Just. Miehen veljen uuden vaimon tyttärellä on rippijuhlat
ja lahjatoiveena on iittalaa JA rahaa sukelluskurssiin!!!! Tämä tyttö ei ole meille läheinen, ovat olleet yhdessä tämän naisen kanssa vuoden verran ja oon tasan 2krt nähnyt tytön.
Kivoja lahjatoiveita, onko tää ihan normaalia nykypäivänä? vielä tajuaisin lahjatoiveet jos oltais läheisiä...huh huh.
Kommentit (132)
Sä olet ap ihan hassu. Ei se ole sulta pois jos se likka jotakin toivoo itselleen. Kaiketi sinne on tulossa muitakin vieraita kuin te ja ainakin niitä varten saa toiveitaan esittää.
Iittala ei ole kallista. Sieltä löytyy tavaraa kaikenlaisissa hinnoissa.
Raha ei ole kallis toive xD Voit antaa hyvin vaikka 10e kauniissa kuoressa tjsp. Jos et kehtaa, niin se on sinun ongelmasi - ei toivojan.
Tällä uudella naisella on monta lasta ennestään, ja aina toivotaan jotain. Ei kelpaa vaatteet (olen vaateliikkeesä töissä ja saan henk.alen).
Mulla ei olis ikinä pokkaa toivoa puolituntemattomilta ihmisiltä kalliita lahjoja.
ap
eikä päästä mahdollisimman helpolla/halvalla? Mitä järkeä on ostaa täysin tuntemattomalle nuorelle vaatteita, joita se ei sitten välttämättä koskaan käytä? Anna ennemmin vaikka lahjakortti sinne vaateliikkeeseen. Kyse on nuoren juhlasta, ei sinusta, vaikka todella minäminä-tyypiltä vaikutatkin.
Varsinkin kun on sukelluskurssi toiveissa. Että nuori likka toivoo jotain Iittalaa kuulostaa vanhempien toiveelta. ;) Ajattele niinpäin, että säästyt miettimästä lahjaa nuorelle tytölle, jonka olet tavannut vasta kahdesti.
Niele kiukkusi, laita miehesi kanssa 20 euroa kurssitilille (10 e/ pää tuskin kaataa teidän talouden) ja nauti kesästä!
on jo toivelistat, siis riparilaisilla. Ihmisillä on nykyään pokkaa! Ja sen vielä ymmärrän, että läheisiltä toivotaan jotain tiettyä juttua... ap
ettet tahdo toisen suurta päivää muistaa toivomalla lahjalla, niin älä mene koko rippijuhliin. Tuskin kaipaavat tuollaista nipottajaa sinne.
helpolla/halvalla? Mitä järkeä on ostaa täysin tuntemattomalle nuorelle vaatteita, joita se ei sitten välttämättä koskaan käytä? Anna ennemmin vaikka lahjakortti sinne vaateliikkeeseen. Kyse on nuoren juhlasta, ei sinusta, vaikka todella minäminä-tyypiltä vaikutatkin.
[/quote]
Joo, mä en ala selittämään koko stooria tässä.
Mutta tää nainen on tullut sukuun "vaatimuksineen" ja luulee että meillä on rahaa kustantaa jokaiselle kuudelle lapselle kalliit lahjat. Mä olen itte sen verran vanhanaikainen, etten kehtaa esittää toivomuksia puolitutuille ja sanoa ettei joku lahjaidea kelpaa.
ap
Sukulaiset kyselevät rippilapsen vanhemmilta, mitä lapsi toivoo. Siksi on vain kohteliasta että asia on mietitty valmiiksi. Nuo toiveet olivat aivan kohtuullisia ja tuo sukelluskurssikin on tietysti tarkoitus maksaa usealta vieraalta tulevilla lahjoilla. Normaali rippilahja kummilta on nykyään noin 100 euroa ja muilta 30-50 euroa.
"Ei kelpaa vaatteet (olen vaateliikkeesä töissä ja saan henk.alen)."
Ongelma on sun asenteessa, ei rippijuhlaa viettävässä nuoressa. Pieniä nuo toivomukset on.
"Ei kelpaa vaatteet (olen vaateliikkeesä töissä ja saan henk.alen)." Ongelma on sun asenteessa, ei rippijuhlaa viettävässä nuoressa. Pieniä nuo toivomukset on.
Mutta kun lapsia on monta (synttärit jne) niin en tajua noita toivomuksia. Vaatetta olisin ostanut leikki-ikäiselle.
Sillä nehän pilaa kosketuksellaan ihan kaiken! Juu ihan varmaan.
500e, hesassa.
Joten eit odellakaan mikään kallis lahja toive varsinkin jos sukua, ystäviä jne tulee 50kpl paikalle riittää 10e per lärvi.. kalliimpaa on varmaan sotaa henkilökunna alellakkin joten rättiä, mikä sitten ei kelpaa-
Laita se 10 kuoraan ja ole vikisemättä tai älä mene.
Kuten jo tuhat kertaa on sanottu, niin sinne sukellustilille ei tarvi laittaa enempää kuin mihin teillä on varaa.
Jos ei toiveita olis esitetty, niin oisitteko mennyt juhliin jollain vitosen lahjalla. Usko nyt, kun kaikki sulle niin sanoo, että äiti ja rippilapsi ovat toimineet aivan normaalisti ja hyväksyttävästi, ja sulla on ongelmia, jotka on ihan sun pään sisäisiä. Koita ratkoa ne, ettet turhaan ala vihaamaan viattomia lapsia.
on sisaruksia. En ole ennen kuullutkaan, että ainoastaan ainoat lapset voivat esittää lahjatoiveita
..että ruusu ja kortti riittää kun et tunne koko ihnistä.
500e, hesassa. Joten eit odellakaan mikään kallis lahja toive varsinkin jos sukua, ystäviä jne tulee 50kpl paikalle riittää 10e per lärvi.. kalliimpaa on varmaan sotaa henkilökunna alellakkin joten rättiä, mikä sitten ei kelpaa- Laita se 10 kuoraan ja ole vikisemättä tai älä mene.
500e, hesassa. Joten eit odellakaan mikään kallis lahja toive varsinkin jos sukua, ystäviä jne tulee 50kpl paikalle riittää 10e per lärvi.. kalliimpaa on varmaan sotaa henkilökunna alellakkin joten rättiä, mikä sitten ei kelpaa- Laita se 10 kuoraan ja ole vikisemättä tai älä mene.
Ainoastaan mun miehen puolelta oleva suku.
ap
..että ruusu ja kortti riittää kun et tunne koko ihnistä.
Kiva kun joku edes ymmärtää pointin..
ap
on sisaruksia. En ole ennen kuullutkaan, että ainoastaan ainoat lapset voivat esittää lahjatoiveita
Ei meillä ole rahaa pilvin pimein ja tää nainen toivoo joka lapselleen jotain tiettyä. Ja ei edes tunneta sitä hyvin. En ala maksamaan kalliita lahjoja sen takia, että joku puolituttu toivoo niitä.
ap
Perhejuhlien tarkoitus on tutustuttaa sukulaiset toisiinsa. Tässä on nyt sukuun tullut kerralla enemmän väkeä: veljen uusi vaimo lapsineen. Se, että ap ei ole tavannut heitä kuin pari kertaa, ei tee heistä paarialuokaa. He ovat avioliiton kautta läheisiä sukulaisia. Järjestämällä kunnolliset rippijuhlat tämä pehe nimenomaan haluaa osoittaa, että he ovat osa sukua ja valmiita kestitsemään miehen sukulaisia, nirppanokkiakin. Lahjatoive taas on täysin normaali tapa hoitaa asia ja entistä perustelumpi tällaisessa tilanteessa, kun ap ei ois mitenkään muuten voinut tietää että rippilapsi aikoo aloittaa sukellusharrastuksen.
Eivät morsiamet ja sulhasetkaan tunne toistensa sukujen kakkia jäseniä läpikotaisin ja silti kaikki kutsutaan häihin ja kaikki tuovat lahjan.
on kutsuttu, eikö sen voisi tulkita niin, että tämä miehen veljen uusi vaimo tyttärineen haluaa pitää yhteyttä teihin ja tutustua paremmin? Ja minusta on ihan kohteliasta kertoa lahjatoive, muuten lahjaksi tulee turhaa krääsää. Omassa suvussani aika moni on toivonut rippilahjaksi rahaa, juuri noihin mopohankintoihin ja kielikursseihin. Enpä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan siitä...