*Pidempään tuhdanneiden HEINÄKUU*
Kommentit (191)
... jos vaikka auttais! Kiitos vinkeistä Mötky! :)Kaikki keinot on sallittu, joten minä ainakin kokeilen näitä! Ja sitten voisi varata aikaa vyöhyketerapeutille. Ja lääkärille (ei yhtään huvittais).
Olen kyllä yrittänyt ennenkin sivellä masua ja telepaattisesti (ja välillä ääneenkin) antanut sinne ohjeita, että nyt voisi tärpätä, mutta eipä ole vielä auttanut. Mutta ehkäpä keskityn tuohon navanaluseen ja kylkiluiden yhtymäkohtaan nyt erityisesti.
Jotakin monivitamiiniä olen syönyt. Foolihapon olen siitä jo tarkistanut, mutta täytyypä katsoa, että siinä on myös E-vitamiinia yms. muita Mötkyn mainitsemia aineksia tarpeeksi.
Elokuussa sitten raskaudutaan oikein joukolla, kun kerran tämä kuu on ollut näin nihkeä...
- Ennuli -
Pahoittelut Nelli, ettet saanut reissu tuliaisiksi plussaa. Kiva kuulla, ettei se sinua silti lannistanut.
Tsemppiä piinapäiviin KP.
Tervetuloa mötky. Harmi, et tänne jouduit, mut toivotaan, et sun vierailu jää lyhyeksi.
Eewokki leukapystyyn ja eteenpäin sanoi mummo hangessa! :) Ei vaan, voimia taas!!!
Onnea ovisteluun ja kaikkiin kierron vaiheisiin! Sitä vaan edelleen mietin hymyssä suin, et kuin moni sitä pian onkaan vyöhyketerapiassa, jos sofi tai mötky saa plussan ;)
kisu
tuntuu taas olevan. Lauantain tuhruvuodon enteilemänä tänään alko sitten isompi tuhru, mikä tarkottaa huomiselle uuden kierron alkua. Jäi tämä kierto 24 päiväiseksi.
Huono kuukausi on tää heinäkuu ollu, toivotaan että elokuussa parempi tuuri ja moni sais sen himoitun plussan aikaan.
Noista inhottavista kommenteista raskaudesta, tässä pari viimeisintä mitä mun vastaan on tullu:
"oon taas paksuna, menee vappu ihan pilalle kun ei voi dokata" (kolmas lapsi, raskauksia useampia, keskeyttäny muutaman),
"hyi olkoon, mun sisällä kasvaa pippeli! En mä mitään poikaa halua, vaan tytön",
"menkat on 3 vkoa myöhässä, mut en viittiny viel tehdä testiä ni voin hyvällä omallatunnolla dokata vielä tän viikonlopun. Eihän tää vauvaa haitaa kun en kerran vielä tiedä olevani raskaana"
Ei kovin mieluisia kuultavia tälläsessä tilanteessa.
Millasia unia ootte nähny raskaudesta/synnytyksestä?
Näin viime yönä sellasta unta että raskaustesti oli positiivinen, mut kun tikkua vähän heilutti, hävis viiva...
Synnytys unia oon nähny paljon, kaikki menee niin että meen mahani kanssa sairaalaan ja synnytys on hyvin käynnissä, meen vaihtamaan sairaalan vaatteet niin maha katoaa ja mut ohjataan odotushuoneeseen kattomaan telkkaria...
Tosi outoja, mut noiden synnytys uni öiden jälkeen on oikein maha kipeänä, oon vissiin supistellu/ponnistellu unissani.
Olen nähnyt unia raskaudesta ja plussauksesta, sekä negoistakin.. Mutta ei ole tarkemmin jäänyt yksikään mieleeni.
Ja mitä noihin kommentteihin tulee mitä olette laittaneet... Ne on sitten niin, sanonko mistä!! Ihan pistää pään kiehumaan tuollaset.
Tuo nyytikin uni, missä viivat hävisi :) Tosi hauska! ihan yksikseni alko tässä niin hymyilyttään että ukkokin sai ihmetellä mikäs niin hauskaa on :D
Taukoa on taas ollut palstailusta. Samoin kuten koko yrittämisestä. Mitä sitä yrittääkään kun ei luomuna voi tulla. Enpä enää muista kirjoittelinko pidempään yrittäneitten pinoon jo jossain vaiheessa. YK taitaa olla joitain 13. Toinen koeputkihedelmöitys olisi alkamassa elokuussa, ja piinailisin mielelläni täällä pinossa. :)
minä 30v, mies 34v
ensimmäinen toiveissa
yritystä 8/08 alkaen
Moona
Mä vaan valvon ja syön verikreippejä:)
Eewokki: Ei täältä kannata ees yrittää pysyä veke. Mä yritin jossain vaiheessa ja huonolla menestyksellä:) Aina kun istuu koneelle, niin vauvan sivuille on pakko tulla...
Wilukissa: Mun on pakko myöntää että oon ihan pikkiriikkisen kade sulle:) Mä en jotenkin osaa edes kuvitella että raskautuisin enään...
Nelli: Ihanaa että sun reissu meni hyvin! Koira on nappi valinta ja paras kaveri ikinä! Meillä on kaksi koiraa, westie ja pieni sekarotuinen. Ne on kuin paita ja peppu, ihania arjen piristäjiä. Mä kanssa hommasin ne aikoinaan vähän "vauvan korvikkeeksi", kun mies ei ollut viellä lapsista niin kiinnostunut. No nyt on se lapsi, mutta kyllä koirille on aina aikaa riittänyt ja tosi tärkeitä ne on. Kerran multa kysyi neuvolatäti, että "mitäs jos teidän vauva tulee koirille allergiseksi"? Mä sanoin että se joka tulee porukkaan vikana saa luvan sopeutua:) Meni hetki, että se tajus sen vitsiksi...
Kiharapää: ihan koira teilläkin (ainakin kuvan perusteella) =) Sulla alkaa kierto olee lopuillaan! Peukkuja!!!!!
Mötky: tervetuloa!! Ei täällä väliä ole vaikka lapsia ennestään on. Sama mulla että esikoinen sai alkunsa helposti ja nyt tökkii. Vaikka olenkin todella kiitollinen lapsestani, niin nää vaikeudet satuttaa välillä aikasta paljon.
Nyytikki: sä kyselit unista? Mä näin unta että oli synnyttämässä ja luulin että odotan poikaa. Sainkin kuitenkin toisen tyttären ja olin niiiiin onnellinen! Se vauva oli kuin kopio esikoisesta, mutta vähän sirompi. Aaah, mä haluun vauvan!!!!:)
Mä koita jos tää tulis perille ja jatkan sitten.
T:masunasu
Moona kiva kun tulet joukkoon mukaan. Jos kysyä saa niin minkä takia teillä ei voi luomusti onnistua? Toivottasti elokuun hoito tuottaa tulosta!
Joo kyllä täälläkin ollaan pikkiriikkisen kateellisena kisulle! Mutta vain ja ainoastaan hyvässä mielessä kuitenkin :)
masunasu: Meillä on onneksi tytöltä otettu allergiatestit ennen koiran hankkimista, että siinä mielessä sai hyvällä mielellä koiran ottaa. Tietenkin ainahan se voi puhjeta vasta myöhemminkin. Mutta nyt mennään näin :) Mulla se aikasempi koira olikin silloin kun tyttö syntyi, että ihan syntymästään lähtien on eläinpölyille altistunut!
Tuli tänään yksi juttu mieleen mitä tyttäreni mulle eräänä päivänä sanoi...
Se oli se päivä kun soitin sinne minua hoitaneelle lääkärille ja en voinut mitään kun sen puhelun jälkeen mulla pääsi kamala itku! Ja tietenki sitte neiti huomas sen että äitillä on paha olla ja tulikin minulta sitten kyselemään -"Äiti mikä sulla on?"
-"Ei mikään"
-"mihin sinua sattuu"
-"Ei äitiin satu ko äitillä on paha mieli"
-"Miksi"
-"No kun äitillä tuli huono mieli tuosta puhelusta" (näki minun puhuneen puhelimessa)
-"kuka sulle soitti"
-"No lääkärin kanssa puhuin"
-"Mikä sulla sitte on kipeä"
(tyttö oli jo niin huolissaan että oli ihan pakko kertoa sille suoraan totuus)
-"No äitillä on niin huono mieli ko äiti niin kovasti haluais sulle pikkusiskon tai veljen" (Tyttö on itsekkin puhunut ja halunnut sisarusta ja muutenkin kysellyt vauvoista ja tietää että vauvat "haetaan" lääkärireissulta)
Siihen meän neiti sitten äitiä lohduttamaan:
-"No äiti älä välitä, onhan meillä tuo koiranpentu ja sie tykkäät siitä niiiin paljon"
Ja heti tuli äiskälle parempi mieli :)
Mä kirjoita pitkiä viestejä ja ne katoaa johkin, Perkele.
Lyhennelmä: Mä yritän siis vielä tän kierron lugejen kanssa, sitten yhden luomukierron ja edelleen jatkuu tää rämpiminen, niin sitten lekuriin. Ja mä haluan että ne ottaa selvää mikä mättää, eikä vaan summamutikassa määrää jotain hormooneja. Mies ei vielä haluis mihkänän "ison rahan" hoitoihin,joten mä alan varmaan säästään:) Ens kuussa alkaa työt 31.päivä, joten tiukka säästökuuri varmuudeksi.
Painon pudotus on jostain syystä nyt aika helppoa ja kiitos tsemppauksesta!! Mulla oli alku paino 94kg ja nyt on 83kg. Pituutta on 167cm. Liikaa on vieläkin, mutta suunta oikea. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, mutta oon jättänyt herkut, roskaruoat,limut yms veke. Paljon marjoja, puuroa, salaattia, kalaa, kanaa,kasviksia, kotiruokaa,ruisleipää yms. Verensokerit on tasaantunut, nykyään ei tuu enään sellasia notkahduksia ja väsymuksiä, mitä oon aina yrittänyt jollain suklaalla paikkailla...
Mun on pakko mennä nukkuu. Oon nyt kirjoittanut moneen kertaan varmaan samat lauseet, mutta pääe ie nää toimi ja nää sivut tökkii!
Tsemppiä kaikille, ootte ihania ja usein mun mielessä! Kyllä me vielä onnistutaan!!!
T: masunasu kp17 kai, jotain puoltaväliä viedään tässä kierrossa!
Ps. Mulla tuli tippalinssiin kun luin Nellin ja tyttären keskustelun:( Ihana lapsi sulla!!
Onpa täällä joku vanha tuttu näköjään jonka vuoden takaa muistan kun tänne olen tullut piinailemaan: Wilukisulle onnittelut! :)
Vähän taustaani: vuosi sitten mentii naimisiin ja siitä alkoi yritys. yk3:n jälkeen olin varma, että jossain on vikaa. Onneksi ei viivytelty kauempaa kuin yk6 lopuun ennen tutkimuksiin lähtöä. Löytyi endo ja munatorvet tukossa, simpat huonolaatuisia, mutta määrä korvaa kuulemma laadun. Luomulasta ei tule, koska munasolut/ simpat ei kulje munatorvista.
1. IVF oli 5/09, pieleen meni sikäli, että munasoluja kypsyi valmiiksi asti vain 1, joka ei hedelmöittynyt. Onni onnettomuudessa, että sitä hoitoa ei lasketa siten kelan kolmen korvattavan joukkoon (tai siis korvaukset saa, mutta korvattavia hoitokertoja edelleen 3). 2. IVF suunnitteilla pitkän kaavan mukaan. Procren depotin pistän jo tämän viikon su ja hoito alkaa siitä joskus 2viikon kuluttua kunhan tulee menkat.
Hoidot ei muuten ole mitään sikakalliita. Yksityisellä ensimmäinen hoito alkututkimuksineen ja lääkkeineen jotain 2000e. Toinen joka tehdään samana kalenterivuonna on jotain 1000e luokkaa.
Masunasu: Kopioi viestisi ennen lähetystä ( maalaa siniseksi ja paina ctrl + c) ja jos ei tule perille, voit uuteen kenttään painaa vaan ctrl + v , niin saat saman viestin uusiksi!
Kiitos koiran kehumisesta! Ihana se on.. Näyttelyreissu odottaa viikonloppuna. Sunnuntaina Porin koiranäyttelyyn, sitten viikon päästä on Turussa näyttely, johon kasvattaja on neidin ilmoittanut. Sitten onkin onneksi muutaman viikon tauko.
Odottelemme vähän rauhallisemmin tuonne, että tulee tuo 1 v. täyteen koiralla, niin sitten alan taas vähän enemmän opettamaan uusia asioita.. Meillä kun ei välillä oikein koira jaksaa keskittyä.. Mutta ehkä johtuu myöskin siitä, että kaksi kuukautta sitten alkoi eka juoksu, joten hormoonit varmasti jyllää vielä.. Tehdään koiran kanssa paljon kaikkea kivaa.
Mä en jaksais enää yhtäkään yrityskiertoa lisää.
Nyt olisi hyvä aika tulla raskaaksi. Koska mulla ei ole työsopimusta eikä vakituista työpikkaa ja muutenkin elämäntilanne on vähän sellainen.
Kiitos myöskin stempityksistä.. En nyt muista kuka se oli.
Tuo meidän koiruus on kyllä niin kietonut meidät molemmat pikkusormen ympäri.
KP
***KP 25/28-35 YK 22***
Viime viikko oli kyllä elämäni tähän asti rankin, sillä kahtena päivänä olin sairaalassa päivän, sillä lääkkeillä ei meinattu vuotoa saada aikaiseksi. Nyt kuitenkin viikonlopun aikana on kaikki tullut ulos, joten keskenmenosta on selvitty fyysisesti, mutta henkinen puoli kestää varmasti vielä pitkään. Yhdet kuukautiset pitää odottaa ja sen jälkeen jatkamme heti hoitoja, sillä vielä on alkioita pakkasessa.
Täällä myöskin on 4 kk vanha koiranpentu ja on kyllä aivan ihana pakkaus. :) Olen ihan varma, että raskaaksikin tulin pennun ansiosta, sillä odottelin pentua kotiin saapuvaksi, kun testasin edellisestä hoidosta plussan. :)
Rizza, yk 38
taitaa kaikilla olla alkukierto menossa... jos vaikka elokuu toisi plussia tullessaan :)
Rizza: paljon jaksamista! Menetys on kova ja vielä pitää tulla lisää hankaluuksia, kurjaa.
Mötky: jossain aikaisemmassa viestissä pohdit "oikeutta" surra lapsen saamisen hankaluutta kun jo lapsia ennestään. Mun mielestä sun lapsettomuus on samanlaista kun meidän kokonaan lapsettomien. Muutamalla ystävällä sama tilanne, eikä ne aikaisemmat lapset helpota lapsen kaipuuta, eikä toisaalta uuden vauvan kaipuu vähennä isompien rakastamista mihinkään.
Varasin tänään ajan vyöhyketerapeutille, jolla kävin viime talvena. Kaikki apu pitää yrittää haalia, jos vaikka sais suoliston rauhottumaan.
Nyytikki
kp 1/23-25
Pinossa on ollut sen verran vilkasta keskustelua, että mä en muista puoliakaan, mihin pitäis kommentoida... Ja vielä vähemmän nikkejä...=/
Tervetuloa Mötky! Mä olen se toinen, joka käy vyöhyketerapiassa, tänään oli toinen käynti. Voi hitto teki sitten kipeää!! Mulla on joku "stressivatsa" ja kun se hiero niitä pisteitä, niin helkutti kun sai hammasta purra.. Ja sitten kun olen sellanen niskajännittäjä, niin se paineli korvista jotain niskahermoja ja mä aattelin,että taju lähtee... Ens kerralla se lupas hoitaa noita niskoja, kun kierronkin kannalta ollaan jo loppuvaiheessa.. Mutta kaikenkaikkiaan olen tykänny tuosta hoidosta, vielä enemmän jos sillä on toivottu vaikutus...;)
Rizzalle voimia, ei voi kuvitella miten kamala viikko sulla ollut!!! Onneksi pääsette pian uuteen yritykseen!! Onneksi teilläkin koiravauva piristämässä...=)
Mä otin aikoinaan koiran esikkoa odottaessa, eipä tullut yhtä ainutta allergiaa tytölle, vaikka mulla on siitepölyallergia yms.. Eli uskon vakaasti koirien parantavaan voimaan!!=) Meillä on siis chihuahua ja terrieri...=)
Mutta ihania kuvia Nelli ja kiharapää koiruista! Ja ehdottomasti jutellaan kaikista maan ja taivaan väliltä.. Eikös se vie ajatuksia ja stressia pois siitä syystä miksi tässä pinossa ollaan ja siten edesauta täältä lähtemistä...;)
Ovista odotellaan, tänään tuli jo vähän vanhempi viiva tikkuun. Tosin mä en koskaan jaksa pinnata kun 2-3tuntia, enkä tie onko se riittävä...
Miehen simppatestin tulokset tulee varmaan huomenna tai ylihuomenna.. Jännittää ihan sikana...=( Mutta sen jälkeen käy meidänkin tie julkiselle hoitoihin!
Moonalle myös tervetuloa ja Nyytikki toivotaan, että vyöhyketerapia tuo meille kolmelle avun..=) Sen jälkeen meidän pino työllistäisi mukavasti maan vyöhyketerapautteja...;)
Mitäs muuta... Noh, mä en osaa kirjottaa, kun mies lueskelee tossa selän takana...;)
Sofi kp14
Moona mä just ihmettelinkin yks päivä, et mitähän sulle kuuluu. Harmi ettette tärppiä vielä ole saaneet, mutta yritys kuulostaa ainakin hyvälle ja toivottavasti seur. kerran jo tärppääkin!
Nyytikki pahoittelut tädistä!
Masunasu, Nelli ja muutkin... kyllä minäkin kade olisin teidän asemassa, mutta eikun sisulla vaan kateutta päin naamaa. Ja mä vetäydyn nyt muutenkin hyvin hyvin takavasemmalle, kun uuden pinonkin pistätte pystyyn. Mun pitäisi kotiutua tuonne toisaalle, mutta ei siel oo tällasta porukkaa...:(. Olen yrittänyt pitää tuota esittely pinoo ajantasalla, joten joku voi sen sitten leikkaa liimata uuteen pinoon tai ihan miten haluatte... ;)
Voi Rizza olet ollut mielessämme. Toivotan pikaista toipumista ja uutta raskautumista!
Toivotaan KP nyt parasta!!!
Onnea Sofi ovisteluun... ovistelut taitaa monella muullakin olla näillä päivillä edessä, joten onnee kaikille tasapuolisesti...
ON: ihan pienesti vaan, et kaikki on tähän asti mennyt hyvin. WC reissuja en enää jännitä. Oireita ihmettelen päivittäin ja nauttin tästä kaikesta oikein täysin siemauksin, ko on meidän mielestä nyt sit 'vimppa lökäpöksy uunista ulos'! :)
Onnellinen,
kisu 5+2
Mä en uskalla ääneen sanoa mitään, oireista ym..
Meillä on onneksi koiran kannalta kaikki hyvin, jos perheenlisäystä tulee ja aikanaan sitten kun sinne sairaalaan pitää lähteä, niin joko meidän koiruutta hoitaa mun vanhemmat tai koirakaveri ja tämän omistajat.. Ovat sanoneet, että ottavat mielellään koiramme heille hoitoon tarpeen vaatiessa.. Meillä on tällainen molemminpuoleinen sopimus koiriemme kohdalla, koska meidän koirat tulee todella hyvin keskenään toimeen..
KP
...edelleen. Ei minkäänlaisia limoja eikä tikkujenkaan (Mammaksi) mukaan mitään havaintoja (tosi haalea viiva ollut jo monta päivää). En oo tosin noita kyseisiä tikkuja aiemmin kokeillu, joten voihan olla, että ne ei näytäkään ovista mun kohdalla. Apteekista ostamillani (yli puolet kalliimpia!) olen kyllä saanut viivoja aikaisemmilla kierroilla näkyviin.
Ollaan kyllä heiluteltu peittoa laskennallisten ovispäivien aikoihin ihan varmuuden vuoksi (ja omaksi iloksi). Toivotaan siis, että vain limat on flunssan takia ollut poissa ja ovis olis silti tapahtunu ja että nuo tikut ei vaan näytä sitä.
Nuo ovistestit taitaa olla aika erilaisia? En oo hoksannu pinnata 2-3 tuntia ennen testin tekoa, kun ohjeissa ei sanottu. Oon päinvastoin saattanut käydä vähän ennen (lue: n. puoli tuntia) testipissausta pissalla, jos on tullut juotua liikaa... Mutta silti tuo apteekin testi on viivoja näyttänyt.
Toisessa testissä sanottiin, et RUNSASTA juomista pitäisi välttää n. 2 h ennen testin tekoa ja toisessa että JUOMISTA pitäisi välttää 2 h ennen testin tekoa.
Järkyttäviä nuo kommentit:
"hyi olkoon, mun sisällä kasvaa pippeli! En mä mitään poikaa halua, vaan tytön",
"menkat on 3 vkoa myöhässä, mut en viittiny viel tehdä testiä ni voin hyvällä omallatunnolla dokata vielä tän viikonlopun. Eihän tää vauvaa haitaa kun en kerran vielä tiedä olevani raskaana"
Lasta kovasti toivovana ei tommosia tosiaan halua kuulla. Toivottavasti ei itse ole vastaaviin syyllistynyt silloin, kun vauva ei vielä ollut toiveissa. Jos tästä jotakin on oppinut, niin sen, että olen kyllä vastaisuudessa tosi varovainen kommentoidessani vauvajuttuja enkä kysele vauvauutisia...
Mahan tuijottelu on muuten myös tosi ärsyttävää. Tiedän, että monet odottavat meiltä vauvauutisia elämäntilanteemme perusteella, ja tosi monet kyttäävät mahan seutuani, varsinkiin jos hetkeen ei ole nähty. Ei tunnu kivalta! Varsinkin, kun siellä ei mitään ole! Olen tähän kyllä varmaan itsekin muiden kohdalla syyllistynyt...
Niin joo. Asetyylisalisyylihappokaan eli Aspiriini kuulemma ei tee hyvää hedelmällisyydelle. Ja sitä on tullut napsittua Finrexinin muodossa... :(
- Ennuli -
Kp 16 (/28?)
Masunasu: Toi on niin rasittavaa ko kirjottaa pitkän pätkän ja sit katoaa! Mullekki käyny noin ja sen jälkeen olen alkanutkin käyttämään tuota kopiointitekniikkaa mistä moona sulle kertoikin. Sulla on kyllä niin hyvin tuo painonpudotus onnistunut. Sekin voi kyllä olla osasyy ettei tärppää.. Ensin ylipaino ja sitten laihdutuksen ajan syynä juuri tuo laihduttaminen. Mutta todella tärkeää sulla saada noita kiloja pois ja TOSI hyvin olet onnistunut! Voisi hyvinkin olla että kun sulla tasaantuu tuo laihduttaminen hyvään painoon niin voisi ihan luomusti tärpätäkkin (ellei sitten ole jotain muuta raskautta häiritsevää asiaa vialla. Ja varmaan tietysti jo nytkin voisi tärpätä, ei ole niin sanottua ettei voisi raskautua samaan aikaan kun laihduttaa, mutta siis yleensä kai se niin menee että jos elimistö on noin kovassa laihdutus/lihomis tilassa niin se häiritsee normaalia hormoonitoimintaa nim.kokemusta on) Onko sulla ollu jotain häiriötä verensokerien kanssa kun siitä jotain myös laitoit tuossa viestissä?
Moona: Oliko sulla jotain oireita endosta vai tuliko täysin yllätyksenä diagnoosi? Tehtiinkö sulle tähystys? Mua kauheasti pelottaa tuo endo.. mulla on kauheita kipuja ollut jo kauan mutta millekkään ei ole alettu asian kanssa vielä. Oletteko yksityisellä hoidossa?
Kiharapää: Mullakaan ei ole työpaikkaa tällä hetkellä. Vuosi sitten kesällä minut irtisanottiin kun työpaikkani toiminta lopetettiin kokonaan! Täytyy sanoa että otti kyllä niin aivoon ja vieläkään ei ole helpottanut! Se oli niin kiva paikka tehdä töitä ja mulla oli vielä tosi kiva asema siellä ja sen mukaan palkkakin :) Mutta en minä sellasiin hommiin/palkkoihin muualla pääse ko ei mulla ole oikeasti mitään koulutusta siihen. Toissapäivänä laitoinkin nyt yhteen paikkaan työhakemuksen pitkästä aikaa, joka voisi myöskin olla sellainen ala jossa tykkäisin tosi paljon työskennellä! Toivotaan että sinne pääsisin! Olen vähän huononlaisesti hakenut töitä tämän vauvayrittämisen vuoksi..mutta kun ei sitä kuulu niin pakko se on töitä hakea. (Opiskellut olen aikuiskoulutuksena kyllä tämän työttömyyden ajan että tulis jotenki hyödyksi kuitenkin tämä aika käytettyä)
Rizza: Mukava kuulla että jaksatte kuitenkin heti alkaa vielä yrittämään. Ei varmasti ole mikään helppo tilanne nyt henkisesti meneillään. Samalla viikolla kun sinä kävit kertomassa huonoista kuulumisista olin juuri kuullut hyvältä ystävältäni samanlaisen tarinan. Heillä ei myöskään np-ultra mennyt ihan putkeen. Sydän löi vielä, mutta lapsella niin pahat vammat että ei tule mitenkään selviämään ulkomaailmassa. Vaihtoehdot oli heille että joko keskeytetään heti tai he odottavat että tulee keskenmeno. Odottivat nyt viikon verran suunnilleen keskenmenoa, mutta kun ei lasta ulos kuulunut, lääkärin kehotuksesta keskeytettiin ettei tarvitse isommilla viikoilla sitten tätä lasta synnyttää. Tämä oli heille kova paikka vaikka ilman hoitoja ovatkin 2 aikaisempaa tervettä lasta alkuun saaneet ja tämän kyseisenkin ns. helpolla. He eivät kuitenkaan jaksa alkaa nyt vähään aikaan yrittämään sitten sitä kolmatta lasta. Tulikohan sekava sepustus :) Mutta hyvä että te olette jostain voimia löytäneet siihen! *Halauksia* Minkäs rotuinen koira teillä muuten on?
Nyytikkikin menossa vyöhyketerapiaan ;) Oikea homma!
Sofi: Mekin mietittiin ensin chihuahuaa, mutta koska perheessä 4-vuotias niin ei kehdattu ottaa! Ymmärtääkseni se on kuitenkin niin herkkä pikkukoira kaikille pienillekkin kolauksille.. Tuu meillekki kertoon mitä tulee vastaukseksi siitä miehen näytteestä? (jos vaan haluat) Meilläki ukko pääsee purkkiin päästelemään perjantaina! Minusta tuntuu että sitä vähän jännittää :)
Kisu: Nauti ihan täysillä nyt! Olet sen kyllä ansainnut! Ja vaikka siirtysitkin takavasemmalle niin tule meitä aina välillä moikkaamaan! Ja ihan vapaasti saat hehkuttaa onneasti tänne meille, eiköhän se kuitenkin jossain vaiheessa tule meidänkin vuoro saada sitä samaa onnea kokea!
Ennuli: Tuo olikin uusi tieto tuo aspiriini! Hyvä kun kerroit. Ovistestit on niin inhottavia! Kuka jaksaa olla pissaamatta monta tuntia! Mulla ainaki tekee tiukkaa! ;)
Minunki pitäis sitten tässä kuussa alkaa niitä ovistikkuja käyttään että tietäis sen niiden mukaan ovuloinko vai en.. Ostin 7 liuskatestia kotitestiltä ja sitten ostin sellaisen sylkitestin mitä pitäisi alkaa testaileen kuinka se sellainen toimii. Sen sylkitestin halusin ostaa juuri sen takia ettei tartte sitä pissaa pidellä ja liuskat nyt tilasin sen takia että en ihan luota siihen sylkitestiin kun en ole koskaan kokeillut :) Eli nyt yhden kierron kokeilen päällekkäin molemmilla ja sitten jos sylkitesti näyttäis toimivan ok niin ei tartte enää liuskoja tai mitään tilaillakkaan (tämä sylkitestihän ei ole kertakäyttöinen vaan sitä voi käyttää lukemattomia kertoja)
Nelli
Huomenna työhaastatteluun iltapäivällä.. Tuli tänään soitto ja kutsuttiin haastatteluun..
Vielä kun saisin tehdä sitä yötyötä, mitä nyt haluan..
KP
vyöhyketerapiassa käyty ja hormooni kohdat oli ihanan mojovia. Parin vkon kuluttua uudestaan.
Ovistikuista, oon käyttäny aikasemmin apteekin halpis testejä (5 testiä 10 euroa) ja nyt oon käyttäny mammaksi testejä. Molemmissa oli maininta ettei aamupissaa saa käyttää ja muutama tunti pitää pidätellä ennen testiä. Oon ollu 4-6 tuntia pissaamatta ja välttäny juomista, ja joka kierrossa oon saanu ekaks haaleemmat viivat ja sit vahvemman. Aina ei oo ollu vahvempi kun kontrolliviiva, mut selkeä muutos haaleisiin kuitenkin. Testit kannattaa tehdä iltapäivällä, sitä hormonia erittyy öisin mitättömän vähän. Ite oon todennu et klo 16-18 on paras testausaika. Kai tääkin vaihtelee, mut mulla toiminu näin.
kiharapäälle onnea haastatteluun!
eewokki: Vähän epäilinkin että lugeilla voisi olla sama tarkoitus kuin niillä teroluteilla. Mutta onpa vaan kumma ettei ne yhtään ole ultrannu että miten noi lääkkeet suhun vaikuttaa..
Ennuli: Mun ymmärtääkseni flunssa voi siirtää ovista tai jättää sen kokonaan pois
Mötky: Toivottavasti apua tuosta vyöhyketerapiasta! Sitte kun sinä ja, kukas muukaan se nyt siellä kävikään, plussaatte.. Niin tämäkin neiti ryntää oikopäätä tommoseen hoitopaikkaan ja haistattaa lääkäreille ***** ;)
Kiharapää: Olen pohjosesta.. Tarkemmin en viitti sanoa ko niin pieniä paikkoja täällä ;) Vaikka tutut varmaan mut jo näistäki tunnistais mitä oon jo kertonu täällä! :) Ihana koiruus.. Minäki yritän kuvaa laittaa, saa nähä onnistaako :)
-Nelli