*Pidempään tuhdanneiden HEINÄKUU*
Kommentit (191)
Masunasu: Onnea kuntokuurin onnistumisesta! Ja tsemppiä jatkolle...=)
Kiharapää: Onneksi sulla on koiravauva, joka vie ajatuksia pois! Oireettomuus voi olla hyväkin merkki, toivon että teillä onnistais!!
Haavelija: Pahoittelut pudotuksesta! Mä oon kanssa käyttänyt noita mammaksin testejä, vaikkakaan en niillä koskaan oo selvää plussaa saanut oviksesta...=/ Nyt mulla on ongelma, että millä päivillä alan testailemaan, edelliset kierrot on ollut 26 ja 34, eli "pientä" heittoa.. Taidan ton lyhyemmän kaavan mukaan mennä...
Ja eikun leipomaan, tällä hetkellä ainokainen täyttää 6vee ja synttärikakku pitäis saada aikaiseksi, siitäkin huolimatta, että jauhopeukalo ei ole edes keskellä kämmentä, vaan totaalisesti hukassa...;)
T: Sofi olisko kp11
Kiitos SOfi kannustuksesta!
Kyllä vähän senkin takia meille koira otettiin.. Kun lasta ei kuulunut ja mä olen aina halunnut koiraa..
KP
KP 22/28-35 YK22
Voi pahoittelut viljalle, haaveilijalle ja eewokille tädistä!
Eewokki onhan se totta, että hedelmällisyys laskee 30 ja erit. 35 jälkeen, mut ei se täysin minnekkään häviä. Ei ole 35 täälläkään kaukana...
Vilja en tiedä voiko kiertosi olla liian pitkä...eikö googlesta löydy mitään apua? Virtsakivien ei luulisi tähän vaikuttavan.
Sofi minähän se simppanäytteestä kyselin. On ilmeisesti monille miehille vaikea juttu, hienoa, että teillä onnistui! Onnea ovisteluun!
Jennuli ja masunasu kiitos onnitteluista. Jennuli olen minäkin sinua käynyt vaklaamassa :). Onnea masunasulle hoikemmasta kropasta, älä laihduta liian nopeaan, ettei se sit vauvantekopuuhia haittaa.
ON: Täällä raskautumista vielä ihmettelen, voiko se olla tottakaan? Täältä olen yrittänyt vieroittautua...Vaikka aktiivisesti täällä mukana olinkin vain 2 kk niin on tämä porukka vaan niin huippu... Harmittaa, etten teitä mukaani saanut, ainakaan vielä, mutta pian jo varmasti tekin tuonne o-puolelle kurvaatte! Sinne voisimme sitten sellaisten 'pidempään tuhdanneiden - viimein onnistuneiden' odottajien pinon pistää pystyyn ;). Onnea kaikille uuteen yritykseen, käyn teitä vielä aina vaklaamassa ja plussa tuulia puuhkumassa.
lämpimin ajatuksin,
kisu
kisu, en usko kiinnittymisvuodoksi.. mulla on ennenkin tätä ollut että viikko ennen tätiä jo alkaa tiputtelut mikä vaan yltyy täti-päivän lähestyessä. Ekan kerran kun tuli niin olin innoissani että olisko kiinnittymisvuotoa mutta nykyään en kun tiedän mitä se todennäköisemmin tarkoittaa minun kohdallani. Vaikeaa varmaan olla sulla nyt ressaamatta että pysyykö kyydissä vai ei kun kuitenkin viime kuun epäonni hakkaa vielä takaraivossa.. Ja vielä on useita viikkoja sitä kestettävä :( Pitäis saada samalla varmuus kun sen plussankin saa, että tulee sen lapsen myös saamaan niin ei tarttis stressata ;) Niin ja vielä sitä että ei sulla mitään kiirettä ole sinne o-puolelle, ole vaan täällä meiän seurana! Ei haluttais luopua mukavasta porukasta..
helmiina, toivottavasti ensi kierrossa jäisi tuhruttelut ja tädit pois kokonaan ;)
sinisini, tervetuloa joukkoon!
kiharapää, minkäs rotuinen koira teillä asustaa?
eewokki, olis ollu niin reilua että olisit sen plussan jo vihdoin saanut!
Vilja, pahoittelut negasta ja tädistä.. Rfsu:n raskaustesteistä sen verran.. olen niillä testaillut ja aina testiajan jälkeen viivanpaikka/roskishaamu, mutta kun sen aina tiesi että se tulee niin ei nostanut turhaan toiveita minulla! Ihan sama oli niitä käyttää kun halpoja ovat. Virtsakivistä en osaa sanoa yhtään mitään voiko vaikuttaa..
Sofi, En osaa oikein sanoa uskonko vaiko en noihin vyöhyketerapia/luontaistuote juttuihin.. tavallaan ja tavallaan en ;) Eli en osaa päättää. Mutta aika hyvin kyllä noiden jalkojen peruusteella osasi jo sulle kertoilla asioita! Olisko niin että tiettyyn pisteeseen saakka uskon niihin, mutta sitten kun alkaa meneen "vähän yli" niin sitten tulee mun raja vastaan. Kyllähän ennen vanhaankin aika paljon luontaisesti hoidettiin kaikkea, niin siinä määrin kyllä uskon noihin. Meilläkin ensi perjantaina miehen simppanäyte viedään labraan, saa nähdä mitä saadaan vastaukseksi..
Ennuli, aika paljon tuossa jo sinun omassa tekstissä tuli noi mitä minä tiedän että pitäisi ottaa huomioon raskautta yrittäessä.. En osaa lisätä tuohon listaan mitään muuta. Ja kannattaa tosiaan alkaa harkitsemaan sitä tutkimuksiin lähtemistä ja ajan varaamista ajoissa. Saattaa kuitenkin kestää vielä reilusti aikaa ennen kuin pääsee kunnon tutkimuksiin siitä kun on sen ajan varannut. Ja jos sattuukin niin ihanasti käymään että tulisitkin raskaaksi niin ainahan tutkimukset voi sitten perua.
haaveilija, onko tullut selvyyttä tilanteeseen?
inkeri, hyvä kuitenkin että saitte ajan jo ensi kuulle sinne tk:hon ja saatte asianne etenemään! Mulla oli vähän samanlaiset ajatukset ja fiilikset kun tajusin että tosiaan tutkimuksiin pitää lähteä (kävin tässä kuussa siellä lääkärillä)
nyytikki, jaksuja.. ja inhottavaa kun vielä lisää saa pahaa mieltä noista lääkkeistä :(
masunasu, vautsi vau ja onnea mitä tuloksia olet dietillä saavuttanut! Ja varmaan vain hyväksi vauvaprojektia silmälläpitäen ;)
Kahlasin kaikki teän viestit läpi mitä oli tullut sen aikana kun olen lomaillut.. Että vanhojakin kommentteja nyt teille tuli älkää niitä ihmetelkö ;)
Reissu meni hyvin, oli tosi mukavaa ja rentouttavaa. Ennen reissua alkanut tiputtelu on jatkunut ja nyt tulee jo hiukan enemmän mutta täti ei ole vielä kuitenkaan porhaltanut kunnolla paikalle! nyt kp 29/28, mutta tuliaisena en reissulta kuitenkaan plussaa teille tuonut vaan tänään päiväpissasta testattu puhdas nega! Harmi kun tänne ei plussia ollut yhtään ilmestynyt poissaoloni aikana :(
Jos rizza käy täällä "langoilla".. niin miten voit? :( paljon vielä jaksamisia sinne teille molemmille! Tosi inhottava tapahtuma!
Nelli kp 29/28 kohta yk 14
Nelli: meillä asuu n. 10 kk vanha kääpiösnautseri väriltään musta-hopea..
Näyttelyreissullansa kesäkuussa pärjännyt aika hyvin..
KP
Elikkäs yk 14 pärähti tänä aamuna käyntiin.. En onneksi tippunut nyt yhtään korkealta, koska oli jotenkin niin odotettavissa. Tietenkin kuitenkin vähän harmittaa. Ja jumalattomat kivut!! Ne saisi pysyä kuitenkin jossain hevonkuusessa, tarpeeksi inhottavaa tämä muutenkin!
Kisu: 'pidempään tuhdanneiden - viimein onnistuneiden' odottajien pino! Todella loistava ajatus :)))
kiharapää: onneksi koiruus pitää varmaan jonkin verran ajatuksia myös muualla.. Ja tosi kiva kuulla että on menestynyt.
En olekkaan teille kertonut. Mekin otettiin koiravauva tuossa pari viikkoa sitten. ;) Nyt 10vk vanha kääpiöpinseri! Väriltään black & tan. Ja täytyy myöntää että vähän juuri sen vuoksi että saisi ajatuksia pysymään muualla! Kyllä me aikaisemminkin oltiin koiraa haluttu ja mietitty, mutta nyt sitten ruvettiin tuumasta toimeen. Ja hyvää on tehnyt.. Tämän kuun ainakin ajatukset pysyi kohtuudella muuallakin kuin tässä vauvelihommassa. En ollut kiertopäivistä perillä ja tilasin niitä ovistestejäkin edes tajuamatta että voisinhan olla vaikka raskaanakin ;) Mulla oli aikaisemminkin koira ja se jouduttiin jokin aika sitten lopettamaan ja sekin sitten lisäsi vähän tätä koirakuume puolta.
Nelli kp 1/28 ja yk14 alkanut! Mutta ei haittaa.. heti vaan uuteen nousuun! (yritän nyt pitää mielialan hyvänä, tuli mitä tuli, jos sekin auttaisi vähän tässä raskautumisessa!)
eikö yhtään hyviä uutisia tähän kuuhun?
Taitaa tuo koirien (tai muiden kotieläinten) helliminen olla monella tapa purkaa lapsen kaipuun tuskaa. Meilläkin viilettää kaksi karvatassua.
ON: tänään 2 vkoa ovulaatiosta, eilen pientä tuhua, tänään ei vielä mitään... kivut kyllä hiipineet eilisen jälkeen, eli täti tulossa tänään/viimeistään huomenna.
Älkää vielä lannistuko tämän kuukauden saldosta.. mulla on kierto kohta loppumassa, enkä uskalla suuntaan enkä toiseen, onko fiiliksiä..
Meidän 10 kk karvaneiti on aivan ihana.. Hän on todella iloinen kun tulen yövuorosta kotiin.. Illalla jää aina miehen syliin kun lähden, ettei jää oven taakse itkemään.. Me ollaan käyty keväällä 3 pentukurssia, ja yksi niistä oli pentuagility, josta neiti tykkäs.. Sopii tällaisille energiapakkauksille..
Saa nähdä tuleeko vähän järkeä neidin päähän, kun tulee ikää..
Nelli: meille koirakurssilla sanottiin, että kannattaa mahd. paljon kouluttaa ennen 5 kk ikää, koska 5-11 kk iässä jyllää hormoonit ja koiralta ei saa vaatia liikaa.. Meillä ihan selvästi on tämä hormoonikausi menossa..
Joten toivottavasti tuossa vuoden iässä tulee vähän järkeä päähän...
Koiran kanssa näin kesällä meillä ei mene niin ajatukset muualla, mutta kunhan syksy tulee palataan treeneihin niin sitten..
Yritän aloittaa vielä perustottelevaisuuskursseja ja sitten sinne agilityyn..
KP
*KP 23/28-35 YK 22*
Ollut tylsä päivä.. koko päivän ollut harmaa ilma ja välillä tihkuttanut vettä. Ja vielä noi kk-kivutkin synkistäneet päivää! Himputin koiranpentukaan ei ole suostunut pihalle menemään pissalle. Aina kun ulos on yritetty niin pissat on päästänyt terassille (katettu). Ei suostu sateeseen menemään! Piti ihan sitten pikku käveleyllä sitä käyttää remmissä ulkona että tottuisi että myös sateessa joutuu ulos menemään.
Nyytikki: Tuleppas heti tänne raportoimaan kun saat tietoa tämän kuun tuloksesta! Peukut täällä pystyssä sulle!
Kiharapää: Meille ei mitään ole kouluttamisesta kukaan puhunut, mutta ollaan jo alotettu. Oikeastaan samantien kun pentu kotiin saatiin. Mua pelottaa jo valmiiksi se poitsulle tuleva "uhmaikä" ;) Aikaisemman koirani kanssa kävin jossakin pentukoulutuksessa muutaman kerran, mutta vielä en ole päättänyt mitä tämän herran kanssa tekis. Aika näyttää! Koska sulla on kierto loppumassa? Tuut sinäki kyllä sitte raportoimaan niinkuin nyytikkiäkin patistin!! ;) Ja peukut myös sulle pystyssä!
Tai jos peukut jaettais silleen tasan... toinen sulle ja toinen Nyytikille! Onkos muita vielä keillä kierto lähenee loppuaan? Ko olishan mulla sitte vielä kaksi pottuvarvasta nostaa kohti kattoa! ;) Jos ei ole ketään kuka niitä haluais niin voin jakaa nekin kiharapäälle ja Nyytikille :D
- Nelli ---> lähtee telkun ääreen
Joo justiin.. kyselen kiharapäältä missä vaiheessa kierto meneillään enkä sitten osaa lukea tuosta alhaalta ko on selvästi tekstin jälkeen kp:t laitettu! Joo.. jos tosiaan sinne telkun ääreen lähtis ko menee näin huolimattomaksi touhuksi mulla :)
Hei.
Olen pinojanne muutaman kuukauden lueskellut. Eilen päätin, että jos kuukautiset nyt alkaa niin sitten kirjoitankin jotain. Ja alkoivathan ne...
Meillä 2 lasta tulleet enemmän ja vähemmän itsestään, samoin kaksi keskenmenoon johtanutta raskautta alkaneet helposti, mutta nyt tuntuu tihkovan olan takaa. Joulukuussa 08 km rv 8 ja sen jälkeen ei mitään. Eli yk 8 km jälkeen alkoi tänään.
Oon niin pettyny itseeni ja siihen että tämä vauvan saanti ei onnistu. Olen halunnut kolmatta nyt vuoden, miehen lämmittely vei muutaman kuukauden ja sitten alkanut raskaus päättyi siis keskenmenoon. Olin niin varma, että pian tärppää uudestaan ja ehkä sen vuoksi näitä pettymyksiä on niin vaikea kestää....ei vieläkään...ei tässäkään kuussa.. Keskenmenon yhteydessä sairastin kohtutulehduksen, mikä nyt kummittelee mielessä jatkuvasti...mitä jos lapsia ei tule enää koskaan lisää.
Viime kierrossa kävin vyöhyketerapiassakin, oltiin lomalla ovulaation aikaan ja ajattelin, että nyt on kaikki temput tehty ja varmasti onnistuu. Vielä eilen kuvottavaa oloa koko päivän ja toiveet sai yhä lisää puhtia. Ja sitten aamulla vatsaa alkoi juilia ja homma oli taas menetetty. :(
Tiedän, että täällä on naisia, jotka toivovat ensimmäistä lastaan, ja siksi on ehkä kohtuutonta valittaa kun kolmas ei ota onnistuakseen. Ja tiedän, että teistä moni on yrittänyt jo paljon kauemmin. Ajatuksenne ovat kuitenkin käyneet yhteen omieni kanssa...haluaisin pettymykseni jakaa jonkun kanssa, jolle tämä on yhtä hankalaa.
mötky kp1 yk8
Ja Mötkylle tervetuloa joukkoon...tai tervetuloa ja tervetuloa...kaikkihan me täältä pois haluamme ja pian! Mutta kiva kun tulit tänne kirjoittelemaan...:)On aina mukava kirjoitella ihmisten kanssa jotka oikeesti tietää miltä susta tuntuu!
Niin se täti tuli ja meni... tai outo fiilis kyllä jäi, koska nyt ei ollut kyllä ihan normaalit vuodot. Normisti on tosiaan aluksi tuhrua ja sitten alkaa ihan holtiton lorina ettei siteet tunnu riittävän:) Nyt tosiaan oli vuotoa, mutta normaalia niukempaa ja kesti viikon... Tosin on hyvinkin mahdollista että tämä oli vasta alkua ja tällä viikolla sitten alkaa uudestaan ja oikein kunnolla sitten alkaakin..Niinkin on käynyt, että ensin vuotaa muutaman päivän ja sitten pari vuodotonta päivää väliin ja taas alkaa varsin reippaana. Tulipas taas sepustus:)
nykyään, hyvä juttu. Mäkin ajattelin pysytellä täältä poissa vähän aikaa kun alkaa tää homma niin puuduttaa - mutta taas oon täällä.
Tervetuloa Mötky, kuitenkin pahoittelut siitä että jouduit tähän pinoon.
Clomeja taas syön kp 3-7, toivottavasti en taas turhaan. Tai onhan ne pilsut tehtävänsä hoitaneet, mutta lopputulos ei ole ollut se toivottu... täti on jo melkein pakkaillut kamansa. Mielestäni mun menkat on tosi niukat, ekana päivänä tulee vähän enempi vuotoa ja sitte pärjäis melkein pikkuhousunsuojilla seuraavat 3-4 pv. Onkohan sillä merkitystä...
Koirakeskusteluun sen verran, että kyllä mäkin karvavauvan haluaisin, mutta miehellä on ollu viime aikoina allergiaoireita koirien lähellä. Eikä hän muutenkaan halua koiraa, hänellä oli vuosia sitten aivan ihana bernhardilainen joka jouduttiin lopettamaan. Lapsetkin kyllä haluais koiran.
eewokki kp 5
Mötky.. kiva kun liityt seuraamme, mukava saada lisää juttuseuraa! Toivottavasti kuitenkin pääsisit pian poiskin täältä!
Helmiina: Mullakin oli ennen menkat niin säännölliset ja vuodot aina runsaudeltaan ja kaikilta puolin samanlaiset.. mutta ne on vaan nyt muuttuneet tiputteluiksi ja vaihteleviksi että kuinka paljon tulee ja missä välissä ja sitten vielä "tulee ei tule tulee sittenkin-tyyli". En tiedä mistä johtuu että on tuollaiseksi mennyt.
eewokki: et sää mitään ala poissa täältä pysyttelemään! ;) Sen myönnän että puuduttavaa tämä on välissä! Ja kiva munkin mielestä kun on aktiivista porukkaa. Minusta olis kiva vaikka me poristais täällä ihan muitakin juttuja kun vain lapsensaantiin liittyvää! Sais miettiä täällä muutakin kuin sitä eniten toivottoa asiaa :) Niin ja tuosta sun menkkojen niukkuudesta piti sanomani.. Ei ole mulla taas mitään kummempaa tietoa, mutta voisin veikata! On merkitystä noin niukoilla menkoilla..sun kohdun limakalvo ei ole kasvanut tarpeeksi paksuksi kierron aikana jotta alkio pääsis siihen kiinnittymään.. Jos limakalvo ei ole paksu, tulee minun mielestäni vähemmän kk-vuotoakin. Ja sullahan on nuo clomit.. Ne ohentaa kohdun limakalvoa! Seuraako ne ultralla clomien vaikutusta sinuun? Ja oliko sulla loppukiertoon määrätty sitten jotain muuta lääkettä? Jos en ihan väärin muista niin oliko sulla ne Luget? Niistä en tiä että paksuntaako ne puolestaan sitten sitä limakalvoa mutta tietääkseni ainaki loppukierrosta syötävät terolutit paksuntavat.
Meillä on muuten sen koiranpennun lisäksi kissa! Ne ei oikein vielä tule keskenänsä toimeen, koska pentu on vielä liian leikkisä.. hyppii kissan selän päälle! Kissa meillä on kuitenkin todella kiltti. Ei ole vielä pentu saanut rökitystä.
Nelli kp 2/28
Nellille: käytän lugeja loppukierrosta, ja jos oon oikein ymmärtänyt niin progesteronin tarkoitus on ylläpitää kohdun limakalvoa jos on keltarauhashormonin puutetta. Ei multa sitäkään ole tutkittu, mutta eipä kai noista suurempaa haittaakaan ole. Olen käynyt tutkimuksissa lapsettomuushoitoihin erikoistuneella gynellä ja sepä onkin mielenkiintoista ettei clomien vaikutusta tutkita mulla mitenkään. Omilla ovistesteillä vaan todetaan että ovis tapahtuu. Tosta vuodon määrästä lääkäri ei edes kysynyt mitään.
Äh, taas on oikeestaan ihan hällä väliä-olo että raskaudunko vai enkö. Elämä on ihan mukavaa ilman sitä kolmattakin. Mutta kyllä se taas tädin tultua kismittää niin vietävästi...
Mun puolesta täällä voidaan jutella muistakin asioista, antaa palaa vaan!
eewokki (dreaming of baby-ewok)
... ja mahdollisimman pian tervemenoa meille kaikille! =)
Loistava idea tuo "Pidempään tuhdanneiden viimein onnistuneiden odottajien" pino. Varmasti me kaikki sinne ennemmin tai myöhemmin siirrymme. Mitään muuta en suostu uskomaan!
Mötkylle tosiaan tervetuloa! Ei ole väliä, tuhdataanko täällä ekaa, toista vai kolmatta. Vaikka nyt on kieltämättä tunne, että olisin siitä yhdestäkin todella onnellinen! Mikään valitus ei ole kohtuutonta täällä. Paitsi ehkä "mua harmittaa, kun ei raskaana voi juoda alkoholia", "mua harmittaa kun lihoo, raskaana ollessa", "tulin raskaaksi, enkä tiedä halunko edes tätä vauvaa" jne, MITÄ EI TODELLAKAAN HALUA KUULLA!
No täällä niitä ei kuule, ja se on hyvä se!
ON: Ovulaatiosta ei mitään havaintoa. Ei limojen eikä tikkujen perusteella, vaikka näinä päivinä sen pitäisi olla... Siirtääköhän flunssa sitä? Toivottavasti ei kokonaan jää väliin tässä kuussa! Tämä kierto vielä katellaan ja sitten ajattelin soitella lekurille. Ehkäpä kokeilen julkista ensin ja jos sinne ei pääse kohtuullisessa ajassa, niin täytyy miettiä yksityistä...
Tässä kuussa en kyllä raskauteen usko tippaakaan. Flunssa tuntuu vievän loputkin voimat, joten varmaan mun kroppa ei nyt ainakaan "halua raskautua".
- Ennuli -
Yk 12, kp 14
Kiva kun ajatuksille saa täältä vastakaikua. Ei näistä vauva-haaveista viitsi tuolla kylillä paljon huudella. Vaikka kyllä lähimmät ystävät tietää miten kovasti lasta toivotaan.
Lapsettomuushoitoihin me ei aiota lähteä kun jo kaksi lasta kuitenkin on olemassa. Gynelle mietin ajan tilaamista. Olen säännöllisesti käynyt muutenkin eikä koskaan ole tullu ilmi mitään seikkaa, joka hedelmällisyyteen voisi laskevasti vaikuttaa. Toisaalta ei ole aiemmin ollut tarvetta sellaisia edes miettiä/etsiä.
Vyöhyketarapeutin "käskystä" olen juonut paljon vettä ja syön Probiootteja, magnessiumia, seleeniä, e-vitamiinia ja sinkkiä (tästä kierrosta myös mies lupasi alkaa syömään tätä kun kuulemma lisää miehenkin hedelmällisyyttä?). En tiedä onko noista mihinkään mitään apua, mutta en nyt heti uskalla lopettaakkaan. Onko joku kuullut noiden vaikutuksesta raskautumiseen? Olisin mennyt vyöhyketarapeutille vielä uudestaankin, mutta hän on lomalla mun ovista edeltävän ajan ja sovittiin, että katsotaan tämä kierto nyt näin ilman ja sitten ensi kierrosta palataan asiaan, jos tarvetta on. Vähän harmittaa,mutta ei auta. Kokeillaan nyt taas sitten näin totaaliluomusti. Täällä oli joku muukin käynyt vyöhyketerapiassa. Olisi kiva kuulla sun kokemuksia. En aio sitä loputtomasti jatkaa, mutta muutaman kierron ajattelin vielä kokeilla. Paitsi että tää seuraava jää nyt sitten väliin.
Terapeutti näytti mulle muuten pisteen suurin piirtein rintojen välissä kylkiluiden yhtymäkohdassa (olipas hassusti sanottu, mutta en osaa kuvailla muuten;). Mulla oli tosi kipeä kohta siinä ja se sanoi että se on sellainen henkisen puolen hedelmällisyyteen ja seksuaalisuuteen vaikuttava piste. Käski hieroa ja painella sitä itse. Samoin kuin sivellä sormella sitä kohtaa mihin raskausaikana muodostuu linea negra navasta alaspäin. Sekin kuulemma säteilee "jotain hyvää juttua". ;)
Aika synkkää lunastusta on tämä kuu kyllä tässä pinossa ollu. Vaikka aina sanotaan että lomalla ihmiset raskautuvat helpommin. Ehkä elokuu on sitten se "lomakuu".
murheellinen mötky kp 1/29
Nelli: saako kysyä mistä päin olet??
Nyt en oikein tiedä miten tässä kierrossa on käynyt.. Tuskin on tärpännyt..
Muutaman päivän sisällä selviää..
Kun viime aikoina alkanut viim. KP 30
KP
Nelli: saako kysyä mistä päin olet??
Nyt en oikein tiedä miten tässä kierrossa on käynyt.. Tuskin on tärpännyt..
Muutaman päivän sisällä selviää..
Kun viime aikoina alkanut viim. KP 30
KP
Jos tulee, niin tuossa on kuva meidän neidistä..
No niin, uuteen kiertoon..
oletteko käyttäneet kierroissa ovistestejä? Minkä merkkisiä? Mulla oli 4 kiertoa mammaksin testeja, en saanut niillä ovista näkymään, mut cliniq ovistesti kyllä näytti..
Haaveilija kp 1