Sairaanhoitaja ei ole alempi korkeakoulututkinto.
Kertoo jotain sairaanhoitajista, että heistä monet luulevat jotakin muuta.
Miksi te ette ole tyytyväisiä ihan vaan hoitajina, miksi pitää esittää jotain muuta?
Kommentit (160)
Nyt meni sulla oikeestaan ihan kaikki hommat sekaisin.
Lue tuosta edellä olevasta lakitekstistä ne tutkinnot, niin sitten on asiat selvillä etkä enää nolaa itseäsi tällä tavalla.
Äläkä nimittele ihmisiä edes tällaisilla palstoilla!
niin loppuu tääkin keskustelu. Pidetään asiat edes jotenkin niin kuin ne oikeasti on ja niiden kuuluu olla.
tuota kk-uudistustakaan, mutta tulipahan selväksi miksi totuus on niin vaikeaa, kun ette tuon vertaa tiedä =D
amk eri linjoille on? Voisitteko vähän valaista mua tietämätöntä? Ainakin aikoinaan sh koulun (opistotaso) oli psykologiset testit muttei mitään kirjatenttejä.
Palautetaan ne hoitsut sinne amikseen niin loppuu tääkin keskustelu. Pidetään asiat edes jotenkin niin kuin ne oikeasti on ja niiden kuuluu olla.
AMK-hoitsun ukolla, joka tietty hitsari (amk, evvk, äov) on pakko olla ne viikset, mutta plussaa jos hoitsulla itsellään.
SH-koulutukseen ei ole asiaa ilman sitä..ihan opistotutkinto yo:n jälkeen on sh aina ollut, nyt viimeiset kymmenen vuotta ammattikorkeakoulututkinto, kuten esim. insinööri.
Palautetaan ne hoitsut sinne amikseen niin loppuu tääkin keskustelu. Pidetään asiat edes jotenkin niin kuin ne oikeasti on ja niiden kuuluu olla.
Mä olen filosofian kandidaatti (FK) ja se on todellakin ylempi korkeakoulututkinto.
Otetaanpa syyniin seuraavaksi jonkun muun palstalle kirjoittavan ammatti!!! Kehiin vaan.
Luin tän ketjun "aikani kuluksi" alusta loppuun ja täytyy ihmetellä miten nämä (tai osa) fiksut, ihanat hoitajat lähtee tällaiseen provoiluun noin voimakkaasti. Saman olen huomannut täällä opettajien kohdalla, joka pikku asiakin saa karvat pystyyn.
Olen itse AMK:sta valmistunut hoitsu ja täysin tietoinen, että se on ammattikorkeakoulututkinto ei alempi korkeakoulututkinto. Sinänsä minä tosiaan tykkään työstäni ja on ihan sama vaikka olisin amiksesta tai opistosta valmistunut, kunhan pätevyys kunnossa. Relatkaa nyt vähän kollegat, sisar hento valkoiset!
Voiskos saada niitä palstailijoiden ammatteja.....
tutkintosi 20-vuotta sitten. Nykyinsin kandilla tarkoitetaan alempaa korkeakoulututkintoa jonka laajuus on 180 op. Et sitten ole hakenut itsellesi maisterin papereita eli nykyaikaistanut nimikettäsi ettei kukaan luule sua kandiksi?
Mä olen filosofian kandidaatti (FK) ja se on todellakin ylempi korkeakoulututkinto.
5 §
Alemmat korkeakoulututkinnot
Alempia korkeakoulututkintoja ovat:
...
9 §
Ammattikorkeakoulututkinnot
Ammattikorkeakoulututkintoja ovat:
...
sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto
Tossahan tuo lukee! Opetelkaa lukemaan, arvon yliopistoihmiset!
T:81
Ihan sama miksi mua luullaan, itse tiedän mikä olen. En hakenut maisterin papereita, mutta mulla on kyllä oikeus kutsua itseäni maisteriksi. Tuo FK kuulostaa vaan kivemmalta.
mutta sen tiedän että trade on.
Ihan sama miksi mua luullaan, itse tiedän mikä olen. En hakenut maisterin papereita, mutta mulla on kyllä oikeus kutsua itseäni maisteriksi. Tuo FK kuulostaa vaan kivemmalta.
Niin siis olen tuo aiemmin kirjoittanut 81, joku pyys lukemaan listan tutkinnoista et ymmärtäisin mitä tutkintoja alempi korkeakoulututkinto sisältää. Sairaanhoitaja AMK on sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, eli siis kuuluu alempiin korkeakoulututkintoihin, kuten lakitekstissäkin lukee. Jos ette vieläkään ymmärrä asiaa, niin enempää en osaa rautalangasta vääntää.
5 § Alemmat korkeakoulututkinnot Alempia korkeakoulututkintoja ovat: ... 9 § Ammattikorkeakoulututkinnot Ammattikorkeakoulututkintoja ovat: ... sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto Tossahan tuo lukee! Opetelkaa lukemaan, arvon yliopistoihmiset! T:81
sh AMK
Niin siis olen tuo aiemmin kirjoittanut 81, joku pyys lukemaan listan tutkinnoista et ymmärtäisin mitä tutkintoja alempi korkeakoulututkinto sisältää. Sairaanhoitaja AMK on sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto, eli siis kuuluu alempiin korkeakoulututkintoihin, kuten lakitekstissäkin lukee. Jos ette vieläkään ymmärrä asiaa, niin enempää en osaa rautalangasta vääntää.
Ja ennen enempää kettuilua, en oo ennen tälle palstalle kirjotellu ni ei meinaa osata...
Valtioneuvoston mukaan tossa on vaan kummallinen ristiriita. Ensimmäisessä pykälässä kerrotaan selvästi korkeakoulututkinnot, joita ovat mm. ammattikorkeakoulututkinnot. Siis puhutaan korkeakoulututkinnosta, joka on ammattikorkeakoulututkinto. Sitten puhutaan korkeakouluista joita ovat mm. ammattikorkeakoulut. Ylempi korkeakoulututkinto on mm. ylempi ammattikorkeakoulututkinto ja alempaa ammattikorkeakoulututkintoa ei tämän mukaan ole vaikka ammattikorkeakoulututkintoja on kaksi. Siten se toinen, ei siis se ylempi antaa valtuudet hakea samoihin töihin kuin alemmat korkeakoulututkinnot.