Just. Miehen veljen uuden vaimon tyttärellä on rippijuhlat
ja lahjatoiveena on iittalaa JA rahaa sukelluskurssiin!!!! Tämä tyttö ei ole meille läheinen, ovat olleet yhdessä tämän naisen kanssa vuoden verran ja oon tasan 2krt nähnyt tytön.
Kivoja lahjatoiveita, onko tää ihan normaalia nykypäivänä? vielä tajuaisin lahjatoiveet jos oltais läheisiä...huh huh.
Kommentit (132)
on sisaruksia. En ole ennen kuullutkaan, että ainoastaan ainoat lapset voivat esittää lahjatoiveita
Ei meillä ole rahaa pilvin pimein ja tää nainen toivoo joka lapselleen jotain tiettyä. Ja ei edes tunneta sitä hyvin. En ala maksamaan kalliita lahjoja sen takia, että joku puolituttu toivoo niitä.
ap
lahjoittaa miehesi kanssa 20€ rippilahjaksi? Enpä oikein usko.
hyväksyit sitä tai et.
Ajattele sitä lahjaa antaessasi, että annat sen veljellesi jos noin tiukkaa tekee ettet paria kymppiä pysty antamaan muuten. Tai älä mene sinne, ilmoita että olet sikaflunssassa etkä voi tulla.
Perhejuhlien tarkoitus on tutustuttaa sukulaiset toisiinsa. Tässä on nyt sukuun tullut kerralla enemmän väkeä: veljen uusi vaimo lapsineen. Se, että ap ei ole tavannut heitä kuin pari kertaa, ei tee heistä paarialuokaa. He ovat avioliiton kautta läheisiä sukulaisia. Järjestämällä kunnolliset rippijuhlat tämä pehe nimenomaan haluaa osoittaa, että he ovat osa sukua ja valmiita kestitsemään miehen sukulaisia, nirppanokkiakin. Lahjatoive taas on täysin normaali tapa hoitaa asia ja entistä perustelumpi tällaisessa tilanteessa, kun ap ei ois mitenkään muuten voinut tietää että rippilapsi aikoo aloittaa sukellusharrastuksen. Eivät morsiamet ja sulhasetkaan tunne toistensa sukujen kakkia jäseniä läpikotaisin ja silti kaikki kutsutaan häihin ja kaikki tuovat lahjan.
kutsuttava (vanhempineen) on järjestänyt kunnon juhlan. Eihän edes kylään mentäisi niin, että viemisenä olisi vain yksi ruusu, puhumattakaan nyt sitten (ruoka)juhliin, jossa juhlitaan ripillepääsyä.
Ei meillä ole rahaa pilvin pimein ja tää nainen toivoo joka lapselleen jotain tiettyä. Ja ei edes tunneta sitä hyvin. En ala maksamaan kalliita lahjoja sen takia, että joku puolituttu toivoo niitä.
ap
Se on tasan niin kallista kuin itse haluat?
Etkö tajua sitä?
ex.n kanssa ja nyt tämä uusi kamala suurperheen äit tuli ja vei , veikan.. nyhyyyyh
Oma on vikas jos et ole tutustunut...jätäppä menemättä juhliin kun olet jo noin suu NORSUNVITULLA valmiiksi...Syöt siellä kuitenkin ja mässäät...koko rahan edestä...Pikkusen pitäs kunnioittaa myös uusperheitäkin kun niitä vaan nyt tuppaa tulemaan kun se ero on niin yleistä tänäpäivänä.
Iittalaa saa ihan kympilläkin....kauhea sukulaisakka en voi muuta sanoa....onneks et ole mun uusperheessäni!!!!
ettei sulta mitään kalliita lahjoja olla toivomassa, vaan voit laittaa sukellusrahaksi pienenkin summan. Sehän se tarkoitus juuri on, että kun jokainen antaa vähän, niin yhteensä siitä kertyy niin paljon, että pääsee jopa sukelluskurssille.
Sulta ei vaadita yhtään mitään. Sun ei tarvi antaa yhtään enempää kuin mihin alun perin olit varautunut. Sulle ei oo kukaan halunnut noilla lahjatoiveilla mitään pahaa tai ongelmia. Eikö noissa toiveissa ole myöskään aineksia mihinkään pahaan tai ongelmaan.
Eli ei me tajuta sun pointtias, kun sulla ei oo mitään pointtia ja noissa sun valituksissa ei oo yhtään mitään järkeä.
ja tottahan siitä pitää syytön rippilapsi laittaa kärsimään.
Oma on vikas jos et ole tutustunut...jätäppä menemättä juhliin kun olet jo noin suu NORSUNVITULLA valmiiksi...Syöt siellä kuitenkin ja mässäät...koko rahan edestä...Pikkusen pitäs kunnioittaa myös uusperheitäkin kun niitä vaan nyt tuppaa tulemaan kun se ero on niin yleistä tänäpäivänä. Iittalaa saa ihan kympilläkin....kauhea sukulaisakka en voi muuta sanoa....onneks et ole mun uusperheessäni!!!!
ap
Oon ihan vaikuttunut, kuinka kärsivällisesti vastaajat jaksavat opastaa ap:tä kymmenien viestien ajan.
Olisi luullut ap:n jo saaneen kovempaakin huutoa vastaansa tuosta inttämisestään.
ja tottahan siitä pitää syytön rippilapsi laittaa kärsimään.
Mielenvikainen?? Anteeksi aloitukseni, ihan aidosti ihemttelen näitä lahjatoivomuksia nykypäivänä. Kas kun ei toivonut Gantin pussilakanoita tai vespaa. Ja edelleen korostan sitä, että emme ole olleet yhteydessä kuin 2 kertaa. Ihan sama onko "sukua" vai ei, niin tää nainen+ (lapset) on puolituttuja meille.
ap
ihan mielenkiinnosta,mitä olit ajatellut laittaa?? kympillä saa iittalan kipon,ettei musta ole kyllä mikään kohtuuton pyyntö. Mä olen laittanut aina sen 50e oli sitten läheinen tai kaukainen rippilapsi ja meilläKIN on tiukkaa.
Miksi kuvittelet tämän tulevan sinulle kalliiksi?
Mitään summaa ei ole määritelty!
että kun tutustut tähän rippityttöön ja osallistut sen toivomaan lahjaan, niin voit saada siitä hyvän lapsenvahdin itsellesi. Jos kerran pyyteetön toiveen täyttäminen on sulle noin kauheaa.
Ja mitä ne muiden kälyn lasten toiveet tähän rippijuhlaan kuuluu? Paitsi että on ikävä ajatella, että jos heillä ei ole ollut paljon sukua ja nyt ovat tulleet teidän sukuun ja sinä olet siellä. Toivottavasti paheksut joka suuntaan tytön vaativaisuutta myös rippijuhlissa. Muista myös haukkua ruuat.
19
Oma on vikas jos et ole tutustunut...jätäppä menemättä juhliin kun olet jo noin suu NORSUNVITULLA valmiiksi...Syöt siellä kuitenkin ja mässäät...koko rahan edestä...Pikkusen pitäs kunnioittaa myös uusperheitäkin kun niitä vaan nyt tuppaa tulemaan kun se ero on niin yleistä tänäpäivänä. Iittalaa saa ihan kympilläkin....kauhea sukulaisakka en voi muuta sanoa....onneks et ole mun uusperheessäni!!!!
ap
ihan mielenkiinnosta,mitä olit ajatellut laittaa?? kympillä saa iittalan kipon,ettei musta ole kyllä mikään kohtuuton pyyntö. Mä olen laittanut aina sen 50e oli sitten läheinen tai kaukainen rippilapsi ja meilläKIN on tiukkaa.
Omiakin lapsia meillä on kolme, eikä kylvetä rahassa. Ja synttäreitä jne on vähän väliä niin menee hermot ja sitten ei kelpaa mikään.
ap
ja lahjatoiveena on iittalaa JA rahaa sukelluskurssiin!!!! Tämä tyttö ei ole meille läheinen, ovat olleet yhdessä tämän naisen kanssa vuoden verran ja oon tasan 2krt nähnyt tytön. Kivoja lahjatoiveita, onko tää ihan normaalia nykypäivänä? vielä tajuaisin lahjatoiveet jos oltais läheisiä...huh huh.
Sulle on jo kerrottu, että Iittalaa on halpaakin ja rahasummakin voi olla pieni. Jos nainen on miehen veljen vaimo, niin onhan tuo nainen sukua. Tykkääkö anoppi enemmän hänestä kuin sinusta, vai mistä kiikastaa? Joku muu asia sulla nyt mättää.
Aivan hyvin voi laittaa kortin, (ruusun) ja pienen summan rahaa (esim. 20€). Ootko ihan oikeesti tosissasi, että laittaisit vain kortin ja ruusun? En mä kehtaisi tuollaista ajatellakaan :(.
jaa. eikö lapsella ole kummeja ja äidin sukua?