Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras Ystävä lakkasi vastaamasta puheluihini...

Vierailija
16.06.2015 |

Olemme siis aikuisia ja olleet ensin työkavereita ja sitten toistemme varmasti parhaimpia ystäviä. Kunnes ystäväni meni naimisiin. Häihin tuli vielä kutsu minulle ja miehelleni. Sitten yhteydenotot harvenivat ja lähinnä tuli tekstiviesti sillain yleisesti ja aina töissä ollessa: "huh huh kun on kiire töissä, mutta vielä pitää jaksaa pari päivää" Sitten kun alkoi vapaat hänellä niin mitään ei kuulunut.

Yritin soittaa mutta hän ei vastannut eikä soittanut takaisin. Kerran soitin työpaikan kännykästä, eli numerosta jota hän ei tuntenut; vastasi heti. Yllätys ei ilmeiseti ollut mieluisa kun hyvä ystävä kyseli kuulumisia ja vointeja. Joo.

Lopetin sitten soittamast ja ajattelin että hän ottaa yhteyttä kun kiireet helpottaa.

Yhteyttä tulikin myöhemmin; massatekstiviesti kaikille  että "Onnelliset vanhemmat toivoittavat ihanan tyttäremme perheeseen" ! En edes tiennyt että hän on raskaana?

En tiedä mitä tapahtui ystävyydellemme. Enkä tajua että ihmisille voi tehdä noin. Minulla ei ole lapsia joten en tiedä, että oliko se 41- vuotiaana raskaaksi yrittäminen ja sitten vihdoin sen hajuherneen saaminen niin valtavan voimiakuluttava ponnistus, että ystävä jätetään.

Nyt sitten törmätään kaupungilla, entien paras ystävä halaa, on kiinnostunut meidän kuulumisistamme ja kutsuu (??) kylään. Tai en tiedä oliko edes tosissaan. Tai sitten vaan haluaa esitelllä rakennuksiaan.

Tästä on tällä palstalla ennenkin ollut puhetta, mutta vielä kerran kertaukseksi. Älkää jättäkö ystäviänne ihan noin vaan tyhjän päälle. Sanokaa että nyt on raskasta aikaa muutenkin, en ehdi enkä jaksa. Esim. tämä ystäväni ilmeisesti nuoremman miehensä painostuksesta piti alkaa sitä raskautta hankkimaan niin ettei ystäviä enää voinut olla.
Ja sitten kun sattumalta tapaatte näitä rannalle-jätettyjä-entisiä parhaita ystäviänne, niin älkää teeskennelkö että "heiiii, onpa hauska nähdä ja mitä kuuluu ja koska tulette kylään". Se on vaan toiselle hämmentävää.

Mieluimmin toivoisin rehellistä kertomista. Että nyt en jaksa. Olis kivempi mieli kaikilla.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen menettänyt parhaan ystäväni ja työstän asiaa edelleen ja yritän ymmärtää mitä tapahtui. Ollaan tunnettu ala-asteikäisestä asti, käyty koulut yhdessä lukioon asti ja opiskelemaan lähdettiin kauas toisistamme eri kaupunkeihin ja täysin eri aloja. Molemmat seurusteltiin silloin nuorena aikuisena ja opiskeluaikana. Sitten minä erosin ennen vähän ennen kolmekymppisiäni ja hän perusti perheen miehensä kanssa. Minä aloin niin sanotusti tekemään uraa ja hän keskittyi perhe-elämään, vaikka töissä ihan normaalisti kävikin. Mikään näistä ei meitä erottanut, paljon viestiteltiin ja lomia ja vapaa-aikoja suunniteltiin ja vietettiin yhdessä. Ajelin usein vanhalle kotipaikkakunnalle heitä tapaamaan ja he kävivät luonani suuremmassa kaupungissa illanvietoissa ynnä muissa riennoissa. Hänen koko perheensä oli minulle todella tärkeä ja niin minäkin luulin olevani heille, olen myös yhden heidän lapsensa kummi. 

Kunnes nyt vii

Tämä tuntuu niin pahalta, koen että itselle kävi vähän sama juttu. Yhtäkkiä seurani ei kiinnostanutkaan. Haluaisin niin kovasti tietää syyn tähän, koska nyt pitkä ystävyys vaan hiipui hänen puoleltaan eikä ole aavistustakaan miksi. On aika traumatisoivaa kun noin käy eikä saa mitään selitystä.

Vierailija
62/64 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aplle semmonen että jos tunnet että muut jättää taka-alalle niin siitä pitää pystyä puhumaan. Jos ystävyys ei kestä konflikteja, niin se on ollut hyvin hauraalla pohjalla alun alkaenkin. Itse tapasin muutamia vuosia sitten frendin, jonka tunsin läpi lapsuuteni. Oli aivan eri ihminen, eikä meillä ollut enää mitään puhuttavaa kun toinen meistä oli muuttunut niin paljon. En tiedä kumpiko, mutta mitkään jutut eivät kolisseet ja kummallakin oli vaivaantunut ja ärtynyt olo. Yksi erittäin vahva merkki on se jos toisen juttuja ei siedä kuunnella.

Tuskin ap on täällä lukemassa vastauksia kymmenen viotta sitten tehtyyn aloitukseen. Ihmetyttää aina tämä porukan lukutaito...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen menettänyt parhaan ystäväni ja työstän asiaa edelleen ja yritän ymmärtää mitä tapahtui. Ollaan tunnettu ala-asteikäisestä asti, käyty koulut yhdessä lukioon asti ja opiskelemaan lähdettiin kauas toisistamme eri kaupunkeihin ja täysin eri aloja. Molemmat seurusteltiin silloin nuorena aikuisena ja opiskeluaikana. Sitten minä erosin ennen vähän ennen kolmekymppisiäni ja hän perusti perheen miehensä kanssa. Minä aloin niin sanotusti tekemään uraa ja hän keskittyi perhe-elämään, vaikka töissä ihan normaalisti kävikin. Mikään näistä ei meitä erottanut, paljon viestiteltiin ja lomia ja vapaa-aikoja suunniteltiin ja vietettiin yhdessä. Ajelin usein vanhalle kotipaikkakunnalle heitä tapaamaan ja he kävivät luonani suuremmassa kaupungissa illanvietoissa ynnä muissa riennoissa. Hänen koko perheensä oli minulle todella tärkeä ja niin minäkin luulin olevani heille, olen myös yhden he

Kun se nyt vaan yhteydenpito helposti hyytyy. Et sinä ole hänen maailmassaan ainoa henkilö. Ei siihen sen kummempia syitä tarvita tai mitään draamaa. Elämä vie. Ei aina tarvitse olla etsimässä syitä toisesta tai itsestäkään. 

Vierailija
64/64 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Minulla ainakin on vielä jäljellä ihan kansakoulukavereita yli 65 vuoden takaa. Viikoittain soitellaan ja kymmeniä tekstareita viime yönäkin liittyen Euroviisuihin läheteltiin. Ei siinä ole miehet ja lapset yhtään haitanneet. Hekin ovat näitten ystävieni ystäviä. Kaikilla meilla on kiireiset akateemiset urat ja isot huushollit olleet hoidettavina. Ystävät ovat olleet virkistäviä keitaita kaiken raadannan keskellä.

Yhteinen elämänhistoria esim muistamme toistemme vanhemmat jne antavat persoektiiviä, kun on tullut vaikeuksia, ja olen kysynyt heiltä neuvoja ja oikeita suhtautumistapoja ongelmiin.

Ystävyyttä ei ole koskaan liikaa.

Miehet ja rakkaudet tulevat ja menevät. Ystävyys säilyy.

Kansakoulu ja akateemiset urat. Näenkö ristiriitaa? No voihan aikuisenakin toki opiskella.

Tuossa ikäpolvessa monet pysyivät koko ikänsä samalla paikkkunnalla, eivätkä lähteneet opintojen perässä ympäri maata. Näin ollen myös niitä lapsuudenystäviä on jäänyt mukaan enemmän. Nykyään elämä on liikkuvaisempaa.