Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Pidempään tuhdanneiden HEINÄKUU*

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiina voi harmi. Alkaako sulla aina tiputtelulla tätin visiitit? Kannustan ihmeessä jättämään tikut kaappiin, niin ei tartte niitten kans stressata.

Tervetuloa sinisini ja onnea kiertoon. Onneksi sulla toimii molemmat munasarjat niin on toisinaan sitten mahdollisuus luomusti raskautua. Laitoin sun tiedot tuonne esittely viestiin.

Voi ei Eewokki! Pahoittelut ja voimia!

Vilja sun ei auta kun testata parinpäivän päästä. 12-16 päivää ovulaation jälkeen täti yleisimmin saapuu ja testillä voi saada plussan 13-14 päivää ovulaatiosta, mutta joskus plussa pärähtää vasta 3 viikkoa ovulaatiosta, riippuu vähän hcg hormoonin erittymisestä...

Sofi juuri niin, täällä ei lannistuta!!! Nyt vaan leuat pystyyn ja tuhtausta kehiin niin kyllä se plussa sieltä tulee :)! Sullapas oloi mielenkiintoinen vyöhyke terapia. Jos sulla tepsii nyt, niin arvaa vaan kuin moni tästä pinosta on vyöhyketerapiassa ensi kierrossa ;)

kiharapää samaa epäilen, kuin muutkin...ovis/ tai voisipa mahd. tietty olla myös kiinnittymisestä johtuvaa. Milloin ovuloit?

No niin leidit nyt sitten vielä tarttis se toinen plussa tähän pinoon löytyy niinkun suunniteltiin. Ja ensi kuussa sitten tuhtailette 3, eikö niin?

Omaan napaan ei kummempia. Ehkä kohta jo uskaltaudun innostumaan....

kisu

Vierailija
82/191 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusillle tervetuloa!

Sofi:mielenkiintoista kuula noista vyöhykejutuista! Toivotaan , että niistä apua!

Eipä tänne muuta, kun tiputtelee..

Alkais sit perhana jo kunnolla, et pääsis uuteen kiertoon,Mur..

Haaveilija 28/28-30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmät kirvelee ja tuvoksissa, kun on taas itketty. taas kaikki alkaa alusta. on tää vaan niin rankkaa.

Vilja, kp1

Vierailija
84/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenkin perhanan täti pyyhälsi paikalle. Kohta tuntuu jo paremmalta. Haaveilijalle myös osanotto.

Täällä vaan ei tätiä näy enkä ole raskaana, hohhoijaa... tulis jo ja vähän äkkiä. Päätä kyllä jo särkee ihan siihen malliin.

Mä taidan kohta olla yksinkertasesti liian vanha. Jäi gynen sanat soimaan päässä, "35-vuotiaana mahdollisuudet pienenevät jyrkästi", ja mä täytän syyskuussa 35! Kamalaa. Oonkohan mä muutenkin vanhin täällä? Miks en saanut tätä vauvakuumetta jo vuosia sitten, miks vasta nyt???

eewokki kp 31

Vierailija
85/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei kyllä vanhuuteen kaaduta (vielä), mäkin täytän Eewokki syyskuussa, mutta täytän 22. Mieskään ei oo vanha (23v.) ja sillä jo ennestään lapsia...pillereitä en oo koskaan käyttäny, tupakkaa en oo koskaan polttanut ja mieskin lopettanut ja meillä on kyllä todellakin oltu tarpeeksi aktiivisia makuuhuoneessa...onko mun kierto liian pitkä? ovulaatioitakin oon bongannu tikuilla...ehkä mä vaan stressaan liikaa? meillä kyllä muitakin isoja juttuja menossa...missä vaiheessa kannattaisi alkaa tutkituttaa tätä?

Vilja, kp2/34, yk 7

Vierailija
86/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja: Sulla ei pitäis olla liian pitkä kierto. Mä luin jostain, että vast kun kierto on yli 38, niin sitten on liian pitkä kierto. Ja mullakin on kierto ollut monesti ton 34, eikä gyne sanonut mitään, että olis liian pitkä. Ja jos sulla on vielä säännöllinen kierto, niin sen suhteen ei pitäis olla hätää...

Valitettavasti se stressi on suuri haittatekijä! Mutta mites tässä tilanteessa voit olla stressaamatta, sanoppa se!!!!

Tutkimuksiin te tuskin pääsette ennen kun 1vuosi tulee täyteen! Valitettavasti näin... Lääkärit tod.näk. vetoaa nuoreen ikään ja vaatii sen vuoden alle, että alkavat tutkia.. Tää on paska juttu, mutta minkäs teet... Jos et sitten yksityise gynen kautta kokeile.. Sieltä mekin lähdettiin tutkimuksiin yk10 kohdalla...

Tänään viedään miehen simppanäyte! Kukas sitä kyseli, että mites mies on suhtautunu!?!? Noh, alkuun se oli, että minähän en purkkiin runk****. mutta sitten kun selvis, että sen voi tehdä kotona, niin mieli muuttui... Ja nyt se lähete on ollut monta kuukautta, eikä mitään ole luomusti tapahtunut, niin mies ihan mukisematta lupas sen hoitaa... Tosin mustaa huumoria asiasta on kyllä vedetty...;)

Nyt alkaa pelottamaan, että mitäs jos te tulos on täysin 0%.... Olis sekin hyvä tietää, mutta se laittaa haaveille aika lailla stopin. Tässä kun nimenomaan kuumeillaan yhteistä vauvaa, ei vauvaa ylipäänsä... Toisaalta ymmärrän, että turha niitä piruja on vielä maalata seinälle, mutta mutta.... Kuten sanottu, koitappa olla tässä stressaamatta...

*Yhä edelleen uskoa ja toivoa ja ennen kaikkea stressittömyyttä koko pinoon valaen*

Sofi

Vierailija
87/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten alkaa pienenä tuhrutteluna... sitä on nyt kestänyt 4pvä...kaipa ne sieltä kohta alkaa sitten kunnola... Tikut on nyt kaapissa ja pysyy:)

Joku täällä kirjoitti vyöhyketerapiasta...alkoi kiinnostamaan.Minkäköhän hintaista mahtaa olla? noin suunnilleen...

Vierailija
88/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on mun käynneillä 40€ per käynti, se kestää tunnin.

Nyt on simppanäyte viety!!=) 2 yllätystä: Ensinnäkin päästiin puolta halvemmalla, mitä olin ajatellut, toiseksi tulokset tulee jo viikon sisällä!! Hinta oli 58€, eikä siinä ole vielä kela-alea, mullakun ei ollut miehen kelakortti mukana..

JOs joku sanoi, että lapset tulee kalliiksi, niin kalliiksi tulee myös tää lapsettomuus...=( Tällä viikolla tuo vyöhyketerapia + simppanäyte + ovistestejä, niin rahaa onkin mennyt 122€... Aattelin ensin, etten tikuttele ollenkaan tässä kuussa, mutta sitten alkoi kiinnostaa onko tolla terapialla jotain vaikutusta ovikseen ja sitten löysinkin itseni jo mammaksin sivuilta painamassa "tilaa-nappia"...;)

Sofi taas....=)

Vierailija
89/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin meille sanottiin sekä tk:ssa että yksityisellä puolella. Kun ollaan nuoria ( alle 30) eikä ole tiedossa mitään mikä estäisi raskautumista. Mutta mites sen tietää, estääkö jokin sitä kun ei ole tutkittu ja vuosi ilman mtulosta jo tahkottu?! Kysyn vaan.. :) Joskus talvella jo epäilin endoo, mutta ei kait tämä sitä ole. Saatiin aika tk:hon 13.8. siitä se sitten lähtee etenemään. Kauheen paha olo ja mieli maassa oli sen ajanvarauksen jälkeen, piti hyväksyä se ettei tässä välttämättä ilman apuja raskaus lähde. Ja meille molemmille siis ensimmäinen yrityksessä..Paskat.

Anteeksi purkaus. Tuntuu ettei yhtään jaksaisi taas, ja ympärillä joka puolelta tulee uusia vauvauutisia.Eikä se meiltä pois ole, ihanaahan se on, mutta samalla tuntuu pahalle ja kysyy vaan, että miksei meille??

Sofi, jos sulle tulee plussa niin mä olen niin menossa vyöhyketerapiaan heti ens kuussa =)

Helmiina,mulla sama juttu, vuoto alkaa yleensä tuhrulla 3-4- pv ennen kuin täti saapuu. Viimeksi piti makuukamarin puolella avittaa, kun ei meinannut millään alkaa vuoto kunnolla;)

Onneksi kohta alkaa työt, saa muutakin ajateltavaa kuin nämä vauvajutut. Äiti oli sitä mieltä, että kun niin kauheasti haluan vauvaa, niin mun elimistö on jotenkin stressissä ja jännittyneenä koko ajan ja siksi ei ole onnistunut.

Tulipa kauhean minäminämainen viesti,pahoitteluni tästä purkauksesta. Tuntuu vaan ettei muualla voi näitä mietteitään esille tuoda.

inkeri, jo aurinkoisemmalla mielellä =)

Vierailija
90/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Meilläkin taitaa tämän kierron jälkeen olla edessä ajan varaaminen tutkimuksiin. Minäkin olin ensin ihan maassa koko ajatuksen kanssa. Ja tuli tunne, että luomuvauvaa on ihan turha toivoa sitten, kun tutkimuksiin on hakeutunut, koska olemme "viallisia", kun kerran tutkimuksiin pitää mennä. Stressasin myös jo kaikki "kauheat ja raskaat" hedelmöityshoidot valmiiksi.

Pikkuhiljaa olen kuitenkin kääntänyt ajatuksen päässäni niin päin, että "mennään tarkistamaan, että kaikki on kunnossa". Eihän se tutkimuksiin meneminen mikään lopullinen tuomio ole. Voihan olla, että kaikki on ok, ja jostain selittämättömästä syystä tämä raskautuminen vain kestää kauemmin. Tai sitten voi olla joku tosi pieni juttu, joka saadaan jollain lääkityksellä helposti kuntoon (näin kävi ystävälläni). Pakko yrittää ajatella positiivisesti tätä asiaa...

Tietty teillä, jotka olette tutkimuksiin hakeutuneet ja rankkoihin hoitoihin joutuneet, voi olla tähän ihan erinäkökulma. Mutta mielestäni turha murehtia etukäteen! =)

Hmm. Tuosta stressistä. Mielestäni joskus luin jostain jonkun lääkärin kommentin stressiin ja raskautumiseen. Hänen mukaansa stressi ei helpota raskautumista, mutta ei ole koskaa ainut syy lapsettomuuteen, vaan aina taustalla on myös jokin "oikea" syy. En tiedä sitten miten on.

Ja purkaudutaan tytöt ihan rauhassa vaan, sitä vartenhan tämä osasto on! =)

Jee, ovis lähestyy!

- Ennuli -

Kp 9/28, yk 12

Vierailija
91/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisulle onnea ihan mahtavan paljon! Oon sua käynyt vaklaamassa välillä ;)

Hyvältä vaikuttaa, tuoreessa muistissa vielä hermoilu, eikä se kokonaan mee ohi kai missään vaiheessa... Mut tervetuloa jatkamaan sitä odottajien haahu-pinoon, siellä meitä hermoheikko-konkareita on kiva joukko! Ja vielä lämpimät onnittelut sekä plussapuhureita koko jengille: puuh puuh!

Jennuli-81 15+5

92/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas huonoja uutisia monella. Onneksi tuo yksikin plussa uutinen pistää hymyilemään!

Toivottavasti Sofi saa hyviä uutisia simppatestistä. Meillä väännetään juurikin tuosta aiheesta, mun tutkimukset jäissä kun mies ei halua näytettä jättää (uskoo että kyllä se luomu sieltä tulee vielä). pah sanon minä!

Oon ihan varma ettei tää kierto tee poikkeusta edellsille, ovis ehkä kp 9, eli liian aikasin. Nyt menossa kp 19 ja mieli toivoton. Terolut ehkä vielä lisää tätä alakuloa ja tissit on hankalan kipeet (on aina ollu loppukierrosta, mut noiden Terolutien kanssa erityisen hankalat).

En oo koskaan ovista tuntenu, tai muiden vatsakipujen seasta en ole sitä osannut bongata (suolistovaivaa sen verran että aina maha kipeänä). Monessa kierrossa kuvittelen että kipu olis jotenkin erilaista, mutta kyl tää ihan samaa on. No jos ovis oli kp 9 niin su pitäis tätin tulla...

Sori omaan napaan tuijottaminen, on vaan taas tällänen päivä :(

Vierailija
93/191 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mullekin sanottiin, että kannattaa luomuna aika pitkään yrittää, tän vuoden lopussa eli vajaan 1,5 vuoden paikkeilla kehotti menemään tutkimuksiin, vuosi keskenmenosta siis. Meillä on ennestään tuo yksi lapsi, joten siksei toisaalta ole myöskään kiirettä, kun ainakin aiemmin on lapsia näillä värkeillä saatu aikaiseksi.

Kävin yksityisellä gynellä ja kun mulla ei ole kuin yksi munanjohdin, halusin tarkistaa, että se toimii. Sellainen tutkimus saatiin tehtyä ihan samantein ultrassa, maksoi noin 140 eur. Gyne katsoi ultralla että kohtu, munasarjat ja johtimet on kunnossa ja sitten laittoi kohtuun jotakin liuosta ja katsoi, liikkuuko neste munanjohtimesta eteenpäin. Hyvin soljui, joten minun mielestäni kannatti käydä, koska olin ollut jo ihan epätoivoinen, kun ajattelin, että ei ole edes luomuna mahdollista, jos se yksi munanjohdin on tukossa. Eli jos haluaa maksaa, tuommoiseen pääsee ainakin yksityiselle ihan milloin vain. Mulla ei edes oikeastaan tuntunut, joillakin on kuulemma sattunut kun sitä nestettä laitetaan.

EEWOKKI - et ole vanhin, mä täytin 35 jo viime joulukuussa. Dramaattisesti laski hedelmällisyys heti 6 päivää synttärien jälkeen 50 %:lla... mutta se ei nyt ollut tosin mitenkään ikään vaan siihen keskenmenoon liittyvää.

t

Sinisini

Vierailija
94/191 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ikäihmisiä" täällä ;-) Joo, en minäkään nyt ihan siihen usko että synttäripäivänä hedelmällisyys romahtaa... ja onhan tässä työkavereitakin jotka on saaneet lapsia yli 4-kymppisenä.

Me käytiin miehen kanssa tutkimuksissa yksityisellä jo 10 kk yrityksen aloituksesta ja silloin oli 6 kk alkuraskauden keskenmenosta. Hyvä kun käytiin, gyne löysi multa lievän pco:n. Miehen simppanäytteessä ei ollut mitään vikaa. Hän tosi kiltisti antoi sen ja kiikutti itse labraan. Aika moni täällä onkin jo käynyt tutkimuksissa tai harkitsee niitä. Julkiselle puolelle ei tosiaan kai kande edes yrittää jos ei ole vuosi yritystä täynnä, ainakaan alle 35-vuotiaan.

Toistaseksi tutkimuksista on ollut meille vain se hyöty, että kun sain clomit tärppäsi heti mutta meni myös heti kesken rv 5+. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Lugesteronit vaan taas tässä kierrossa myöhästyttää menkkoja, nega testattu.

eewokki kp 32

Vierailija
95/191 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti tuli just. Ei paljon naurata. Positiivista tässä on se, että Luget myöhästytti vaan pari päivää sen paskiaisen tuloa.

eewokki kp 1

Vierailija
96/191 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eewokki:pahoittelut..

Ja kaikille muille myös!

Ei mene täällä putkeen kans. Mulla aina n 3 pvä ennen menkkoja alkaa tuhruvuoto. No nyt se alkoi ja loppukin jo. Elättelin jo TAAS toivoa, mut tyylipuhdas nega testattu..nyyh..

Haaveilija kp 30/28-30

97/191 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyä pois kaikilta tasapuolisesti!!

Täälä odotellaan sunnuntaita, sillon pitäis tätin saapua. Aika samaan kohtaan osuu nyt monella uuden kierron alku.

Joku mainitsi vyöhyketerapiasta, kaks kaveria on saanu siitä apua raskautumiseen, toinen selittämätön ja toinen ovuloimisongelmainen. Molemmilla pienet tyttäret :)

Ite oon kokeillu kans, mitään mullistavaa oireilua ei hoitojen jälkeen tullu (esim väsymystä, janoa yms kuulemma voi tulla). Raskaaks en tullu (noin 10 kertaa kokeilin viime talvena), mutta suolistopuoleen teki kyllä hyvää, kivut helpottu jne. On kuitenkin lääkkeetön ja pehmeä hoitotapa, ajattelin itte että tuskin siitä haittaakaa on. Kesän oon pitäny taukoa ja parhaillaan harkitsen uudelleen alottamista.

Vierailija
98/191 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia se saakelin täti kiusaa...:(

tää ovulaation odottelukin on niin hidasta ja ärsyttävää...ja sitten odotellaankin taas, että tuleeko täti...elämä koostuu tällasista odottelujaksoista..huoh...

yritin lueskella ja etsiä, mitä vikaa mussa mahdollisesti voisi olla...mun kierto on vähän heittelevä ollut viimeisimmästä taakse päin tällaista: 34, 34, 36, 35, 36, 43, 38, 30, 31, 37, 30, 102(!!), 39. (tähän asti vielä ylhäällä) Siinäkö vika? Oviksen oon kuitenkin bongannut...

Sitten mietin, että vajaa vuosi sitten sairastin virtsakiviä. voiko se jotenkin vaikuttaa?

miehessä ei pitäisi olla vikaa, kun hänellä jo kaksi lasta...tai toki voi hänessäkin olla, mutta uskoisin, että jos jommassa kummassa, niin minussa.

tällaisin ajatuksin täällä...surku vielä ihan täysin päällä, itkeskeltyä tullut päivittäin...

Vilja kp3, yk7

Vierailija
99/191 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken romaanin ja kaikki meni taivaan tuuliin:(

Tärkeimmät: Onnea kisulle ihan sikana! Ja suurimmat pahoittelut rizzalle. Itku tuli:(

Suuret pahoittelut kaikille joiden kierto päättyi negaan. Ollaan aika ankeeta porukkaa:)

Mä päätin kokeilla vielä tästä kierrosta niitä lugeja ja sit tohtorille. Kuulostipa positiiviselta.

Hyvää viikonloppua kaikille. Jos tää kone toimii, niin kirjoitan lisää myöhemmin!

Rakkainterkuin: Masunasu kp 11 kai?

Ps. Oon ollut himodietillä ja kuntokuurilla. 5viikkoa ja -10kg !! Jotain iloa tähän arkeen. Ja lisää lähtee se on varma. Kerrankin on sellanen olo että voisin jossain onnistua. Tää on siis kunnon elämäntapa- remontti eikä mikään hölönpölö dietti:)

Vierailija
100/191 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään.. Yritän panostaa nyt meidän koiraan..

Täytyy huomenna yrittää totteleeko se ulkona jos ollaan vain kahdestaan.. Pistää pitkän hihnan päähän ja testaa.. Neidillä ikää 10 kk ja koulutus hiukan kesken..

Ei mitään oireita.. Ei niiden tuhruttelujen/pienten vuotojen jälkeen..

KP to KP 21/28-35 YK 22