Helv.... Isä tilittää....
Vaimo kotona kesälomalla lasten kanssa, minä töissä koko kesän. Joka päivä ihana vaimoni on muuttunut päivän aikana hirvittäväksi huutajaksi, joka on valmis postittamaan lapset pahvilaatikossa maailmalle. Hänellä ei kuulema ole omaa aikaa ollenkaan? Mitämitämitä? Miehen logiikalla: kun ollaan kotona lasten kanssa, eletään lasten kanssa ja lasten ehdoilla. Pari viikkoa ja hän joutuu takaisin töihin ja lapset menevät taas hoitoon ja yhteinen aika rajoittuu muutamaan tuntiin illassa.
Jos menen sanomaan tuon hänelle, niin varmasti tulee valtava räjähdys. Mikä tässä on niin helevetin vaikeaa hänelle tajuta? Miksi omaa aikaa kaivataan silloin kun ollaan lasten kanssa? Minä hoidan lapsia illat pitkät. Prkele. Elä näiden kanssa sitten.
Kommentit (157)
vaan ajattelin lasten asemaa. Lapsille olisi varmaan parempi asua isänsä kanssa kuin raivohullun äitinsä. Miksi koet sen loukkauksena? Onko sinusta parempi pilata lasten tulevaisuus ja traumauttaa heidät kuin antaa heidät isälle?
että ottaisivat eron. Raivohullun äidin kanssa oleminen vahingoittaa heidän kehitystään. Perheeseensä sitoutunut isä on turvallisempi. Toivottavasti isä saisi lähihuoltajuuden.
Luulitko että tämä on se suurin loukkaus minkä pystyit heittämään tänne.
Kyllä on lapsellisia ihmisiä.
Kysehän on siitä, että eukko ei kestä olla miehen työpäiviä lasten kanssa.
Mikä ihme siinä on, että ihmisen täytyy olla lasten kanssa 24h vuorokaudessa viikkoja jotta olisi hyvä vanhempi. Jos ihminen (äiti tai isä) haluaa joskus olla omissa oloissaan, tehdä jotain mileuisaa ihan yksin, se tekee hänestä huonon vanhemman ilman muuta.
Minä tarvitsen välillä saada olla yksin. Tulen tosi kärttyisäksi jos en edes silloin tällöin pääse vaikka metsään kävelylenkille. Hetki aikaa ettei tarvitse vastata siihen -äiti, arvaa mitä, äiti-äiti-äiti-äiti-äiti- kyselyyn..
Ja rakastan lapsiani. Tykkään olla heidän kanssaan. Mutta en ihan joka hetki. Tarvitsen välillä henkisen hengähdystauon. Eikä se tee minusta huonoa äitiä! Ehkä jopa paremman, koska tiedostan tämän tarpeeni, ja olen vapaan jälkeen taas vähemmän kärttyisä.
Jos kaipaa silloin tällöin omaa aikaa- sen ei pitäisi olla mikään hirveän mahdoton vaatimus vai mitä?
Sinunko lapsesi ne ovatkin, jotka tuolla panee paikkoja paskaksi...
Jos isä antaisi 3 ja 6 vuotiaiden olla itsekseen, niin joku kyylä-mummo soittaisi lastensuojelun hakemaan ne heitteillejätettynä pois.
lomalle mennessään rikkipoikki väsynyt henkisesti ja sitten kasataan vielä kakaroiden hoito lomaksi. Mites ap. Oletko varma ettet nalkuta työpäivän jälkeen, osoita eleilläsi ja teoillasi, että olet vaimoosi tyytymätön?
Hyvä sentään, että sinä jaksat lapsiasi. Meillä ei kummatkaan haluttaisi lapsia jos erottaisiin. Siksi ei sitten voi erotakkaan kun ei kumpikaan niitä halua ja ei niitä oikein sossullekaan viitsi antaa. Tai ton pienimmän voisi ottaa ja siitä vois tulla riitakin.
voitte antaa ne huostaan. Sijoitusjoteja onneksi löytyy vielä Suomesta ja lastenkotikaan ei ole paha paikka.
lomalle mennessään rikkipoikki väsynyt henkisesti ja sitten kasataan vielä kakaroiden hoito lomaksi. Mites ap. Oletko varma ettet nalkuta työpäivän jälkeen, osoita eleilläsi ja teoillasi, että olet vaimoosi tyytymätön?
Hyvä sentään, että sinä jaksat lapsiasi. Meillä ei kummatkaan haluttaisi lapsia jos erottaisiin. Siksi ei sitten voi erotakkaan kun ei kumpikaan niitä halua ja ei niitä oikein sossullekaan viitsi antaa. Tai ton pienimmän voisi ottaa ja siitä vois tulla riitakin.
Mikä ihme siinä on, että ihmisen täytyy olla lasten kanssa 24h vuorokaudessa viikkoja jotta olisi hyvä vanhempi. Jos ihminen (äiti tai isä) haluaa joskus olla omissa oloissaan, tehdä jotain mileuisaa ihan yksin, se tekee hänestä huonon vanhemman ilman muuta.
Minä tarvitsen välillä saada olla yksin. Tulen tosi kärttyisäksi jos en edes silloin tällöin pääse vaikka metsään kävelylenkille. Hetki aikaa ettei tarvitse vastata siihen -äiti, arvaa mitä, äiti-äiti-äiti-äiti-äiti- kyselyyn..
Ja rakastan lapsiani. Tykkään olla heidän kanssaan. Mutta en ihan joka hetki. Tarvitsen välillä henkisen hengähdystauon. Eikä se tee minusta huonoa äitiä! Ehkä jopa paremman, koska tiedostan tämän tarpeeni, ja olen vapaan jälkeen taas vähemmän kärttyisä.
Jos kaipaa silloin tällöin omaa aikaa- sen ei pitäisi olla mikään hirveän mahdoton vaatimus vai mitä?
voitte antaa ne huostaan. Sijoitusjoteja onneksi löytyy vielä Suomesta ja lastenkotikaan ei ole paha paikka.
lomalle mennessään rikkipoikki väsynyt henkisesti ja sitten kasataan vielä kakaroiden hoito lomaksi. Mites ap. Oletko varma ettet nalkuta työpäivän jälkeen, osoita eleilläsi ja teoillasi, että olet vaimoosi tyytymätön? Hyvä sentään, että sinä jaksat lapsiasi. Meillä ei kummatkaan haluttaisi lapsia jos erottaisiin. Siksi ei sitten voi erotakkaan kun ei kumpikaan niitä halua ja ei niitä oikein sossullekaan viitsi antaa. Tai ton pienimmän voisi ottaa ja siitä vois tulla riitakin.
Tätä mä just kans ajan takaa (jotenkin ymmärsin, että alkuperäinen isä myöskin): lapset ovat pieniä niin lyhyen ajan ihmisen elämästä, että miksi ne koetaan niin suurena vaivana?
Miks tällasten vanhempien pitää lapsia saada?
lomalle mennessään rikkipoikki väsynyt henkisesti ja sitten kasataan vielä kakaroiden hoito lomaksi. Mites ap. Oletko varma ettet nalkuta työpäivän jälkeen, osoita eleilläsi ja teoillasi, että olet vaimoosi tyytymätön? Hyvä sentään, että sinä jaksat lapsiasi. Meillä ei kummatkaan haluttaisi lapsia jos erottaisiin. Siksi ei sitten voi erotakkaan kun ei kumpikaan niitä halua ja ei niitä oikein sossullekaan viitsi antaa. Tai ton pienimmän voisi ottaa ja siitä vois tulla riitakin.
äitejä, jotka ei siedä lapsiaan. Oikein pahaa tekee lasten puolesta. Tulevaisuudessa on odotettavissa rikkinäinen ja surullinen sukupolvi.
Miksi, oi miksi tällaisten tosiaan pitää saada lapsia.
Miks tällasten vanhempien pitää lapsia saada?
[ .
lasten masentuneisuus ja psyykkeen häiriöt on niin kasvussa. Mutta jo pelkästään tämä ketju antaa selityksen sille.
Voi lapsiparkoja.
Olen esim. Tänään väsynyt ja ärtynyt!
Jatkuvaa sotkemista, tappelua ja kauheata mölyä ja sun muuta äitiii joka hetkessä.
Mieskin on kotona.
Eivät lähde ulos, kun sataa ja selkeästi melskettä täällä kotona.
itse väsyn meteliin ja sotkuun äärettömän helposti.
Hetki hiljaisuutta kiitos.
Toiset jaksaa lapsia paremmin ja toiset huonommin. Rakkauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Anna armoa, yritä ymmärtää. Se että sinä jaksat, ei tarkoita, että vaimosi jaksaa.
En alkuunkaan käsitä miten miehet jaksavat godzilla-vaimojaan.
Nin, ennen oli toisenlainen yhteiskuntamalli ja siellä roolit jaettu: yksi oli puoliso ja lasten synnyttäjä, joku hoiti kotia, jokunen jalkavaimo piti tyytyväisenä seksipuolen.
Ehkä se on nainen, joka ei ole sopeutunut nykyiseen yhteiskuntamalliin...
Mutta tämä tässä ihan tosissaan siunaa sen, jos joku ämmä räyhää lapsilleen oltuaan pari viikkoa lomalla niiden kanssa. Ymmärsin alkuperäisviestistä, että saa siis iltavapaata tuona aikana kuitenkin! Että mitä nyt on se ihmeellinen "oma aika" jota pitäisi olla niin ylenpaljon runsaasti? Paljonko on tarpeeksi?
Eikös täällä vasta joku purnannut vuolaasti että on se kauheaa kun mies ei voi edes lomalla olla lasten kanssa kokonaista päivää vaan jo kohta alkaa valittaa ja pitäisi kavereiden kanssa päästä ties mihin. Että eikö miehellä ole lainkaan oikeutta väsyä arjesta ja työstä VARSINKIN kun miesvaltaisia aloja tämä lama rankaisee todella rajusti?!
Äitejä on erilaisia. Tuo teidän "kaikista naisista vaan ei ole äideiksi"-kommenttinne on todella ilkeä ja sovinistinen mutta myös tietämättömyyttä: äidit eivät ole samasta muotista. Osa viihtyy lasten kanssa 24/7, toinen saa itsensä suljetulle osastolle jo ajatuksesta.
lapsiinsa: ei se ole ilkeä ja välinpitämätön mies ja isä, se on vaan erilainen. Muistakaas nyt naiset se, ei saa oll ailkeä, vaikka toinen tekisi mitä! Se on kuitenkin ihan yhtä hyvä isä kuin se naapurin isä, joka on aina läsnä ja saatavilla ja oikeasti hoitaa ja rakastaa lapsiaan!
Mä olen ollut oikea telaketjufemakko aiemmin, mutta tämä ketju oikeasti oksettaa mua.
Ihmisten oman ajan tarve on erilainen, mielenkiinnon kohteet, lukemattomat asiat. Ei kyllä tule mitään siitä, jos otetaan oma jaksaminen lähtökohdaksi ja sitä sitten käytetään absoluuttisena mittatikkuna. Jos MMMMMINÄ jaksan lapsia 24/7 viisi vuotta putkeen, se ei tarkoita sitä että parisuhteen toinen osapuoli jaksaisi. Neuvottelua, hyvät ihmiset.
sellaisessa perheessä jossa vanhemmat tyytyväisiä.
Eli jos vanhemmat haluavat ja saavat lepohetkiä välillä, he ovat iloisempia ja jaksavaisempia myös lastensa kanssa...
Ei se, että väsynyt vanhempi on joka hetki lastensa kanssa tai hoitaa rutiinitöitä kotona tee lapsista onnellisia. Vai tekeekö? Eikä ihmistä muuteta nappia painamalla; Nyt sinun kuuluu olla onnellinen äiti/isä! Viiden vuoden kuluttua saat omaa aikaa!
Jos ap:n tapauksessa vaimo ei oikeasti saa vapaa-aikaa (saako? ei ole tullut ilmi suoraan), niin mikä tekee siitä niin hirveän vaikeaa, että vaimo joskus sitä omaa aikaa saisi???
Eri asia sitten ellei ole "mihinkään tyytyväinen". Mutta edelleenkään ei ole tarpeeksi infoa, jotta voisi johtopäätöksiä tehdä..
No viimein joku keksi kääntää mun ajatuksen oikealle kielelle... Ja vaikea uskoa että se oli telaketju kaikenlisäksi.
Onko miehen tunti naisen 80 minuuttia?
Kyllä meillä lapset nukkuu yli 10h, jää siinä aikaa itselle harrastaa ilta mitä huvittaa.
Onko ihmisillä liian helppoa elämää? Sota-aikoina jaksettiin käsittämättömiä ponnistuksia ja jotenkin silti famun ja fafan liitto vaikutti onnelliselta.
...kuin sellainen joka tarvitsee.
Minkälainen on ihminen joka elää vain ja ainoastaan lastensa kautta kuten näyttää että ap elää? Ei kaipaa omaa aikaa? Eikö siis ole olemassa itse niin kauan kun lapset ovat pieniä? Outoa.