Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella kaveri kylässä ja mun piti avata kaikki ikkunat ja ovet. Haisi niin pesuaineelle!

Vierailija
09.07.2009 |

Oltiin tuossa olkkarissa koko porukka ja haistoin heti siitä pyykinpesuaineen.

Olen herkkä noille, me ei itsekä käytetä kuin hajusteettomia, myöskään huuhteluaineissa.

Mulla alko menee nenä tukkoon ja silmiä kutisemaan. Menin ensin ulos ja helpotti hieman.

Huomaatteko itse olleenkaan (jotka noita hajullisia käyttää), että kuinka voimakkaasti ne haisee? Ei tuoksu, vaan haisee!

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt ilmi, että Bio Luvil ja Omo ovat hiukan vähempiosaisten hajuja. Voidaanko siis ihmiset vastedes luokitella eri yhteiskuntaluokkiin pelkän vaatteesta lähtevän hajun perusteella? Mikäli hajuton, mahdollisesti vienosti comfortilta tai pesupähkinältä tuoksuva on paremmin toimeen tuleva. Voimakas Bio Luvil taasen kertoo huonosta koulutuksesta ja työttömyydestä?

Vierailija
62/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eko hörhö kuin empatiakyvytön juntti. Jos todella olisin "ekohörhö" käyttäsin sitten varmaan pesupähkinöitä, vaan kun en. Ihan pesen tavallisilla marketeissa myytävillä pesupulvereilla vaatteemme.

Jos et tiedä mitään hyvistä LUONNON tuoksuista, tyydy sitten niihin kemiallisiin keinotekoisiin aineisiin. Itse pidän enemmän vaikkapa oikeasta mansikasta, ruusuista, kieloista ja koivusta. Ne valitettavasti tulevat olemaan se katoava luonnonvara, jos nämä pesu-ja huuhteluaine terrosistit saavat päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään käsitä, miten ihmiset voivat käyttää niin voimakkaan hajuisia pesuaineita. Huuhteluainetta ei ees tarvita, varsinkaan jos käytössä on kuivausrumpu.

On jotenkin hassua, että vaatteet haisee arielille kilometrin päähän ja siihen päälle vielä lisätään hajuvesi :) Itselläni hajuvesi tuoksuu hajuvedelle, eikä yhdistetylle pesuaine/hiusmuotoilutuote/huuhteluaine/hajuvesi yhdistelmälle.

Muutenkin siivouksen jne yhteydessä en käsitä, miksi talon pitää haista ajax:lle! Eikö puhtaus ole kuitenkin se juttu ja sehän antaa raikkaan tuoksun. Kaikenlaiset raikastimet roskiin ja nauttikaa puhtauden hajusta. Aika pian huomaatte, että maailmassa on aika paljon erilaisia hajuja kun nenänne eivät ole turtuneet teolliseen hajuähkyyn.

Vierailija
64/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa minulle, mikä on sopiva pesuaine ja kenties huuhteluaine, ettei perhettänäi aleta vainota enkä tulisi leimatuksi miksikään lähio-anneliksi.

Itse en voisi vähempää välittää millä pesuaineella kukin pyykkinsä pesee tai vaikka sitten kyllästäisi vaatteensa huuhteluainella. Omat vaatteensa siinä vain pilaavat, mutta toki soisin kohtuu käyttöä tässäkin asiassa. Kohtuudella käytettyinä mikätahansa pyykinpesuaina on hyvä, ongelma ovat ne, joilla nenä on jo niin turtunut, etteivät ymmärrä käyttäneensä liikaa hajusteita.

eli pese vain kaikessa rauhassa pyykkisi millä ikinä haluat. Tuskin kukaan sinulle tulee sanomaan suoraan hajusta, kärsivät vain perisuomalaiseen tyyliin.

Vierailija
65/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajuttoman ja raikkaan tuoksun on monta asiaa huomioitava. Pelkkä hajuton pesuaine ei sitä tee. Jos pesukone vanha ja huonosti hoidettu jää siitäkin itsestään jo ummehtunut ja tunkkainen haju pyykkiin. Pyykin kuivaus on oma taiteen lajinsa. Ilmava ja raikas tila ei ole itsestään selvyys. Pyykin säilytys kolmantena.

Vierailija
66/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt ilmi, että Bio Luvil ja Omo ovat hiukan vähempiosaisten hajuja. Voidaanko siis ihmiset vastedes luokitella eri yhteiskuntaluokkiin pelkän vaatteesta lähtevän hajun perusteella? Mikäli hajuton, mahdollisesti vienosti comfortilta tai pesupähkinältä tuoksuva on paremmin toimeen tuleva. Voimakas Bio Luvil taasen kertoo huonosta koulutuksesta ja työttömyydestä?

:D

Tai sitten AV on löytänyt taasen yhden "mistäs tunnistat" - tyypin? Meneekö tämä kanapersetukka-, raitapaita-, crocks-, tursuileva piNppa -kategoriaan vai mitä ne nyt oli? Täysimetystä ja OMOa arkisin pyykinpesussa?

Salaa sosetta ja Bio Luvilia viikonloppuisin Mielen koneeseen (kun se oli se testivoittaja)?

Kuljetetaan lapsia harrastuksissa ja miehellä on iso kalu?

Kyllä AV on metka paikka.

...Kunhan vaan nuuskin tajunnanvirroissani täällä haisuleiden seassa... :D

Vierailija
67/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi tämän kommenttinsa hiukan sarkasmin sävyisesti. Itse asiassa luulen, ettei monikaan kärsi pyykkini hajusta. Laitan hajustamatonta pesuainetta kolmanneksen suositellusta, huuhteluun käytän etikkaa. Kunhan hiukan kauhaisin tätä hajusoppaa :-)

Vierailija
68/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia ja astma eivät ole toisiaan poissulkevia. Eli jos on allergia, siitähän voi vallan hyvin kehittyä astma! Ja paha allerginen reaktio voi myös olla astmaattinen, ei pelkkä ihoreaktio.

Kosketusallergiasta kärsivälle tuskin tulisi mieleen käyttää runsaasti pesuineita, niin että ne eivät huuhteluohjelmalla lähtisi vaatteista. Ja suurella todennäköisyydellä (fiksu) allerginen (tai tällaisen äiti) käyttäisi hajuttomia pesu- ja huuhteluaineita.

Vierailija
69/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mamma sheivaa etupllynsä eikä käytä voimakkaasti hajustettuja pyykinpesuaineita. Muistakaa tämä. Aito av-mamma tietää arvonsa ja pesee pyykin muut huomioon ottaen Allegro-pesuaineella, puhdistaa myös Mielensä säännöllisesti, jottei puhtaan raikkaan pyykin tuoksuun sekoitu homeenhajua.

Vierailija
70/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä lasten kavereita, jotka haisee tälle "kirpputoripesuaineille", on yleensä näitä kunnan vuokra-asunnoissa asuvia köyhempiä. Yleensä he näyttävät peittelevan sitä tupakanhajua voimakkailla pesuaineen hajuilla.

En ole ennen tätä ajatellut, mutta tuo tosiaan pitää paikkaansa, että nää kakkoskansalaiset tosiaan käyttää näitä kamalan hajuisia huuhteluaineita ja pesuaineita.

Hauska huomio. En vain ole ennen pistänyt asiaa merkille.

Vierailija
71/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huuhteluainetta, dödöä, hajuvettä, tuoksuvia shampoita, hoitoaineita, muotoilutuotteita (oikein kunnon suihkaukset hajustettua hiuslakkaa viimeistelee kampauksen) ja kotikin pestään tuoksuvilla pesuaineilla. Mä vaan tykkään tuoksuista. En ole menettänyt hajuaistiani.

Vierailija
72/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä lasten kavereita, jotka haisee tälle "kirpputoripesuaineille", on yleensä näitä kunnan vuokra-asunnoissa asuvia köyhempiä. Yleensä he näyttävät peittelevan sitä tupakanhajua voimakkailla pesuaineen hajuilla. En ole ennen tätä ajatellut, mutta tuo tosiaan pitää paikkaansa, että nää kakkoskansalaiset tosiaan käyttää näitä kamalan hajuisia huuhteluaineita ja pesuaineita. Hauska huomio. En vain ole ennen pistänyt asiaa merkille.

Mielummin mä olisin sellasen kakkoskansalaisen kanssa ystävä kuin tollasen idiootin joka luokittelee ihmisiä.

Ja vielä ilmeisesti kuvittelet itse olevasi jotenkin paremmpi? voi, pelkkää kuvitelmaa se vaan on. Mua yököttää tollaset ihmiset kuin sinä ei pesuaineet.

T: Omakotitalossa asuva Erisania käyttävä, ei polttava mamma.

Vierailija
73/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huuhteluainetta, dödöä, hajuvettä, tuoksuvia shampoita, hoitoaineita, muotoilutuotteita (oikein kunnon suihkaukset hajustettua hiuslakkaa viimeistelee kampauksen) ja kotikin pestään tuoksuvilla pesuaineilla. Mä vaan tykkään tuoksuista. En ole menettänyt hajuaistiani.

Vierailija
74/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteissa on haju. Käytän siksi huuhteluaineita, joita aina valitsen antaumuksella kaupassa nuuhkimalla.:)

Samoin tykkään siivouksen yhteydessä, kun pesuvedessä on selvä tuoksu, joka jää leijumaan kotiin muistona siitä, että on siistiä. Meillä kävi kotisiivooja, joka mainosti, kuinka käyttää hajuttomia tuotteita. Ymmärrän, että jotkut ei tykkää, mutta mä sanoin heti, että meillä pitää haista ja saa käyttää meidän pesuaineita, jos hänellä ei ole sellaista.

Vierailija
75/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikissa peusaineissa pitää olla vahva tuoksu, muuten ei tuoksu puhtaalta. Mitenkäs nämä allergiset pystyvät ulkona kuivattamaaan vaatteitaan? Eikö siitepölyt haittaa yhtään?

Vierailija
76/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, kun voi merkkiä myöten sanoa ohikulkevista ihmisistä, että millä pesevät vaatteensa.

Mutta nenä tottuu. Eivät he sitä itse haista.

Vierailija
77/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne tuoksuu ihan hyville, muiden mielipiteet ei pahemmin kiinnosta. Ite mä valitsen hajuvetenikin, en kysy naapurin mielipidettä siihenkään.

Vierailija
78/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä vaahtosit tästä jo pari vkoa sitten...

Vierailija
79/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne tuoksuu ihan hyville, muiden mielipiteet ei pahemmin kiinnosta. Ite mä valitsen hajuvetenikin, en kysy naapurin mielipidettä siihenkään.

voisi kanssaihmisiä huomioida tässäkin asiassa! Itse migreenipotilaana en todellakaan nauti näistä "hajupilvistä", pahimmilaan seurauksena parin päivän kidutus. Ja voin kuvitella astmaatikkojen todella kärsivän tästä "hajuterrorismista"...

Vierailija
80/96 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi kanssaihmisiä huomioida tässäkin asiassa! Itse migreenipotilaana en todellakaan nauti näistä "hajupilvistä", pahimmilaan seurauksena parin päivän kidutus. Ja voin kuvitella astmaatikkojen todella kärsivän tästä "hajuterrorismista"...

Mun tytöllä on astma ja ei se oireile mitenkään. Päivittäinen hoitolääkitys pitää ottaa, mutta avaavaa ei ollenkaan. Kyllä minä saan pestä vaatteeni sillä pesuaineella kun haluan, en mä voi joka migreenipotilasta ajatella ja huomioida, mistä helvetistä minä tiedän kuka kärsii mistäkin ja milloin ja missä liikutte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän