Just. Miehen veljen uuden vaimon tyttärellä on rippijuhlat
ja lahjatoiveena on iittalaa JA rahaa sukelluskurssiin!!!! Tämä tyttö ei ole meille läheinen, ovat olleet yhdessä tämän naisen kanssa vuoden verran ja oon tasan 2krt nähnyt tytön.
Kivoja lahjatoiveita, onko tää ihan normaalia nykypäivänä? vielä tajuaisin lahjatoiveet jos oltais läheisiä...huh huh.
Kommentit (132)
Moi haahkat!
Olen jo päätökseni tehnyt. Oon nauranut täällä teidän erilaisille anylyyseille.
ap
- juuri kukaan ei oikein saanut tajuttua, mikä lahjatoiveissa oikein sua ärsytti, vai oliko se ärsytin kuitenkin se rippitytön äiti... vai kenties hänen edelliset suhteensa... vai lapsien (ja näiden viettämien merkkipäivien) lukumäärä, tai se missä vaiheessa suhteita nämä lapset olivat maailmaan tulleet... vai joku muu asia, joka ei tullut ollenkaan esiin.
Kun on vaikea käsittää mihin oikein pitäisi kommentoida, niin sitten sitä ehkä yrittää analysoida jollain tapaa.
Mutta tulihan sitten ap:lle hyvät naurut ainakin omien sanojensa mukaan, joten ketju lienee täyttänyt tarkoituksensa :)
Fiksu tyttö kun kerää käyttötavaraa tulevaisuutta varten. Onpahan sitten kuppia ja kippoa, kun muuttaa pois kotoa muutaman vuoden päästä, eikä tarvitse kaikkea hankkia sitten kerralla.
Iittalan tuotteita saa onneksi pieniä määriä (1-2 kpl) aika edullisilla/kohtuullisilla hinnoilla (alle 20e). Niistä on lisäksi iloa pitkäksi aikaa.
Itsekin sain aikoinani rippi-, yo-, yms. lahjoina setin veitsiä+lusikoita+haarukoita, astioita, kattiloita, paistinpannuja jne. Oli kiva, kun oli käyttötavaroita valmiina, kun muutti pois kotoa.
Osa antoi kalliimpia lahjoja, osa halvempia. Ei haitannut, kaikki tuli tarpeeseen. Enkä koskaan miettinyt lahjojen hintoja tai kuka antoi mitäkin.
Osta Iittalaa ja jätä raha antamatta, ei se niin vaikeata ole.
Mutta tulihan sitten ap:lle hyvät naurut ainakin omien sanojensa mukaan, joten ketju lienee täyttänyt tarkoituksensa :)
[/quote]
Toisaalta, mitä tällaiselta palstalta voi edes odottaa? Ihan sama mitä mä yritän sanoa, niin suurinosa täällä ei tajua mitä mä tarkoitin.
Mut on leimattu täällä vittumaiseksi, kamalaksi, pihiksi, köyhäksi, ilkeäksi ja kateelliseksi ämmäksi. Sitten täällä tehdään mitä kummallisempia analyyseja minusta ja mun elämästä. Mutta asia tuli selväksi; nuo lahjatoiveet on normaaleja tänä päivänä :)
(vika on ja ainostaan mun omassa päässä ;)
ap
)
(vika on ja ainostaan mun omassa päässä ;)ap
juuri näin
Toisaalta, mitä tällaiselta palstalta voi edes odottaa? Ihan sama mitä mä yritän sanoa, niin suurinosa täällä ei tajua mitä mä tarkoitin.
Mut on leimattu täällä vittumaiseksi, kamalaksi, pihiksi, köyhäksi, ilkeäksi ja kateelliseksi ämmäksi. Sitten täällä tehdään mitä kummallisempia analyyseja minusta ja mun elämästä. Mutta asia tuli selväksi; nuo lahjatoiveet on normaaleja tänä päivänä :)
(vika on ja ainostaan mun omassa päässä ;)
ap
Yksi vinkki sinulle vielä - kannattaa painaa sitä harmaata "Lainaa alkuperäistä viestiä" nappia, niin viestittely on selkeämpää - noissa sun viesteissä menee omat ja muiden kirjoitukset aivan sekaisin.
Mutta muuten hyvää kesää ap:lle!
(vika on ja ainostaan mun omassa päässä ;)ap
Yksi vinkki sinulle vielä - kannattaa painaa sitä harmaata "Lainaa alkuperäistä viestiä" nappia, niin viestittely on selkeämpää - noissa sun viesteissä menee omat ja muiden kirjoitukset aivan sekaisin.
Mutta muuten hyvää kesää ap:lle!
niin sittenhän tällä palstalla on kerrankin saatu jotain hyvää aikaan.
Hyvä me!
ap, älä mene pilaamaan juhlaa, mutta irroitathan miehesi kahleet patterista, että hän pääsee?
on sulla näköjään jotain sisälukutaitoa, mutta vielä puuttuu se suullinen anti. et ole vieläkään vastannut, että mikä se kohtuullinen lahja on, mitä aiot viedä...
alunperin paheksuit, että rippikouluikäisellä on lahjalista, eli se tyttö oli näytelmän konna. Sitten aloit laajentaa piiriä nykyiseen kälyysi, että hän onkin se konna. Sotkit rippijuhlan ja tuoreen uusperheen muut "vaatimukset". Sitten vihjailit, ettei lankosi osaa ehkäistä, koska hän ja hänen uusi vaimonsa tekivät nopeassa aikataulussa yhteisen lapsen.
Jossain vaiheessa sanoit, että saat vaatteita henkilökunta-alennuksella, mutta et kuitenkaan olisi ollut viemässä tälle rippilapselle vaatteita. Ja tietenkin tämä, että me emme täällä viestiketjussa tiedä kaikkea.
Kuka sinusta selvän ottaa?
Ihan oikeasti ja kiltisti: parempi on, että miehesi menee veljensä tytärpuolen rippijuhliin, miettii mahdollisten muiden sisarustensa tai vanhempiensa kanssa yhteisen lahjan. Ottaa teidän lapset mukaan tai sitten ei. Jää sinä kotiin, ihan totta. Voit vaikka siivota tai nukkua tai pakastaa mansikoita sillä aikaa.
jopa murkut vievät kavereilleen lahjaksi 20 € rippipäivänä. Mielestäni sopiva summa henkilöltä ottaen huomioon isäntäväen kustannukset! eli teitä on viisi x 20 on 100 euroa! sillä saa jo kivan sarjan Iittalaa...
MUTTA PARMPI TOSIAAN ETTET ME OLLENKAAN, ILMOITAT HYVISSÄ AJOIN ETTÄ OLET ESTYNYT TULEMAAN...
joka leikkiin ryhtyy...