Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa alaiselle, että haluan hänen pukeutuvan asiallisemmin

Vierailija
05.07.2015 |

Miten sanon rikkomatta lakia tai hyviä tapoja, että alaiseni pukeutuminen ei mielestäni ole asiallista? Eilenkin asuna oli alusvaatteet paljastavat shortsit. Yksi päivä pitsirintaliivit loistivat selkeästi liian pienen paidan alta ja kaula-aukosta. Selkä ja vatsa paljaana usein.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä hänelle työpaikkanne pukeutumissäännöt. Jos sellaisia ei ole, niin tyydy tilanteeseen.

Vierailija
2/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sitä. Siis sillain katsomalla katsot ja kuolaat, sanot että ooh, onpa nyt näyttävä asu. näen läpi ja sormi silmästä silmään, peukku etusormi rinkulaksi ja toisen käden sormella jynkyätä välistä, kieli ulos etusormen ja keskisormen välistä, lirkutat. Eiköhän tyttö ala tajuamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistuttaisin ensin kaikkia asiallisesta pukeutumisesta esim kk- palaverin yhteydessä tai firman intrassa jos sellainen on. Mikäli ei auta ko. Henkilön osalta, ottaisin asian esille kahden kesken. Asiallisesti pyytäisin kiinnittämään huomiota pukeutumiseen ja siihen ettei esim alusvaatteet saa näkyä päällysvaatteiden läpi.

Vierailija
4/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei kuule, yksi juttu. Haluaisin, että pukeutuisit täällä työpaikalla asiallisemmin. Vapaa-aikana saavat alusvaatteet näkyä, mutta täällä töissä me pukeudumme peittävämmin.  Käsivarret ja sääret saavat olla paljaina, mutta selän ja vatsan pidämme peitettyinä. Näin on työelämässä tapana yleisestikin, paitsi ehkä mansikanpoiminnassa ta uimavalvojana."

Vierailija
5/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:32"]

"Hei kuule, yksi juttu. Haluaisin, että pukeutuisit täällä työpaikalla asiallisemmin. Vapaa-aikana saavat alusvaatteet näkyä, mutta täällä töissä me pukeudumme peittävämmin.  Käsivarret ja sääret saavat olla paljaina, mutta selän ja vatsan pidämme peitettyinä. Näin on työelämässä tapana yleisestikin, paitsi ehkä mansikanpoiminnassa ta uimavalvojana."

[/quote]

 

Tuo on alentuvaa.

Vierailija
6/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:32"]

"Hei kuule, yksi juttu. Haluaisin, että pukeutuisit täällä työpaikalla asiallisemmin. Vapaa-aikana saavat alusvaatteet näkyä, mutta täällä töissä me pukeudumme peittävämmin.  Käsivarret ja sääret saavat olla paljaina, mutta selän ja vatsan pidämme peitettyinä. Näin on työelämässä tapana yleisestikin, paitsi ehkä mansikanpoiminnassa ta uimavalvojana."

[/quote]

 

Tuo on alentuvaa.
[/quote]
No kerrohan miten sanotaan ei-alentavasti tuollainen asia mikä normaalijärkisen työntekijän pitäisi hoksata ihan itsekin.

Itsekin olen joskus miettinyt, että miten käytännössä ilmaistaan toiselle, että sinä et edusta niitä asioita, joita meidän yrityksessä halutaan tuoda julki. Kerran jo oli todella lähellä, etten joutunut tuota sanomaa vääntämään rautalangasta. Mutta tyyppi onneksi tajusi luovuttaa ihan sillä, kun vaan sinnikkäästi sanottiin, että ei tarvita apua, kiitos vaan. Oli siis väkisin tulossa töihin avuksi, vaikka ei ollut edes pyydetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo sua haittaa? Eikö oleellisinta ole, että työtehtävät tulee hoidetuksi?

Vierailija
8/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain: "Täällä töissä pukeudutaan näin ja näin, alusvaatteet peitetään plaaplaa.."

Joku kesätyöntekijä kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:32"]

"Hei kuule, yksi juttu. Haluaisin, että pukeutuisit täällä työpaikalla asiallisemmin. Vapaa-aikana saavat alusvaatteet näkyä, mutta täällä töissä me pukeudumme peittävämmin.  Käsivarret ja sääret saavat olla paljaina, mutta selän ja vatsan pidämme peitettyinä. Näin on työelämässä tapana yleisestikin, paitsi ehkä mansikanpoiminnassa ta uimavalvojana."

[/quote]

 

Tuo on alentuvaa.
[/quote]

Alentavaa. En puhuisi alaiselle noin.

Vierailija
10/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työntekijä edustaa yritystä. Meidän firma ei toimi alusvaatealalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain, että asusi on epäsovelias työtehtäviin. Edellytämme peittävämpää pukeutumista. 

Onpas vaikeaa?

Miksi olet ylipäänsä hakeutunutu esimiestehtäviin? Vaikeampia asioita voi tulla eteen. 

Vierailija
12/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:44"]Sanot vain: "Täällä töissä pukeudutaan näin ja näin, alusvaatteet peitetään plaaplaa.."

Joku kesätyöntekijä kyseessä?
[/quote]

Kesätyöntekijä, kyllä. Muutenkin hukassa työasioiden hoito ja on hankala tapaus. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot asiallisesti, miten teillä töissä pitää pukeutua. Vältä antamasta kieltoja, vasn kero, mikä on sopivaa. Esim. käsivarret saa olla paljaina ja jalat polviin asti. Jos kyse on asiakaspalvelusta, niin voit vedota siihen tai jopa asiakkailta saatuun palautteeseen. Jatkossa otat pukeutumisohjeet puheeksi uusien työntekijöiden kanssa jo sopimusta tehdessäsi ennen työn aloittamista. Pääasia, että olet täysin asiallinen ja kohtuullinen.

Vierailija
14/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te sitten sanoisitte saman kohentavasti, jos tuo oli alentavaa? "Näyttäisit paljon paremmalta, jos vaatteesi peittäisivät enemmän"? Sehän olisi loukkaavaa ja kävisi henkilöön.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ei aina pääse itse valitsemaan kesätyöntekijöitään eikä tee heidän työsopimuksiaan, joten pukeutumisesta huomauttaminen siinä yhteydessä ei onnistu.

Vierailija
16/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesti en sanoisi mitään, koska muut kyllä tajuasivat kenestä on kyse. Kutsuisin palaveriin ja kertoisin asiallisesti, että työ edellyttää tietynlaista pukeutumista ja sitä edellytetään myös kyseiseltä henkilöltä. Sitten kertoisin konkreettisia esimerkkejä, kuinka ei tule pukeutua ja kuinka voisi pukeutua. Yrittäisin myös olla empaattinen ja kuunnella työntekijän kommentteja, koska erityisesti nuori ihminen ei välttämättä tiedosta oman pukeutumisensa kaikkia sävyjä. Työntekijä tn. kyllä loukkaantuu, mutta toivottavsti kestää asian. Turhan nolaamisen välttämiseksi en kertoisi asiasta muille. Jos joku kommentoisi tai nostaisi asian esille, sanoisin, että asia on nyt käsitelty henkilön kanssa. Antaisin myös myönteistä palautetta myöhemmin jos pukeutuminen muuttuu asialliseksi, tyyliin :"kiitos, kun huomioit palauteeni" ei niin, että tuo on nyt sopiva asu. 

Vierailija
17/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:44"]Sanot vain: "Täällä töissä pukeudutaan näin ja näin, alusvaatteet peitetään plaaplaa.." Joku kesätyöntekijä kyseessä? [/quote] Kesätyöntekijä, kyllä. Muutenkin hukassa työasioiden hoito ja on hankala tapaus. Ap

[/quote]

 

No hän on nuori ja kokematon. Ota sellainen ongelmanratkaisuote.

Pyydä hänet toimistoosi sitä varten että kyselet miten on viihtynyt, onko kokenut työt vaikeiksi, tarvitseeko apua tai haluaako kysyä jotain.

Ota pukeutumisasia esiin niin että sinä haluat suojella ja neuvoa häntä, ettei kukaan muu pääse sanomaan hänelle asiasta. Sano, että ymmärrät että on kesä ja että haluaa pukeutua muodikkaasti, mutta että teillä firma ja asiakkaat ovat vähän vanhanaikaisia. Kysele onko hänellä jotain vaatteita jotka olisivat enemmän työpaikan tyylisiä, miettikää asiaa yhdessä.

Oikeasti monet nuoret eivät ole olleet yritysmaailmassa, eivätkä tajua itsestään selviä asioita. Munkin parikymppinen sukulaistyttö oli kesätyöhaastattelussa käyttänyt v-sanaa, eikä yhtään tajunnut ettei se sovi (ei saanut sitten työpaikkaa, mitä itse ihmetteli suuresti). On amiksessa opiskellut alaa, jossa poikia, joiden ulosanti on tuota luokkaa. Kuvitellut kai, että puhe antaa jämäkän ja aikuisen kuvan.

Vierailija
18/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voisitko Kati olla pukeutumatta kuin huora, kun tulet töihin?"

Vierailija
19/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kaikkien kuullen. Emmillä on kaksi työtä ja näköjään unohtunut prosituoidun työasu nyt päälle. Koitapas huomenna muistaa, miten me TÄÄLLÄ työpaikalla pukeudumme, eikös niin.

Vierailija
20/44 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:44"]

Miksi tuo sua haittaa? Eikö oleellisinta ole, että työtehtävät tulee hoidetuksi?

[/quote]

Sinäkö et oikeasti ymmärrä, että eri paikoissa pukeudutaan eri tavalla? Menetkö sinä samalla tavalla pukeutuneena kaverisi 14-vuotisjuhliin kuin mummosi hautajaisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi