Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin neuvolassa etten edes yritä hoitaa kotia vauvan synnyttyä

Vierailija
02.07.2009 |

Meille kaavaillaan neuvolan perhetyöntekijää, jotta jaksaisin yh:n sekä uhmaikäisen että vauvan kanssa. Neuvolan tätsy kysyi mun jaksamisesta ja siitä miten jaksan hoitaa huushollia. Sanoin, etten edes yritä hoitaa kotia. Pyykit pesen ja astiat laitan koneeseen ja ruuan laitan. Muihin kotitöihin en edes yritä revetä. Turha perhetyöntekijän odottaa kiiltävää tiskipöytää kun tulee meille kylään. Vessakin haisee ihan kuselle kun isompi lapsi opettelee kuivaksi ja haluaa käydä pöntöllä vaikka ei vielä yllä sinne kunnolla pissaamaan.

Nukkuminen on tärkeämpää kuin kiiltävä tiskipöytä tai puhtaat ikkunat ja lattiat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAAAAAARRRRRRGGHH!!!!!!!

Vierailija
2/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän yrittää satsata.. ymmärän kyllä että rankkaa on, mutta hygienisyytten kannattaa panostaa vauvan synnyttyä.. en tarkota sitä että ikkunat kiiltaa ja niin edelleen mutta pese vessa edes1xvk kunnolla.. ja parin päivän välein pinta pyyhintä.. tähän kuluu aikaa n.5min.

Jaksamista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niitä muksuja pitää hankkia jos ei aio hoitaa asioitaan sen jälkeen?

t. KAHDEN uhmaikäisen kanssa oleva, kolmattaan odottava joka hoitaa lasten lisäksi myös kodin ihan itse

Vierailija
4/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapselle sisaruksen, jotta mun ei tarvitse sitten yksinäistä lasta koko ajan viihdyttää.

Vierailija
5/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdit tarkkailla limoja yms?

Vierailija
6/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessyt ikkunoita kertaakaan. Läpi näkee edelleen ihan hyvin. Ja tulevaisuudessa pääsen paljon helpommalla kun lapsia on kaksi, kuin että niitä olisi vain yksi roikkumassa koko ajan mun lahkeessa ja vaatimassa seurustelua.

Vierailija
7/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos testi näyttää plussaa.

Vierailija
8/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-koita nyt hyväihminen jaksaa, kun sulla on noin rankkaa!!

Vierailija
9/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessyt ikkunoita kertaakaan. Läpi näkee edelleen ihan hyvin. Ja tulevaisuudessa pääsen paljon helpommalla kun lapsia on kaksi, kuin että niitä olisi vain yksi roikkumassa koko ajan mun lahkeessa ja vaatimassa seurustelua.

mulla tosiaan kaksi noita uhmiksia ja silloin kun ne ei tappele ja revi toisiaan tukasta, roikkuvat mun lahkeissa ja haluavat tehdä ihan koko ajan mun kanssa jotain. syöminen on ihan mahdotonta, vessassa käynnistä puhumattakaan. joten ei se mihinkään muutu, tulee vaan enemmän työtä.

Vierailija
10/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ahdistaa joskus siivouspäivinä, kun 1-vuotias roikkuu lahkeessa ja se täytyy sysätä pois tieltä, että saa parketit kiiltäviksi.

Myös kaapeista ja ovenpielistä on tärkeää desinfioida sormenjäljet päivittäin.

Inhottavaa mennä joskus kylään lapsiperheisiin, joissa on keittiön lattialla leivänmuruja. Kyllä nyt perushygieniasta huolehtiminen on jokaisen kansalaisvelvollisuus!

Vierailija
11/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä makaan sohvalla päivät vauvan kanssa. Onneksi mun tuloilla virikehoito ei maksa mitään, paitsi sen että pitää herätä niin sairaan aikaisin aamulla viemään lapsi päiväkotiin.

Vierailija
12/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän yrittää satsata.. ymmärän kyllä että rankkaa on, mutta hygienisyytten kannattaa panostaa vauvan synnyttyä.. en tarkota sitä että ikkunat kiiltaa ja niin edelleen mutta pese vessa edes1xvk kunnolla.. ja parin päivän välein pinta pyyhintä.. tähän kuluu aikaa n.5min.

Jaksamista :)

Oletettavasti poika, joka ruikkii ympäriinsä. Nykyään sivistyneet miehet pissaa istualtaan. Sitä paitsi se on terveellisempääkin.

Vierailija
13/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kaavaillaan neuvolan perhetyöntekijää, jotta jaksaisin yh:n sekä uhmaikäisen että vauvan kanssa. Neuvolan tätsy kysyi mun jaksamisesta ja siitä miten jaksan hoitaa huushollia. Sanoin, etten edes yritä hoitaa kotia. Pyykit pesen ja astiat laitan koneeseen ja ruuan laitan. Muihin kotitöihin en edes yritä revetä. Turha perhetyöntekijän odottaa kiiltävää tiskipöytää kun tulee meille kylään. Vessakin haisee ihan kuselle kun isompi lapsi opettelee kuivaksi ja haluaa käydä pöntöllä vaikka ei vielä yllä sinne kunnolla pissaamaan.

Nukkuminen on tärkeämpää kuin kiiltävä tiskipöytä tai puhtaat ikkunat ja lattiat.

Vierailija
14/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en jaksa joka vessassakäyntiä valvoa ja nousta sohvalta. Lapsi käy vessassa yksin ja pissa menee joskus pönttöön, usein sen viereen. Potta on vauvojen juttu, siihen ei voi pissata.

Vierailija
15/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksanut pitää kotia tip top, vaikka mieskin oli paljon apuna. Tietysti pyykit, tiskit ja ruokaa laitettiin (tosin kaksi aikuista pärjäsi välillä eineksilläkin), imuroitiin ja pestiin vessa säännöllisesti, mutta loppu ajan vietin mielummin vauvan kanssa ja nukkuen. Ei se vauva välitä, onko ne ikkunat pesty tai kaapit järjestyksessä.

Vierailija
16/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se perhetyöntekijä tulee todennäköisesti olemaan lasten kanssa, että äiti voi siivota tai tehdä muita kotitöitä. Kodinhoitaja on eri asia, silloin äiti voi olla lasten kanssa ja kodinhoitaja tekee hommia. Näin ainakin meillä...

Vierailija
17/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meillä. Menen nukkumaan ja jätän perhetyöntekijän lastenhoitajaksi ja se on varma.

Vierailija
18/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 8kk vauva ja 2v uhmis, mies töissä niin että on vkonloput kotona pe ilta-su ilta, sitten myöhemmin tosin pitempiä jaksoja kotona. Ja meillä paikat on puhtaat! En voi sietää rävittyä vessaa, sormenjälkiä valkeissa kaapinovissa tai hiekkaa eteisessä. Ja ruoan teen, ja istun jopa netissäkin kuten nyt!

JÄR-JES-TEL-MÄL-LI-SYYS.

AI-KA-TAU-LUT.

Mutta en helv. edes ajattele kolmatta. Ruusuilla ei tanssita.

Vierailija
19/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua kolmatta äpärää. Kaksi riitää takaamaan mulle ihan kivan toimeentulon ja yhteiskunta hoitaa jos en itse jaksa/viitsi. Äitiyslomalla en tee mitään aikatauluja, paitsi että yritän viedä isomman lapsen päiväkotiin ennen klo 9 ja hakea pois ennen klo 17. Muuten mennään olotilan ja fiiliksen mukaan. Ja ketään en meille kylään kutsu, jos eivät siedä sotkuja.

Vierailija
20/23 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika lailla unistakin kiinni pikkulapsiperheissä. Itse jaksan huomattavasti paremmin, jos on heräilty vain 3 kertaa yössä tai alle. Sitten, kun on hulinaöitä ja yöunet 5h luokkaa viikon putkeen, alkaa roina kertyä ja pölykoirat juosta :( Kun päiväuniaikaan on parasta vain levätä.

Oikeasti, joskus voi jaksaminen olla niin tiukilla, että päivän lepohetken menetys siivoamiselle on se viimeinen pisara :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme