Milloin sinä olet alkanut käyttää kauppakassia?
joitakin vuosia sitten kauppakasseja käyttivät eniten mummot. Nykyään on aivan trendikästä käyttää mitä erilaisimpia kauppakasseja. Milloin sinä aloit säännöllisesti käyttää kauppakassia?
Kommentit (32)
Mut voishan helposti itekin kankaisen tehdä.
Roskapusseina käytetään meille "miljoonittain" kertyviä Hennesin, KappAhlin, Lindexin, Stockan, Sokoksen...yms, yms...
muovipusseja, joihin ostokset kyseisissä kaupoissa aina pakataan.
Lisäksi meillä on sellainen lehtiteline, johon laitetaan paperikassi aukinaisena...eli jos joskus todella harvoin käy tilanne, että on kauppakassit unohtuneet..ostetaan sit paperikassi.
Näitä paperikassejakin saa useasta liikkeestä, eli harvoin niitäkään "täytyy" ostaa. Eli sanomalehdet ja muun keräyspaperin saa näppärästi kiertoon.
Näin meillä.
14 vuotta sitten. Mummo jo syntyessään ;-)
meillä oli jo lapsena paljon kauppakasseja kotona, useimmiten käytettiin niitä.
Sitten kun muutin omaan kotiin kuljin yleensä reppu selässä ja pakkasin enimmät ostokset siihen, välillä ostin muovikassin.
Nykyään ostan muovikassin ehkä pari kertaa vuodessa, yleensä mukana on sekä reppu että pari kangaskassia eikä muovikassia tarvita
kun ne piti jalan tai pyörällä tehdä. Nykyään tuntuisi ihan kauhealta luonnonvarojen tuhlaukselta tuoda kaupasta kotiin joka viikko neljästä viiteen muovikassia. :(
mutta myönnän, että oli välissä joku 5 vuoden jakso kun en käyttänyt kauppakasseja. Noin 15 vuotta sitten sain äidiltäni lahjaksi jonkun yhteisvastuukeräyskassin joka oli niiin paljon muovikasseja mukavampi kantaa, että se jäi käyttöön. Ja vaikka sitä ei enää ole, muita kasseja on tullut tilalle...
kun muovikasseja alkoi kertymään hurjasti.
32 vuotta sitten.
Silloin olen alkanut käymään kaupassa ilman vanhempia. Meillä ei osteltu muovikasseja. Tapa on jatkunut siitä asti.
Hyvä kysymys, itse olen ihan viime kuukausina vasta aktivoitunut käyttämään kauppakassia. Varmaan johtuu siitä, että olen muutenkin innostunut säästämään ja seuraamaan tarkemmin kulujani.
meillä kanssa lapsuuden kodissa aina kauppakassit käytössä, niin hinnan takia kuin myös siksi, että ostokset kannettiin pidemmän matkan (reppu kun pyöräiltiin), niin eihän ne muovikassit kestäisi... pitkään käytin itse yleensä reppua, kun ostoksia alkoi olla niin paljon, ettei reppuun mahtunut, ja alettiin tehdä ruokaostokset autolla (siis nykyisessä perheessä), niin sitten alkoi olla pelkkiä kauppakasseja. Tosin kun ostan 6 henkiselle perheelle ruuan kerran viikossa, niin joskus ei ne kolme jättisuurtakaan kassia riitä vaan pitää ottaa lisäksi yksi muovipussi... samoin tulee joskus ostettua muovipusseja, jos jompi kumpi käy ohimennessään ostamassa vaikka lisää maitoa, eikä ole kotoa lähtiessä hoksannut ottaa kassia mukaan... harvemmin.
Ruokaostoksia varten autossa meillä on 2 isoa laatikkoa ostoksia varten. Tavarat lastataan suoraan kärrystä laatikoihin ja tavarat on helppo kantaa kotiin. Pikkuostoksia varten on kankaiset kauppakassit.
Myös muista muovipusseista (vaate yms. kaupoissa) kieltäydyn mahdollisuuksien mukaan.
kysyä, mihin te laitatte roskat, jos ette koskaan osta muovikasseja? Vai ostatteko ne sitten erikseen?
kysyä, mihin te laitatte roskat, jos ette koskaan osta muovikasseja? Vai ostatteko ne sitten erikseen?
Mua kans kiinnostaa et mihin te sit roskat laitatte.
kaupan hedelmäpusseja, päistä auki leikattuja vaippa-, vessapaperi- ja talouspaperipusseja. Ja sitten niiden lisäksi joudun käyttämään kaupasta ostettuja rullapusseja. Rullapussit ovat PALJON edullisempia kuin kaupan ostosmuovipussit ja lisäksi ohuempaa muovia -> vähemän muovia kaatikselle.
Opiskeluaikana käytin reppua, ostokset meni sinne. Nyt on ehkä 2-3 vuoden ajan ollut käsilaukun vakiovarusteena kangaskassi. Tyhjennän sen kotona ja laitan takaisin käsilaukkuun, niin kauppakassi on aina mukana. Jos se unohtuu tai ostelen ihan hulluna tavaraa, sitten joutuu ottamaan kaupan muovikassin.
mulla ollut kassit ehkä vuoden kohta. mutta tunnustan, että välillä unohdan kassin kotiin...
Lapsuuden kodissa ei koskaan ostetu muovikasseja ja omassa taloudesdsakaan en ole ostanut muovikasseja kun ehkä 5 kertaa, kun on jostain syystä unohtunut kauppakassi kotiin.
Muovikassit on järkyttävän kalliita ja luonnonvarojen tuhlausta, sen lisäksi ne kerrat jotka olen ostanut muovisen kassin, niin aina joku pakkauksen kulma on viiltänyt ne auki, joten aika heikko jatkokäyttömahdollisuus roskapusseina.
Minäkin ostan halvimpia rullapusseja roskapusseiksi.
mä olen ollut aina aika kova tyttö shoppailee mutta viime kesänä alkoi vatsa kasvamaan, en enää ostanut itselle vaatteita ja muutenkin rahanmenoa piti hillitä jotta jää säästöön kotivuosia varten.
Nyt huomaan että meilläpä alkaa roskapussit olee loppu. Onneksi kaupassa myytävät parinkymmenen rullan pussit ovat halpoja ja ekologisempia.
Tosin enää ei juuri roskia tule, kun valtaosan voi kierrättää.
myytävänä tukevia kauppakassin kokoisia /kangas- ja keinokuitukasseja.