Just. Miehen veljen uuden vaimon tyttärellä on rippijuhlat
ja lahjatoiveena on iittalaa JA rahaa sukelluskurssiin!!!! Tämä tyttö ei ole meille läheinen, ovat olleet yhdessä tämän naisen kanssa vuoden verran ja oon tasan 2krt nähnyt tytön.
Kivoja lahjatoiveita, onko tää ihan normaalia nykypäivänä? vielä tajuaisin lahjatoiveet jos oltais läheisiä...huh huh.
Kommentit (132)
kallista, jos kerran olette tasan kaksi kertaa tavanneet. Ette te silloin ole monilla synttäreillä edes käyneet. Mäkin olen vähän allerginen lahjatoivelistoille, mutta silti näen tässä nyt ap:n riidanhaluisena ja hankalana. Sitä paitsi kiinnostaa, mikä on rikkonut veljesten välit niin pahasti, että olette nähneet viimeisten vuosien aikana vain pari kertaa? Onko syy siinä, että SINÄ et tule toimeen heidän kanssaan, vai??? Tuossa tosiaan on loistavat lahjamahdollisuudet. Nappaa niistä nyt teille sopiva ja lähde kerrankin iloisin mielin juhliin. Vai oletko sinäkin tätä tyyppiä, että ainoa hyvä ihminen ja onnistuneiden juhlien järjestäjä olet sinä itse. Kaikki muut tekevät vain tahallaan kiusaa...
Veljekset ovat kyllä yhteydessä, mutta asuvat toisistaan 250km päässä. Ja veljen kanssa ollaan oltu tekemisissä, ei tämän uuden naisen kanssa.
Sä et tunne mua ja meidän tilannetta, joten anna olla.
ap
please,älä mene sinne juhliin! mun yhden kummitytön äiti sanoo aina yhden toiveen lapseltaan ja hinta on AINA lähes 100e ja loppuun ilmoitus,muita toiveita ei ole=se on musta sikamaista
Toiveita on ja ne ei ole halpoja, ja kun lapsia on monta. Ja sit sanotaan ettei muita toiveita ole. Ja nyt tää rippikutsu vielä. ap
Eihän tässä nyt ollut mistään kalliista toiveista kyse. Sinä kiukuttelet nyt jostain ihan muusta kuin tästä rippilahjatoiveesta. Kerro meille siitä äläkä intä tästä rippilahjatoiveesta, joka on ihan ookoo.
Koko tarina on niin pitkä, etten sitä jaksa alkaa selittelemään täällä (enkä halua).Sun kantas on tullut selväksi;) HEIPPATIRALLAA!
ap
en ymmarra.
Mita valia sillaon oletko laheinen sukulainen vai kaukaisempi tuttava. Ja lahjalistaahan ei tietenkaan ole pakko noudattaa, jos ei halua.
Mutta tuo lista (iittala tai rahaa sukelluskurssille) tuntuu hyvin jarkevalle. Jonkun iittlan kipon saa muutamalla kympilla tai sitten sukelluskurssiin voi lahjoittaa just niin paljon tai vahan kun haluaa.
Joa tama asia niin paljon sinua hairitsee, ehka olisi parasta jaada juhlista pois?
on veljen elämänkumppani. On, vaikka sua miten asia ärsyttäisi. Teillä on siinä kaksi perhettä joiden miehet ovat veljeksiä. Ei paljon tuon läheisimmistä voisi olla kyse. Nämä sukulaissuhteet ovat vähän eri kuin kaverit. 2krt vuodessa tapaaminen kun matkaa on 25okm on ihan normaali.
please,älä mene sinne juhliin! mun yhden kummitytön äiti sanoo aina yhden toiveen lapseltaan ja hinta on AINA lähes 100e ja loppuun ilmoitus,muita toiveita ei ole=se on musta sikamaista
Toiveita on ja ne ei ole halpoja, ja kun lapsia on monta. Ja sit sanotaan ettei muita toiveita ole. Ja nyt tää rippikutsu vielä.
ap
Näitä samantapaisia ketjuja on täällä pilvin pimein häälahjoista tai kummilasten synttärilahjoista jne. Toive ei tarkoita koskaan sitä, että SINUN tulisi ostaa juuri se tietty juttu vaan se on vinkiksi siitä, mistä sankari pitää. Totta on, että minusta on kohtuutonta esittää esim. häälahjalistassa vain ja ainoastaan hyvin kalliita toiveita, mutta ap:n tilanteessahan näin ei ole.
Ap - anna lapselle 20€ rahana tai osta Teema-sarjan muki (1 tai 2 kpl) tytölle mieluista väriä. Ja kyllä teillä on varaa jatkossakin viedä heille rippilahjaksi 20€ arvoinen juttu joka lapselle. Se on KOHTELIASTA. Synttäreille teidän ei tarvitse osallistua tai voitte silloin viedä parin euron juttuja (tiimarit ja sokokset on pientä kivaa pullollaan).
Aikuistu ap ja ota vähän postitiivisempi asenne. Ehkä miehesi veljen uudella vaimolla EI OLEKAAN juonet ja keplottelut mielessä - ehkä hän todella rakastaa tuota miestä ja haluaa siksi kutsua myös teidän perheen. EHKÄ taustalla ei olekaan hyötymistä tai rahanahneutta! Miksi ajattelet vain pahaa tuosta perheestä ja etenkin rippilapsesta?
Näkee aina vain kaikki negatiiviset asiat ihmisissä, puhuu heistä pahaa selän takana ja AINA epäilee, että lahjatoiveet ovat muiden kustannuksella hyötymistä ja niitä on sopiva julkisesti ruotia ja kaivella. Vali-vali-vali-vali.
Vastaus kysymykseesi - nykypäivänä on todella aivan normaalia esittää lahjatoiveita, mutta ne eivät ole sinua sitova PAKKO. Voit silti viedä mitä haluat. Sitä en ymmärrä, että MIKSI SINÄ ET HALUA noudattaa lahjatoivetta ja ostaa Iittalaa? Koska sinua periaatteessa ärsyttää se, että sinua määräillään ja sinulle sanellaan, mitä ostaa? Koska nuo lahjatoiveet ovat sinusta jotenkin kohtuuttomia?
Oikeasti, minusta tuntuu, että et edes halua tutustua tuohon miehesi veljen vaimoon ja hänen lapsiinsa. Täältä tuskin löydät samaa mieltä kanssasi olevia. Turha päivitellä jotain, mihin ei ole mitään syytä. Nuo ovat aivan normaaleja rippijuhlien lahjatoiveita.
Moukkamainen itsesi voit tottakai aina olla, ja viedä tosiaan sen ruusun ja kortin, mikäli se sinusta sopivaa on.
ja jo silloin sain lahjaksi rahaa/shekkejä samoin yo-juhlat, ei ole maailma niin kauheasti muuttunut...
Yleensä meidän suvussa ollut tapana että läheisemmät sukulaiset antaa isompia summia (isovanhemmat yms. jotka muutenkin juhlittavan kansssa enemmän tekemisissä) ja muut sitten pienempiä.
Ja ne Iittalat on aika edullisia, tuskin odottavat että hankitte kokonaisen astiasarjan. Niitähän myydäänkin sopivasti yhden/kahden astian pakkauksissa ja sellainen riittää hyvin lahjaksi.
ap paheksui sitä, että juhlittava - 15-vuotias tyttö tässä tapauksessa - haluaa hyötyä muista. Tätä en ymmärrä ollenkaan - valaiskaa jos voitte. Miten lahja merkkipäivän kunniaksi on hyötymistä eli toisten hyväksikäyttöä? Jos lahjatoive on rahasumma matka- tai muulle tilille, niin mitä väärää siinä on? En näe siinä hyväksikäyttöä vaan vain hyvän lahjaidean. Tai jos kerätään astiastoa, jonkun kirjailijan teoksia, ensipainoksia ... Olen saanut elämäni varrella paljon hienoja lahjoja, toisia listan mukaan, toisia antajan "omasta pässtä", ja myös rahalahjoja jos on ollut sellainen tilanne. Olenko kauhea verenimijä???!!!
19
please,älä mene sinne juhliin! mun yhden postitiivisempi asenne. Ehkä miehesi veljen uudella vaimolla EI OLEKAAN juonet ja keplottelut mielessä - ehkä hän todella rakastaa tuota miestä ja haluaa siksi kutsua myös teidän perheen. EHKÄ taustalla ei olekaan hyötymistä tai rahanahneutta! Miksi ajattelet vain pahaa tuosta perheestä ja etenkin rippilapsesta?
Tämä nainen hankkiutui heti raskaaksi tavattuaan veljen miehen (niinkuin aikasemmissakin suhteissaan). Ei ole aikomustakaan mennä töihin, tekee lapsen sopivin väliajoin ettei vaan tarvitse mennä töihin. Mä en arvosta sellaista toimintaa, miehen veli on tosi kiltti ja pelkään että tää nainen vaan käyttää hyväksi,ja joutuu elättämään sen lapsikatrasta. Aina kun tää nainen haluaa jotain, se hankkii sen. Keinolla millä hyvänsä..nyt tämä menee jo ohi aiheen, mutta ärsyttää kun mut lynkataan täällä. ja mä en ole sanonut mitään pahaa rippilapsesta. Aamen.
please,älä mene sinne juhliin! mun yhden postitiivisempi asenne. Ehkä miehesi veljen uudella vaimolla EI OLEKAAN juonet ja keplottelut mielessä - ehkä hän todella rakastaa tuota miestä ja haluaa siksi kutsua myös teidän perheen. EHKÄ taustalla ei olekaan hyötymistä tai rahanahneutta! Miksi ajattelet vain pahaa tuosta perheestä ja etenkin rippilapsesta?
Tämä nainen hankkiutui heti raskaaksi tavattuaan veljen miehen (niinkuin aikasemmissakin suhteissaan). Ei ole aikomustakaan mennä töihin, tekee lapsen sopivin väliajoin ettei vaan tarvitse mennä töihin. Mä en arvosta sellaista toimintaa, miehen veli on tosi kiltti ja pelkään että tää nainen vaan käyttää hyväksi,ja joutuu elättämään sen lapsikatrasta. Aina kun tää nainen haluaa jotain, se hankkii sen. Keinolla millä hyvänsä..nyt tämä menee jo ohi aiheen, mutta ärsyttää kun mut lynkataan täällä. ja mä en ole sanonut mitään pahaa rippilapsesta. Aamen.
on lapsen kahjatoiveiden kanssa? Ihan sama millanen äiti/vaimo se on, sä olet menossa nuoren omiin rippijuhliin. Voi tsiisus kun kuulostat idiootilta!
Tämä nainen hankkiutui heti raskaaksi tavattuaan veljen miehen (niinkuin aikasemmissakin suhteissaan). Ei ole aikomustakaan mennä töihin, tekee lapsen sopivin väliajoin ettei vaan tarvitse mennä töihin.
Nainen hankkiutui raskaaksi, juupa juu. Miehellä ei ole asiassa tietenkään mitään tekemistä, koska nainen on se, joka HANKKIUTUU raskaaksi. Kondomin käyttöä ei miehesi veli osaa?
Miksiköhän miehesi veli on tuon naisen kanssa? Onko hänen pakko? Ja vielä elättää toisten lapsetkin? Kuule, nainen saa varmasti elatustukea ex-miehiltään, joten sun miehen veljen ei varmasti tarvitse elättää kuin omaa lastaan. Ainahan he voivat erota! Ei kai tämä sinun päänsärkysi ole? Anna nyt hyvä ihminen aikuisen lankosi hoitaa asiansa itse!
että ole suorastaan "kummin kaiman tyttären" rippijuhliin menossa niin lähetä kaunis onnittelukortti ja vietä viikonloppu ko. juhlien sijaan mukavasti kotona. En ymmärrä, mikä on pointtisi.
Ja joillakin vain ei ole tyylitajua lahjojen suhteen. Meillä on ihan pieni vauva ja kummallista muovirojua on alkanut kertyä nurkkiin jo nyt. En tiedä, mitä noilla kaikilla tingelitangelileluilla tekisin ja mahtaako lapsi olla niistä kiinnostunut myöhemminkään. Olen sanonut reilusti lähimmille (esim. lapsen isovanhemmille) lahjatoiveeni jo ennakolta: ostakaa toistaiseksi VAIN puuleluja. Ne on kauniita ja kestäviä eikä niistä yleensä lähde mitään hirveää piipitystä jne. Saadaan varmaan jollain aikataululla klassinen Hakka lahjaksi :-)
Mun mielestä ei ole kohtuutonta kertoa asiasta etukäteen, etteivät sitten turhaan pistä rahoja lahjoihin, joita täällä ei niin siedetä (siis minä en siedä).
mitä ap olisi vienyt lahjaksi jos mitään toiveita rippilapsella ei olisi ollut? Ihan oikeastiko pelkän ruusun?
jos ap olisi vienyt pelkän ruusun ja vie koko 5henkisen perheensä sinne 250km päähän juhliin niin kymppi vetoa, että ap olisi marisemassa täällä tarjoiluista kun ei oltu ruoan suhteen huomioitu pitkänmatkalaisia....
Moi haahkat!
Olen jo päätökseni tehnyt. Oon nauranut täällä teidän erilaisille anylyyseille. Voitte olla ihan rauhallisin mielin, en ole viemässä ruusua :)
ap
mutta esim. 10e kippo on kuitenkin kauheeta kiskomista ja sukulaisten hyväksikäyttöä kun kerran tarpeeseen tulisi + että rippilapsella on sisaruksia vaikka kuinka, ja heilläkin on vielä joskus rippijuhlat ja niihinkin pitäisi jotain sitten aikanaan keksiä...
Sillähän siitä hommasta pääsee, hyvin yksinkertaista.
Älä koskaan anna minun tulla ap:n kaltaiseksi, hankalaksi akaksi.
Muita toiveita ei elämälleni ole. Aamen.
Moi haahkat!
Olen jo päätökseni tehnyt. Oon nauranut täällä teidän erilaisille anylyyseille. Voitte olla ihan rauhallisin mielin, en ole viemässä ruusua :)
ap
Eihän tässä nyt ollut mistään kalliista toiveista kyse. Sinä kiukuttelet nyt jostain ihan muusta kuin tästä rippilahjatoiveesta. Kerro meille siitä äläkä intä tästä rippilahjatoiveesta, joka on ihan ookoo.