Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puututko sinä ohikulkevien n. 10 v lapsien puheisiin

Vierailija
23.09.2009 |

esim kadulla tai puistossa, jos puhuvat törkeyksiä? Jos puutut niin miten? jos et puutu, miksi et puutu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen omien lasteni kanssa, saatan sanoa että nyt vähän siivompaa kieltä, täällä on pienempiä kuulemassa.

Vierailija
2/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan jos eivät mulle puhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on tuon ikäisiä lapsia ja kaikki, jotka jotenkin tuntevat lähellä olevan aikuisen tietysti vaistomaisesti siistivät suutaan jonkin verran. Lisäksi minulla on tapana "kröhistellä kurkkuani huomauttavaan sävyyn" jos joudun lähellä törkeyksiä puhuvaa varhaisnurten joukkoa vaikka bussipysäkillä. Ylensä merkitsevän sävyinen "Kröhöm" ja tätimäinen mulkaisu kyllä riittävät. Vain kerran olen päätynyt selittämään vieraalle teinipojalle, miksi omaa tyttöystävää ei kannata sanoa vitun homohuoraksi. Omalle pojalleni olen kyllä selittänyt yhtä jos toista, mutta se onkin eri asia.

Vierailija
4/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan kysäistä, että äidiltäsikö olet puhetaitosi oppinut. Se hiljentää kyllä teiniangstisimmat kollitkin.

Vierailija
5/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olla omalla pihalla tai koulun nurkilla tms. en puutu kiroiluun. Jos jutut on ihan törkeitä saatan mulkaista, mutta en vsano mitään tai sen kummemmin pysähdy heidän takiaan. Puolitutuille ja esim. meidän pihalla hengaileville kyllä sanon, mutta yritän olla leppoisa. Noin pienlle riittää yleensä semmoinen lempeä "noh, noh" muitutukseksi siitä, että vaikka oma äiti ei olekaan lähellä, joku muu kuulee ja näkee heidät :-).

Vierailija
6/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten puistossa, missä monta äitiä lapsineen, oli 4 n 10v poikaa ilman vanhempiaan siis.

He heittelivät hiekkalaatikolla olleita hiekkaleluja pitkin puistoa, kaatoivat ämpäreittäin hiekkaa liukumäkiin.

Katselin aikana, kun kukaan ei tehnyt tai sanonut mitään. katselivat vain.

Menin sanomaan pojille tiukasti, että nyt keräävät lelut takaisin hiekkalaatikolle, ja siivoavat hiekat liukumäistä. Joku yritti ensin sanoa vastaan, mutta alkoivat kerätä.

Kyllä on ihan velvollisuus puuttua ulkopuolisilla.

Vierailija
7/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilusta vieraille aikuisillekin?

Vierailija
8/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilusta vieraille aikuisillekin?

joku on pyydellyt anteeksi ja selitellyt kovasti että se on vain semmoinen tapa

Vierailija
9/9 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa n. 10-vuotiaat pojat sukeltelivat kuntouimareiden radalle häiriten uimista. Sanoin nätisti että kannattaa pysyä siellä oman radan puolella (missä saa uida miten päin haluaa). Pojat tottelivat, mutta rähähtivät samalla jotain ilkeää, mikä oli niin yllättävää että menin mykäksi enkä sanonut siihen enää mitään.