Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo Ukrainan jälleenrakennuskonferenssissa: Lähes kymmenen suomalaisyritystä tehnyt sopimuksen

Vierailija
25.06.2026 |

Finnveran ja komission aiesopimus

Orpon mukaan myös valtion rahoitusyhtiö Finnvera on mukana tekemässä sopimuksia Ukrainan kanssa. Näin Ukrainan kanssa voitaisiin hyödyntää eurooppalaista rahoitusmallia.

Finnvera ja komissio allekirjoittivat strategisten investointien aiesopimuksen. Yle

 

Eli veronmaksajat maksaa? Tai ainakin takaa? Ja rahoitus EU:n kautta... vai miten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri puhallus vol 2.0.  Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa... 

 

Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.

Vierailija
2/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Metso puolestaan toimittaa Finnveran takaamalla vientiluotolla koneita ja laitteita Metinvestin rautamalmilaitokselle Kryvyi Rihiin. Hankkeen tavoitteena on palauttaa tuotantokapasiteettia aiempaa vähäpäästöisemmin."

 

Eli veronmaksajien riskillä mennään.  Ja rahat tulee Eu:n kautta, myös veronmaksajilta.

Tai suoraan liikepankeilta kun on veromaksajien takaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri puhallus vol 2.0.  Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa... 

 

Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.

Kuinka kertoa olevansa venäläinen.

Vierailija
4/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt takaukset eivät siis ole velkaa?

Vierailija
5/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se sodan lopputulos on selvä?

Vierailija
6/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen on varaa.... paitsi ei kotimaan köyhille. 

 

Velkakaan ei ole ongelma, kun tuetaan kotimaan vientiyrityksiä. Edes EK ei kitise velkaantumisesta. Eikä VM. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalle viinaa kotiovelle ja lisää tukea Ukrainaan. Ja lisää leikkauksia. 

 

Näillä eväillä Suomi velkasuosta?

Vierailija
8/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla oli lukuisia suomalaisen yritysmaailman edustajia muun muassa Valmetilta, Koneelta, Bittiumilta ja Metsolta sekä pienemmistä pk-yrityksistä.

Ukrainan kymmenen vuoden jälleenrakennus maksaa yli 500 miljardia euroa. Se voi kasvattaa Suomen vuotuista vientiä jopa 1–2 miljardilla vuodessa

https://yle.fi/a/74-20233474

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisiä rahoja.

Vierailija
10/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri puhallus vol 2.0.  Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa... 

 

Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.

Kuinka kertoa olevansa venäläinen.

Tuo naiivius on kai sitten suomalaisuuden merkki? Ei se ole mikään mielipidekysymys, että pystyykö Ukraina maksamaan velkojaan vai ei. Jokainen sen tietää, että sellaista päivää ei tule, että ne omin avuin tuosta sotkusta nousisivat. 

-eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri puhallus vol 2.0.  Tämän rinnalla ei sota-aikaiset sadat miljardit ole enää yhtään mitään, kun läpikorruptoitunut Ukraina pääsee jakamaan ilmaista EU-"jälleenrakennus"rahaa... 

 

Maksajina on suomalaiset veronmaksajat. Senttiäkään ei Ukraina maksa tuosta itse, vaan koko roska hoidetaan EU-lisävelalla.

Sulta unohtui iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori tästä se vakkari X- linkkaus? Voitsä duunata sen?

Vierailija
12/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä siel tulee olemaan töitä osaaville infrarakentajille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme