Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurujen lauantai

25.03.2006 |

Huomenta!

Nyt on aikaa kirjoittaa, kun lapset katsoo lasten-ohjelmia, kerrankin saa juoda aamukahvin rauhassa kun ei ole kiirettä töihin. Ihanaa!!

Vielä noista ultrista: Kanelisokeri ja muutkin : tiedätkö onko Treella mahdollisuutta päästä 3d ultraan vai ainoastaan vaan Helsingissä? Kiinnostaisi mennä sinne, kun tod näk tää on meidän viimenen vauva... ja haluaisin senkin kokea. Saako kaikista yksitysiellä käydyistä ultrista kelakorvauksen vaikka ei sinänsä olisi mitään muuta syytä kuin uteliaisuus? Onko se Koskikeskuksen lääkäri hyvä? Aikaisemmissa raskauksissa ei ollut tarvetta käydä yksityisellä kun tokassakin raskaudessa mut ultrattiin yli 10 kertaa (ekaksi epäiltiin että lapsivettä liian vähän, sitten että lapsi liian pieni, sitten että lapsi liian iso eikä mahdu tulemaan ja sitten mulla alkoikin toistuva verenvuoto loppuraskaudessa ja juoksin kontrollissa viikoittain!Silloin en asunut treella).

Nyt ryhdyn nautiskelemaan viikonlopusta, ihanaa kun ei tarvitse tehdä mitään. Mulla tuo pahoinvointi on selvästi yhteydessä vsäymykseen ja kiireeseen sillä tänään eka aamu pitkiin aikoihin kun ei okseta (eka aamu pitkiin aikoihin kun sai nukkua vähän pidempään eikä tarvinnut herätä viideltä..eikä ole kiire minnekään) Aurinkokin paistaa eli oikein mukavaa lauantaita kaikille!!

onna

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,lapset nukkuivat rauhallisesti joten itsekin olen kohtalaisen virkeä.Ihme miten tuo väsymys kuitenkin nostaa päätänsä jo parin tunnin valveillaolon jälkeen.

Ajattelin pitkästä aikaa lähteä ostoksille,rintaliivit pitäisi nimittäin uusia. Ihana aurinkoinen päivä,täytynee ensin lähteä lasten kanssa ulkoilemaan,nuorin juuri kaksi vuotta täyttävä ei tosin pidä muusta kuin keinumisesta :)

Lakananvaihtoa,ruuanlaittoa ja sen sellaista ohjelmistossa.

Kaunista kevät (?)päivää kaikille!

Jas 7+1

Vierailija
2/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Se on sitten 7. rv alkamassa. Menisi nyt aika nopsasti seuraavat kuusi viikkoa! Tämä alku on kyllä niin hermoja raastavaa, kun ei pääse neuvolaankaan todentamaan raskauttaan...

Todellakin, ihanaa kun saa vain olla. Paha olo nostelee aika ajoin päätään, onneksi nyt vain lievänä ällötyksenä. Väsymys on kouriintuntuvaa ja rinnat ovat kipeät. Siinä päällimmäiset raskaustuntemukset :-) Pitää olla vain iloinen kun niitä on - eikös vain?

Onna: Olen ymmärtänyt, että Tampereella ei ole 3D-ultraa. Pitää siis mennä Helsinkiin saakka.

Kun varasin aikaa nimenomaan ihan vain alkuraskauden ultraan (ilman mitään lähetettä tms.), vastaanottovirkailija kysyi korvaako sairauskassa tmv. Vastasin, ettei korvaa ja silloin hän vain kehotti ottamaan KELA-kortin mukaan ja sillä saan kuulemma sitten normaalin korvauksen. Normaalihinta oli 103 euroa ja Kela-korvauksen jälkeen maksettavaksi jää 75 euroa. llmeisesti kyseessä on ihan normaali kelan korvaama lääkärissäkäynti. Tuosta Norrista en osaa sanoa, onko hyvä vai huono. Uskoisin kuitenkin hänen osaavan asiansa.

Pitää nyt vain jaksaa muutama viikko...odottavan aika on pitkä.

Menin muuten vahingossa möläyttämään vauva uutisen 8 -vuotiaalle tyttärelleni, joka tietenkin ihan pakahtui ilosta. On nyt sitten vain ajan kysymys, että koska neiti kertoo asiaa eteenpäin...vaikka lupasikin, ettei kerro kenellekään. No, en usko, että mitään suurta vahinkoa tulee tapahtumaan, mutta olisihan se ollut hienoa pitää salaisuutta vielä tovi omanaan... :-). Täytyy olla sukuloimatta seuraavat viikot niin ei tarvitse pelätä lisämöläytyksiä :-)

Kaunista viikonlopun jatkoa kaikille!

T. Kanelisokeri (6+0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kyllä olla tekemättä mitään :) Pitkästä aikaa (ja uudesta isosta keittiöstä innostuneena) päätin pitää leivontapäivän, aamupäivällä väänsin sämpylöitä ja nyt on litran pullataikina kohoamassa... Imuroidakin pitäisi ja keittiössä on sitten siivoamista tuon leipomisen päälle. Poika sai hyvällä omalla tunnolla lounaansa purkista ja itse söin jämiä jääkaapista... Mies pelireissulla, joten ollaan ihan kahteen pekkaan kotona. Pojan kuume onneksi on laskenut, enää vähän lämpöä. Eilen kuume huiteli 40 asteessa ja raukka nukkui melkein koko päivän. Ja tuon touhumiehen pysäyttämiseen vaaditaan kyllä paljon, tavalliset nuhat ja pieni kuume ei ole ikinä vauhtia hidastanut...

Neuvolaan enää 4 yötä :) Nyt oon jo päättänyt, että en suostu lähtemään sieltä pois ennen kuin sydänääniä on koitettu kuunnella :) Olen sitten vaikka vähän hankala asiakas ja annan huonon ensivaikutelman... Mutta tuskastuttaa odotella, että onko siellä mitään vai eikö siellä ole.

Mutta mukavaa laiskottelupäivää teille muille, minä menen katsomaan josko taikina on pian leivontavalmis :)

Marrastoive rv 8+6

Vierailija
4/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin tänään olla jopa kaksi tuntia pirteä :) nyt väsyttää taas kamalasti.. Siivoiltiin miehen kanssa tuossa aamupäivästä ja nyt pääsee sitten vähän lepäilemään.

Onko muuten kellään mitään tuntemuksia kumpiko on tulossa. Mulla on tämä raskaus ollut ihan erilainen ensimmäiseen verrattuna, joten jospa nyt on poika tulossa :) Tiedän kyllä että raskaudet voi olla muutenkin erilaisia, mutta salaa mielessä toivon tällä kertaa poikaa. Tosin tytötkin on ihania ja vaatteita olisi tytölle yllinkyllin... Loppujen lopuksi on kyllä ihan sama kumpi tulee, kunhan kaikki menee hyvin.

Jaksamisia kaikille ja rentouttavaa viikonloppua!

marrasnasu 7+0

Vierailija
5/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että monella on pahoinvointia ym. oireita. Mulla on menossa 6+3 eikä muita oireita ole ollut kuin paisuneet ja arat rinnat. Täytyy tietysti olla onnellinen ja koputtaa puuta ettei pahoinvointia ole. Mulla on neuvola jo ensi viikolla (viikkoja tulee 7). Hätäissäni tilasin ajan heti, sillä oon käyttänyt masennuslääkkeitä. Jätin ne tosin pois plussattuani. Kävin yksityiselläkin ultrassa ja muutenkin juttelemassa, niin lääkkeistä ei ole haittaa, mut parempi jos ei tarvitse käyttää. Ultrassa näkyi pieni sykkivä sydän! Mietin että onko nyt ihan turhaa mennä neuvolaan näin aikaisin, kun lääke-kysymykseenkin sain jo vastauksen... Mutta enpä taida alkaa perua aikaa.

Vierailija
6/6 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa jaksoi sinnitellen olla ihan virkku, mutta nyt tuntuu että pitänee mennä tytön viereen nukkumaan. Eilen illalla sain tunnin supervirkkuolon ja kysyin mieheltä, että huomaatko kuinka virkeä olen verrattuna parin tunnin takaiseen. Hän kuvasi tilannetta sarjakuvissa käytetyllä " viiva-efektillä" , kun niissä joku maantiekiitäjä menee tuhatta ja sataa. En ihan uskonut tuota kommenttia, koska tämä supervirkkuolo verrattuna nykyiseen " normaaliin" oloon tarkoitti vain sitä, että olin välillä jopa jaloillani, enkä haukotellut niin paljoa!

Taas kävin katselemassa äitiysvaatesivujen tarjontaa....

Sarafan rv 6+3