Orpo Ukrainan jälleenrakennuskonferenssissa: Lähes kymmenen suomalaisyritystä tehnyt sopimuksen
Finnveran ja komission aiesopimus
Orpon mukaan myös valtion rahoitusyhtiö Finnvera on mukana tekemässä sopimuksia Ukrainan kanssa. Näin Ukrainan kanssa voitaisiin hyödyntää eurooppalaista rahoitusmallia.
Finnvera ja komissio allekirjoittivat strategisten investointien aiesopimuksen. Yle
Eli veronmaksajat maksaa? Tai ainakin takaa? Ja rahoitus EU:n kautta... vai miten?
Kommentit (12)
"Metso puolestaan toimittaa Finnveran takaamalla vientiluotolla koneita ja laitteita Metinvestin rautamalmilaitokselle Kryvyi Rihiin. Hankkeen tavoitteena on palauttaa tuotantokapasiteettia aiempaa vähäpäästöisemmin."
Eli veronmaksajien riskillä mennään. Ja rahat tulee Eu:n kautta, myös veronmaksajilta.
Tai suoraan liikepankeilta kun on veromaksajien takaus.
Vierailija kirjoitti:
Suuri puhallus vol 2.0. Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa...
Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.
Kuinka kertoa olevansa venäläinen.
Ja nyt takaukset eivät siis ole velkaa?
Joko se sodan lopputulos on selvä?
Kaikkeen on varaa.... paitsi ei kotimaan köyhille.
Velkakaan ei ole ongelma, kun tuetaan kotimaan vientiyrityksiä. Edes EK ei kitise velkaantumisesta. Eikä VM.
Kansalle viinaa kotiovelle ja lisää tukea Ukrainaan. Ja lisää leikkauksia.
Näillä eväillä Suomi velkasuosta?
Paikalla oli lukuisia suomalaisen yritysmaailman edustajia muun muassa Valmetilta, Koneelta, Bittiumilta ja Metsolta sekä pienemmistä pk-yrityksistä.
Ukrainan kymmenen vuoden jälleenrakennus maksaa yli 500 miljardia euroa. Se voi kasvattaa Suomen vuotuista vientiä jopa 1–2 miljardilla vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri puhallus vol 2.0. Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa...
Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.
Kuinka kertoa olevansa venäläinen.
Tuo naiivius on kai sitten suomalaisuuden merkki? Ei se ole mikään mielipidekysymys, että pystyykö Ukraina maksamaan velkojaan vai ei. Jokainen sen tietää, että sellaista päivää ei tule, että ne omin avuin tuosta sotkusta nousisivat.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Suuri puhallus vol 2.0. Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa...
Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.
Sulta unohtui iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori tästä se vakkari X- linkkaus? Voitsä duunata sen?
Vähä siel tulee olemaan töitä osaaville infrarakentajille
Suuri puhallus vol 2.0. Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa...
Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.