Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitaja ei ole alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
10.07.2009 |

Kertoo jotain sairaanhoitajista, että heistä monet luulevat jotakin muuta.

Miksi te ette ole tyytyväisiä ihan vaan hoitajina, miksi pitää esittää jotain muuta?

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan kuvitelmaa oo, et AMK-tutkinto on alempi korkeakoulututkinto, sillä sen pohjalta voi hakea ylempään korkeakoulututkintoon johtavaan koulutukseen, esim.hoitotieteitä lukemaan. Turhaan oot tainnu korkeakoulusi käydä, kun et näin yksinkertaista asiaa ymmärrä. Tottakai pidät valtiotieteiden maisterin tutkintoa YLIOPISTOtutkintona, koska se on sitä, alempi korkeakoulututkinto on eri asia, pässi!

Valtioneuvoston mukaan tossa on vaan kummallinen ristiriita. Ensimmäisessä pykälässä kerrotaan selvästi korkeakoulututkinnot, joita ovat mm. ammattikorkeakoulututkinnot. Siis puhutaan korkeakoulututkinnosta, joka on ammattikorkeakoulututkinto. Sitten puhutaan korkeakouluista joita ovat mm. ammattikorkeakoulut. Ylempi korkeakoulututkinto on mm. ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja alempaa ammattikorkeakoulututkintoa ei tämän mukaan ole vaikka ammattikorkeakoulututkintoja on kaksi. Siten se toinen, ei siis se ylempi antaa valtuudet hakea samoihin töihin kuin alemmat korkeakoulututkinnot.

Vierailija
102/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on alempi kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni sulla oikeestaan ihan kaikki hommat sekaisin.

Lue tuosta edellä olevasta lakitekstistä ne tutkinnot, niin sitten on asiat selvillä etkä enää nolaa itseäsi tällä tavalla.

Äläkä nimittele ihmisiä edes tällaisilla palstoilla!

Vierailija
104/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin loppuu tääkin keskustelu. Pidetään asiat edes jotenkin niin kuin ne oikeasti on ja niiden kuuluu olla.

Vierailija
105/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota kk-uudistustakaan, mutta tulipahan selväksi miksi totuus on niin vaikeaa, kun ette tuon vertaa tiedä =D

Vierailija
106/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk eri linjoille on? Voisitteko vähän valaista mua tietämätöntä? Ainakin aikoinaan sh koulun (opistotaso) oli psykologiset testit muttei mitään kirjatenttejä.

Vierailija
107/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetaan ne hoitsut sinne amikseen niin loppuu tääkin keskustelu. Pidetään asiat edes jotenkin niin kuin ne oikeasti on ja niiden kuuluu olla.

Vierailija
108/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-hoitsun ukolla, joka tietty hitsari (amk, evvk, äov) on pakko olla ne viikset, mutta plussaa jos hoitsulla itsellään.

Vierailija
109/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SH-koulutukseen ei ole asiaa ilman sitä..ihan opistotutkinto yo:n jälkeen on sh aina ollut, nyt viimeiset kymmenen vuotta ammattikorkeakoulututkinto, kuten esim. insinööri.

Palautetaan ne hoitsut sinne amikseen niin loppuu tääkin keskustelu. Pidetään asiat edes jotenkin niin kuin ne oikeasti on ja niiden kuuluu olla.

Vierailija
110/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen filosofian kandidaatti (FK) ja se on todellakin ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
111/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa syyniin seuraavaksi jonkun muun palstalle kirjoittavan ammatti!!! Kehiin vaan.

Vierailija
112/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tän ketjun "aikani kuluksi" alusta loppuun ja täytyy ihmetellä miten nämä (tai osa) fiksut, ihanat hoitajat lähtee tällaiseen provoiluun noin voimakkaasti. Saman olen huomannut täällä opettajien kohdalla, joka pikku asiakin saa karvat pystyyn.

Olen itse AMK:sta valmistunut hoitsu ja täysin tietoinen, että se on ammattikorkeakoulututkinto ei alempi korkeakoulututkinto. Sinänsä minä tosiaan tykkään työstäni ja on ihan sama vaikka olisin amiksesta tai opistosta valmistunut, kunhan pätevyys kunnossa. Relatkaa nyt vähän kollegat, sisar hento valkoiset!

Vierailija
113/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskos saada niitä palstailijoiden ammatteja.....

Vierailija
114/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkintosi 20-vuotta sitten. Nykyinsin kandilla tarkoitetaan alempaa korkeakoulututkintoa jonka laajuus on 180 op. Et sitten ole hakenut itsellesi maisterin papereita eli nykyaikaistanut nimikettäsi ettei kukaan luule sua kandiksi?

Mä olen filosofian kandidaatti (FK) ja se on todellakin ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
115/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 §

Alemmat korkeakoulututkinnot

Alempia korkeakoulututkintoja ovat:

...

9 §

Ammattikorkeakoulututkinnot

Ammattikorkeakoulututkintoja ovat:

...

sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto

Tossahan tuo lukee! Opetelkaa lukemaan, arvon yliopistoihmiset!

T:81

Vierailija
116/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miksi mua luullaan, itse tiedän mikä olen. En hakenut maisterin papereita, mutta mulla on kyllä oikeus kutsua itseäni maisteriksi. Tuo FK kuulostaa vaan kivemmalta.

Vierailija
117/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen tiedän että trade on.

Vierailija
118/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miksi mua luullaan, itse tiedän mikä olen. En hakenut maisterin papereita, mutta mulla on kyllä oikeus kutsua itseäni maisteriksi. Tuo FK kuulostaa vaan kivemmalta.

Vierailija
119/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olen tuo aiemmin kirjoittanut 81, joku pyys lukemaan listan tutkinnoista et ymmärtäisin mitä tutkintoja alempi korkeakoulututkinto sisältää. Sairaanhoitaja AMK on sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, eli siis kuuluu alempiin korkeakoulututkintoihin, kuten lakitekstissäkin lukee. Jos ette vieläkään ymmärrä asiaa, niin enempää en osaa rautalangasta vääntää.

Vierailija
120/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 § Alemmat korkeakoulututkinnot Alempia korkeakoulututkintoja ovat: ... 9 § Ammattikorkeakoulututkinnot Ammattikorkeakoulututkintoja ovat: ... sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto Tossahan tuo lukee! Opetelkaa lukemaan, arvon yliopistoihmiset! T:81

sh AMK

Niin siis olen tuo aiemmin kirjoittanut 81, joku pyys lukemaan listan tutkinnoista et ymmärtäisin mitä tutkintoja alempi korkeakoulututkinto sisältää. Sairaanhoitaja AMK on sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, eli siis kuuluu alempiin korkeakoulututkintoihin, kuten lakitekstissäkin lukee. Jos ette vieläkään ymmärrä asiaa, niin enempää en osaa rautalangasta vääntää.

Ja ennen enempää kettuilua, en oo ennen tälle palstalle kirjotellu ni ei meinaa osata...