*Pidempään tuhdanneiden HEINÄKUU*
Kommentit (191)
Eewokki, tiedän tunteen kun tuntuu ettei tärpännyt TAASKAAN! Itsellä sellainen monta kertaa ja viimeksi siis to ennen testi aamua ja niin vaan tunne petti... Toivotaan tosiaan sulle niinkun kaikille sitä nopeaa plussaa. Mee ihmeessä apteekkiin tai CM:n ja hae testi (itse olin tosi tyytyväinen noihin CM halppis testeihi...sai huoletta niitä "törsätä") niin pääset tosiaan piinasta. Tämä oli minun motto tällä kertaa, en millään jaksanut sitä tätiä jäädä tumput suorina odottelemaan. Toivotaan, toivotaan :)!!!
Sofi minä ajattelisin, et sulla varmaan oli se ovuloimaton. Onneksi olet jo paremmalla mielellä ja ainakin yksi kierto lähempänä plussaa :)! Mitä mies ajattelee simppa testistä?
Voi harmi haaveilija...toivotaan nyt kuitenkin vielä parasta!
Vilja toivotaan hyviä uutisia. Ootko millon aikonut testata?
Nelli toivotaan tosiaan, että ovis testisi menee hukkaan :).
Tsemppiä myös NM:n, Helmiinan, kiharapään, nyytikin, masunasun, ennulin ja inkerin kiertoihin sekä jaksamista vielä Rizzalle!
KIITOS naiset oikein paljon onnitteluista ja hyvästä matkaseurasta! Onnea matkaan tarvitaankin - ja paljon! Tein tänä aamuna toisen 25 testin ja viiva oli kahdessa päivässä sitten vahvistunut ihan kunnon PLUSSAKSI :). Olen tosi onnellinen, mutta vielä vähän varuillani viime kuun jäljiltä. Toivon tosiaan, että pikkuinen on oikeassa paikassa, pysyy matkassa ja kaikki muutoinkin menee hyvin. Varmaan seurananne vielä vähän aikaa roikun, jos saan.
kisu 4+0 (hui kun tuntui oudolle tämä näin allekirjoittaa ;))
Mutta taidatpa päästä mukaan johonkin toiseenkin ketjuun :)
Haaveilijahan onkin vielä ainakin mun ja eewokin lisäksi piinailemassa vielä, toivotaan, että sun sun täti-oireet onkin jotain ihan muuta :)
Eewokki, sä taidat testailla huomenna, oliko niin? jännitän sun puolesta täällä! Mä oon keskiviikkona ajatellut testaavani, mutta ehkä jo tiistaina, jossen pysty jännitykseltä odottaa :) toisaalta tuntuu, että nega sieltä kuitenkin tulee...mutta aina pitää toivoa parasta!
Ja Nellille toivotaankin, ettei ovistestejä vähään aikaan tarttis käyttää!
Mutta nyt mä taidan lähteä nukkumaan, oireita ei tosiaan vieläkään mistään, jännittää niin hirmusesti koko ajan...en voi olla ajattelematta mahdollista vauvaa...mietin sitä koko ajan...mutta, aamulla palaan katsomaan, kuinka eewokin on käynyt, PALJON PLUSSATUULIA EEWOKKI!!! (täällä päin ainakin sellaiset myrskyt ulkona, että eiköhän sieltä plussia sulle lennä :))
Öitä kaikille!
Vilja, muutaman minuutin päästä kp 33/35 :)
Viljalle, en testannut tänä aamuna. Eka päivä töissä loman jälkeen niin olisi tuottanut liikaa stressiä vielä testata tänä aamuna. No, eilen kylläkin tein testin illalla (minä idiootti), ostin vielä vahingossa väärän testin apteekista kun piti ottaa uusi Predictorin herkkä niin otinkin tavallisen. Negan antoi :-( Siinä ohjeissa sanottiin että katso testitulos 30 min kuluessa, ei näkyny minkäänlaista viivaa. Sitte (oisko kulunut reilu 30 min) katsoin testiä uudestaan ja olin näkevinäni tosi heikon viivan. Luin ohjetta uudestaan, kun oli mulle uusi testimerkki, ja siinähän sanottiin selvästi että yli 30 min testin teosta siihen voi negatapauksessa ilmestyä heikko viiva. Että se siitä roskishaamustakin sitten... Toivo on ihan menetetty. Tosin testasin vielä ihan liian aikasinkin, eli oikeesti huomenna ois vasta saanut testata. Epätoivoinen on olo, ei taida meille enää tulla kolmatta ikinä. Ja jos joku ihmettelee kun täti pysyy poissa aina vaan niin Luget sen tempun tekee, viime kierrossakin alko 5 pv myöhässä.
Patit rinnassa eivät onneksi lääkärin mielestä olleet mitenkään hälyttäviä, epäili rasvakovettumaa tai kystaa. Anto ohjeeksi tarkkailla vähän aikaa tapahtuuko mitään muutoksia, mutta kirjotti valmiiksi lähetteen ultraan, meen sitten tai en.
Mikäs muiden piinailijoiden tilanne on?
Että tämmöistä tänään, menispä eka työpäivä nopeesti.
Eewokki kp 29 (ihan alamaissa)
oikeesti mua ärsyttää aina olla jotain otsikkoa tuohon keksimässä ;)
Nopea käynti vaan nyt.. Pitää yrittää illalla uudestaan paremmalla ajalla.
Sen verran voisin omaa tilaa päivittää, että ei taida mennä hukkaan ne ovistikkujen tilailut. Eilen vessassa käydessä pyyhkiessä taas selvästi värillistä paperiin!! Eli taitaa olla tämän kuun toiveet siinä. Ja ens lauantaina vasta pitäis tädin tulla! Että aikasessa alkaa taas tämä tiputtelu! Mutta joo sekin oli lääkärin mielestä ihan normaalia! Iän mukana tuomia muutoksia :) heh heh... melkein olen samaa mieltä, kun menee tämmöiseksi että ennen menkkoja vuodat tiputtelua viikon ja sitten viikon verran vuodat menkkoja. On todella kivaa vuotaa 2 vk/kk!!! Erittäin normaalia sanon minä! Mutta nyt takaisin viettämään aikaa ulkona kun on niin kaunis ilma!
Nelli
kisulle onnittelut plussasta! Ihanaa saada iloisiakin uutisia tähän pinoon.
Rizzalle en osaa sanoa muuta kuin voimia, ei tuollaista kokemusta osaa kuvitella millaista se on.
Täälläkin itkut taas itketty, täti tuli melkein ajallaan ja nyt edessä soitto tk:hon ja aikaa varaamaan tutkimuksiin..
inkeri uudella kierrolla taas
taas alkoi tuhruvuoto, eli ei taaskaan onnistunut..
Hitto, että on paha mieli..
Tekis mieli mennä metsään huutaan!
Anteeksi purkautumiseni, oli pakko vaan kirjoittaa..
Haaveilija -79 kp 27/28-30
heissan kaikille! Tämä tytsy lähtee nyt reissuun eikä sitten kummemmin ehtinytkään tulla muiden juttuja kommentoimaan! Tuli vähän tällanen ex tempore lähtö :) Ja nyt on jo kiirus..
Pahoittelut kuitenkin ehdin vielä heille toivottamaan keillä nyt oli kaikkea taas sattunut (eli tätiä enimmäkseen)
Koettakaa jaksella ja nousta taas vahvempina jatkoon!
Toivottavasti tulee paljon hyviä uutisia sen aikana kun olen poissa! (Niin ja en vielä tiedä minä päivänä reissusta palaan koneelle)
Ja voimia haavelijalle...voi miten kurjaa...:(
Mites Eewokilla menee? Tänne ei ole täti vieläkään tullut. Nyt stressaan koko ajan, että alkaako menkkakivut ja ravaan vessassa katsomassa, näkyykö tätiä...koko päivän taas olen ollut oireeton, nyt ehkä? vähän sattuu alavatsaan :/, mutta ehkä vain kuvittelen sen? Ja nälkäkin on, eli voi olla siitäkin? Ei ainakaan mitään selviä menkkaoireita vielä, eli toivoa on...:) meinaatko Eewokki huomenna testata? mä varmaan vasta ylihuomenna. Toisaalta kyllä viime kierto oli vaan 34 päivää...
Vilja, kp 33/35
Eewokki teit testin vielä illalla, joten siinä vähemmän hcg:tä. Kuule nyt ei vieläkään sitä kirvestä kaivoon, katotaan nyt loppuun saakka ennen kun...Sun tarttes nyt aamusta se testi saada tehtyä. Voimia työnaloitukseen!
Nelli hyvää matkaa! Entäs jos sulla tuli kiinnittymisen vuoksi väriä paperiin. Jos tätin pitäisi tulla vasta viikon päästä niin voisihan se sitä olla...
Voi ei Inkeri ja haaveilija! Voimia sen tätin kanssa. Turha sanoo, et kyllä se taas siitä, kun nyt tuntuu varmasti tosi pahalle.
Tsemppiä vilja! Täällä on sormet ristissä!
Mites NM:n kierto etenee? Sulla piina kans vielä edessä.
ON: minä menen jännityksellä aina WC:hen ja pelkään, että paperiin jää punaista, sen verran traumat viime kuusta jäi. Pitäisi kai yrittää rentoutua, mutta mitenkähän sen tekisi? Kai tässä käy niinkuin käy, eikä siihen omalla stressaamisella voi vaikuttaa muuta, kun negatiivisesti. No siis eikun rentoutumisharjoituksia tekemään; vaikuttaa, että mun positiiviset mielikuvaharjoitteet ainakin kiinnittymisen aikaan auttoi ;).
kisu
Rizzalle tuhat kiloa voimia!!!
Ja Kisulle paljon onnea!:D
Itselläni samaa kuin ennenkin... Tuhrutus alkoi kolme päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa eli se siitä taas sitten...:( nyt vaan odottelen että "hanat" aukeaa kunnolla ja pääsee uuteen alkuun...taas...Eipä sitten ollut tikuttelusta suurempaa hyötyä. Taidan jättää ne vaan suosiolla rauhaan...
Moi,
tai no varsinaisesti uusi en täällä missään kyllä ole, mutta tässä pinossa kylläkin. Yritys alkoi viime elo-syyskuussa, keskeytyi joulukuussa kohdunulkoiseen viikolla 6 ja on sen jälkeen jatkunut nyt jotakin 8-9 kiertoa, en mä oikein ittekään tiedä montako. Kohdunulkoinen oli oikeanpuoleisessa munanjohtimessa joten sitä ei nyt enää ole ja mahikset uuteen raskauteen alle 50 % normaalista (oikea munasarja on hiukan vasenta aktiivisempi), mikä ei ole hyvä juttu kun on jo ikääkin kertynyt.
Mutta kävin ultrassa kesäkuussa, kun alkoi usko mennä ja ajattelin, että ihan turhaan tässä päätä seinään hakataan, jos ei ole edes mahdollista luomuna raskautua, jos jäljelle jäänyt johdin ei sekään pelitä. Selvisi, että se vasen munanjohdin sentään toimii, ja tässä kierrossa pitäisi siltä puolelta kypsyä munasolukin eli olisi ainakin mahdollista raskautua. Testaamaan pääsen 3.8., kp 27.
Yrittäjät:
minä 35
mies 40
esikoinen tyttö 07/04
yritys alkanut 8/2008
km rv 6 joulukuu 09
yk km:n jälkeen ehkä 8, yhteensä yritetty 12 kiertoa
Jiihaa...
Sinisini, kp 13/27, yk 8 (kai)
Täällä sellaista ihme tuhruttelua/pientä vuotoa.. (21.07)KP 17/28-35 YK 22.. Mietin, et onko nyt alkamassa uusi kierto vai miten mun pitäisi tähänh suhtautua?? Olen kyllä ollut jotenkin itku herkempi..
Mitä veikkaatte?
Mitä tehdä??
KP
kirkas nega testattu tänäkin aamuna. Nyt on jo dpo 15 että kyl ois pitänyt jo näkyä. Kiitos kaikille jotka olette jaksaneet tsempata, mutta on jo viikon ollu niin ei-raskaana olo että mä niin tiesin tän aamusen tuloksen. Niissä harvoissa kierroissa missä tärppi on käynyt on sentään ollu jotain erikoista oiretta ennen plussaa.
Viljalla on yhä toivoa, etkö jo testaa?
Suuret pahoittelut kaikille muillekin joilla täti uhkaavasti tekee ei-toivottua tuloaan tai on sen jo tehnyt. Meitä on niin monta...
Homma alkaa siis taas alusta (oksettaa jo valmiiksi taas se oviksen kyttäys ja pakkoseksi). Olisin jo aivan valmis inseminaatioon. Siihen varmaan päästäänkin jos seur. 3 kiertoa eivät tuota tulosta, clomit loppuu... Sen verran olen miettinyt että inssi on kyllä viimeinen konsti, sen pidemmälle ja järeämpiin hoitoihin en lähde. Täytyypi tänään tilata iso kasa ovis- ja raskaustestejä netistä, ne on kaikki käytetty...
Voisko Kiharapään tuhru johtua ovulaatiosta, ei oikein muuta keksi tuohon aikaan kierrosta.
eewokki kp 30 (kirves pysyy kaivossa)
Kirkas nega täälläkin tänä aamuna. :(
Kierrollani on kyllä tapana heitellä muutama päivä, eli siinä mielessä oli aikaista testata tänään. Mutta nega on kuitenkin aina nega...surkuhan siitä tulee...:(
Sellaisia kummia juttuja täällä kuitenkin, että eilen illalla en pystynyt syömään suklaajätskiä (joka on mun lempparia ja jota aina pystyn syömään), koska se jotenkin äklötti. Samoin hieman myöhemmin illalla oksennus nousi ihan suuhun asti. Mutta sepä olikin sitten se niistä "pahoinvoinneista". Eli oireeton olen edelleen suuntaan ja toiseen, katsotaan kuinka käy...
Mitäs sanotte muuten kokeneemmat rfsu:n raskaustesteistä? Olen niitä käyttänyt...Ja entäs kun ovulaatio on ollut kp20(-21?), milloinko pitäisi menkkojen alkaa kuulua?
Mä en osaa Eewokki sun juttuun sanoa, että olisiko pitänyt jo näkyä, kun en noista oikein tiedä. (mikä on dpo?) Mutta, josko kuitenkin olis vielä toivoa, kun tätiä ei ole kuulunut? :)
Vilja, kp 34/n.35
ei tähän pinoon niin vaan plussia heru vaikka kuinka hampaita kiristelee. Testaile uudestaan jos ei muutamaan päivään tätiä näy.
Mä kun käytän niitä Lugesteroneja niin ne myöhästyttää menkkoja negatapauksessa, eli kyllä ne sieltä tulee muutaman päivän sisällä. Mulla ei todellakaan ole toivoa enää.
Menkat tulee suunnilleen 14 pvn kuluttua oviksesta (jos kaikki muuten kunnossa), että siitä voi laskeskella. Mulla oli ennen clomikiertoja ovis jotain kp 20-22, ja aika oviksesta menkkoihin n. 12 pv, mikä on kai siinä ja siinä onko liian vähän että alkio ehtii kiinnittyä kunnolla. Nyt clomikierroissa ovis on ollut sievästi kp 14-16.
eewokki (... ja yritystähän on takana 1 v 3 kk jo)
eli monesko päivä ovulaation jälkeen.
eewokki
niin surkeasti tuntuu meidän pinolla menevän...:( Pahoittelut Vilja ja Eewokki negoista! Enkä rupea edes lohduttelemaan, että se vielä plussaksi voisi muuttua, tässä vaiheessa alkaa olla suht realisti(kyyninen) näiden juttujen suhteen...
Kisua lukuunottamatta kaikki onkin siitrymässä uudelle yk:lle... Mutta rakkaat kanssatoverit, yrittänyttä ei laiteta, kaikki rynnäköllä Kisun vanavedessä o-puolelle, mehän emme lannistu!!!!:)
Niin Kiharapäälle: Mulle tuli kans mieleen, että oviksesta johtuvaa vuotoa?!? Tai mahdollisesti kiinnittymisestä?!?;) Muuten en kyllä osaa sanoa...
Sitten uutisia vyöhyketerapiasta:
Täti otti ensin jotain esitietoja ja alkoi sitten jalkapohjia hieromalla ottaa selvää "missä mennään".. Vähän mua nauratti, kun se kysyi mm. että palelenko helposti ja onko mulla ongelmia silmien kanssa. Noh, mullaha on aina kylmä ja silmät tosi herkät ja huononäköiset! Ja kaikki se sai selville vaan jalkapohjista...=)
Noh, "vikaa" se löysi musta seuraavaa: maksassa on jotain, mikä siis viittaa hormoonihäiriöihin, samoin se että lanneselässä oli jotain häikkää.. Ja kohtu oli jännittynyt (näitä sanoja se käytti), kai mun kohtu stressaa...;) Se kysy, että onko todettu kystia, ja kerroin että alkuvuodesta, joten se hieroi jotain hermoa, joka kuulemma saa ne puhkeamaan..
Se täti ehdotti jotain luoontaistuotteita, jotka kävin jo hakemassa ja sitten sain uuden ajan ens viikolle. Se oli sitä mieltä, että jos tämä lapsettomuus johtuu tuosta kohdun jännitystilasta, niin hän pystyy asian hoitamaan...=) Jäämme siis odottamaan tuloksia...=)
Emmä tiedä uskotteko te tällaiseen luotaistuotejuttuun, mutta mä uskon sen verran, että tässä tilanteessa kannattaa kokeilla...=) Niin osuvia noi kysmyksetkin oli jalkapohjien perusteella...
Terveisin Sofi yk16 (mä oon laskenut noita yk:ta vähemmäksi jossain vaiheessa, kai joku itsesuojevaisto...)
Kuulostipa mielenkiintoiselta tuo vyöhyketerapia! Voi olla, että on täyttä huuhaata, mutta eipä siitä varmasti haittaakaan ole!
Olen itsekin miettinyt, että olisi kiva kokeilla jotain lisäapuja tähän raskautumiseen, esim. juuri tuo vyöhyketerapia, akupunktio, homeopatia, luontaistuotteet...
Harmittelen tässä, että olen tietämättäni tässä vuoden aikana saattanut vaikeuttaa omaa raskautumistani omilla toimillani. Luin mm. että Burana yms. ibuprofeiinivalmisteet saattavat vaikuttaa ovulaatioon eikä antihistamiinejakaan ole suositeltavaa syödä (olen mm. Heinixiä napsinut allergiaan). Verenluovutuskaan ei ole suotavaa. Se vaikuttaa hormonitasapainoon, joka taas voi vaikeuttaa raskautumista.
Onkohan vielä muita vastaavia juttuja, mitä pitäisi ottaa huomioon..? Tietty terveellinen ruokavalio, tupakoinnin välttäminen ja vähäinen alkoholin käyttö ja muutenkin terveet ja säännölliset elämäntavat...
äänessä...
Vyöhyketerapiasta on vaan sen verran kokemusta, että aikoinaan esikoista siellä käytettiin kun huuteli kaiket yöt (kaikki konstit oli kokeiltava). En tiedä auttoko se vai aika, ravattiin terapiassa kyllä tosi monta kertaa. Toivotaan että se tuo apua tähän lapsettomuuteen.
Mulle tuli tänään sellainen olo tätä palstaa lukiessa, että miks minäkään plussaisin kun ei muutkaan (EPÄTOIVO). Lapsettomuuspalstalle en kyllä lähde, sinne en tunne vielä kuuluvani. Kun on jo 2 lasta ja pari alkanutta raskauttakin tässä (liian) pitkän yrityksen aikana.
En kyllästy ihailemaan Kisun plussa-kuvaa! :-)
eewokki
Tänne ei ihmeempää..
Huomenna pitää palata töihin..
Joko neljä viikkoa on mennyt.. On kyllä ollut mukava kesäloma..
Oltiin tänään katsomassa Agilityn MM-karsintoja kaverin kanssa..
Sai ihan kivasti uutta kipinää kyseiseen harrastukseen..
Täytyy vain ruveta tekemään harjoituksia vielä enemmän..
KP