Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja ei ole alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
10.07.2009 |

Kertoo jotain sairaanhoitajista, että heistä monet luulevat jotakin muuta.

Miksi te ette ole tyytyväisiä ihan vaan hoitajina, miksi pitää esittää jotain muuta?

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmät ovat rinnasteisia. Eivät vastaavia.

Ja tällä palstalla kovin harva luultavasti edelliset lauseetkaan ymmärtää;)

Vierailija
142/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, Sairaanhoitajat erikoistuvat siis syventävät opintojensa viimeisen vuoden johonkin erikoisalaan, esim. entinen siätauti-kirurginen, psykiatria, lastensairaanhoito (on muuten aivan oma maailmansa) akuuttisairaanhoito, leikkaus-sali ym. ym. ei siis voi mitenkään nähdä ja osata hoitaa kaikkia mahdollisia vaivoja heti vaikka ne koulussa olisikin teoriassa käyty läpi.

Ei muuten onnistu lääkäreiltäkään. Siksi hekin erikoistuvat johonkin erikoisalaan, kun ei voi hallita ihmistä luista ja ytimistä lähtien speliaalina.

Rokotusasiat ei muuten sairaanhoitajille kuulukaan kuin erikoiskoulutuksena. Ne on terveydenhoitajien heiniä. Työnantaja voi tosin kouluttaa sh:n antamaan rokotuksia.

Pistokset im. ja sc ovat asia erikseen ne kuuluvat koulutukseen sekä iv. (suoniyhteys) nesteet ja lääkkeet.

Ja muuten lastenosastolla työskennelleenä olen nähnyt useita vanhempia shokissa kykenemättömänä hakemaan edes apua..kyllä se vaan on fakta vaikka yksikään noiden lainausten kirjoittajista olekaan.

Olen alkujaan opistosh koulutuksen saanut ja myöhemmin hain ammattikorkeaan, jossa opiskelin terveydenhoitaja AMK tutkinnon ja samalla myös sh-tutkintoni päivittyi AMK tutkinnoksi (toisinsanoen piti opiskella mm hoitotieteitä lisää).

että silleen.

Olisi mielenkiintoista kuulla mikä sinä olet ammatiltasi, kun noin vahvasti kommentoit sh ammattia?

Omapahan on asiasi jos on luottamuspula terveydenhuoltoa kohtaan. Niinpä! Ei mitään väliä vaikka on kyvytöntä henkilökuntaa hoitamaan potilaita niinkuin kuuluu. Vaikka henki meinattin yhdeltä viedä, niin sairaanhoitaja kommentoi että omapahan on asiasi. Taas vahvistui sairaanhoitajien ja lääkärien ylimielinen asennne. Juuri tämä asia kertoo juuri siitäkin, että miksi sh:t haluaisivat olevansa korkeakoulutettuja, vaikka eivät sitä ole. Miksi ajattelet että ystäväni olisi pitänyt olla suunnilleen shokissa semmoisen palovamman vuoksi mikä hänen lapsellaan olisi. Jos hän olisi siitä hysteeriseksi mennyt, ei hän kovin tasapainoinen ihminen olisi. Miksi sinun on niin hankala myöntää sitä tosiasiaa minkä ystäväni kertoi, että hän ei ole IKINÄ ennen nähnyt palovammaa, vaikka on sh koulutukseltaan, eikä osaa hoitaa palovammaa. Enkä voi mitään että minun luottamusta henkilökuntaa kohtaan ei vahvista yhtään sellainen tosiasia, että tiedän, että sh:t eivät välttämättä ole nähneet edes palovammaa, mikä nyt on niin perusjuttu kuin olla ja voi. Saat olla surullinen ystäväni puolesta ihan rauhassa. Minä olen ystäväni puolesta siksi surullinen, että hänen pitäisi kyetä työskentelemään joskus sairaanhoitajana eikä ammattitaito riitä tuon pidemmälle. Ihmekös tuo että saat siinä itse olla sitten pitämässä puolia että saat asianmukaista hoitoa. Toinen sairaanhoitaja naapurista tuli kerran kyselemään minulta lasten astmasta, mitkä oireet ovat, miten tutkitaan, mikä hoito. =O

Vaan tapa jolla arvostelit ystävääsi. On toisarvoista minkälainen vamma hänen lapselleen on tullut. Ystävät vaan eivät puhu toisistaan tuohon sävyyn. Jos sinulla on luotto terveydenhuoltoon tuota luokkaa, niin omapahan on asiasi. Se että sinä olet karvat pystyssä ja varpaillasi lääkäriin mennessäsi, ei tarkoita sitä että kaikkien tarvitsee olla. Ystäväsikin sai lapselleen varmasti siellä TK:ssa ihan asiallista hoitoa palovammaan, jos viikon päästä käsi oli jo ok.

Ystäväni lapsella ei todellakaan ollut kyseessä mikään paha palovamma. Viikko siitä kun se pieni palovamma oli sattunut, ystäväni kertoi siitä palovammasta ja näytti sitä minulle mihin oli sattunut. Hän itse kertoi että vaikka hän on sh, niin hän ei ole koskaan ennen nähnytkään palovammaa, eikä hän tiennyt mitä sille pitää tehdä. Eikä hän siitä mitään ollut säikähtänyt, oli vain pyytänyt miestään viemään terveyskeskukseen, että tekevät sille jotakin. Turha siellä on kuohua ystäväni puolesta, kun et edes tapausta tiedä. Tällaisten sairaanhoitajien kynsiin voi kuitenkin kuka tahansa joutua. Hoitaa vaikka ei tiedä miten pitää hoitaa. Voin sanoa että minäkin olisin osannut paremmin palovammaa hoitaa, koska olen sitä tehnyt useamman kerran pakostakin, vaikka en hoitoalalla ole. Ja kuule, vanhempi joutuu monesti olemaan se VAHVA ja luottaa omaan maalaisjärkeensä, vaikka sairaanhoitajan tai lääkärin olisi se ammattilainen ja tietäjä olla! Monta kertaa olen kuullut ja omallakin kohdalla kokenut sen, että luottaa ei aina voi. Kerran oli meidän talossakin hautajaiset lähellä, ihan hoitohenkilökunnan vuoksi, kun eivät ottaneet hoitaakseen ja olivat muka tietävinään ettei ole mitään hätää, senkus syöt särkylääkettä niin helpottaa. Hätäleikkauksen jälkeen kirurgi kertoi, että oli enään minuuteista elämä kiinni. Tämä ei ole ainoa kerta, mutta vakavin niistä kerroista. Näissä tapauksissa tulee esiin juuri sairaanhoitajien ja lääkäreiden ylimielinen asenne. Potilashan ei voi tietää itsestään mitään eikä varsinkaan miltä kipu tuntuu. Kerrotko minulle hyvä ihminen, miksi minun on täytynyt olla kuitenkin vanhempana se vahva ihminen lääkärissä, kerran vanhemman ei sitä tarvitse olla? Etenkään kun minulla ei ole edes hoitoalan koulutusta?

Haista sinä kuule pitkä p*ska! "Ystäväsi" olisi varmasti tosi mielissään kuullessaan miten täällä alennat ja vähättelet häntä ja osaamistaan. Ilkut ja olet oikeasti JULMA. Vähänpä ymmärrät ihmisen psyyken päälle. Oman lapsen kohdalle sattuva vahinko tai vamma vetää vanhemman usein niin tolaltaan, että kokenutkin ihminen on aivan sormi suussa. Hätääntynyt vanhempi unohtaa kaiken, tunteet ottavat vallan. Itse olen lastensh, ja olen LÄÄKÄREILLE joutunut usein selittämään aivan yksinkertaisia asioita esim. lapsen nesteytyksestä, insuliinin pistämisestä tai verensokeriarvoista... Vanhemman EI TARVITSE oman lapsensa sairastuessa olla vahva ja järkevä, muistaa kaikkea oppimaansa. SIlloin on lupa luottaa terveydenhuollon muihin ammattilaisiin, ja kun oma mieli hieman rauhoittuu, voi alkaa taas itsekin ajatella järkevästi. Oikeasti. En voi olla kuin surullinen "ystäväsi" puolesta. Miksi vihaat häntä noin paljon, että noin ilkeästi täytyy täällä kirjoittaa?

että on muka korkeasti koulutettu sairaanhoitaja, joka ei ole ikinä nähnyt edes palovammaa! Ystäväni on sh, erittäin ylpeä siitä, muistaa leuka pystyssä mainita ammatistaan joka kerta kun nähdään, silti viime talvena kun hänen lapsensa käteen tuli palovamma, niin tää tyyppi ei tienny miten sitä hoidetaan eikä ollut ikinä palovammaa nähnytkään!! Ei tulisi mieleenkään kysyä tuollaiselta tyypiltä jostain rokosta tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmät ovat rinnasteisia. Eivät vastaavia.

että AMKissa saa joko alemman tai ylemmän kk-tutkinnon!

Vierailija
144/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ettäettäettä...

Mikä siinä on, että ei osata lukea? Edellehän joku on kopsannut jo ne korkeakoululain tekstitkin.

Vierailija
145/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että ei osata lukea? Edellehän joku on kopsannut jo ne korkeakoululain tekstitkin.

Vierailija
146/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauska ketju vaikka tavallaan surullinenkin, jos joillain ammatiylpeys on jollain titteli/koulu pätemisen tasolla.

Vierailija
147/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauska ketju vaikka tavallaan surullinenkin, jos joillain ammatiylpeys on jollain titteli/koulu pätemisen tasolla.

ja sitten heikko itsetunto pitää olla että mollaa muiden koulutusta =(

Vierailija
148/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla siis ammattikorkeakoulututkinto ei alempi korkeakoulututkinto. Kirjoitustaito ja sisälukutaito on molemmat aika tärkeitä :)

Vierailija
149/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla siis ammattikorkeakoulututkinto ei alempi korkeakoulututkinto. Kirjoitustaito ja sisälukutaito on molemmat aika tärkeitä :)

Ei jaksa ymmärtää ei...

Vierailija
150/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain yksinkertaisesti huvittavaa, että ihmiset eivät osaa lukea, vaan pysyvät kivenkovaan väärässä kannassaan.

Vierailija
151/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain yksinkertaisesti huvittavaa, että ihmiset eivät osaa lukea, vaan pysyvät kivenkovaan väärässä kannassaan.

Hyvä että pääsimme yksimielisyyteen.

Vierailija
152/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kollegiaalista.

Vierailija
153/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kollegiaalista.

Vaikka kunnioitan toki ko ammattia.

t: AMK, alempi kk

Vierailija
154/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka siis olet suorittanut AMK-tutkintosi lisäksi?

(odottaa jo valmiiksi huvittuneena vastausta;)

Vierailija
155/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kollegiaalista.

Vaikka kunnioitan toki ko ammattia. t: AMK, alempi kk

Vierailija
156/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka siis olet suorittanut AMK-tutkintosi lisäksi?

(odottaa jo valmiiksi huvittuneena vastausta;)

Vierailija
157/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka siis olet suorittanut AMK-tutkintosi lisäksi? (odottaa jo valmiiksi huvittuneena vastausta;)

Vierailija
158/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-hoitsut on niin höynäytettävissa ja provosoitavissa... Hauskaa!

Vierailija
159/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, nauretaan seuraavaksi sinun tutkinnollesi, vai onko sellaista? Heh!

Fiksun ja oikeasti akateemisen ei tarvitsis vähätellä muiden tutkintoa, koulutusta ja osaamista.

Vierailija
160/160 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sen oikeasti fiksun ja akateemisen av aloitus?

Hih, nauretaan seuraavaksi sinun tutkinnollesi, vai onko sellaista? Heh!

En mä usko että onFiksun ja oikeasti akateemisen ei tarvitsis vähätellä muiden tutkintoa, koulutusta ja osaamista.