Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella kaveri kylässä ja mun piti avata kaikki ikkunat ja ovet. Haisi niin pesuaineelle!

Vierailija
09.07.2009 |

Oltiin tuossa olkkarissa koko porukka ja haistoin heti siitä pyykinpesuaineen.

Olen herkkä noille, me ei itsekä käytetä kuin hajusteettomia, myöskään huuhteluaineissa.

Mulla alko menee nenä tukkoon ja silmiä kutisemaan. Menin ensin ulos ja helpotti hieman.

Huomaatteko itse olleenkaan (jotka noita hajullisia käyttää), että kuinka voimakkaasti ne haisee? Ei tuoksu, vaan haisee!

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mutta onneks mun ei tarttekaan.

yksinkertainen ja empatiakyvytön ihminen.

mitättömän pieniä ongelmia? Elämä on kivaa ja vanne ei kiristä päätä :D

Muttä mäpä lähden nyt pesemään pyykkiä. Tavataan hajujen merkeissä taas vajakit! Heihei..

Vierailija
42/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan laittaa hajusteellista dödöäkään kuin sitten vasta kun jo hiki haisee!

jos dödöä laittaa siinä vaiheessa kun se hiki jo haisee niin sitten vasta se lopputulos on kammottava... Kyllä joku hienhaju on miljoona kertaa kamalampaa kuin joku dödön tai pesuaineen haju!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nirpulla ja ollaan heti niin sairaita, kun joku vieras haju hiukan tulee nenään. Opetetaan lapsetkin hysteerikoiksi lapsesta ja kehittämään psykosomaattisia särkyjä, kun jossain hiukan tuoksahtaa. Äiti on heti "pää kipeänä" ja tyttäret matkii äitejä. Varmaan on olemassa hajuallergisia, mutta ei niitä puolet kansasta ole vaan harva oikeasti. Miten te olisitte selvinneet mitenkään aikaisemmin? Silloin haisi kakka, tupakka, ummehtunut, eläimet jne. sikin sokin asunnoissa. Ei siellä silti päät särkeneet.

nirpulla ja ollaan heti niin sairaita, kun joku vieras haju hiukan tulee nenään. Opetetaan lapsetkin hysteerikoiksi lapsesta ja kehittämään psykosomaattisia särkyjä, kun jossain hiukan tuoksahtaa. Äiti on heti "pää kipeänä" ja tyttäret matkii äitejä. Varmaan on olemassa hajuallergisia, mutta ei niitä puolet kansasta ole vaan harva oikeasti. Miten te olisitte selvinneet mitenkään aikaisemmin? Silloin haisi kakka, tupakka, ummehtunut, eläimet jne. sikin sokin asunnoissa. Ei siellä silti päät särkeneet.

Kyse EI ole psykosomaattisista oireista, jos saa migreenin tai astmakohtauksen tietyistä hajuista, eikä kyse ole niistä miedoista tuoksuista, vaan todellisista hajupilvistä!

Ja kyllä vain näillä entisaikojen hajuhaitoilla oli seurauksensa, monilla oli mm. päänsärkyä ja jopa astma, mutta eihän sitä vielä osattu diagnostisoida. Ihmiset kärsivät vaivansa, ja kuten näemmä jotkut edelleenkin, heitä pidettiin hermoheikkoina ja luulotautisina.

Vierailija
44/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuaineiden haju on aika halvan hajuista tai se ei assosioidu mihinkään erityisen kauniiseen tai hyvään. Hirveästi haisevat vaatteet tuovat heti mieleen jonkun köyhän ja tyhmän lähiöäidin, joka yrittää piilottaa tupakanhajua läträämällä pyykinpesuainetta. Puhdas pyykki haisee puhtaalta, ehkä aivan miedosti Comfortilta, mutta ei näiltä hajukimaroilta, mitä toisilla on.

On olemassa ihaniakin hajuja, hajukynttilöitä, eteerisiä öljyjä ja parfyymeja. Jos ei kestä luonnontilaa, miksi ei voi käyttää sellaista tuoksua, joka oikeasti on kaunis?

Vierailija
45/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista tuoksuista vai siitä että ne ei ole teidän mielestä hyvänhajuisia? Mä ymmärrän sen että joku ei tykkää noista tuoksuista sen takia, että sitten on huono olla, mutta sitä en tajua, että jonkun mielestä esim. joku pyykinpesuaine ei oikeasti tuoksuisi muka hyvältä?? Joku hiki tuoksuu muka paremmalta koska on luonnollinen tuoksu?? Siis haloo.

Vierailija
46/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menehän nyt vain, tuhoat siinä sivussa luontoakin tuolla lotraamisella.

Ongelma ei ole mitätön eikä pieni niille, joilla oireet ovat todellisia.

Eli heihei vaan itsellesi. Ja näemmä sulla se panta on jo painunut pahasti aivoihin...

Vierailija
47/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mulle mikä on kaunis pyykinpesuaineen tuoksu? menen tänään Tokmannille (en Stockmannille :-))pesuaineostoksille nimittäin. En tosin lotraa lähiöpesuaineillakaan mittavassa määrin, mutta haluan nyt pois lähiöstä fiksumpien äitien ja hajujen pariin.

Vierailija
48/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista tuoksuista vai siitä että ne ei ole teidän mielestä hyvänhajuisia? Mä ymmärrän sen että joku ei tykkää noista tuoksuista sen takia, että sitten on huono olla, mutta sitä en tajua, että jonkun mielestä esim. joku pyykinpesuaine ei oikeasti tuoksuisi muka hyvältä?? Joku hiki tuoksuu muka paremmalta koska on luonnollinen tuoksu?? Siis haloo.

Kuka täällä on sanonut, että vaihtoehto on haista lialle ja hielle? Kyse on siitä liiasta hajusteiden käytöstä, jolla ei ole mitään tekemistä edes sen puhtauden kanssa. Nämä keinotekoiset hajusteet kun vielä sattuvat olemaan kaukana LUONNOLLISISTA tuoksuista. Ilmeisesti et sitten tiedä miltä oikeasti puhdas pyykki tuoksuu...

Kyllä ne hajuttomat pyykinpesuaineet pesevät puhtaaksi siinä missä ne hajustetutkin. Ja se liika tuoksu ei ole hyvänhajuinen, vaan suorastaan ahdistava! Mieto pesuaineen haju ei maailmaa kaada, onpahan silloin pesijä osannut annostella pesuainetta järkevästi. Ongelma ovat nämä eri hajuilla itsensä ja ympäristönsä saastuttavat (=runsas pesuaineen käyttö, mukaan huuhteluaine ja vielä lisäksi joku hajuvesi), ympärillä suorastaan leijailee pilvi tätä "tuoksujen sekamelskaa", jättäen kunnon hajuvanan peräänsä.

Vierailija
49/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan tykkään niistä tuoksuista, makuasia. Päässä niillä viiraa, ei ne mitään muita oireita niistä saa. Muka astmaa ja päänsärkyä. Paskanmarjat, turhaa rutinaa ja niin tarpeetonta.

Vierailija
50/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet haisee hielle, ne kannattaa pestä, ei hajustaa.

Ollaanko palattu siihen aikaan taas, että ei peseydytä, eikä pestä vaatteita vaan lian ja paskan haju peitetään hajusteilla.

Pari loistavaa kommenttia on jo tullutkin, yksi niista ylapuolella. Nayttaa todella silta, etta osa suomalaisista on palannut Viktoriaaniseen aikaan eli hajun peittamiseen sen poiston sijaan.

Sille polvastille, joka puhui "allergiahompotyksesta" tiedoksi, etta hajusteet ja ilmansaasteet ovat voimakkaita allergeeneja. Miehellani on astma ja itsellani hajusteallergia (Helsingin allergiasairaalassa todettu), joka aiheuttaa ihottumaa. Kaytamme siis ilman muuta hajusteettomia pesuaineita jne ja toivomme, etta lapsemme saastyisivat niin allergioilta kuin astmaltakin.

Liika hygienia on pahaksi, mutta talla tarkoitan antibakteeristen saippuoiden yms jatkuvaa kayttoa, en vaatteiden pesua hajustamattomilla tuotteilla. Annan myos lapseni olla lapsi ja kerata kukkia, kiipeilla puissa ja rapsuttaa lehmia laheisella laitumella.

Tupakoinnin rajoittamisen myota tuli mieleen, etta toivottavasti hajusteiden kayton suhteen ei tarvitse ryhtya saatamaan mika on sopivaa ja mika ei, vaan ihmiset opettelevat huomioimaan lahimmaisensa itse!

Onneksi omassa lahipiirissa ei nayta olevan yhtaan hajuterroristia (eika muuten yhtaan tupakoivaakaan tai alkoholistia).

Vierailija
51/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja hajuja on maailma pullollaan, ei niissä mitään. Mutta jos jostain tulee ihan fysisisä oireita niin se ei ole kovinkaan kivaa.

Ja minä (kuten luultavasti muutkin tässä ketjussa)

en sano, että hajusteettomia pesuaineita ei saisi käyttää. Suurin osa ihmisistä ei haise pesuaineelta kun ollaan ihan normaalissa kanssakäymisessä, vaikka oletettavasti enemmistö käyttääkin hajusteellisia aineita. Pieni vähemmistö vaan ei ilmeisesti osaa käyttää niitä annosteluohjeen mukaan ja nämä ihmiset haisevat todella paljon ja näistä niitä oireita tulee.

Vierailija
52/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon huuhteluaineen käyttäjiä. Mä en ymmärrä. Itse olen tulkinnut että niitä ei voi käyttää vaatteisiin, koska nehän sopii tosi harvojen materiaalien kanssa yhteen. Esim. jousto häviää vaatteesta, jos sellasta on. Eli alusvaattet ja sukat on ehdoton nou. Ja mulla on lähes kaikissa vaatteissa muutenkin joustoa. Itse käytän vain lakanoihin. Ennen käytin myös pyyhkeisiin, mutta en sen jälkeen kun kuulin, että se heikentää pyyhkeen imukykyä. Ois aika typerää pestä pyyhe aineella joka vie imukyvyn, heh. :)

Vierailija
53/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä on sanonut, että vaihtoehto on haista lialle ja hielle? Kyse on siitä liiasta hajusteiden käytöstä, jolla ei ole mitään tekemistä edes sen puhtauden kanssa. Nämä keinotekoiset hajusteet kun vielä sattuvat olemaan kaukana LUONNOLLISISTA tuoksuista. Ilmeisesti et sitten tiedä miltä oikeasti puhdas pyykki tuoksuu... Kyllä ne hajuttomat pyykinpesuaineet pesevät puhtaaksi siinä missä ne hajustetutkin. Ja se liika tuoksu ei ole hyvänhajuinen, vaan suorastaan ahdistava! Mieto pesuaineen haju ei maailmaa kaada, onpahan silloin pesijä osannut annostella pesuainetta järkevästi. Ongelma ovat nämä eri hajuilla itsensä ja ympäristönsä saastuttavat (=runsas pesuaineen käyttö, mukaan huuhteluaine ja vielä lisäksi joku hajuvesi), ympärillä suorastaan leijailee pilvi tätä "tuoksujen sekamelskaa", jättäen kunnon hajuvanan peräänsä.

miksi ihmeessä?? Moni keinotekoinen tuoksu on paljon parempi kuin joku luonnontuoksu. Taidat olla taas näitä ekohörhelöitä joiden jutut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa...

Vierailija
54/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaistaan tää nyt niin, että kielletään kaikki hajusteelliset pesuaineet ja maailma pelastuu! Samalla voisi kieltää hajusteelliset ihovoiteet, dödöt, hiusmuotoilutuotteet jne. Ja jokainen saa halutessaan ostaa jotain ihanaa hajuvettä, jolla hajustaa itsensä.

Kiitos! Hyvää viikonloppua!

Vierailija
55/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskanhajun piilottamiseksi.

Toisille hygienia merkkaa puhtautta, toisille sitä, että paha haju ei vaan kulkeudu nenään :D

Vierailija
56/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikolla voimakas haju voi aiheuttaa kohtauksen (siina missa kylmyys, siitepoly tai elainhilse).

Itse en reagoi hajusteihin keuhkoputkillani, mutta minulla on voimakas kosketusallergia. Se ei ilmene heti vaan muutaman paivan kayton jalkeen, mutta ihottumasta on pirullista paasta eroon. Deodorantit, shampoot, kasivoiteet, tiskiaineet, pyykinpesuaineet, kaikki aiheuttavat ihottumaa pitempaan kaytettyina. Mielellani kayttaisin esim hajustettua shampoota - niissa on ihania tuoksuja!

Hajusteettomia tuotteita kaytamme siis lahinna siksi, etta oma ihoni pysyisi kunnossa emmeka altistaisi lapsiamme turhaan tunnetuille allergeeneille.

Useimmat pesuainemerkit tuoksuvat mielestani hyvalta pienina annoksina, mutta jos joku on vetanyt overiksi, itsellani jaa tuo puuterimainen tuoksu nenaan tuntikausiksi kutittamaan. Se ei ole miellyttavan tuntuista ja jos olen menossa ulos syomaan, niin sina iltana jaa ruoan tuoksusta nauttiminen valiin. Lieneeko sitten liian kuiva nena vai herkat limakalvot vai mista moinen reaktio?

Migreenipotilaita en tunne, mutta voin kuvitella, etta haju voi laukaista migreenikohtauksen samoin kuin se voi laukaista astmakohtauksen.

Vierailija
57/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en saa niistä mitään oireita, voin käyttää ihan vapaasti. Itse en tunne ketään joka todella voimakkaasti tuoksuisi pyykipesuaineelle. Älkää suurennelko asioita, annatte vaan itsestänne typerän kuvan.

Vierailija
58/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikolla voimakas haju voi aiheuttaa kohtauksen (siina missa kylmyys, siitepoly tai elainhilse). Itse en reagoi hajusteihin keuhkoputkillani, mutta minulla on voimakas kosketusallergia. Se ei ilmene heti vaan muutaman paivan kayton jalkeen, mutta ihottumasta on pirullista paasta eroon. Deodorantit, shampoot, kasivoiteet, tiskiaineet, pyykinpesuaineet, kaikki aiheuttavat ihottumaa pitempaan kaytettyina. Mielellani kayttaisin esim hajustettua shampoota - niissa on ihania tuoksuja! Hajusteettomia tuotteita kaytamme siis lahinna siksi, etta oma ihoni pysyisi kunnossa emmeka altistaisi lapsiamme turhaan tunnetuille allergeeneille. Useimmat pesuainemerkit tuoksuvat mielestani hyvalta pienina annoksina, mutta jos joku on vetanyt overiksi, itsellani jaa tuo puuterimainen tuoksu nenaan tuntikausiksi kutittamaan. Se ei ole miellyttavan tuntuista ja jos olen menossa ulos syomaan, niin sina iltana jaa ruoan tuoksusta nauttiminen valiin. Lieneeko sitten liian kuiva nena vai herkat limakalvot vai mista moinen reaktio? Migreenipotilaita en tunne, mutta voin kuvitella, etta haju voi laukaista migreenikohtauksen samoin kuin se voi laukaista astmakohtauksen.

Mulle kohtaus saattaa tulla vain kovasta rehkimisestä tai flunnssan kera. Älä viitti sekoittaa astmaa ja allergiaa toisiinsa.

Vierailija
59/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa minulle, mikä on sopiva pesuaine ja kenties huuhteluaine, ettei perhettänäi aleta vainota enkä tulisi leimatuksi miksikään lähio-anneliksi.

Vierailija
60/96 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan totta mitä joku sanoi että ekana tulee kirpputori mieleen, siellä törmää vähän väliä näihin bioluvilpöytiin. En saa mitään oireita hajuista onneksi mutta joskus alkaa yököttää kun joku oikein haisee pesuaineelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä