Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vko 29

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan kamalan paha olo 24/7. Parin päivän loma asuntoautolla meni hiljaa istuskellen ja makoillen ja viikonloppu ja viimeiset pari päivää myös vaaka-asennossa. Onneks sisko on hoitanu muksuja ja vähän kotiakin niin oon saanu rauhassa vaan olla. Oon jopa oksennellu, ekassa raskaudessa ei tarvinnu ollenkaan ja toisessa kerran. Mies sanoo et jos siellä kuitenki on kaksi ja toinen oli vaan piilossa ku neuvolantäti ultrasi =). Tänään kuitenki heräsin ihanaan ei-kuvottavaan oloon, joten jospa se tästä!

Sukupuolen selvittämisestä ei oo vielä juteltu miehen kans. Ekalla kertaa mulla oli ihan varma poikaolo, ostin jopa poikien vaatteita ja rv35 ultrassa viimein kysyttiin ja poikahan siellä oli! Toiselta ei kysytty eikä ollu fiiliksiä kumpaankaan suuntaan ja pikku prinsessa oli ihana yllätys. Nyt en tiedä maltanko olla kysymättä, vaikka voihan se olla, että rakenneultrassa on vaikka napanuora edessä ettei sitä edes näe. Erikseen ei kyllä aleta selvittämään. NT/NP-ultrassa sukupuolesta ei voi vielä sanoa, enkä oo ikinä kuullu että kukaan olis siinä saanu tietää. Jos kysytään ja saadaan tietää kumpi tulee niin ei mekään taideta sitä muille kertoa ;)

Mullekin tuli jo ajat molempiin ultriin, NT olis 27.päivä, eli 12 päivän päästä =). Ja toinen oli sitte syyskuun 25.päivä.

Mulla ei vielä maha näy jos ei pidä jotain korkeavyötäröisiä joustavia housuja jotka oikein painaa alamahaa esille. Kuitenki vessassa tarvii käydä tosi harvoin, joten kai se kohtu on vähän noussu eikä paina enää rakkoa.

Krisse vk10!

Vierailija
22/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan saatiin tietää pojasta sukupuoli jo ekassa ultrassa :) eihän se tietty mikään varma ollut (eikä tietty ikinä ennen synnytystä) mutta kyllä siellä pienenpienet vehkeet näkyi jo silloin ja toisessa ultrassa sama poikaepäilys sitten vielä vahvistui (vaan silti uskoin vasta lopullisesti kun itse näin:). Oiskohan se ultra ollut noin viikon myöhemmin kuin nyt tämä eli tietty jo vähän isompi kaveri.

Nyt siellä on käyty ja tällä kertaa ei näkynyt kumpi olisi tulossa. Mies vaan epäili nyt tyttöä juuri tämän takia :) Ehkäpä se sitten parin kuukauden päästä selviää, tai keväällä viimeistään.

Kaikki oli onneksi kunnossa, sellanen 4,2-senttinen pikkukaveri siellä myllersi menemään :) kovasti nyrkit heilui ja potkua näkyi tulevan kohdun seinämiin oikein urakalla :D selkärankaa se veijari yritti piilotella parhaansa mukaan vaikka muuten esittelikin itseään joka suunnasta, mutta kätilö ultrasi sitten vielä vatsan päältäkin ja kunnossa oli sekin.

Kahden viikon päästä on sitten lääkäri eli jospa sitten pääsisi jo niitä sydänääniäkin kuulemaan :)

evian, rv 11+0 (edelleen;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ultra!!!! En malttais millään odottaa ens viikkoon! Oireita edelleen vähän, paitsi vessassa täytyy ravata jatkuvasti! Viime yönäki ainakin kolme kertaa...ellei enemmänki kun sinne kävelee jo puoliunessa =)!

Miten voi näin epäuskoinen olo olla koko raskauden suhteen vaikka on pikkuisen kerran jo nähnyt, ja lääkärin mukaan oli "hyvän näköinen alkuraskaus". Jotenkin se mun pissatulehdus ja siitä johtuva keskenmenonriski on saanut mut epäileväiseks. Kuinka yleistä mahtaa olla sellanen "oireeton" keskenmeno??

Eikai yhtään huolestunut Mansikka83 rv.10+3

24/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin tänään viimein neuvolaan. Mul on sen reilun viikon takaisesta klöntin ja veren vuodon tulosta asti ollut tiputtelua, josta nyt sit viimein huolestuneen puhelun neuvolaan soitin. Tiputtelu ei ole veristä (punaista) , vaan rusehtavaa. Neuvolasta käskivät varaamaan ajan päivystykseen lääkärille, ja "jollet saa lääkäri aikaa päivystyksestä tälle päivälle, niin sit menet sairaalaan." No, sain kuin sainkin ajan tälle päivälle. MEillä on tk kiinni tän kuun, joten ei kun toiseen tk:een ja vieraalle naislääkärille sain ajan. Hän kuunteli asiani ja kertoi sitten, mitä tehdään. Eli ensin tehtiin sisätutkimus ja sen jälkeen ultrattiin. Sisätutkimuksessa ei kuulemma näkynyt mitään huolestuttavaa. Ja sit ultraan. Lääkäri katseli ja tuumasi, et hän ei nyt ole ihan varma, kun on vähemmän ultraa käyttänyt, joten jollen pahastuisi, hän hakisi toisen lääkärin paikalle. Niinpä mä makoilin siinä pedillä, kun lääkäri ja toinen nuori naislääkäri tulivat paikalle. Toinen lääkäri rupesi ultraamaan ja löysikin pikkuisen nopeasti. Siinä he sit totesivat kaiken olevan edelleenkin kunnossa. Pikkuinen oli kasvanutkin, viimeksi ei juurikaan erottanut päätä (/pään muotoja), raajoja tms.. Nyt taas sain nähdä sivuprofiilin, jossa erottui jopa nenä ja kädet ja jalatkin siel oli :)

Lääkäri ei osannut sanoa syytä, miksi mulla vuotoa hiukan tulee, mut lohdutti kaiken olevan kynnossa.

Nyt jatkan odottusta ihan rauhassa ja huojentunein mielin. Jos se on kesken mennäkseen, niin se menee, teinpä mä tai olinpa tekemättä sit mitään. Valitettavasti sille (keskenmenolle) ei ole estoa keksitty.

Galluppeihin:

* mä aion ottaa äitiyspaketin, kun tää tulokas on kuitenkin esikoisemme.

* en ole vielä ajatellut, haluammeko tietää sukupuolta, vaiko emmekö. Onhan tässä onneksi vielä aikaa :)

Mua mietityttää nuo antihistamiinit. Mulla on astma ja olen allerginen mm. pujolle, joka on alkanut nyt kukkimaan. Olo on koko ajan tukkoinen. Lääkärini sanoi (kun hälle soittoajan rain rv 5 ja lääkkeistä kyselin), ettei olisi turvallista käyttää allergia lääkkeitä raskauden aikana. Hän suositteli mulle nenäsumutetta, mut mä oksennan heti, kun sitä nenääni pistän, joten enpä enään ole käyttänyt. Kaverini, joka on viimeisillään raskaana, on koko raskautensa ajan käyttänyt samaa antihistamiinia, kuin mitä minäkin ennen raskautta käytin. Hänelle lääkärinsä oli suositellut allergialääkkeen käyttöä. Millaiset ohjeet te olette saaneet??

Täytyneen kysyä viel joltain "fiksummalta" lääkäriltä toinen mielipide ;)

Sara rv 10+3

Lisäys:

Mullä on edelleen etovaa oloa. Aina ruokailun aikana oksettaa kaikki. Mitään ruokaa ei tee mieli, eikä mitään haluis syödä. Tissit on myös jonkin verran kipeät, mut kyl niihin silti kärsii koskea :)

Painoa mul ei ole noussut, vaan päin vastoin on tippunut jo 4 kiloa lähtöpainosta. En oikein osaa sanoa, näkyykä mulla viel raskaus, vaiko ei, kun on tuo pömppömaha ollut aikas pitkään, vuosia jo.. Pysyypähän ainakin uutinen pitempään salassa ;)

Vierailija
25/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu kaiketi ihan hyvää, vaikka mökiltä tänään tullessa oli pakko astua vaakaan ja todeta kiloja tulleen jo 3!!!! Maha on järkyn iso ja turvonnut, farkuissa istuin vielä automatkan, mutta ei ne kauheen kauan enää mene. Selvästi tässä kolmannessa raskaudessa massu kasvaa paljon rivakammin kuin edellisissä. Huomenna aamulla olisi neuvola. Joudun menemään sinne tytön kanssa, toivottavasti keksii jotakin puuhaa käynnin ajaksi.

Mökillä oli ihanaa, kun mummu laittoi ruuat sun muut (ei anna auttaa), mutta kyllä mä olen poikki! siis ihan fyysisesti. Hyvä kun rappuja jaksan alamökiltä ylämökille kävellä. Viime lauantain jumpassa meinasin kuolla jo ensi minuuteilla (ja mulla siis peruskunto tosi hyvä!). Milloin tää väsymys loppuu??! Ja äklötys 24/7...yölläkin herään pahaan oloon. Oksentanut olen pari kertaa.

Tämän kyllä jaksaa, koska uuden tutkimuksen mukaan kuulemma alkuraskauden pahoinvointi korreloisi lapsen älykkyyden kanssa:) Korkea hcg-hormonitaso kuulemma vaikuttaa alkion/sikiön aivojen kehitykseen suotuisasti..jaa a, mutta voisi tää kyllä kohta jo loppua!

Me ollaan kysytty sukupuoli molemmissa raskauksissa etukäteen. Jorvissa kertoivátkin sen ihan itse, Kättärillä eivät. Mutta molemmissa ollaan käyty myös erikseen 4D-ultrissa, joissa sukupuolet ovat sitten varmasti näkyneet:9 Minusta se on ihanaa, kun tietää asian etukäteen! Vauva personoituu, tulee jotenkin lähemmäs, vieläkin henkilökohtaisemmaksi...mies ei haluaisi tässä raskaudessa tietää etukäteen, haluaa säilytttä 'jonkun yllätyksen' loppuun saakka...Mä sanoin, että mulle on ihan tarpeeksi yllätysmomenttia jo itse synnytyksessä, että miten se menee, kauanko kestää, syntyykä terve lapsi, onko sillä 10 sormea ja varmasta ja nenä oikeassa kohdassa ja minkä näköinen se on:D Kolme tervettä vauvaa olisi jo mieletön siunaus!

Syöpötyttää koko ajan. En saisi nyt tälleen paisua, inhottaa ajatuskin:( Toisaalta, olen aina paisunut alkuraskaudessa ja sitten se tasoittuu joskus rv 20 paikkeilla tuo painonnousu. Mullakin tissit älyttömän kipeät ja yöllä ravaan pissalla...

voi näitä iloja!

t. ihmetys ja rv 8 ( tarkan ikäarvion saan vasta sitten sikiön iänmäärityksessä)

Vierailija
26/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla et täällä on muitakin pahoinvoivia...itse odotan innolla tän loppumista=)Käy ihan kateeksi ku tuntuu et kaikki on käyny jo ultrassa yms ja mulla on vasta huomen eka neuvola ja sit päääsen vasta varailee aikaa ultraan..no kaikki ajallaan jotenkin on vaan niin malttamaton olo ku hluisjo nähdä et mitä masus oikein on vai onko mitään.Täällä kans illal masu on ihan turvonnu.Pitäis varmaan kohta ruveta katselee äitiysvaatteita.Hyviä jatkoja kaikille!!

rv 10+4

Vierailija
27/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoitteluni km:n kokeneille: itselläni -05 oireeton (eli keskeytynyt) km (rv jotain 8+?), matkan vuoksi kaavittiin pois. Mutta aika oireeton oli synnytykseenkin päätynyt alkuraskaus lukuunottamatta alun väsymystä. Hankala diffata siis, missä mennään =/

Ajattelin jo huokaista helpotuksesta, että alkuraskaus olisi takana päin ja elämä alkaisi jo helpottaa, mutta tänään taas väsyttää ja öklöttää. Minulla tuo etova olo näyttäisi liittyvän väsymykseen. Itse asiassa ei ole vielä tällä viikolla ollutkaan raskaana oleva olo paitsi illalla päivällisen jälkeen :-)

Otetaan varmasti selvää sukupuolesta, että ehditään miehen kanssa päästä jonkinlaiseen konsensukseen nimestä, joka pitää kaksoiskansalaisuutta varten olla mietittynä viimeistään muutaman vrk:n kuluessa vauvan syntymästä. Julkistimme viimeksikin nimen heti syntymän jälkeen, mutta ristiäiset järjestimme vasta paljon myöhemmin, kun miehenikin vanhemmat pääsivät Suomeen. Yhdynnän ajankohdan perusteella ajattelin, että tyttö nyt voisi olla kyseessä, mutta nyt minulla on mielessä vain pojan nimi - olisikohan taas poika siis ? =/

Pääsevätköhän Oulussa >30v rakenneultraan niin kuin joku kertoi tapahtuvan jossain toisella paikkakunnalla. Eipä tosin mainittu 1. neuvolakäynnillä mitään...

Vielä normivaatteet mahtuvat päälle, mutta joskus meinaa tiukemman paidan helma nousta ylös enkä kyllä enää viihdy kireimmissä housuissani.

Minuakin kiinnostaisi kokemukset, jos jollain on(?), juoksurattaista: pääsisin urheilemaankin sitten vapaammin.

Martta, rv 11+2

Vierailija
28/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Tää on kans yks verta vuotava yksilö.. Tai sellaista ruskeeta juttua. Kävin kans tarkistaas neuvolas niin kaikki ok..

Mut ne on todennäköisesti limakalvot jotka sielä vuotelee, mulla oli esikoisen aikaan myös tota ja terve poitsu syntyi pian 5 vuotta sitten.

Mä ostelin silloin kaikkee intiimiöljyjä jne, ja aion nytkin hakee niitä.

Lykkyä et tuosta ei tullut sulle loppuajan riesa :)

Mandy 11+0 jihuu ja viikon päästä niskapoimu-ultra

Vierailija
29/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ne on todennäköisesti limakalvot jotka sielä vuotelee...

Joo itselläkin tuosta limakalvojen vuotamisesta kokemusta: alkuvaiheessa hampaiden harjaus sattui ja eilen aamulla aivan yllättäin huomasin sieraimestani tulevan verta =0 Emättimestä ei vielä veristä ole tullut.

Martta

P.S. Ihme päivä tänään, kun ei ole oikein hommia =/

P.P.S. Sikainfluenssasta en aikaisemmin ollut peloissani, vaikka potilastyötä teen, mutta jos epidemia räjähtää käsiin (viittaan viimeisimpiim uutisointeihin) niin ei kai sitä uskalla syksyllä olla töissäkään =0

Vierailija
30/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu puol tuntia ja olisi lääkäri aika jossa sitten se ultraus. Jännittää niin pirusti kun ei koskaan tiedä mikä siellä odottaa.

Lisäksi pyydän todistuksen ettei tarvisi yövuoroja tehdä enään. Siis jos kaikki ok.

Pahoinvointi on myös tällä pahentunu ja eilinen iltavuoro töissä oli tuskaa kun vessa kutsui aina ajoittain!

Mutta palaan myöhemmin kera kuulumisten... =)

Nemotus rv 10+1

Vierailija
31/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viikkoja 9+4, mutta neuvolaan en ole vielä viitsinyt varata aikaa. Kerkeehän sit vielä, vaikka toisaalta jänskättää, että onkohan vauvalla kaikki ok. Mutta ootellaan ja katsellaan!

Vierailija
32/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemotuksen lääkärireissu meni?? Ihanaa, kun jo niin monelta alkaa tulemaan ultrakuulumisia :)

Tervetuloa iiris!!

Eilen oli koko illan maha ihan kipeä, kun kätilö vatsan päältä ultratessa joutui painelemaan melko kovakouraisesti saadakseen pikkukaverin liikkumaan =/ onneksi aamuun mennessä olin jo taas kunnossa, mutta tuntui koko ajan siltä että kohta se laatta lentää.. voin siis vain kuvitella teidän olotilaa, joiden paras kaveri tällä hetkellä on wc-pönttö.. eipä käy kateeksi ei =O

Nyt sapuskaa pojalle ja itselle ja sitten kohta kaveria tapaamaan. Sepäs ei vielä vauvasta tiedäkään :)

evian, rv 11+1

Vierailija
33/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok! Kiva lääkärisetä näytti vielä liikkuvaa 4d kuvaa ja sain vielä 3d kuvan muistoksi Taisi olla pikku mainoskikka, jotta menisin vielä joskus rv25 4d ultraan. Oli se kyllä uskomatonta. Siellä se pyöri ja sätki hurjasti. Taitaa olla se neljäs nelijalka... (tiedättehän eka enkeli, toka tonkeli...) Ihan eri tavalla näkyi, kun ns. tavallinen ultra. Koko vastasi viikkoja 43 mmm) ja niskaturvotusta ei ollut.. Jännitti niin ensin, että vatsaan sattui ja ajttelin, että mitäköhän tästä seuraa. Nyt voi huokaista helpotuksesta. Mietinjo, että kun mun Hb on niin korkea, että jos tulee tukoksia istukan verisuoniin tai jotain, mtta mulla on onneksi alhaiset hyytymistekijä arvot.Nyt on hiukan helpompi olla.

T:Lauris ja kirppu 11+2 =D

Vierailija
34/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAAAAA KUVAA!!! LAITTAKAA MUUTKIN OMIANNE, JOS VAAN OSAATTE JA KYKENETTE!

Vierailija
35/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAAAAA KUVAA!!! LAITTAKAA MUUTKIN OMIANNE, JOS VAAN OSAATTE JA KYKENETTE!

Vierailija
36/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viikkoja 9+4, mutta neuvolaan en ole vielä viitsinyt varata aikaa. Kerkeehän sit vielä, vaikka toisaalta jänskättää, että onkohan vauvalla kaikki ok. Mutta ootellaan ja katsellaan!

(ja jos kunta sen tarjoaa), niin ainakin meillä se ensimmäinen ultraus on jo viikolla 11+... Ekassa raskaudessa ilmoittauduin muistaakseni vasta noin rv 9 neuvolaan ja th oli ihan kauhuissaan, että saako mulle np-ultaa ajallaan, silloin se oli muistaakseni vasta viikolla 13.

Mutta noin muutenhan aikaa on vaikka muille jakaa...

Vierailija
37/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ensin pähkäilin, ettämiten senkuvan saa, mutta siinä "lähetä viesti" napin päällä olikin se lisää tiedosto =) Kuvan skannasin koneelle, mutta kyllä varmaan ihan kamerallakin saa otettua kuvan tuosta ultrakuvasta, jos ei ole skanneria.

T:Lauris, vieläkin pilvissä =)

Vierailija
38/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tuli täyteen rv10 :)

kahden viikon päästä olis tuo np-ultra.

minulla sitä ruskeaa vuotoa tuli tuossa kolme viikkoa joista 4 päviänä ihan valahtamalla valahti housuista läpi, mutta syytä eivät löytäneet.. oli parin viikon tauko ja tänään taas ruskea vuoto alkoi :/

Jospa ei tavaksi tulisi, kun joillakinhan voi kestää koko raskauden ajan.

Nippailuja ollut alavatsassa eilen oli kaksi todella kivuliasta kun yritin nousta sängystä. piti takaisin mennä makaamaan kun niin kovasti kouraisi. Kellään ollut samanlaista? Joskus kolmisen viikkoa sitten nippasi samalla tavalla.

Vierailija
39/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uusiksi np-ultrakuva 3d

T.Lauris taas..

Vierailija
40/65 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lie?! kyllä se vielä äsken näkyi alempana :)

todella hyvä kuva silti.. olisi ihanaa itselläkin käydä tuollainen otattamassa jos täällä vaan pystyy