Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄHATUT vko 22***

26.05.2008 |

Aloittelenpa uuden pinon näin viikon alkuun.

Aikamoinen viikonloppu takana: pihatöitä on tehty ihan hullunlailla, kun aloimme laittamaan pihakiviä etupihalle. Reilu 100 neliötä on "kivitettävänä" ja nyt on noin puolet tehtynä. Luulin aluksi, että pysty paljon auttelemaan miestä, mutta niin vain olen latonut kiviä miehen avuksi ts. mies on tehnyt pohjia ja kantanut kiviä ja minä olen asetellut niitä paikoilleen. Vatsa on jaksanut yllättävän hyvin eli ei ole edes pahemmin supistellut, vaikka urakkaa on tehty keskimäärin 6-7 tuntia/päivä. Ainoa miinus on ollut se, että paikat on tosi jumissa ja oikea käsi on vähän kipeytynyt kivien asettelusta. Olen kyllä venytellyt iltaisin, mutta silti jumittaa, kun työskentelyasento on huono. Mutta projekti etenee ja saadaan toivon mukaan valmiiksi viikon puoliväliin mennessä, sitten voidaan ihastella kättemme jälkiä :-)

Eli siis oma napa voi kaikesta raatamisesta huolimatta hyvin, jos ei normaalia väsymystä oteta huomioon. Niin ja nyt olen minäkin joutunut taipumaan vessakäynneille yöllä eli kerran pitää ainakin käydä. Ja kaveri myllää mahassa välillä niin kovasti, että vatsanahkaan sattuu!

Nyt oikein aurinkoista ja lämmintä viikon alkua!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 32+0

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on virallisesti tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä! :) enpä tosin ehtinytkään lomailla kuin 4päivää ennen tätä oikeaa aloitusta,joten aika ylpeä olen itsestäni,että jaksoin pakertaa hommat loppuun kaikkien epäilyksistä huolimatta.

eilen käytiin kotieläinpihassa ja kuten jo hieman pelkäsin sinne menomatkalla,niin sain kuin sainkin erittäin pahan allergian.. :( tämä koivu jo pelkästään saa nenän tukkoon ja keuhkot pihisemään,mutta se eläinten pöly siellä vasta pahensikin asiaa. eilisen jälkeen ymmärrän jo aika hyvin astmaatikkoja,joilla henkeä ahdistaa.. vauva vielä sopivasti nosti pyllyään ylöspäin,että hengittäminen vielä hiukan vaikeutui..:/

tänään käydään hakee toinen avain sinne meidän uuteen kotiin ja keskiviikkona sitten se on meidän!!! :DD viikonloppuna käytiin ostaa maaleja ja hieno keittiönpöytä,joka on väreiltään juuri sitä samaa kuin keittiökin. digiboksi vielä ja parvekkeen koko sisustus uupuu,mutta ensin täytyy päästä partsi mittailemaan,että sinne uskaltaa jotain ostaa.. samoin ne ikkunalaudat täytyy vielä hankkia. pakannut olen jo melkein kaiken irrallisen,pesin muutaman maton,enää olis yks pestävänä. isoimmat matot menee miehen vanhemmille pestäviks,heillä on jokin ihme kona,jolla ne voi pestä paremmin :) kyllä tämä tästä alkaa vihdoin muuttua todeksi tämä muuttaminen. eikä yhtään liian aikaisin,enää en kyllä jaksa hirveästi tehdä kerralla,tai sitä saan katua sitten seuraavan päivän. lauantaina oltiin liikkeellä 9-15.00 ja olin koko ajan jaloillani,illalla joka paikkaa särki ja kolotti ja sunnuntaina aamupalan jälkeen meninkin sitten vielä nukkumaan,niin hutera olo oli.. :/

omaan napaan ei uutta.. vauva myllää,mutta pysyy sentään nyt oikein päin :) nyt pojan kanssa tuonne siitepölyjen sekaan leikkimään puistoon.. *huoh* ei huvita yhtään lähtä aivastelemaan sinne..

-annu ja pikkukakkonen 34+6-

(huomenna jo 35täynnä,nopeaa tämä aika menee!! )

Vierailija
2/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijaa! Täällä on oltu muuttopuuhissa koko viikonloppu ja minäkin tehnyt enemmän kuin piti. Sen kyllä tuntee nyt nahoissaan, ja varsinkin alapäässä... :-/ Kamala paine tuntuu. Supistuksia on tullut harvakseltaan, mutta täytyy nyt yrittää ottaa rennosti tämä loppurutistus muuton suhteen. Keskiviikkona lähtee viimeiset kamat ja alkaa uuden kodin laitto. Loppuviikon oonkin nettipimennossa. Huomenna pakataan tämä mun kone valmiiksi ja netti aukee uuteen kotiin viikon päästä.

Lapsetkin jää kotiin tämän viikon jälkeen. Lauantaina ois koulun kevätjuhla ja siitä alkaa tytön kauan odottama kesäloma :-) Poika on perjantaina viimeisen päivän päiväkodissa ja takas meneekin vasta kun koulutkin alkaa. Jatkaa edelleen puolipäiväisenä, mutta sitten vaan 3x viikossa. Ehdottivat kyllä päiväkodissa, että olis koko viikon aina mutta en mä raaski toista sinne joka päivä viedä :-/ Vuoden päästä alkaa kuitenkin eskari ja silloin joutuu olemaan joka päivä.

Nyt jatkamaan siivousurakkaa, voi kettu sentään... Ei jaksais sitten millään!

myLove rv 33+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksavat touhuta vielä kovasti.

Mua rasittaa kun mitään ei oikein pysty tekemään. Vatsa alkaa olla niin iso että

ei kertakaikkiaan pysty. Ja lisäksi joka paikkaan saattuu koko ajan.

No ajattelin kuitenkin jos imurointi onnistuis vielä. Mies eilen sanoi että onko pakko rehkiä... Kastelin ulkokukat, en muuta :D En nyt haluaisi kaikkia hommia hänelle kasata. Kun 4v:n kanssa leikkiminen ( jalkapalloilut, käveleminen, pyöräily jne) jää hänen hoidettavakseen, musta kun ei enään sählyn pelaajaksi ole :D

Lisäksi en ole pystynyt kertaakaan tässä raskaudessa viemään biojätteitä kompostiin saati siivoamaan jääkaappia vanhentuneista ruoista :D Yrjö lentää samantien.

Tänään yritin heittää viisi päivää kaapissa olleet hirvenliha pihvit pois. Ei haissut pahalle, ei ollut pilaantuneen näköisiä, mutta silti.. Yökkimiseen meni puol tuntia :D

Pakkailin tänään vauvaa varten kassia.

Mitä te muut meinaatte pakata vauvalle, siis vaatetusta?? Meillä esikoinen syntyi keväällä ( huhtikuun lopussa), silloin oli hällä kevyttoppapuku ja sen alla vielä neulehaalari ( + body ja housut).

Mutta entäs tälle??? Mitä mieltä olette??

Pakattuna on nyt :

Pitkä hih body

Potkuhousut

Puuvil neuletakki

Collegehousut

Sukat ja lisäksi neulesukat

Puuv. hattu

Mietin että pitäiskö pakata vielä neuletakki ja housut noiden lisäksi?? Jotkut tumput täytyy kehittää myös, varmaankin sukat saa ajan sen asian:D

Juu, 35 viikkoa olis huomenna täynnä. Mä odotan jo NIIN paljon synnytykseen lähtöä. Ens viikolla on ultra kättärillä, jospa jotain selviäisi. Tällä viikolla mennään tutustumis käynnille. Onko muita tulossa mahdollisesti?? :)

eppuliini ja rv 34+6

Vierailija
4/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans sellainen mamma joka ei oikein enää jaksa touhuta. Tänään jouduin jäämään sairaslomalle kolmeksi päiväksi koska verenpaineet koholla ja olo heikko. Olisi lääkäri kirjoittanut pitemmänkin s.loman mutta katsotaan nyt kun lepään nämä kolme päivää. Luulen että verenpaineet johtuu stressistä jä unen puutteesta, ei raskausmyrkytykseen viittavaa ole. Vielä olisi siis pari viikkoa töitä ennen äippälomaa.

Moni on muuttopuuhissa, onnea kaikille muuttajille uuteen kotiin!

MInä kans olen Eppuliini tapaan miettinyt että mitä pakkaisi vauvalle mukaan sairaalakassiin. Tosin vielä en ole pakannut yhtään mitään, en itselle, enkä vauvalle.

Myissi 33+2

Vierailija
5/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole pakannut vielä yhtään mitään.. Enkä kyllä oikein edes tiedä mitä pitäis pakata. Itelleni varmaan osaan jotain ottaa, mut toi vauvan vaatetus on kyllä ongelma. Kun ei yhtään tiedä ilmoistakaan. Mut ehkä kannattaa kuitenkin ottaa hieman ylimääräistäkin, kuin liian vähän. Mietin myös sitä, että jos en pakkaiskaan mitään valmiiksi, vaan pyytäisin miestä sitten tuomaan, kun tulee hakemaan. Ehkä osaisin puhelimessa sen verran neuvoa, että osaa oikeat vaatteet ottaa mukaan.. Ja autolla, kun kuitenkin kuljetaan, niin ei sitten varmaan kylmäkään voi tulla. Ootteko muut jo pakkailleet sairaalakasseja?

Sokerit on täällä olleet hieman kohollaan, vaikka iltaisin insuliinia pistänkin.. Soitan keskiviikkona äitipolille arvoista, niin täytyy sitten kysellä samalla, että nostetaanko annostusta mahdollisesti vai kuinka saan paastoarvot tarpeeksi alas..

Viikonloppu meni aikalailla liitäen.. Lauantaina oltiin muuttamassa mun mummoa ja sunnuntaina olin raksalla maalailemassa.. Illalla olikin sitten nivuset ja koko alapää niin kipeenä, että en pystyny kävelemään. Tän päivää ja itse asiassa jo viime viikollakin joku päivä oli sellaisia menkkamaisia oireita mahassa ja selässä. Ei ollenkaan kipeitä, mut sellaisia juilimisia kuitenkin.. Mitäköhän meinaavat? Joko synnytykseen liittyviä? Pitäisköhän huolestua?

Äippäloma alkais täälläkin virallisesti huomenna. Kesälomalla olen kyllä ollut jo vajaa neljä viikkoa ja sitä ennen sairaslomallakin jo vajaa kolme viikkoa.. Eipä taida siis mitenkään tähän arkeen tuo asia vaikuttaa.

-Saikku rv34+5-

Vierailija
6/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa muuttourakka olla voiton puolella. Lauantaina siirrettiin tuttavien hyvällä avustuksella tavarat uuteen kotiin ja vanha koti on loppusiivousta vaille luovutuskunnossa. Viikonloppuna purettiin tavaroita ja sekin homma alkaa hiljalleen kääntyä paremmalle puolelle. Viime viikon pakkailut ja etenkin viikonlopun pitkät päivät tuntuivat kyllä kropassa, lähinnä jaloissa ja alaselässä, mutta onneksi jaksoin ihmeen hyvin nuo päivät, ja yöt olen nukkunut kuin tukki (päivän puuhat ovat vieneet mehut). Loput tavaroiden purkamiset voi tehdä jo rauhallisempaan tahtiin - kun vaan malttaa, on niin ihana saada uutta kotia kuntoon. Ja pian pääsee laittamaan paikkoja kuntoon ja ostoksille vauvaa varten. :)

Tällä viikolla onkin väliviikko neuvolakäynneissä, ensi viikolla on sitten loppuraskauden lääkärintarkastus. Nyt voisi alhaalla pysytelleet verenpaineetkin olla muuttotohinasta vähän koholla, mutta pitää vaan muistaa nyt myös levätä - onneksi mieskin huolehtii osaltaan, että lepäisin ja tekee reippaana hommia, joita ei ennen ole paljoa tehnytkään, ettei minun tarvitse - tämä voisi jatkua myöhemminkin... ;)

Perjantaina olisi eka äitiyslomapäivä - täytyisi alkaa hiljalleen irrottautumaan työelämästä. Ihanaa, kun sen voi tehdä tällaisen syyn vuoksi, mutta jännä, miten yhtä aikaa tuntuu vähän haikeallekin väliaikaisesti hyvästellä työkaverit. No, täytyy piipahdella vauvan kanssa heitä moikkaamassa. Ja varmaankin äitiysloman päättyessä on entistä suurempi haikeus, kun joutuu palaamaan kotoa töihin. Näin se varmaan menee...

Paljon voimia kaikille heinähatuille, etenkin muuttajille!!

t: Tipsu79 + masukki 34+2

Vierailija
7/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille heiniksille. Meillä elettiin jännityksen hetkiä viime perjantaina, kun torstai-iltaisten kovien supistusten jälkeen heräsin perjantaiaamuna ja pikkuhousut olivat litimärät. Säikähdin kovasti, että kyseessä on lapsivesi, ja niinpä sitä pitikin sitten kiiruhtaa päivystykseen selvittämään asia.

Onneksi kyseessä ei vielä ollut lapsivesi, ja vaavi pysyi toistaiseksi vatsassa. Supistukset ovat vain olleet viimeisen viikon aikana niin tiheitä ja kovin kivuliaita, että kohdunkaula oli lyhentynyt rutkasti. Lääkärin mukaan vuoto oli kohdunkaulasta irtoavaa limaa - mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan? No, joka tapauksessa pääsin vielä kotiin ja sain käskyn levätä. Jos supistukset eivät kotona lopu lepäämällä, on uhkana sairaalaan lähtö. Vaavi pitäisi kuulemma saada pysymään masussa vielä vähintään kaksi viikkoa, mielellään neljä.

Supistuksiin olen jo tottunut, kun olen ollut sairaslomalla maaliskuun puolesta välistä asti. Ehkä tästäkin syystä tuntuu jotenkin epätodelliselta, että nämä nykyiset poltot tosissaan voivat johtaa synnytykseen, jos en malta levätä.

Moni kirjoittelikin, että mies auttaa kovasti kotitöissä. Näin onneksi meilläkin, mutta itselle tämä tekemättä oleminen on ollut tosi kova paikka. Ei meinaa millään muistaa, että kaikenlainen kumartelu, istuminen ja kävely on pahasta. Aina vaan tekisi mieli autella miestä edes vähäsen, ettei kaikki työt kaadu sen niskaan. Ehkä tuo sairaalaan joutumisen uhka toimii sen verran hyvin, että pitäydyn enimmäkseen vaakatasossa ainakin nämä pari pakollista viikkoa .

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Milja ja vaavi 32+0

Vierailija
8/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoitellut, olen ollut niin totaali väsynyt, etten ole jaksanut yhtikäs mitään. Viikonloppuna kärsin viikonloppuna ihan kamalista vatsakivuista, en tiedä mistä johtuivat. Vatsa oli ihan sekaisin ja vessassa tuli vietettyä pitkät tovit. Tän raskauden aikana on ollut koko ajan enemmän tai vähemmän noita vatsavaivoja ja tänään niistä valittelin neuvolassa, mutta eipä terkka ottanut niihin mitään kantaa. Ei myöskään supisteluihin.

Väsymys varmaan johtuu matalasta hempasta, oli nyt tippunut sieltä 140 korvilta 119:ään. Rautaa pitää siis alkaa napostella. Sf-mitta oli nyt 30+4 28cm. Ihan piirun verran keskikäyrän yläpuolella.

Paino oli laskenut puoli kiloa, eli nyt on tullut neuvolakortin mukaan 5,5kg oman vakan mukaan 4,5kg. Tuo ero tietty riippuu niin siitä mihin aikaan päivästä neuvola on. Vauva oli kuitenkin pää alaspäin, mikä oli positiivista.

Jotenkin on vaan tosi kurja olo koko ajan, vaikka mitään tiettyä syytä siihen ei ole. Sellainen yleishuono olo koko ajan. Olis kiva tietää mistä moinen johtuu, olisko se joku esim joku ruoka, mikä huonon olon tekee ja vatsan kipeäksi.

Nyt kuunnellaan esikoisen itkua. Päätin, että nyt pitää tutti luovuttaa pois. Ikää pojalla on tällä viikolla 1,5v. Eilen laitoin hänet nukkumaan ilman tuttia ja ihmeteltiin, että kuika helposti poika nukahti. Kävin sitten reilun puolen tunnin päästä katsomassa, niin poika nukkui tyytyväisenä TUTTI SUUSSA. Oli ilmeisesti jonkun tuteistaan piilottanut johonkin, mistä sen kävi hakemassa omin luvin... Tänään siis uusi yritys.

Uuden sängyn sai viime viikolla, ja siksi on päässyt tutin haku matkalle meidän huomaamatta. Uusi sänky ei tuottanut vaivaa, kivasti jäi sinne heti, eikä yrittänyt livistää,kun oli aika mennä nukkumaan. Ajattelin, että sekin on hyvä nyt vaihtaa, ettei "vauva vie hänen sänkyään" sitten.

Illan jatkoja

mam80

Vierailija
9/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAM80: meillä kans poika 1v7kk ja ollaan harkittu että tutista pitäis päästä eroon. Mutta toistaiseksi ei olla mitään tehty sen eteen, koska itse olen nyt niin väsynyt että en jaksaisi yhtään enempää yövalvomista kuin on pakko. Ja jos poika ei saa tuttia yöllä kun herää niin tiedän että itkua siitä seuraa ja ehkäpä monta tuntiakin. Mies on nyt pari kertaa kokeillut päikkäreille laittoa ilman tuttia mutta kun poika on valvonut reilun tunninkin (hyväntuulisena höpötellen) niin on sitten antanut tutin. Tutti tuntuu olevan hyvä nukutuskeino siis. Niin, että kerrohan vinkkejä miten tuosta tutista pääsee eroon ja vielä ennen vauvantuloa.

Myissi rv 33+2

Vierailija
10/53 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitähän pääsee eroon vaan sillä tavalla, että ottaa sen pois. Leikkaa tutin rikki ettei sitten heikkona hetkenä anna tutia takaisin. Kun sen kerran ottaa (vaikka päiväunillakin) niin takaisin sitä EI saa antaa! Vaatii muutaman päivän/illan luonteen lujuutta, mutta nopeasti lapsi oppii uuden tavan.

Meillä yöunet paranivat 2o heräily kerrasta 0 kertaan kun tuti otettiin pois. Meni 4 iltaa kun tyttö osasi rueta nukkumaan ilman itkua tutitta. Ei siis hyvin pitkä kärsimys kenellekään ;) Helppoa on ku heinän teko kunhan ei ryhdy tunteelliseksi :)

Huomenna minulla kontrolli äitipolilla sen kohdunsuun tilanteen tiimoilta. Kyllä jännittää, toivottavasti en joudu jäämään sinne :(

Jouhi 31+5

Vierailija
11/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans laittelin viikonloppuna kättärikassia. Laitoin muksulle mukaan bodyn,pöksyt,takin,myssyn ja sukat pikku käsille. Mies saa sitte tuoda mahd. vaatevaihdot mukanaan ja neulepeiton. Autolla tosiaan ku liikkuu,ni ei niin tarvi varautua.

Enemmän oon ite huolissani siitä, mitä pakkaan varalta mukaan kun ollaan kk ennen laskettua löhdössä mökille viikoks, ja jos lähtö tuleeki siellä..!!?

Matkaa monta sataa kilsaa,ni sieltä ei sitte lähetä puuttuvaa kotoota hakemaan.

Pitäis jotain listaa kyhätä ettei sitte unohtuis.

Tuntuu tosiaan et aika loppuu kesken taas. Kauheesti haluisin tehdä ja mennä esikoisen kans vielä kun se on "helppoa" kaksin. Mutta nyt ei oma energia (eikä rakko) tahdo riittää enää.

Nyt pitää lähtee ettimään pojan puheterapiavihkoa ja ottaa suunta kohti Tiksiä!

(4,5v ja puolet kirjaimista hukassa)

Jaksamisia kaikille. :)

Vipu 31+1

Vierailija
12/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Milja_73:lla ollut tosiaan säikähdys! Toivottavasti vauva pysyy mahassa ainakin vielä sen pari viikkoa. Yritä nyt malttaa vaan lepäillä! :)

Minäkin olen jo pakannut vauvalle sairaalakassin. Laitoin mukaan reilusti vaatetta, kun autolla liikutaan ja samalla vaivalla mukana kulkee "pari bodya" enemmänkin! :)

Minähän nimittäin pakkasin omat vaatteet niin tytölle kuin pojallekin! :)

Pakkasin mukaan bodyn ja puolipotkarit. Tytölle sukkahousut, mekko ja vaal.pun. paksumpi kangastakki vai mikä collegetakki lie. Pojalle collegepuku (esikoisen vanha). Sitten on vielä semmoinen neutraalin värinen "velourpuku" (hupparitakki ja housut)...

Ja sukat sekä semmoiset ohuet käsineet ja myssy! Tutti pitää vielä ostaa kaiken varalta. Ja vaippoja otan mukaan myös. Meiltä, kun on matkaa sinne synnärille niin ei tiedä vaikka välillä tarviis pysähtyäkin....

Jos on tosi kylmä ilma niin sit pyydän miestä tuomaan mukanaan vielä jotain lisävaatetta ja tarvittaessa se voi sit karsia sieltä sairaalakassista tarpeetonta poiskin...

Mulla on semmoinen tyyli, että pakkaan aina suunnilleen koko vaatevaraston mukaan vaikka olis kuinka lyhyt reissu!! :) Ettei vaan sitten harmita, kun ei olekaan joku juttu mukana! Kyllä kai se muksu tulisi sieltä laitokselta kotiin lähes missä vaatteissa tahansa mutta minusta on nyt kiva hössöttää noiden tyttö- ja poikavaatteiden kanssa! :)

Itsellenikin olen pakannut jo hieman sairaalakassia. Ihan vaan perusjuttuja, hammasharja ja tahna, kasvojen puhdistusaineita, käsi- ja kasvorasvaa, hiusharja ja kampa, hiuskiinne, siteitä, liivinsuojia, imetysliivit... jne. Ja yksi kirja jota olen jemmannut joulusta saakka! Pitää vielä ostaa ainakin karkkia! :)

Mulla oli eilen neuvola ja th epäili, että vauva olisi jo hieman laskeutunut! Sf-mittaa sai vaan vaivoin kasvatettua sentin ja se oli nyt 30. (esikoisen aikaan se on ollut viikkoa myöhemmin 36!)

Painoa oli tullut 1050g/vko! Pitää nyt tosissaan alkaa kiinnittämään huomiota syömisiin!! Th "kehuikin" mua, kun kerroin viikonlopun syömisistä, pizzaa ja sipsiä... Kuulema oikein "hyvä" loppuraskauden ruokavalio! ;-)

Että semmoista. Taidan painua vielä takaisin sänkyyn jos vaikka sais vielä nukuttua! :)

kumppari 34+2

Vierailija
13/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ainut, joka ei oo laittanut vauvalle vielä yhtään mitään?!? Ei siis tänne kotiin, eikä sairaalakassiin. On kyllä tiedossa, että mistä varaston pahvilaatikosta kuopuksen pikkuvaatteet löytyy, mutta mitään en oo vielä pessyt ja laittanut valmiiksi. Täytyis ensin tehdä tila vaatteille. Siirtää kuopuksen vaatteet laatikostosta pois tai siis ensin raivata niille tila toiseen kaappiin. Mun kaikki lapset on menneet yliajalle, joten en oo turhia kiirehtinyt.

Muutama oli ottamassa tuttia pois lapsilta. Meidän 1,5 vuotiaalla on vielä tutti, mutta mä en oo ajatellu ottaa sitä tässä vaiheessa pois. Poika syö sitä oikeestaan vain nukkumaan mennessä, joten ei mielestäni haittaa. Kaikilta lapsilta oon kuitenkin saanut aika kivuttomasti tutit pois tossa 2 vuoden paikkeilla, joten syököön tuokin poika nyt vielä tuttia jonkin aikaa.

Vauvan liikkeet on tulleet tosi voimakkaiksi. Koko maha muuttaa muotoaan, kun herra oikein innostuu potkimaan. Potkut tuntuu kylkiluissa ja peppua poika pönkää myös tosi ylhäälle. Aika isolta vauva vaikuttaa jo nyt, saas nähdä kuinka paljon yli 4 kiloinen on syntyessään. :|

Torstaina olis taas neuvola, onko kaikilla jo neuvolat 2 viikon välein?

Nyt vauhdittamaan koululaisia matkaan.

_äippä_ rv 34+6

Vierailija
14/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelut alkoi eilen päivällä epäsäännöllisesti.

Illalla alkoi tulla säännöllisemmin. Puol kahdeksan aikaa alkoi ja 23 totesin parhaaksi lähteä näytille.

Supistuksia tuli säännöllisesti koko ajan...

No kohdun suu 2cm auki ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä. Olisin voinut jäädä yöksi osastolle, mutta halusin tulla kotiin.

Oltiin klo 2 yöllä kotona.. Sain nukuttua reilu 6 tuntia. Supistellut on koko aamun taas.

Jos jatkuu niin pitäis käydä tarkistuttamassa kohdun suun tilanne.

Odotan että loppuis nyt tai sitten yltyis!!

Painoarvioksi tuli tälle neidille 3400 :D Eli sais tulla jo!

T eppuliini ja rv 35

Vierailija
15/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa kirkasta ja osa veriviiruista ( jos kiinnostaa :D ).. Supistelu jatkuu edelleen..

Taidan kohta soittaa kättärille että tulenko näytille vai odottelenko vielä.

Pakkasin äsken varmuuden vuoksi itselleni myös tavaroita. Voi olla että ihan turhaan kyllä, mutta...

Vierailija
16/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, nyt meni suunnitelmat ihan uusiksi, kun tuli sateinen päivä. Ajattelin, että oisin tänään aloittanut marjapensas urakoinnin, meillä on tuolla pihalla kolmetoista marjapensasta ja ne pitäis kaikki putsata. Ois ollu tänään tarkoitus aloittaa tuo urakka, yks pensas per päivä, niin ei käy liian raskaaksi, mutta saa nyt sitte odottaa. Viikonloppu meni pihatöiden kimpussa, mies ahersi ja minä kahtoin ja neuvoin :) Saatiin kylvettyä kasvimaalle kaikki tarvittavat. Niin ja sitte pesin loput vauvan vaatteet ja laitoin ne kaappiin. Sairaalakassia en oo kerenny vielä ees aatella. Meiän pitäis käydä ostamassa vielä turvakaukalokin, ehkä ens viikolla, kun mies on tämän viikon aika lailla kiinni työssään.

Eilen oli lääkäri, kaikki oli hyvin. Vauva oli kasvanu hyvin ja äiti myös :) Sairasloma jatkuu vielä nämä vajaat kaksi viikkoa, kunnes alkaa äippäloma. Huimauksistakin kerroin lääkärille, mutta ei se osannut kommentoida siihen muuta kuin, että se on ihan normaalia. Olin eilen myös valmunnuksessa, käytiin siellä synnytys läpi. Parin viikon päästä käydään tutustumassa synnytysosastoon. Eilen oli jotenkin niin itkuherkkä päivä, että joka välissä ois itkettäny. Valmennuksessakin meinas koko ajan itkettää.

Eppuliini, onneksi neiti on jo noin hyvän kokoinen.

Täytyy varmaan lähtee laittamaan itelle jotain ruokaa, maha kurnii jo siihen malliin.

Helmiir tasan 33

Vierailija
17/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ainakin oireet hyvin vahvasti viittaavat siihen. Tsemppiä, jos lähtö tulee :-)

Huh, mä en ainakaan olisi yhtään valmis vielä synnytyspuuhiin (tosin viikkojakin vasta reilu 32), kun ei ole yksinkertaisesti vielä mitään vauvalle valmiina. Kaikki vauvanvaatteetkin odottaa pesua ja lajittelua vielä ullakolla, samoin pinnasänky. Olen kyllä ajatellut jättää kaikki vauvavalmistelut kesäkuulle, saatan ehkä aloittaa ennen äitiysloman alkua, mutta katsotaan nyt ehtiikö, kun ón noita pihahommia sen verran tekemättä ennen kesää. Jossain vaiheessa pitäisi vielä hankkia kesäkukatkin ilahduttamaan itseä ja muita.

Tutin pois jättämiskeskusteluakin on käyty ja meillä jäi molemmilta pojilta tutti pois 1v 9kk:n iässä. Molemmilla pistettiin tutteilu poikki kerrasta. Esikoinen oli helpompi, kun tutti oli vain hetken suussa, kunnes nukahti ja sylki pois, mutta kuopuksen kanssa oli vähän pidempi taistelu, mutta mielestäni siitäkin selvittiin kohtuu helpolla. Kerran olin heittänyt yhden tutin roskiin ja poika bongasi sen sieltä ja siitähän nousi ihan karmee älämölö. Siitä sitten opin, että jos vielä tutteja löytyy niin suoraan pihan isoon roskikseen :-0

On muuten aikas raikas keli tänään ulkona, ei vois uskoa, että loppuviikoksi on luvattu kesäisiä kelejä. Toisaalta ihan hyvä, että on hetken viileämpää niin saadaan hyvin tuo piha kivetettyä ilman lisähikoilua.

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 32+1

Vierailija
18/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani siellä niin hyvissä käsissä (not!). Oma terkka on pitkällä sairaslomalla ja olen joutunut käymään hyvin nuorella ja kokemattomalla terveydenhoitajaopiskelijalla.

Hänellä ei mm. ole aavistustakaan kuinka usein äitiysneuvolassa pitäisi käydä, laittoi mulle seuraavan ajan viikolle 37 ja seuraavan viikolle 40. Pyysin sitten että josko vähän useammin seurattais vauvan vointia, se kun on perätilassakin ja jos ei käänny niin haluaisin käännön kun vielä olisi tilaa kääntää.

Neuvolakortistakin on puolet täyttämättä, mm. veriryhmä ja infektiotiedot, kun harjoittelija ei löydä niitä papereita. Kuukausitolkulla olen pyytänyt täyttämään ne tiedot, kahdesti mut on jo haukuttu Naistenklinikalla vajaasta neuvolakortista. En varmaan uskalla lähteä synnyttämään ellei siihen korttiin saada jotain täytettä ennen sitä.

Vauvalle en ole laittanut mitään valmiiksi. Mun pesänrakennusviettini on suuntautunut ihan toiseen suuntaan kuin vauvatarvikkeisiin. Olen nimittäin innostunut rakentamaan huonekaluja, tv-tason tein jo, nyt on menossa olohuoneen pöytä :-)

Kvaak ja rv 34

Vierailija
19/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin, kun päätin jotain kirjoitella ja sain pitkän viestin aikaiseksi, se hävisi jonnekin avaruuteen! Sivut ilmoitti vaan jotain tilapäistä katkosta... plääh...

No, lyhyempi versio uudelleen paremmalla onnella...

Eppuliinille tsemppiä! Me jännätään saadaanko kohta kuulla vauvautisia! Nyt alkaakin olla monella sellaiset viikot kasassa, että noita uutisia voi jo alkaa odottaa.

Sairaalakassikeskusteluun... Mä oon laittanut kassin "valmiiksi" vaatehuoneeseen ja pohjalle lapun, johon oon listannut mitä tarvitsen sairaalaan. Jos tulee nimittäin äkkilähtö, niin mies osaa sitten pakata ja ottaa mukaan. En oo oikein nähny mieltä siinä, että hommaan tupla hammasharjat+tahnat+muut kosmetiikkatuotteet, joita laitoksella tarvin. Ymmärrän hyvin tietysti niitä, joilla on pitkä matka sairaalaan, mutta meillä menee autolla 15 min. Kättärille, joten mies ehtii tuomaan ne vaikka uudella keikalla. Imetysliivit ja liivinsuojia tosin pakkasin itse, koska en luota siihen, että mies löytää niitä mun tavaroiden joukosta. Ja ehkä laitan myös vauvalle vaatteita, mutta muut saa jäädä miehen tehtäväksi:)

Meillä tutti jäi pois pojan ollessa 2v1kk ja aika oli siihen silloin kypsä. Olin ajatellut, että olisi jäänyt pois aikaisemmin, mutta poika aloitti päiväkodin joulukuussa, joten siihen samaan syssyyn sitä ei voinut ajoittaa. Meillä tutit pakattiin pussiin ja vietiin puun alle orava-vauvoille. Kertaheitolla tutti siis jäi pois, koska itse en usko tässä asiassa siihen, että pikku hiljaa tutin syönnin vähentäminen toimii. Vein myös itse kaikki tutit ulkoroskikseen, joten niitä ei sen tapahtuman jälkeen mistään voinut löytää. Ensimmäisen viikon aikana yöunille rauhoittuminen oli vähän vaikeaa, mutta silloinkaan poika ei itkenyt kertaakaan tutin perään. Suu vaan kävi koko ajan, koska tutti oli ollut sängyssä hyvänä tulppana:) Aika oli siis ainakin meillä siihen kypsä ja ei kai oikeaa ikää voi mitenkään etukäteen tietääkään. Se pitää vaan aistia lapsesta, onko valmis vai ei. Meillä tutti oli siis aina vaan nukkumaan mentäessä, ei koskaan esillä päivällä tai pojan itsensä saatavilla. En myöskään käyttänyt juuri ollenkaan rauhoittelukeinona vaan siihen toimi paremmin syli.

Olo on yllättävän hyvä ja voisin jopa sanoa "hehkeä";) Edellisessä raskaudessa tähän aikaan olin niin turvoksissa verenpaineiden ja raskausmyrkytyksen takia, että nyt tuntuu suorastaan omituiselle. Silloin oli painoakin yli 5 kiloa enemmän kuin nyt ja pukeutua piti xl-kokoisiin untuvatakkeihin, joten olo on suorastaan kevyt... Ihanaa, kun voi vaan vetää legginssit ja mekon päälle ulos!

Kysymys teille, jotka ette ole ensisynnyttäjiä: miltä viikoilta lähtien neuvolakäynnit tihenee teillä kahteen viikkoon? Mulla oli edellinen käynti viikolla 32 ja seuraava laitettiin viikolle 36, jolloin on neuvolalääkäri. Siitä kahden viikon päästä on seuraava, joka onkin sitten viimeinen. Eli vain kaksi käyntiä ennen synnytystä, jos siis tulee laskettuna aikana! Mä olin luullut, että käynnit tihenee kahteen viikkoon viikolta 32 alkaen... Asun siis Vantaalla, voiko kaupungeissa olla eroja?

Nyt on vielä pari tuntia aikaa kirjoittaa gradua, joten pakko siirtyä eri maailmaan...

Voimia kaikille loppurutistukseen! Musta tuntuu vaan, että viikot menee sika hitaasti... Noin kuusi viikkoa virallisesti jäljellä ja oon asennoitunut siihen, että noin kuukauden päästä meillä on uusi perheenjäsen, kunnes pari päivää sitten iski tajuntaan, että siihenhän voin pahimmassa tapauksessa mennä vielä 2 KUUKAUTTA, jos raskaus menee 2 viikkoo yli... Huh huh. Sormet ristiin, että ei tarvi enää kahta kuukautta odottaa...

Aurinkoista viikkoa!

helmiska 34+2

Vierailija
20/53 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myissi:

Niin kun tuossa on jomuutamat kommentoinut, niin kerrasta poikki ja kova luonne lienee ne ainoat asiat, miten tutin saa pois. Eilen ilta meni kuitenkin ihan ok. Normisti poika käy nukkumaan ihan itsekseen ja ilman mukinoita, nyt on jo ehkä viikon verran kaipaillut jonkun viereensä kunnes nukahtaa, mutta ei siinä ole tarvinut olla kun joku 10min ja kaveri on unten mailla. Illalla siis huusi jonkin aikaa ja sitten menin rauhottelemaan ja aika helposti nukahti kun vaan silittelin pojan uneen. Eli kaikkineen, jos yleensä nukahaa 20.30, niin eilen nukahti 21.30, mutta oltii muutenkin vähän myöhemmässä aikataulussa.

Tänään on aamu alkanut huonosti. Esikoinen nousi ihan väärällä jalalla ylös ja on ollut ihan mega kiukkunen koko aamupäivän. Onnksi tänään oli kerho päivä, niin siellä sentään oli suht ok. Ei maistunut lounaskaan ja päiväunille käyminen oli melkoista hulabaloota. No, äsken viimein luovutti ja nukahti. 50 min meni kaiken kaikkiaan nukuttamiseen. Normisti siis käy ihan itsekseen nukkumaan ja max 10 min siihen menee... No mutta se tutteilusta, tämähän ei varsinaisesti tälle palstalle kuulu, mutta onhan meitä monta samassa tilanteessa ja ensikertalaisillehan nämä on hyviä neuvoja ;o)

Mun pitäis jaksaa silittää pyykkiä, hohhoijaa. En jaksanut käydä vielä siellä apteekissa, pitäis illalla käydä, että saisin sitä rautaa ja sen myötä toivottavasti lisää potta kotiaskareisiin. Mulla on vielä sellanen neuroosi tämän kodin siisteydestä, että pienetkin jutut pistää ärsyttämään. Näinköhän sitä osaa sitten hellittää, kun toinen tulee...

Tästä voiskin pistää Gallupin pystyyn: Miten muut hoisatte siivoushommat, kun omat voimat on vähissä, vai osaatteko katsoa läpi sormien? Mitä teidän viikkosiivoukseen kuulluu ja kuinka usein sen teette?

Itse siivoilen pikkuen joka päivä, ei mitään siivouspäivää ole. Imuroin ehkä joka toinen aamu, lattioita olen huono pesemään, mutta niitäkin pyyhin paljailta osin sieltä täältä päivittäin. Aamuisin sijataan sängyt, laitan keittiön kuntoon, eli pyyhin tasot ja roiskeet kaappien ovista. Lelut ja muut romut kerätään ennen uloslähtöa ja iltaisin. Pyykkiä usein pesen kerralla enemmän, siinä on sitte kyllä toi haitta puoli, että tuota silitettävää on kerralla ihan kamalasti =o( Liinavaatteet mankeloin, saa kaapit pysymään helpommin järjestyksessä. Vessa pesen kasn ehkä jokatoinen päivä. Yleissiistiä meillä on lähes aian, mutta omaa silmää monet asiat häiritsee, kun ei entiseen malliin jaksa tehdä kotitöitä. Silloin kun kävin töissä, oli oikeestaa helpompaa, kun päivisin ei kukaan sotkenut ;o)

Olipas selitys...

Joku kyseli neuvola käynneistä. Kyllä varmaan pitäis kaikilla olla jo käynnit kahden viikon välein, kun mullakin jo on ja minähän pidän tuota heiniksien peräpäätä, la 31.7.

Kvaak:

Tosi kurjaa tuollainen "neuvola". Muakin ärsytti ihan kympillä, kun terkka ei ottanut mitään kantaa vatsakipuihin ym. Mitäs sitten kyselee vointia, jos ei kuitenkaan mitään asioille tehdä, prkl!!! Mutta tuo sinun kertomasi on jo ihan ala-arvoista!!

Mahtaakohan eppuliini olla jo tositoimissa? Minusta koko synnytys tuntuu vielä tosi kaukaiselta. mUllahan siihen pitäis olla vielä kaksi kuukautta ja esikoinenkin meni 2 vkoa yli...

Mutta nyt lopettelen, eihän tätä muuten kukaan jaksa edes lukea =o)

mam80 30+5