Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vko 29

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsin katsomaan pientä. Siellähän se köllötteli. Hän oli 2,4cm pitkä ja sydän löi todella virkeästi. Hieman liikkuikin silleen mönkimällä. Laskettu aika varmaan muuttuu np-ultrassa johopn aika tulee varmaan aikas pian. Eli kuukautisten mukaan viikot on 10+2 mutta vastas viikkoja 9+2 mutta ei vielä muuttanut ennen kuin äitipolilla katsovat asian paremalla ultralla. Mutta siis kaikki hyvin joten uutta aikaa odotellessa...

Huono olo piinaa ja loppu viikko on sairaslomaa kun suola arvot oli laskeneet aika aljaisiksi oksentelun vuoksi. Ensi viiikolla lääkärille uudelleen jos olo yhtä heikko. Ruoka ei maistu ja vaikka söisi ei pysy sisällä joten olo on mitä huonoin välillä. Hieman jos ruokaa saa sisällä pysymään niin sitten on hiukan virkeempi olo.

Näillä viikonloppua kohden kun vieraita tulee pariksi päiväksi =)

Hyväää viikonloppua kaikille!

Nemotus rv 10+2?

Vierailija
42/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saanneille!! Ja osanottoja keskenmenon kokeneille..

Mivva: Meilläkin oli samanlainen tilanne aluksi, että löydettiin 5+ viikoilla oleva alkio, joka oli sitten kasvaut kahdessa viikossa sinne 7+, joten voihan se olla, että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin. Älä luovu toivosta.. :)

Sitten vähän omaa napaa.. Tämä netin käyttö on ollut sangen hiljaista, kun viime viikonloppuna selkä päätti jumahtaa oikein kunnolla.. Minultahan löytyy välilevynpullistuma, joka alkoi oireilemaan pari viikkoa sitten töissä, enkä tajunnut hakea saikkua ajoissa.. Kun niitä tähän vaivaan tehoavia lääkkeitä ei juuri nyt saa ottaa, niin on tämä toipuminenkin ollut vähän hitaampaa.. Panadol grammaisenakaan ei tunnut auttavan, eli lepoa ja kävelyä täällä ollaan harrastettu, saas nähdä pääsenkö ensi viikolla töihin vielä...

Pahoinvointi on taas tullut tutuksi, ja miellyttävissä oksentelun merkeissä on vierähtänyt kolme neljästä illasta tälläkin viikolla. Paino tippui taas kilon, enkä muista milloin olisin näin vähän painanut.. Alkaa jo pikkuisen huolestuttamaan, mutta onneksi niskapoimu-ultra on jo ensi ma, joten pääsen pikkuista kurkkaamaan ja varmistamaan vauvan hyvinvoinnin.. :)

Mutta nyt loppuu istuminen minun osaltani, tässä meni hetki kun kahlasin ketjua läpi ja selkä alkaa ilmoittamaan olemassaolostaan.. Palaillaan ensi viikolla asiaan!!

Maria-84 rv 10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ultrakuulumisia Nemotuksella =)Koita Maria84 levätä selkäsi kanssa,jotta ei mene pahemmaksi. Kaverilta jouduttu leikkaamaan välilevyn pullistuma kahdesti.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
44/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin eilen ekassa neuvolassa, ei siellä paljoa uutta tullut, sijainen oli ja sain taas 'tuta nahoissani', että koska olen terveydenhoitaja ammatiltani ja lapsi on jo kolmas, minullehan EI tarvitse kertoa mitään mistään, koska TIEDÄN jo kaikki asiat. Just juu. Mua niin otti päähän. Ensinnäkään, en ole neuvolassa koskaan ollut töissä ja mitä sitten, jos lapsi on jo kolmas? Kaikkihan raskaudet on ihan erilaisia ja oma napa kun on kyseessä, ei asiooita ehkä näe 'ammattilaisen' silmin.

Painoa oli tullut se kolme kiloa, minkä tiesinkin kyllä. Jatkiuvastihan minä jotain mussutan, toisin kuin ennen..ja aktiviteettitaso on ihan nollassa! Jokaista lihasta särkee ja olo on ihan turta. En siis liikukan samalla tavalla kuin vielä pari viikkoa sitten. Hitto! Kun nyt fiilis paranisi, pääsisin tas jumppailemaan ja salille painojen kimppuun!

Mulle oli uusi asia, että np-ultran yhteydessä Kättärillä saa mennä Down-seulaan vielä verikokeeseen. Tätä ei ollut vielä 3v sitten kuopusta odottaessani. Eli nyt saa asiaan ns. tuplavarmistuksen! Ihan kiva.

Lueskelin neúvolasta saamaani Odotus-kirjasta...siinä oli rv 15 kohdalla tekstiä, että 'nyt saatat tuntea housusi kiristävän..ja ehkä olisi aika siirtyä äitiysvaatteisiin..plaaplaa'...:D Just, varmaan pääsee rv 15 asti omissa vaatteissa, ei toivoakaan!!:)

Mä menen nettipimentoon joksikin aikaa, mökille lähtee tää perhe ihan just! Ellen lueskele kännykälläni sitten teidän kuulumisia jossain vaiheessa.

ihmetys rv 8+3 (?)

Vierailija
45/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan tiedä, onko toi veriseula vaan Kättärillä vai kaikkialla mutta onkin kuulemma vasta ihan lähiaikoina otettu käyttöön (oisko vuoden alusta tjtn??). Ainakaan vielä esikoista odottaessa parisen vuotta sitten ei myöskään tuollaista ollut (ainakaan siellä Porvoossa missä ultrattiin).

Ihana ultrakuva :) Hyviä uutisia muutenkin tullut nyt monelle!

Joo eipä oo täälläkään toivoakaan, että vasta joskus rv 15 hujakoilla alkaisia housuja kiristämään :D mammahousut on jo täyttä päätä käytössä (paitsi niitä kumppari- tai nyörivyötäröisiä voin kyllä vielä käyttää), noin viikkoon en ole enää edes normaaleja kokeillut kun ne alkoi puristamaan niin inhhottavasti.

HUomenna ois tarkoitus kävästä Kotkassa :)

Eilen tuntui iltaan asti, että laatta lentää hetkenä minä hyvänsä (mutta ei onneksi sentään). En tiedä johtuiko se siitä ultran mahanpainelusta koska maha tosiaan oli kipeä sen jäljiltä vielä eilenkin.. onneksi nyt jo ohi ja ihan normaalisti jatketaan odotusta :)

Parin viikon päästä eka lääkäri (meillä onneksi on niitä kolme, kun Vantaalla asuva tuttu sanoi juuri että heiltä on poistettu ensimmäinen kokonaan =O) ja siitä muutaman päivän päästä reissuun :):):) kiva, että osui tuo lääkäriaika juuri ennen matkaa niin saa vielä varmistuksen että kaikki on kunnossa. Ja pääsee viimein kuulemaan niitä sydänääniä :)

evian, rv 11+2

Vierailija
46/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitte tullu grillatua itseä tarpeeksi tälle kesälle! Olkapäät palaneet... ja lapsilla selät!(aurinkovoiteesta huolimatta). Mökillä tuli siis vietyttä pari päivää ja ensiviikolla takaisin töihin! Ja keskiviikkona se kauan odotettu ultra=)! Sitten nähdään saanko itse yhtä iloisia uutisia, kuin moni muu täällä =). Kiva kuulla niitäkin noiden keskenmeno uutisten jälkeen.

Pakko oli äsken käydä vaa’alla, mutta onneksi ei vielä hälyyttävästi ollu tullu painoa sitten ensimmäisen neuvolan jälkeen(600g), sillä kyllähän tässä kerkee vielä=)!

Jaahas se ois sit Harry Potter-ilta tänään!

Palaillaan!

Mansikka83 rv.10+5

Vierailija
47/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 9+1 taitaa olla menossa. Pari päivää sitten masuasukki oli n. 3,5cm pitkä ja edelleenkin ihmettelen et miten se voi olla muka noin iso. Ei siis muuten mitään, mutta se niskapoimu tutkimushan ei ole enää optimaalinen kun mennään tietyille raskausviikoille. Kuten edellisen viikon viestissä sanoin, niin äitipolilla vähättelivät asiaa ja sanoivat, että pituus vastaa rv:tä. No viikolla 33 on vasta se 12vk ultra ja saa nähdä kuka saa pitkän nenän.

Neuvolassa oli ihan mukavaa ja oli kiva kun ukkokin tuli mukaan. Siltäkin mitattiin verenpaine ja sussiunakkoon ku se oli korkea. Hoitaja anto sit RR-mittarin mukaan, joten ukko mittailee verenpainettaan säännöllisesti seuraavat 2 viikkoo!

Vierailija
48/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina tuli käytyä lääkärineuvolassa. Entiedä miksi se oli jo nyt. Esim. tämän vauvalehden raskauskiekon mukaan ensimmäinen lääkäri on vko 12-14. No jokatapauksessa kaikki oli hyvin ja lääkäri kokeili kuunnella myös sydänääniä - ja kuuluivat

Vierailija
49/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina tuli käytyä lääkärineuvolassa. Entiedä miksi se oli jo nyt. Esim. tämän vauvalehden raskauskiekon mukaan ensimmäinen lääkäri on vko 12-14. No jokatapauksessa kaikki oli hyvin ja lääkäri kokeili kuunnella myös sydänääniä - ja kuuluivat

Vierailija
50/65 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin pitkän viestin, mutta yli puolet katosivat bittiavaruuteen. Näköjään johtui "pienempikuin"-merkistä ja html-koodi meni sekaisin. Pöh.

Marttapantteri

Vierailija
51/65 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin eilen surullisia uutisia np-ultrassa rv 11+2: meidän pienen sydän on pysähtynyt. Maanantaina joudun lääkkeelliseen tyhjennykseen ja viikonlopun saamme surra kotona. Kolme vuotta tätä plussaa jo odotimme ja nyt en tiedä, miten kestän pienestä luopua. Takaisin lapsettomuushoitoihin menemme ehkä syksyllä, kunhan tästä shokista ensin toivutaan.

Onnellista odotusta teille kaikille!

Rizza

Vierailija
52/65 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja uskoa tulevaan sinulle !

Vierailija
53/65 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onko täällä helmivauvojen keskuudessa ketään kaksosten odottajia?

Itse odotan kaksosia rv 8+ ja olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia.

Vierailija
54/65 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evian: enpä enää yritä väittä asiasta josta en tiedä ;)

Lauriksen laittama ultrakuva saa mutki jo odottamaan malttamattomana 27.päivän ultraa! Hieno vesseli! Onnittelut muillekin jotka on jo käyny ultrassa ja uskaltavat alkaa vaan nautiskella!

Rizzalle pahoittelut *halaus*

Saa nähdä miten pitkä nettipaussi mulle tulee, oon mukana Farmari-järjestelyissä Kokkolassa ja siellä pitää oikein asustella viikon verran sitte kuun vaihteessa. Tervetuloa sinne sitten kaikki, on tulossa tosi iso ja kiva tapahtuma!

Olikohan Miraxxille kukaan vastaillu, en huomannu ainakaan. Mun kokemuksen perusteella sisäkautta ultratessa on tosiaan paljon tarkempi kuva, kun ei oo mitään kerrostumia edessä. Musta oli jotenki koomista ku esikoiselta kätilö veti vaan sellasen kumisen kertis-käsineen siihen anturin päälle ja alko ultraamaan =)

Omaa napaa: pahoinvoin alkaa oikeasti hellittää!!! Nyt on jo kolme päivää mennyt ok, vasta iltaisin alkaa yököttää. Ja eilen käytiin vielä illalla kyläilemässä ja hyvin meni. Juotiin teetä ja ku isäntäväki tietää raskaudesta niin ei emäntä loukkaantunu vaikka jätin herkut aika vähiin. Tänään oltiin koko päivä ulkoilemassa ja iltaruoka jäiki sitte syömättä, joten kai se oma aktiivisuuskin pahentaa oloa. Mulle uppoaa parhaiten viili (marjahillolla), Kalinka-jugurtit ja punaiset omenat =). Eilen join jopa kaksi kuppia kahvia ja kyllä oli hyvää pitkästä aikaa. Saa nähdä millon seuraavan kerran. Yöllä teki ihan hirveesti mieli tuoreita sämpylöitä. Pitää huomenna katella löytyiskö kaapista hiivaa =p

Mies tuossa kärsii mahaansa sohvalla ku laitoin sille ja lapsille ruuaksi juustokermaperunoita ja jonku oikosulun takia en muistanu kattoo että ne olis ollu laktoosittomia (ei ollu) =/

Krisse 10+3

Vierailija
55/65 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 9 ja kaikki näyttää toistaiseksi hyvältä, molemmat lähteneet hyvin kehittymään. Tämä pienoinen yllätys, kun ei minun pitänyt pystyä lapsia lainkaan saamaan, mutta todella iloisia ollaan kyllä molemmat :)

Ensimmäiset lapset on ja vähän jänskättää, että miten sujuu odotus ja elämä kun vauvoja onkin kaksi:) Kauhialla kiireellä on nyt alettu etsimään isompaa kämppää/omaa taloa kun kahden kanssa ei enää kaksioon sovi, mutta tarjonta on suorastaan surkeaa ja ainakin ylihintaista ja mihinkään kamalaan loukkoon ei tietenkän haluta.

Omalla kohdalla olo on ollut suorastaan kammottava viimeiset kolme viikkoa, mutta nyt on mennyt kaksi päivää todella energisesti. Sain kiskottua jopa rullaluistimet jalkaan ja käytyä lenkillä, ruokakin alkaa taas maistua. Farkkuihin sovin juurijajuuri, mutta kyllä niissä jo niin ikävä on olla että olen siirtynyt pellavahousuihin ja verkkareihin

PS. Mieliteoista kun puhutaan niin minun tekee mieli energia-juomaa!

-Aliica-

Vierailija
56/65 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Rizza, kirjoitin sulle tonne toiselle puolelle..

:,,,( eihän tätä voi uskoa eikä hyväksyä...

Kamalaa tähän nyt alkaa kirjottaan omia ultra kuulumisia, niin on pahamieli Rizzan puolesta..:,(

To aamuna ultrassa pieni liikkuvainen 2,1cm tapaus.

Ja pe:na oli eka neuvola, jossa sydän äänetkin kuuluivat selkeesti.

Ultra 7.8.

Joo ne veriseulat on tullu viime syksynä. Itse jo varmaan kirjoittelinkin, ettemme ole menossa mihinkään niistä, en halua tietää edes np tulosta.

Tervetuloa uudet ja kaksosten odottajat 8)

Kirjoittelen paremmalla ajalla, Rizzan uutiset veti kyllä maihin...

Stinna rv 9+2

Vierailija
57/65 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ultrataan neuvolassa heti, mutta en ole viitsinyt vielä aloittaa ramppaamista siellä. Eikös 16 viikkoon mennessä pitänt kädä eka kerran.

Minulla tuli tänään 10 viikkoa täyteen. Olo itsellä tosi hyvä. No tietysti mies naureskelee vierellä lenkillä, kun mä puuskutan kun häyryveturi, mutta sehn kuuluu asiaan. Mahakivutkin ovat vähsen rauhoittuneet.

Oli aikaisemmin puhe paketista. Itse otin sen edelliselle, mutta taidan ottaa nytkin. Vaunuja jo kovasti tutkailen ja tekisi mieli tilata jo valmiiksi, kunhan osasis päättää, että ottaako emmaljungan rattaat kovalla kantokopalla vai sitten oikein vaunut. :) Onhan tässä aikaa tietysti miettiä, mutta nyt saisi hyviä tarjouksia. ;)

Vierailija
58/65 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullä myös mieliteko jo ostella kaikkea, mutta olen päättänyt hillitä itseni kun kaikki toitottaa, että kyllä vielä on aikaa. Kuitenkin tuintuu jo tässä vaiheessa, että hetkinen nyt eihän siihen synnytkseen nyt ole kuin 7 kuukautta, enkä minä ainakaan halua jättää kaikkea viime tippaan.

Onko muuten muita yrittäjä äitejä? onko onnistunut hyvin perheen ja työn yhdistäminen?

-Aliica-

Vierailija
59/65 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekis jo mieli rattaat tilata, kun itsekään en halua viime tippaan jättää =)! Mutta tuskin sentään vielä, kun mies näkee punasta pelkästä ajatuksesta että nyt jo ostettas pölyttymään! Hänestä on "mukava" jättää viime tippaan!!

Massu on kasvussa, mutta muita oireita ei oikeastaan ole! Tänään kyllä ruokapöydässä rupes oksettaa, mut meni onneks ohi! Pissallakaan ei enää tarvi ravata joka tunti, kun tuli tohon pissatulehdukseen antibiootit syötyä =)! Pissahätä ilmeisesti johtu siitä! Eli missä mun raskausoireet luuraa?? Välillä vatsaa vaan nipistelee..ei muuta!

Ja huomenna takas töihin!

Mansikka83 rv.11+0

Vierailija
60/65 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista, että sanattomaksi jää... haleja!

T:Lauris