneelliset pyykkei ja astioi sekä silitykset hoitamaa pois pöydiltä. Sitte mä kyl heitän vaaterii sohvan nurkkaa ja mun osaltani alkaa joulun oleminen... ja vain oleminen. Tosin huome pitää häärii tietty ruuat yms mut ne on mukavii :)
Täs varmaa lueskelen teit viä jossai välis, mut tuskin must enne jouluu enää kuuluu, joten...
*HYVÄÄ JOULUA MAMIT MASUINEEN JA PERHEINEEN!!*
Marlene ja nappula rv 35
ps. rauhottakaa jouluaatto ja nauttikaa siitä urakalla, sen jälkee voi sitte alkaa, hyvin syöneenä ja levänneenä, vauvojen maailmaan saaton :)
No niin...tästä on taas aikaa kun viimeksi täällä olen käväissyt.
KIMMILLE PALJON ONNEA!!! Arvelinkin, että täällä voisi olla jo vauva/vauvoja syntynyt.
Omaa napaa: Välillä on supistellut aika paljonkin, mutta sitten ne loppuu. Epäilen, että jotain on varmasti jo tapahtunut tuolla alakerrassa. Tai ainakin toivon niin! Tosin en halua vielä lähteä synnyttämään. Haluan olla perheen kanssa joulun.
Painoa on tullut 7kg. Maha ei ole vielä kovinkaan iso, mutta kyllä se aina välillä on tiellä.
RAUHALLISTA JOULUA JA ONNEA VUODELLE 2009!!! :D
Mies kotiutuu kohta töistä ja sitten alkaa meillä joulun vietto. Siivoukset on hoidettu, kuusi koristellaan illalla ja kinkku on paistumassa parhaillaan uunissa. Lapset odottavat huomista kuin kuuta nousevaa ja välillä meininkiä on vähän liikaakin, mutta on se vaan niin ihanaa kun on joulu ja kaikilla pitkä loma edesssä.
Masu voi hyvin. Muutaman yön aikana kamu on alkanut porautumaan tonne alemmaksi, vatsan muoto on muuttunut ja alavatsa on varsinkin aamuisin hellänä. Muuten olo mitä mainoin (koputan täällä taas samalla omaa puupäätäni.) joten rauhassa odottelen tulevaa joulunaikaa js vuoden vaihtumista uudeksi siinäkin mielessä.
Palstailu jää nyt joulunpyhinä varmasti vähemmälle joten toivottelen kaikille
OIKEIN LEPPOISAA JA RAUHALLISTA JOULUNAIKAA
t:KainoElvi ja kamu 34+4
Tulin nyt sit toivottamaan joulua, koska nyt kans hiljennyn sairasteleen ja odottaan joulua, joskos sitä huomenna ois vähän parempi olo.
Mulla vatsanahka ihan kipeänä, kun tuo pikkarainen punkee itseään tuo kovin.. En tie onko sitten pää joka on tuossa pallean alla vai peppuakos tunkee.. No sen näkee ensviikol miten päin on.. toiv ois kääntynyt oikeinpäin!
Ja niistä liikkeistä, kun aiemmin kirjotin, niin johan se kahvi sai taas kunnon härdellin päälle ja on nyt siis liikunut riittävästi, liikaakin, kun vatsanahka kipeenä kerta ;)
Nyt on tullut mietittyä esikoisen synnytystä, kun on ollut aikaa vaan olla.. voi vitsi se oli hienoo saada vaavi syliin ja kaikkee muutakin upeeta siinä oli, mitä on tullut funtsailtua :)
MUKAVAA JA RENTOUTTAVAA JOULUA!!
Emmuli taas
Meillä alkaa pikkuhiljaa jouluvalmisteluhärdelli hiljetä kun kuusikin saatiin viimein vihdoin pystyyn. Ei se kaunis ole, harva kuin eskarilaisten hampaat mutta onpahan edes kuusenhajua (niin mitä minä tosin en flunssan ansiosta pysty haistamaan...) Meidän kinkku on vielä vaiheessa, miehen ainoa tehtävä oli jouluruokailun suhteen nostaa se pakasteesta varastoon sulamaan ja kas, sai sitten eilen puolen päivän jälkeen tuon tehtyä (eka kerran sanoin asiasta lauantai-iltana) joten jäässähän se yhä on! Ajattelin itsekseni, että tässä kaikkien valmistelujen jälkeen lähden kyllä äidin ja isän luo syömään joulukinkkua jos hitto soikoon sitä ei kotona tästä syystä huomenna ole :(
No, mikäpä tässä joulussa ei voisi meillä mennä pieleen. Anoppikin oli murtanut ranteensa joten ei mitään toivoa avusta lastenhoitoon sitten kun vauva syntyy. Onneksi eilinen pettymys on vähän lientynyt. Pöydässä on vahakangas joten ei tarvitse katsellakaan sitä pintaa... Ensi viikolla sitten paneudutaan siihen uudelleen. Lapsilla on vesirokko, toisella lisäksi korvatulehdus joten tässäpä tätä. Toisella on 10 näppyä, toisella 50. On pitänyt yrittää kehua näppyjä että olisi edes jotain toivoa saada niihin laitettua vesirokkovoidetta ja samalla tullut niitä myös laskeskeltua...
Oma napa on aika väsynyt, eipä taida vauvakaan jaksaa paljon liikuskella tässä rumbassa. Minä myös bongasin aamulla jotain mikä olisi saattanut olla limatulpan alkua tai tihkeää valkovuotoa, mutta ei sitä onneksi sen jälkeen ole näkynyt. Ei vielä tarvitsisi minun puolestani, lähinnä sen takia ettei täällä ole mitään valmiina vauvalle! Pinnasänkykin on makuuhuoneen nurkassa asti jopa, mutta osina.
Mutta nyt on PAKKO mennä nukkumaan ! Heräsin tänään vieläpä klo 6 ja nousin myös kun olin aivan virkku jo. Päiväunet tosin oli aivan pakko ottaa vaikkei olisi millään ehtinyt... siitä lähtien kuitenkin täällä taaplattu sata lasissa :P
_Erittäin rauhallista joulua kaikille mammoille!_ Eihän vielä hätäillä sinne synnärille, eihän...? Vaikka vähän semmoinen aavistus minulla on että kyllä tästä ringistä yksi vauva putkahtaa joulunpyhinä ;)
eikkuli 35+4
vielä viimeinen vilkaisu, seuraavaan kun voi mennä tovi. Hommia kun vielä riittää pikkutunneille. Kuusi on vielä koristelematta, mutta muksut oottaa vesi kielellä koska saa ruveta hommiin. :) Mun pitää vaan eka laittaa kynttilät ja tähti, niin sitte saavat (melkein) vapaat kädet. Olivat jo alottaneet, ku kävin miehen siskon kans vielä viime hetken ostoksilla, mutta oli kynttilät vähän toispuoleisesti ja suurin osa kaiken lisäksi kuusen alla. =)
Lahjoja pitää vielä pakata sitte ku kaikki nukkuu. Oon niitä varastoinu autotalliin ens hätään. Aamuksi ei voi sitä jättää, ku muksut pian innoissaan herää ennen mua, niin missäs sitte niitä väsäät??? :)
Neitikin on jo vissiin joulutuulella, ku niin ahkerasti satelee iskuja vähä joka puolelle, ku täs istuu. Hyvähän se, että on liikkees; ei tarvi ainakaa laskea. Toisaalta vois jo tähän aikaan olla vähä hiljempaa, ettei ihan yökukkujaa tulis.
Mutta jatkan niitä hommia, ei ne muuten tehtyä tuu.
OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!!!
Toivoopi: Äippä ja neiti rv 37 tasan + muukin perhe
Täälläpä minä vielä kukun, vaikka kellokin on jo vaikka mitä! Uni ei vain jostain syystä nyt tule. Viimeyön nukuin todella huonosti, katsoin kelloa kolmen aikaan, jonka jälkeen nukahdin ja kun heräsin, niin kas, kello oli mennyt jopa vartin eteenpäin. Siinä sitten puoli neljään valvoin, kunnes nukahdin uudelleen ja heräsin taas tasan neljältä. Pyöriskelin taas sängyssä jonkun aikaa ja heräsin sitten puoli kuudelta. Makasin sängyssä kuitenkin seitsemään asti, kun en olisi millään jaksanut ylöskään nousta. Väsymys aivan tajuton..
Seitsemältä siis ylös ja yhdeksältä iski niin kova väsymys, että päätin, että nyt on pakko yrittää saada unta vielä edes pariksi tunniksi, heräsin sitten klo 12. :)
Nyttenkin on todella väsynyt olo, mutta ei vaan saa unta..:( Osaksi on kyllä tämän kamalan flunssankin syytä. Nenäkin kun on ihan tukossa jo kolmatta päivää..Kiva joulu siis tiedossa..:/
Ääh, valitusta, valitusta..Menenpä takaisin peiton alle käpristelemään, josko se uni sitten jossain välissä tulisi.. Huomenna pitäisi kuitenkin yhdeksältä olla jo hereillä, että kerkeän suihkuun ja valmistautua, kun lähden äitin kanssa viemään joulukukkaa mummille.
Mukavaa ja rauhallista joulua kaikille mammoille. :) Herkutelkaahan oikein kunnolla kerrankin. :D
Jadmiras ja vaavi rv 36, tasan :))
Jadmiras, mulla meni viime yö ihan samalla kaavalla kun sulla ja taas tässä oon ollut pari tuntia hereillä. Tarvii oikeesti nostaa hattua teille joilla on jo lapsia, mun jaksaminen vois olla aikas äärirajoilla näillä unilla pienten lasten kanssa.
Ajattelin että kun äippäloma alkaa niin ehdin käydä täällä useammin, mutta niin ei tosiaankaan ole tapahtunut. Siispä ONNITTELUT KIMMILLE!
ON: Supisteleen on alkanut kipeästikin, vaikka sanovat, että ensisynnyttäjät tuntee yleensä supistukset vasta tosi myöhäsessä vaiheessa. Kohdunkaula pehmentynyt ja ulkosuu alkanut avautuun. Lääkäri tuumasi, että uuden vuoden jälkeen voi alkaa odottelemaan synnytystä.
Rauhallista joulunaikaa kaikille!
Marie 35+3
eli eilen oli tosiaan neuvola.. Painoa ei ollut tullut lisää ja hemppakin oli 122 ja paineet tosi hyvät. Kaikki niin kuin pitikin.. Vauva oli laskeutunut tosiaan kuten arvelinkin, mutta ei kuulemma ihan lähtökuopissa vielä ole eli vasta osin kiinnittynyt. Nassu kukkii todella kauhean näköisenä.. ikinä aikaisemmin en ole ollut tämmöinen rupikonna kuin nyt. No hormonit puskee läpi ilmeisesti. Myös hikoilun määrä on kasvanut ja hiki haiseekin voimakkaammin kuin ennen. hyh.
Tänään on vatsa kipuillut tuosta päältä mutta en näitä ainakaan supistuksiksi tunnista.. kai se masu vaan kiukuttelee kun tiukoilla on.. meillä mies tuli kipeäksi ja toivon todella etten saa tartuntaa.. laskettuun aikaan matkaa se 1,5 viikkoa joten nyt hieman hirvittäisi sairastua.
Mutta kaikille oikein hyvää joulua! nauttikaa olostanne! Ja sairastelijoille pikaisia parantumisia.
noffetus 38+4
Täällä ollaan nyt vanhempien luona joulunvietossa. Harmittaa vain ihan sikana, kun unohdin kannettavan laturin kotiin, joten piti tulla vain pikaisesti kirjoittamaan jotain (akku siis loppuu ihan näillä minuuteilla).
Mutta oikein rauhaisaa joulua teille kaikille. :)
Jadmiras ja vaavi rv36
Jadmiras: Olitkos se sinä joka kirjoitti kissaverkosta? Me tilattiin sellanen hepe-suoja pinnasänkyyn ja vaikuttaa tosi hyvältä...
Ärsyttää ku toinen kissa huomannut nyt vaunut..aikaisemmin ei koskeneet kumpikaan niihin mutta nyt toinen hyppii riesaksi asti niissä..uskoo kyllä heti kun käsketään pois.
Täällä viikkoja tänään tasan 37...ja olisin täysin valmis synnyttään. Nyt alkanut hillitön närästys ja sormet turpoo ja puutuu..joudun pitämään rannetukea öisin.
Onnittelut Kimmille!
Hyvää Joulua kaikille!
Ronjakasperi rv.37
Onko kellään kokemusta siitä, että ootte tulvinut maitoa kauan ennen laskettua aikaa ja yhtäkkiä tulvat loppuu? Joku sanoi, että se enteilisi lähenevää synnytystä, mutta en huomannut asiasta neuvolan tätsältä kysyä, joten ajattelin että jos jollain täällä olisi aiheesta kokemusta...
Mulla on maitoa tulvinut jo noin 12 viikkoa ja yhtäkkiä kuin seinään tulvat loppuivat ja korkeintaan pientä tihkutusta on havaittavissa.
noffetus 38+5
Joulunaika on mennyt varsin leppoisasti. Ollaan kukuttu illalla ja nukuttu aamulla pitkään. Syöty ,saunottu, katsottu telkasta kaikki mahdolliset leffat ja piipahdettu muutaman kerran ulkonakin nauttimassa kuulaasta pakkasilmasta. Ja mikä parasta oltiin oltu kaikki tosi kilttejä ainakin jos pukin tuomaan lahjamäärään oli uskomista:).
Oma ( . ) voi hyvin. Kulkee mukana ja pomppii ja hytkyy tasaisin väliajoin kylläkin
painottuen nykyisin tuohon nukkumaanmenoaikaan, joka ei ehkä enteile hyvää ajatellen tulevia rytmejä....
Maidontuotannosta en osaa kommentoida kun mulla sitä ei koskaan ole ollut ennen synnytystä.
Sairastelijoille toivottelen oikein pikaisia paranemisia ja pitkää pinnaa.
Nyt jatkamaan joulunviettoa, piparintuoksua päivään.
t:KainoElvi ja kamu 35+0
alkaa joulu olemaan kohta takana päin, johan sitä kyllä on tullu syötyäkin aikalailla. Pukki kävi tuomassa ihania hemmottelupaketteja ja tosiaan sitä suklaata lähes kassillinen :) On nautittu täysin rinnoin ja maha nahoin tämä joulu valmiissa pöydissä.
ON: viime yönä kipristeli ja supisteli tunnin verran aika tiuhaan ja kovaa. Saunottiin illalla kunnolla joka edes autto varmaan tätä tapahtumaa, tänään ajattelin ottaa paljon vettä ja kevyemmän ruokalinjan, jotta kaveri jaksais kyydissä olla vielä tämän loppuvuoden. Maanantaina pääsee neuvolaan kattomaan joulun alla tulleet turvotukset ja verenpaineet ja uutena vuotena äpl kontrolliin..joten lähestytään pikku hiljaa itse h:hetkeä..:)
Rauhallista Tapanin päivän jatkoa kaikille
36+2
Saimme juuri vauvauutiset ystäväperheestä, ollaan jännitetty yhdessä että syntyykö meidän vauvat saman vai eri vuoden puolella kun lasketut ajat on 4 viikon välein. Heidän vauva syntyi nyt sitten laskettuna päivänä :) saa nähdä nyt sitten koska meidän.
Muu perhe viettää siestaa, minä en pystynyt kauemmin makoilemaan kun tuntui että veri pakkaantuu päähän. Mikä se ilmiön nimi nyt sitten olikaan, mutta tuntuu kamalan epämukavalta ja nyt sitä on jo kylkimakuullakin eikä vain selällään... Alan olla aika täynnä tätä mahaa. Jouluherkuttelut ovat poikineet lisää turvotusta, joka ei sekään tunnu yhtään mukavalta, hyvä kun sukat menee jalkoihin.
Joulu on sujunut ihan leppoisesti, aattona pukki kävi ajoissa ja eiköhän meidän esikoinen tuumannut eilen, että "Oliko se pukki oikea? Minusta se näytti naapurin iskältä..." Mitähän sitä ensi vuonna keksii... Lahjoja tuli ihan sopiva määrä eikä mitään kamalaa krääsää onneksi. Me miehen kanssa ei ostettu toisillemme mitään, päätettiin säästää rahat alennusmyynteihin - ja ostettiin ne sänky ja keittiön kalusto justiin joulun alla. Ihan kivasti näin tällä kertaa.
Vitsi, kun pimeys laskeutuu yllättäen. Justiin oli vielä aivan kirkasta ja nyt jo katuvalot palaa ja taivaanrannalla näkyy enää pieni kaistale valoa. Tänään oli kyllä ihanan aurinkoinen päivä, me vaan ei laiskuuttamme päästy pihalle ollenkaan... ajateltiin että jos tässä illan päälle ajellaan isovanhemmille, kun lasten vesirokkokin on jo huomattavasti paremmalla tolalla. Pienemmälle jää kyllä valtavasti arpia, isompi pääsi huomattavasti vähemmällä raapimisella (ja rokkojakin oli vain noin viidesosa siitä mitä toisella).
No, ei kun uutta vuotta kohti :)
eikkuli 36+0
Eilen oli neuvola, kaikki ok. Oli kiva tavata vanha tuttu terkka pitkästä aikaa. Paineetkin oli taas enempi kohdallaan, 112/68, pissa puhdas, hb noussut, nyt 134, ja sf kasvanut taas 0,5cm viikossa, nyt tasan 32cm. Meinas, et jos tää laskettuun aikaan asti menee, niin koko varmaan sen nelisen kiloa, mut pää on jo tosi alhaalla, muutenkin mielestäni vatsa laskenut, joten toivottavasti tulis hiukan ennen. Oli tosi vauhdikkaalla päällä taas ääniä kuunnellessa, mut laski ne sit sinne tuttuun 130 sykkeeseenkin välillä.
Se on nyt sitten aaton aatto - jotenkin uskomatonta! Yritän tänään päästä vielä parturiin, olis niin "pakko" saada se uus tukka aatoks.. Katotaan kui käy, yritän päästä parturiin, jonne mennään aikaa varaamatta, oon siellä joskus ennenkin käynyt. Joku uus paitakin olis tosi kiva, ettei tarttis joulunakin kulkea vaan h&m:n imetyspaidoissa (käytän niitä jatkuvasti, odotusaikana+imetysaikana).
Hömppä kyseli joululahjaideaa appivanhemmille. Meillä kumpikin hoitaa itse vanhempiensa lahjat, mutta voin silti jotain yrittää ehdotella.. Miten olisi jokin sauna(hemmottelu)setti, joka sis. esim. löylykauha/pefletit/pesusienet/saunatonttu/saunatuoksuja/hunajavartalonkuorintaa/muita pesuaineita..
Nyt taas vähän siivoilemaan.. (tuntuu niin turhalta, kun muksut kulkee sotkemassa perässä, eikä työnjälki näy missään, mut pitää yrittää..).
Minnikki ♥ tutteri 37 (ihanaa, siis 38. rv alkoi jo! =D)