Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vko 29

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoiiteluni kaikille jotka ovat kokeneet keskenmenon ja niille jotka elävät epätietoisuudessa tsemppiä ja paljon toivoa!

Täälää on tämä kuvotus hallinassa mutta välillä on aikas lähellä piti tilanteita mutta paria kertaa lukuun ottamatta olen vessan voinut välttää.

Tortaina viimein minäkin nään sitten ultrassa pienokaisen ja sen onko kaikki kuten pitää. Silloin tarkistavat lasketun ajan ja viikot jotta tietävät laittaa ultriin oikeaan aikaan. Kierto niin pitkä ettei ole tarkkaa tietoa. Tulisi jo torstai =)en ole malttamaton en!

Laitanpas gallupin että kuinkas moni aikoo kysyä lapsen sukupuolen etukäteen jos se vain käy selväksi ultrassa. Me ajattelimme tällä kertaa kysyä kun viimeksi valitsimme että se olisi yllätys... mutta tokihan voi mieli vielä muuttua!

Kaksi viikkoa vielä töitä ja sitten 2 viikon loma!

Vimeviikon keskustelussa moni kysy tosta palelusta nin täällä sitä myös on. Lisäksi vaikka illalal on jo kasilta väsynyt niin nukahtaa hyvin mutta jos herää yöllä ei meinaa uni tulla vaikka väsynyt on kaipa se sit kuuluu tähän raskuteen :/

Nyt tyttöä päiväunille joten seuraavaan kertaan =)

Nemotus rv 9+5

Vierailija
2/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ihmeen virkeinä vaikka esikoinen 4kk onkin valvottanut nyt monta yötä putkeen.Odotan et tää väsymys ja pahoinvointi pian helpottaa=)miten muut ovat nyt jakselleet??meillä on perjantaina eka neuvola ja sit pääsen varailee ultra aikaa.Jännittävää!!

rv 10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tosiaan kovin on kurjia uutisia ollut meidän helmikuun pinossa tässä pitkin alkumatkaa. Lämpimät halit ja kovasti jaksamista keskenmenon kokeneille.

Katjalah tulethan kertomaan mitä teille kuuluu? Toivottavasti tuo vuoto oli jotain muuta kuin keskenmenoon liittyvää. Meillä ultra on ensiviikon tiistaina. Itsellänikään ei ole taas pariin päivään ollut mitään kovin erityisiä raskausoireita väsymystä lukuun ottamatta ja sen seurauksena tulee epäiltyä onko kaikki niin kuin pitäisi. Miksi tämä raskaus on aina tämmöistä yhtä huolehtimista ja epätietoisuutta? Pitäisi olla onnellinen pikkuhiljaa kasvavasta masusta ja sitten kuitenkin on kokoajan aivan hirveä huoli, onko kaikki kunnossa vai ei. Harmi kun masuun ei pysty itse kurkistamaan. Viime raskaudessa me ostimme sellaisen kotidopplerin ja se oli ainakin itselleni jotenkin sellainen henkireikä, kun pystyi kuunteleman itse ne sydänäänet. Etenkin, kun masuasukkimme ei juurikaan potkinut. Täällä masu on sen verran kasvanut, että olen pikkuhiljaa alkanut siirtymisen äitiyshousuihin. Etenkin illalla vatsa on tosi iso turvonnut potkupallo.

Gallup kyselyihin sukupuolen tiedustelusta. Viime raskaudessa kysyttiin (tosin tieto sukupuolesta ei silloin ollut 100% varma, jos se nyt sitä on koskaan), nyt olen miettinyt olisiko sittenkin kiva jättää itselle yllätys. En tiedä vielä.

Fanni rv. 9+1

Vierailija
4/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko ja uudet kujeet. Toivottavasti viikko alkaa paremmin kuin edellinen =(

Tänään olisi eka lääkäri eli ultrataan alateitse. Näkeekö alkion tarkemmin kun katsotaan alateitse toisin ku mahan päältä? Viime viikon neuvolassa katsottiin mahan päältä.

Pitää jättää virtsanäyte uudelleen, neuvolan täti soitteli että siinä oli bakteereita?!? En tiedä oliko näyte epäpuhdas vai mitä nuo bakteerit meinaavat?

Muuten täällä menee ok, mitä nyt eilen vähän oksennus lensi kun astianpesukone haisi niin pahalle. Mahtoi isännän kaveri ihmetellä kun alakerrasta kuului oksentelua, ei paljon kerinnyt laittamaan ovea kiinni ;)

Mukavaa viikkoa, toivottavasti ilma vähän paranee, täällä on ainakin tosi harmaata ja sateista =(

Vierailija
5/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tossa tosiaan viikonloppu nettipimennossa eikä oikeastaan edes ehtinyt kaivatakaan konetta kun oli koko ajan joko jotain tekemistä tai hirmun väsynyt (poika valvotti 2 yötä putkeen aika kiitettävästi).

Yahoo-ryhmän oli näköjään lauris perustanut. Ainakin YRITIN minäkin sinne liittyä, mutta ei oo toi englanti (varsinkaan kirjallisena) ihan munkaan vahvimpia lajeja.. toivottavasti kuitenkin onnistui. Jos ei rekisteröinti onnistunut evian-nimellä niin mun oikea nimi on Pirita, että sillä varmaan sitten ainakin..

Nemotus, meillä ultra nyt keskiviikkona ja TODELLA malttamattomana minäkin jo täällä vaan laskeskelen päiviä, tunteja ja minuutteja :) Mies just eilen sanoi kun voivottelin ajan hidasta kulumista ettei sillä ainakaan ole nyt mitään sellaista PAKKO päästä nyt tai heti kurkkaamaan pikkukaveria =/ Eiköhän sekin siitä innostu taas kun näkee sitten pikkuisen ruudulla :)

Eilen miehen "kuunnellessa" masua se tuli siihen tulokseen, että uusikin tulokas olisi poika =) Ei olla vieläKÄÄN päätetty että kysytäänkö edes sukupuolta (mitä ne ilmeisestikään ei jokatapauksessa Kättärillä edes kerro vaikka kysyisi), vai pidettäiskö se tällä kertaa yllätyksenä synnärille asti. Kumpikin vaihtoehto houkuttaisi kovasti =)

Mä olen nyt siirtynyt aikalailla kokonaan housuissa mammaversioihin. Kuminauhavyötäröisiä "normihousuja" (lähinnä mulla on niitä capreina) voin vielä käyttää mutta farkut tms. on jo liian tukalat jalassa vaikka muutamat vielä kiinni mahtuisivatkin. Normaalit paidat menee kyllä, mutta niistäkin olen valinnut niitä vähän pidempiä malleja, ettei ne housujen mahapussit vilkkuisi helman alta =D

Kamala ilma, vettä tulee vaan kkoko ajan =(

evian, rv 10+5

Vierailija
6/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin että oishan tuo todella ihana tietää kuitenkin kumpi sieltä olisi tuloillaan ettei käy niin että menee ostelemaan pinkkejä mekkoja pojalle :D

onkos kellään ollut näitä oireita täällä?

Kun mie joudun käyttämään yötä päivää rintsikoita kun on niin arat rinnat, jos yöllä herää kääntämään kylkeä niin ihan kauhea särky että varmasti herää joka liikkeeseen.

Väsymys on helpottanu vähän.. liekkö sitten noista rautatableteista ku sanoivatki siellä neuvolassa kun alan niitä syömään niin väsymys vähenee.

Niin yksi uusi juttu mikä on tullut niin on tuota vihlontaa/kipua vasemman munasarjan kohdalla, mutta en ole huolissani kun lukenu juttuja eri palstoilta niin ihmiset kertoo, että se ois noita venymis- ja kasvukipuja.

Vierailija
7/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pilvistä, saa nähdä koska taivas repeää. Minä olen kysynyt sukupuolta joka kerta.Esikko oli rakenneultrassa jalayt ristissä, ei näkynyt mitään. Tyttö oli. Pojista on molemmista näkynyt selvästi rakenne ultrassa. Kaikissa ultrissa ollut sama lääkäri, joka kertoi sukupuolen, jos sen halusi tietää. Jonkun Ruotsalaistutkimuksen mukaan kuulemma äidin ja tulevien perheen jäsenten on helpompi luodan suhde vauvaan, kun tietää kumpi tulee. Vauva on konkreettisempi henkilö.

Np-ultrassa ei välttämättä vielä näy, kun sukupuolielimet on kehittyneet lopullisesti vasta rv 14-15.Kiveksetsaattavat näkyä, joka saattaa antaa viitettä jo aikaisemmin. Rakenne ultrassasitten varmemmin. Riippuu myös ultraajan kokemuksesta ja ammattitaidosta. Mulla np-ultra myös torstaina. Se onkin ihan uusi paikka, asun saaristossa ja kaupunki ostaa palvelun Turusta yksityiseltä klinikalta. Siellä on myös 4d =) Aikaisemmat ultrat on mulla kaikki videolla. Otan nyt cd:n mukaan jos täältäkin saisi ultran tallennettua.En tiedä suostuvatko siellä kertomaan sukupuolen.

Evian: nyt sinun pitäisi päästä kirjautumaan.

http://www.vau.fi/raskaus/ täältä voikurkata miltä oma vauva näyttää milläkin viikollla. Animaatio on aika vekkuli.

T:Lauris ja kirppu 10+6, huomenna alkaa 12 raskausviikko =)

Vierailija
8/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselikö joku siitä pahoinvointia ehkäisevästä rannekkeesta? Mietin itsekin, jos sellaisen ostaisi,

Sea-band rannekkeen.

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/product_info.php?products_id=963&os…

T.Lauris taas...

Vierailija
9/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisälle pääsin joo ja yritänkin tässä juuri päästä hommasta jyvälle :) eiköhän se siitä pikkuhiljaa..

Toi 4d-ultra ois kyllä ihana, mutta tuskinpa mennään sinne tälläkään kertaa.

Jee, sade taukosi taas hetkeksi. Melkeinpä koko päivän nyt onkin tullut ihan kaatamalla =(

Eipä mulla nyt mitään kummempaa taaskaan ole, täytyy mennä tutkailemaan tuota yahoon sivustoa nyt ihan kunnolla :)

evian, rv 10+5

Vierailija
10/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis ihan kauheesti mieli jättää vauvan sukupuoli yllätykseks synnytykseen =).Kummastakin tytöstä ollaan tiedetty etukäteen, mut jotenki ainakin vaatteiden hankkiminen vaikuttaa jotenkin hankalalta jos ei tiedä kumpi tulee, kun nykyään on niin jotenkin erikseen tytöille ja pojille. Kauheen vähän on sellasii unisex-vaatteita.

Täällä ainoastaan väsymystä ilmassa...ja pissatulehdus, johon tänään hain antibiootit. Oireita ei tosta tulehduksesta oo ollu, eli toivottavasti vauvalla kaikki hyvin!! Lääkäri sanoi, että kannattaa hoitaa vaikka ei olekaan oireita, kun se saattaa lisätä keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riskiä...! Toivottavasti ei vielä ole ehtinyt tehdä "tuhojaan"!

Nyt kyllä syömään!

Mansikka83 rv.10+1

Vierailija
11/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pukkaa väsymystä koko ajan. Olimme miehen kanssa asuntomessuilla perjantaina ja lauantaina vielä sinnittelin kauppareissun. Sunnuntaina olinkin sitten ihan poikki. Koska tämä väsymys helpottaa? En muista, että olisin ollut näin väsynyt aiemmissa raskauksissa.

Keskenmenoista: Itselläni on ollut neljä keskenmenoa, kolme ennen poikia ja yksi välissä. Niille joille keskenmeno on ensimmäinen eniten tsemppiä ja toivotaan, että vauvahaaveet vain vähän siirtyvät. Niille keskenmenon saaneille, joilla on jo lapsi, niin rutistakaa heitä oikein kunnolla ja muistakaa kuinka onnekkaita olette, että teillä on jo lapsi(a).

Tisseistä: Nyt tiedän miltä tuntuu, kun on tisseihin laitettu 2dl/tissi implantit. Entiset riipat tönöttävät nykyisin suoraan eteenpäin. :)

Sukupuolen kysymisestä emme ole miehen kanssa puhuneet. Ensimmäisestä emme tienneet, mutta toisen kohdalla asiaa kysyttiin. Nyt olisi jotenkin kiva mennä koko perheen voimin yksityiselle ja katsoa porukalla kumpi tulee. Näkisivät pojatkin tulevan siskon/veljen.

Matami 7+3

Vierailija
12/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuksi pahoittelut keskenmenon kokeneille. Aika monta on kertynyt tähän mennessä :( Paljon tsempityksiä!

En olekaan ehtinyt kirjoitella kovin usein tässä loman aikana. Nyt alkoi viimeinen kesälomaviikko. Kesäloma on kyllä ollut oikeaan aikaan tämän valtaisan väsymyksen takia. Olen nukkunut PALJON päiväunia. En ollenkaan muista tällaista väsymystä aiemmilta kerroilta. Toisaalta sitten, kun on nukkunut pitkään aamuisin ja vielä yhdet tai kahdet päiväunet päälle, niin välillä en ole siten illalla saanutkaan enää unta. Ei olla juuri mitään edes tehty kesälomalla, miehellä on töitä, joten olen ollut lasten kanssa kotona pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Toivottavasti väsymys pikkuhiljaa rupeaa väistymään, eihän tuosta työnteosta tule muuten mitään.

Toinen oire on ollut sitten rintojen aristus. Äskenkin sohvalla poika osui toiseen rintaan vähän vahingossa päällään ja kyllä siinä ulvahdus pääsi - Auch!

Ja finnejä pukkaa, eivätkä lähde millään. Lähinnä toiseen poskeen tulee koko ajan _kipeitä_, oikein hormoninäppylöitä. Kaunista raskausaikaa sitten vaan :/

Eka neuvolakin on takanapäin. Kävin yksin, kun en saanut lapsille helposti vaivihkaa hoitajaa siksi aikaa. Mies tulee sitten ainakin ultraan mukaan. Np-ultra pitäisi olla vasta 30.7. Tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus! Jännittää ihan hirveästi onko kaikki ok. Muutenkin on vähän jännitettävää ja erilaista, kun on uusi sairaala ja paikkakunta. Esikoinen ja neiti on syntyneet Kätilöopistolla.

Ensimmäinen lääkärikäynti on tällä viikolla, en muista mitä siellä tapahtuu, mutta ei varmaan kovin kummallista? Kokeillaan, että kohtu suurinpiirtein vastaa viikkoja?

Minä en ole aiemmista lapsista kysynyt ultrassa kumpi on tulossa, mutta nyt haluaisin kyllä tietää etukäteen :) Katsotaan sitten tilannetta syksymmällä, jos vaikka kävisi 4D:ssäkin, jossa en myöskään ole aiemmin käynyt.

Ainiin, neuvolassa täti sai jollain ihmelaskurilla lasketuksi ajaksi 14.2. vaikka kaikki netin laskurit ovat antaneet tuon 11.2. la:ksi. Kierto on kuitenkin tarkka 28 päivää ja edellisten kk alku ihan tiedossa. En viitsinyt kuitenkaan kyseenalaistaa. Eiköhän sitten ultrassa laiteta todennäköisin laskettuaika äitiyskorttiin. Elelen nyt toistaiseksi vielä tuon 11.2. mukaan.

Marttapantteri rv 9 +jotain kai

Vierailija
13/65 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina alkas virtsatietulehdus oireet ja typerä tk lääkäri rupes jauhaa mulle keskenmenosta. No mä aivan paniikis sit kysyy et pystykkö tarkistaan et kaikki olisi hyvin, ei kuulemma ollut vehkeitä. No hermoilin sit koko viikonlopun ja kaiken hyvän lisäksi rupes sunnuntai-iltana tulee kirkasta verta. Onneksi se sit loppui hyvin lyhyeen. Viime yö meni sit valvoessa ja miettiessä.

Aamulla päästiin ultraan ja sielä köllötteli masuasukki jolle oli viime tapaamisesta kehittyny kädet ja jalat sekä pää. Huima kehitys 3 ssa viikossa. Nyt luottaa jo et kyl tää totta on.

Edellisessä raskaudessa mulla oli toi verenvuoto riesa, ja siitä johtuen paikatkin rupes aukee jo 30 viikosta lähtien.

Sukupuolen selvitys on sellainen juttu josta olen valmis maksaan maltaita. Pojan aikaan sain tietää rv 30, ja kyl helpotti. Yks mikä on tärkein juttu minun mielestä näin talvivauvalle on haalarin osto niin ostappa sit helmikuulla vauvalle haalaria.. Ei löydy mistään. Ehkä vaan stressailen näistä ihan turhaa.

Oireita tää ei ole ku armoton vessassa hyppääminen sekä himoitsen minttua kaikessa mahdollisissa muodoissa..

Mandy 10+4

Vierailija
14/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mandy D: Mä kiertelin eilen alennusmyynneissä ja puoleen hintaan ois ollu sellanen ihana fleesehaalari, mutta eipä tietenkään ollu ihan pientä kokoa!!! Tuli tosta mieleen kun sä tota haalaria mietit! Se haalari ois ollu viel unisex!! Mut elän toivossa et syksystä tulis jotain kivoi kauppoihin...eiköhän sentään=).

Mansikka83 rv. 10+2

Vierailija
15/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän tyttö syntyi viimeksi maaliskuussa eli uusin tulokas tulee kuukautta aikaisemmin ja viimeksi oli maaliskuussa todella lämmin helsingissä mutta täällä savossa viime helmikuu oli tosi kylmä joten siskolta saamani 56 toppapuku (Napero) tulee tarpeeseen. Ja lindexillä on todella ihana vaate saraja HELLO BABY jossa on niitä velourhaalareita jossa on kevyt toppaus joten kannattaa syksyllä vilkuilla ;)Itse ostin silloin sellasen ruskean kun sukupuolesta ei ollut tietoa ja katseita ja kehuja puku sai meitin tytöllä =)

Nemotus rv 9+6

Vierailija
16/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina alkas virtsatietulehdus oireet ja typerä tk lääkäri rupes jauhaa mulle keskenmenosta.

Onpa kurjaa :(

Hoitamaton virtsis ja muut tulehdukset ovat tietysti keskenmenoriski, siinä lääkäri on ihan oikeassa.

Hyvä, että kaikki oli kuitenkin kunnossa :)

Vierailija
17/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on taas hieno ilma! Oltiinkin tuossa jo pojan kanssa aamupäivä ulkona ja nyt on jo tunnin verran nukkunutkin.. Iltapäivällä sitten altaaseen puljaamaan :)

Voi että mä odotan huomista, kun päästään VIHDOIN kurkkaamaan pikkukaveria!! Toivottavasti kaikki on kuten pitääkin.

Tosiaan kysyttiin viimeksi pojasta, että kumpi olisi tulossa mutta SILTI en uskaltanut täysin luottaa siihen. Toisaalta en olisi joka tapauksessa ostanut niitä pelkkiä sinisiä vaatteita, joten meillä on läjäpäin valkoisia, keltaisia, vihreitä ja ruskeita vaatteita ILMAN mitään mörköjen, autojen tms. kuvia eli tulee kumpi tahansa niin suurin osa vaatteista kyllä sopii tulokkaalle :) Myös haalarit on pääsääntöisesti ruskeaa tai harmaata tms., mutta niitä ihan pieniä ei tietty kesävauvalle ole hankittu.

Jos sieltä nyt tyttö tulisi niin eiköhän vaikka ruskeankin haalarin saa tehostettua esim. vaaleanpunaisilla tumpuilla ja pipolla ihan "tyttömäiseksi" :D

Virtsis on kyllä varmaan pahin olemassaoleva vitsaus =( Mulla on ollut se tasan kerran (ei raskausaikana kylläkään) ja se oli jotain NIIN kamalaa ettei tosikaan ja toivon totisesti ettei toiste tarvitse niitä kipuja kärvistellä.

Syömään ja kohta taas ulos aurinkoon :)

evian, rv 10+6

Vierailija
18/65 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka neuvola! Siispä neuvolakkortti saatu ja hirvee "pumaska" keko! Meille tulee vauva, DVD, ym. paperia ja ohjetta. NP-ultrakin varattiin jo ENSI VIIKON PERJANTAILLE! Tuli jotenkin äkkiä! Johtunee kylläkin meidän etelä-suomen kierroksesta (kesälomasta asuntoautolla) Siispä pikku kakkoselle hoitopaikkaa kyseleen, esikoinen pärjää jo muutaman tunnin itsekseenkin. Ens viikolla siis nähdään ja kuullaan, onko siellä ketään kotona ja saa alkaa rauhassa massua kasvatteleen, eikä tartte piilotella liian tiukoissa housuissa... Oulussa ei siis järjestetä kaupungin puolesta rakenne ultraa, joten yksityiselle on mentävä. Hinta 50 € ylöspäin. Sinne yksityiselle vois tietysti ottaa sitten isot veljet mukaan katsomaan uutta tulokasta! Oliskohan tämä uusi asukki mahdollisesti tyttö, kun ei ole pahoinvointia lainkaan- vain kuvotusta aamuisin ja iltaisin!!!TOIVOTTAVASTI! Miestä tuossa just pelottelin, että mites olis tuplaonni? Oli aika kärsivä ilme!!!Kahden kisuavan pojan jälkeen yksi lisä työ sopii parhaiten! Titenkin on otettava vastaan se mikä tulee!

Sagom rv 9+0

Vierailija
19/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää (tai vielä:) 2 tuntia kun nähdään pikkuinen :) *ei yhtään malttamaton*

evian, rv 11+0

Vierailija
20/65 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä podetaan nuhaa ja taitaa olla jonkinmoinen silmätulehduskin, vaikka kuinka desifioin käsiä kun lapsella oli niin eipä auttanut tarttu minuunkin. Eiköhän tämä tästä muutamassa päivässä kuitenkin mene ohi.

Olen kysellyt vauvan sukupuolta ainakin kolmen lapsen kohdalla, muut ovat olleet yllätyksiä. Nyt haluan tietää kumpi tulee, ja se jää minun sekä mieheni väliseksi salaisuudeksi sitten.

Np-ultra pitäisi varmaan myös tilata rv 9+6 nyt. Täällä se tehdään rv 12.

Ajattelin ottaa rahana tuon äitiyspakkauksen, ja ostaa sitten vasta joulun jälk. alesta vaatteita. Saapas nähdä pystynkö tuon lupauksen pitämään ! ;)