Anoppi leikkas vauvan tukkaa :(
Minä äitinä kiehun raivosta! Ylireagoinko, vai ärsyttäiskö muita, jos teidän anoppi olis ensimmäisenä ihmisenä leikannut varpaan kynnet, syöttänyt jäätelöä (11kk) ja leikannut tukkaa?
Mulla on tosi paha mieli vaan... :(
Kommentit (42)
niin on esikoinen ja siksi harmittaa, että anoppi yrittää varmaan koko ajan kilpailla siitä, että saisi tehdä kaikki asiat ensimmäisenä!!! Siltä ainakin tuntuu. Mut kun ei meidän lapsi oo sen nukke!
Ap
No ihan varmana menisi herne nenään, jos anoppi tai kukaan muukaan menisi vauvan hiuksia luvatta leikkelemään siksi, että haluaisi toisenlaista tyyliä tai mallia hiuksiin. Meillä leikattiin pojan hiukset nyt vasta, 1.4 vuoden iässä ekan kerran ns kunnolla ja kun anoppi kuuli, huokaisi onnesta, että oli jo aikakin:/ Voisin siis kuvitella että jos asuisimme lähekkäin, olisi hänkin saattanut käydä joku kerta saksimassa..
Siis että onko se todellista vaiko vain tunne joka sinulla on?
Meillekin aina kuittaillaan, että 2-vuotiaamme pitäisi viedä parturiin, kun hänen hiuksiaan ei ole vielä kertaakaan leikattu. Ja jos anoppi menisi omin luvin niitä uuteen uskoon leikkaamaan, niin suuttuisin todella. Koska hiustenleikkuu muuttaa lapsen ulkonäköä todella paljon..
...opettanut lapset kääntymään, istumaan, kävelemään, juoksemaan, hiihtämään, luistelemaan, potkukelkkailemaan, uimaan, sukeltamaan, syömään lusikalla, pukemaan, riisumaan, pissaamaan ja kakkaamaan.
Ainakin jos häneltä kysytään. Varmaan ottaisi kunnian imettämisestäkin, jos kysyttäisiin.
Lisäksi hän on leikannut kynsiä, tonkinut kuumemittarilla kakkaa ummettavan vauvan pepusta, öljynnyt päitä irrottaakseen karstaa JA tietenkin leikannut hiuksia.
Tosi kivaa.
kirjoittelemassa, kuten joku jo totesikin.
Että mua ottaa päähän kun "joku muu leikkii mun leluillaaa!!!"
olisitte iloisia että sukulaiset jaksavat ylipäänsä kiinnostua lapsestanne.
Omat sukulaiseni ovat olleet erittäin paljon tekemisissä lasteni kanssa ja saavat minun puolestani vaikka ajella kaljuksi kunhan lapset tuntevat itsensä rakastetuiksi ja heillä on laaja tuki-ihmisten piiri.
Ääliöt.
Vauva muuttuu ison näköiseksi sillä sekunnilla kuin hiukset leikataan ensimmäisen kerran. Itse olen pyrkinyt sitä ekaa kertaa aina viivyttämään koska oikeasti kasvojen vauvamaisuus katoaa. Eli olisin kyllä tosi myrtsinä tuollaisesta!
just tätä samaa mä tarkotan sillä kilpailulla! Että aina kun on ollu hoidossa, on lapsi muka oppinu jotain ihan uutta ja mummeli on NIIN etevästi osannut tehdä kaikkea "erikoista", josta lapsi tykkää. (tänäänkin oli myös oppinut juomaan "itse" mukista).
Lisäksi superpaljon ärsyttää se, että käy esittelemässä meidän lasta kaikkialla ruokaravintoloita myöten, kun on hoidossa ollut. Siis meidän tyttö on oikeesti ku nukke sille! Ja olen kuitenkin sitä mieltä, että lapsen on hyvä tutustua mummuunsa, niin siksi on siellä hoidossa. Ja molemmat tykkäävät.
Juu ja meillä kanssa "alan ammattilainen" kyseessä, ei nyt kuitenkaan ihan neuvolantäti!
t. ap
...opettanut lapset kääntymään, istumaan, syömään lusikalla, pissaamaan ja kakkaamaan.
Ainakin jos häneltä kysytään. Varmaan ottaisi kunnian imettämisestäkin, jos kysyttäisiin.
Lisäksi hän on leikannut kynsiä, tonkinut kuumemittarilla kakkaa ummettavan vauvan pepusta, öljynnyt päitä irrottaakseen karstaa JA tietenkin leikannut hiuksia.
Tosi kivaa.
menisi leikkelemään lasten hiuksia kysymättä ensin meiltä. Ja meillä on kolme lasta jo joten ei ole kyllä mitään tekemistä sen kanssa onko esikoinen vai ei.
En noista muista, mutta tukanleikkuusta. Pojallamme oli tosi suloinen kihara tukka ja annoimme sen kasvaa aika pitkäksi ennen kuin leikkasimme sen. Anoppi aina vihjaili että eikö tuo nyt pitäisi katkaista blaa, blaa. Jos tuossa tilanteessa olisi mennyt leikkaamaan pojan tukan, olisin raivostunut.
ja jos mummo siitä tietää ja leikkaa. EN mä siitä suuttuis. Mutta esim meillä kaikkien lasten tukat on annettu kasvaa, etuhiukset vaan pinnillä kiinni jne, ihan tarkotuksella. Niin jos mummo olis leikannu joltain, niin kyllä olisin suuttunu ja paljon.
oli sitten vauva tai taapero tai vähän isompi. Tarkoittaisi siis sitä, että olisi ollut lapsen kanssa kahdestaan (tai jokatapauksessa ilman meitä vanhempia) mutta tätä todennäköisesti ei tule tapahtumaan koskaan. Olen suorastaan kateellinen.
"Se vauva on minun lelu eikä mummon, yääh!!!"
vanhemmille tilaisuuden lähteä hoitamaan parisuhdetta tai bilettämään.
Jos mummo pahoinpitelisi lasta, suuttuisin niin kuin te jostain tukanleikkuusta. "Se vauva on minun lelu eikä mummon, yääh!!!"
muuten saa kyllä touhuta ja leikkiä lasten kanssa mielin määrin.
sitten se kiva on.
Lapsellisia olette kun tuollaisesta suututte.
menisi leikkelemään lasten hiuksia kysymättä ensin meiltä. Ja meillä on kolme lasta jo joten ei ole kyllä mitään tekemistä sen kanssa onko esikoinen vai ei.
Todella törkeätä. Mutta minäpäs suutun jo, jos anoppi kajoaa lapsen tavaroihin. Kuten viimeksi, kun tussilla oli haalareihin väkertänyt lapsen nimen, kun se hänen mielestään oli tekstattu niihin liian pienellä. Kivittäkää vaan ;).
Mitä väliä tukanleikkuulla on????
Ei siis yhtään mitään, parempi keskittyä kehittämään välejään anoppiin eikä miettiä tällaisia turhanpäiväisyyksiä!
te varmaan unohdatte että ihmistä ei voi omistaa, ei edes lasta!
(kuten jostain vauvan hiustenleikkausmallista) kuin lapsen todellisista tarpeista.
lapsen ulkonäköön liittyvistä asioista ensisijaisesti, niin kauan kunnes lapsi alkaa päättää asioista itse. Ja jos minä en halua anopin leikkaavan lapseni tukkaa ominpäin, niin anoppi ei silloin leikkaa. Ei anoppi sitä päätä milloin lapsen tukka on liian pitkä tai vääränmallinen.
Ei tässä ole kyse kenenkään omistamisesta, vaan siitä, että anopin pitää kunnioittaa lapsen vanhempien päätöksiä ja asettamia rajoja.
ei tarttee isovanhempien tukanleikkuuseen puuttua, ellei vartavasten pyydetä asialle!
Ihan oikeutetusti suutuit!