Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen "palveluasenne"

Vierailija
29.06.2009 |

Nyt on pakko purkautua kesäreissun päätteeksi kun alkoi suomalainen palveluasenne nyppimään oikein kunnolla. Mikä siinä on että palveluhommiin otetaan jotain maailmantuskaisia teinejä, jotka eivät osaa edes hyvää päivää sanoa, puhumattakaan että hymyn saisi. Eikö ihmiset todella osaa ihan perussmalltalkkia vai onko tämä maa oikeasti täynnä tahallaan tylyjä kiukuttelijoita? LAPSILLEKAAN ei kukaan sano mitään edes paikoissa jotka ovat ihan selvästi lapsille tarkoitettu. Esim. Särkänniemessä laitteenhoitajat olivat toinen toistaan oudompia tapauksia, ja yhden kanssa jouduin puolustuskannalle kun hän ei olisi päästänyt aikuista 3-vuotiaan kanssa laitteeseen johon ihan selvästi ei voinut lasta yksin laittaa. Oli poika kuulemma yli 100 senttiä pitkä, joten kyllähän sen nyt pitäisi osata istua yksin veneessä (jossa muuten tyhjää tilaa vaikka kuinka paljon). Muutenkin kaikki laitteet pantiin pyörimään puolityhjinä, vaikka jonoa oli. Kaikessa on sellainen ankea kommunistimeininki, jossa ei jousteta yhtään, ihan niin kuin olisi kunnia-asia ettei kellään saa olla hauskaa. Kiitos kun luitte, heti helpotti.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi täällä syntynyt valkoihoinen "asiakaspalvelija" ei osaa edes omaa äidinkieltää; elikkä ja eli on ainoat samat mitä sieltä nyrpeästä naamasta kuuluu. Mihinkään ei silti verrata. Tolloa.

Hyvää asiakaspalvelua olen saanut aina, ihan joka ikinen kerta Big Timen riepukaupassa riippumatta siitä ostanko mitään vai tuhlaanko jo tulevan eläkkeenkin sinne.

Vierailija
42/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 9 kymmenestä asiakkaasta on tyly mulkero niin kuvitelkaapa vaan jaksaako sitä aina olla niin hiton mukava ja suorastaan kumarrella teille katkeroituneille suomalaisille.. korjatkaapa itse käytöksenne kuntoon ja siten valittamaan joka hiton asiasta.. enskiksi valitetaan aamupöydässä kun sisko saa enemmän jälkkäriä ja siten itketään kun ollan tuhmia ja sitten rankaistaan sitten tullaan v***maan jonnekkin kassalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa, jos työ on noin rankkaa..

t. itsekin asiakaspalvelija

Vierailija
44/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mun ja lasteni palvelussa on hyvin harvoin mitään sanomista. Mulle hymyillään ja lapsille jutellaan melkein aina mukavia. Tosin olen itsekin hymyilevä ja kohtelias myyjille, ja lapsetkin on söpöjä kuin mitkä (ihan objektiivisesti nähtynä). Tietenkin joskus harvoin osuu myös niitä ikäviä myyjiä, mutta lähtökohtaisesti palvelu on Suomessa hyvää, myös Länsi-Suomessa ja Helsingissä. Itäsuomalaiset myyjät on tietty ihan oma lajinsa ystävällisyydessä. :)

Vierailija
45/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taatusti ystävällinen ja hassuile asiakkaille naureskelen sitten jälkeenpäin takahuoneessa. Olisin omiani juuri tuossa työsä, mutta en pääse töihin, koska olen

a) vanha

b)ollut kotona 8 vuotta

c) ei cv:tä

Koittakkapa itse, kyllä alkaa vituttaa.

Mutta jos mut joku palkkaa, takaan olevani ystävällinen ja hyvä asiakaspalvelija, sillä nautin ihmisten seurasta ja asiakkaiden palvelusta.

Vierailija
46/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisia ei saanut laitteeseen päästää, eli laitteen hoitaja toimi ihan oikein? Lintsillä sama juttu.

Vierailija
47/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös siitä millainen asiakas on. olen ollut alalla nyt ihan liian kauan ja olen lopen kyllästynyt nyrpeisiin, ennakkoluuloisiin ja välipitämättömiin asiakkaisiin.

En haluaisi yleistää, mutta useinmiten asiakkaat on nyrpeitä siitä että heiltä tullaan kysymään avun tarvetta joko kun saapuvat kauppaan tai vaikka hetken päästä. Itse seurailen asiakasta hetken ennenkuin teen päätöksen mennä hänen luokseen koska jo pelkkä olemus viestii avun tarpeesta. Kun kauppaa alkaa hieromaan, monet miettivät vain hintaa eivät sitä onko tuote juuri sellainen mistä tykkää, halvempi tuntuu aina olevan parempi. Valitettavasti. Ja sitten haukutaan myyjä selän takana ammattikyvyttömäksi kun ei osaa myydä kunnolla. :(

Vaikkakin kaupallinen ammattiväestö on usein pelkkiä (kouluttamattomia?)duunareita, heidän arvostuksensa on todella huonoa. Ja palkka myös, kuten joku jo sanoi siitä tonnin tienaamisesta, hohhoijaa. Siinä loistava esimerkki siitä miten meitä arvostetaan. Olen puskenut töitä pennusta saakka alalla ja arvostus on nolla ihmisten keskuudessa. Saati esimiesten keskuudessa, kaikki vedetään selkänahasta. Olen ollut töissä itse 40 asteen kuumeessa ja kun lapseni oli vakavasti sairas. Ja vain sen vuoksi kun "tulijoita riittää". Miksi vaivaudun enää töihin? En tiedä, en todellakaan tiedä kun ihmisen arvostus on olematonta jo esimiesten keskuudessa, saati asiakkaiden jotka vaativat aina parasta ja halvimmalla mitä voi saada.

Pointtini on siis se, että jos arvostus alaa kohtaan nousisi, niin voisimme tehdä ammattiamma ylpeydellä ja ilolla. Nyt pusketaan koko ajan pelko perseen alla huonolla palkalla ja arvostuksella. Esimerkkinä voisi olla tuosta palkasta jo se, että jos tuntipalkka ei nouse enää 8.vuoden alalla olon jälkeen yhtään, onko järkeä kituuttaa osa-aikaisena siitä pidempään? Jatkuva tuntien laskeminen ja niiden kerjääminen leivässä pysymisen vuoksi on väsyttävää ja ihmistä syövää. Olinkin ihan loppuunpalanut kun jäin töistä äitiyslomalle.

Siksi menenkin kouluun ja vaihdan alaa, että saisi elämässään edes jotain aikaiseksi.

Vierailija
48/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en inä ole askatyössä idiootti HAHAHAHAHA taisi osua itseen nyt pahan kerran:DD!!! mutta asiakaspalvelialle olen AINA ystävällinen koska hän ei ole syypää siihen jos oma elämä v***ttaa ;DD

Vierailija
49/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuisia ei saanut laitteeseen päästää, eli laitteen hoitaja toimi ihan oikein? Lintsillä sama juttu.

No ei ollut. Vaan oli ihan vaan kiusantekoa. Tai oma vika, olisi pitänyt vaan maksaa 32 euroa siitä yhdestä laitteesta.

Vierailija
50/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syy on tässä meidän kansanhengessä, suomalaisuudessa. Katkera, vihamielinen ja kateellinen asenne kyllä on ihan äidinmaidossa imetty. Tympeyteen olemme näet kasvettu.

Suomessa on harvinaisen junttia jengiä, valoisampikin asiakaspalvelija muuttuu patologiseksi ihmisvihaajaksi jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
51/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuosia ulkomailla ja ei taalla todellakaan kaikki ole aina hyvin ja ihanaa, mutta olen tosiaan huomannut, etta usein jopa palvelualalla olevat ihmiset nayttavat lahes pelkaavan etta heilta kysytaan jotain, ja sitten varmuuden vuoksia vastaa heti 'en tiia'...

Olin matkatoimistossa ja kysyin onko lomamatkoja tiettyyn vahan kai harvinaisempaan kohteeseen. Tyontekija siihen etta 'En kylla tiia, oiskohan noita, en oo kylla kuullu...'. Kun pyysin hanta tarkistamaan asian, tai kysymaan joltakin toiselta henkilolta joka saattaisi asian tietaa (tosi ystavallisesti kysyin, en mollaten, koska ymmarran etta esim. uusi tyontekija ei voi aina kaikkea tietaa). Siihen han sitten reippaasti 'ei niita kuule varmaan oo'. Lahdin pois matkatoimistosta.

Tapaan usein tallaista asennetta, myos esim. isommissa vaatekaupoissa ('jos ei siella hyllylla oo niin ne on varmaan loppu'). Miksi eivat ota asiakseen ottaa selvaa onko sita tuotetta vai ei! Tommoiset 'ei varmaan' tai 'ei kai sitten' tai 'en tiia' on ihan... sielta!

Vierailija
52/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut, että jotkut ihmiset eivät osaa sanoa, että "Ei, meiltä ei löydy näitä kenkiä koossa 38", vaan katselevat lattiaan ja vääntelevät itseään mumisten "Entiiä, ei niitä varmaan sitten oo".

Vierailija
53/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa juuri Barcelonasta ja ei hemmetti, siellä ei oltu perillä edes asiakaspalvelun alkeista. Ei tervehditä, myyjät kälättää keskenään, ovat happaman näköisiä..ihanaa olla taas suomessa jossa sentään saa palvelua!

Vierailija
54/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Hollannista. Suomessa saa tuhat kertaa parempaa palvelua kuin Hollannissa tai Virossa. Viron ymmärrän kun on entinen itäblokin maa mutta ikinä ei missään ole niin surkea palvelun taso kuin Hollannissa.

Vierailija
55/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Särkänniemessä laitteenhoitajat olivat toinen toistaan oudompia tapauksia, ja yhden kanssa jouduin puolustuskannalle kun hän ei olisi päästänyt aikuista 3-vuotiaan kanssa laitteeseen johon ihan selvästi ei voinut lasta yksin laittaa. Oli poika kuulemma yli 100 senttiä pitkä, joten kyllähän sen nyt pitäisi osata istua yksin veneessä (jossa muuten tyhjää tilaa vaikka kuinka paljon). Muutenkin kaikki laitteet pantiin pyörimään puolityhjinä, vaikka jonoa oli. Kaikessa on sellainen ankea kommunistimeininki, jossa ei jousteta yhtään, ihan niin kuin olisi kunnia-asia ettei kellään saa olla hauskaa. Kiitos kun luitte, heti helpotti.

Jos sinulla ei ollut laitteenkäyttöön oikeuttavaa ranneketta, laitteenhoitajalla ei ole valtuuksia päästää sinua laitteeseen. Piste. Sanotaan nyt tähän samaan syssyyn semmoinen muistutus kaikille mammoille, ettei liian lyhyttä/pitkää henkilöä voi päästää laitteeseen. Ei, vaikka kyse olisi "vaan parista sentistä".

Ja kumpihan on todennäköisempi selitys: Se, että työntekijä muuten vain sahaa oksaa oman peffan alta joustamattomalla kommarimeiningillä ja kiusanteolla (?!!) vai se, että kyseessä on bisnestoiminnan jatkumiseen ja turvallisuuteen liittyvät säännöt, joista poikkeaminen saattaa aiheuttaa työntekijän irtisanomisen tai pahimmassa tapauksessa onnettomuuden?

Huvipuistonkin ylläpito vaatii rahaa, ja kaikkien vanhempien päästäminen laitteeseen lasta valvomaan ilmaiseksi teettäisi muhkeat tappiot. Ja ketä syytetään jos laitteenhoitaja "joustaa" ne pari senttiä ja lapsi loukkaa itsensä -tai jopa kuolee- koska oli liian pieni laitteen turvavöihin tms.?

Kunnon asiakaspalvelua on oikeus vaatia, mutta vähän ymmärrystä meiltä asiakkailtakin, eikös vaan?

Vierailija
56/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitteessa lukee, että ipanalipulla pääsee ja kaksi yhdellä lipulla (ja tietty englanniksi niin että yhdellä lipulla 2, mutta suomeksi että lapsi maksavan aikuisen seurassa) niin kyllä kai siihen pitäisi ipanan sitten päästä. No, tässä se palveluasenne juuri tulee esiin: ipana pitäisi laittaa yksin laitteeseen, vaikkei siitä olisi kenellekään mitään haittaa vaikka aikuinen menisi mukaan. Ja jos muutamasta tunnista parilta ipanalta kanssa saa maksaa yli 60 euroa, ei olisi kohtuutonta päästä mukaan, varsinkin kun ne laitteet kulkivat enimmäkseen puolityhjinä. Minusta tämä olisi ollut kohtuullista, mutta ilmeisesti sitten ei.

Vierailija
57/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laitteeseen pääsi maksava aikuinen lapsen seurassa (ei siis päinvastoin)? Etkä silti ymmärrä, mikset päässyt mukaan?

No yritetään vielä kerran: Laitteenhoitaja ei voi alkaa tehdä "poikkeuksia" aina kun niitä pyydetään, sillä huvipuiston ja kyseisen laitteen huolto ym. kustannukset tulee saada katettua, ja ne on laskettu katettaviksi sillä hinnalla, jota laitteen käytöstä pyydetään. Tällä "kohtuullisella tavalla, josta ei aiheudu kenellekään mitään haittaa", on sellainen seuraus, että kaikki käyttävät laitetta alihinnalla. Ja tappiota tulee.

Kysyitkö syytä, miksi laitteet kävivät puolityhjinä? Syynä voi olla tekninen vika osassa laitteen vaunuista tms. osastoista tai vaikkapa se, ettei niitä ole ehditty tarkastaa.

Vierailija
58/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko purkautua kesäreissun päätteeksi kun alkoi suomalainen palveluasenne nyppimään oikein kunnolla. Mikä siinä on että palveluhommiin otetaan jotain maailmantuskaisia teinejä, jotka eivät osaa edes hyvää päivää sanoa, puhumattakaan että hymyn saisi. Eikö ihmiset todella osaa ihan perussmalltalkkia vai onko tämä maa oikeasti täynnä tahallaan tylyjä kiukuttelijoita? LAPSILLEKAAN ei kukaan sano mitään edes paikoissa jotka ovat ihan selvästi lapsille tarkoitettu. Esim. Särkänniemessä laitteenhoitajat olivat toinen toistaan oudompia tapauksia, ja yhden kanssa jouduin puolustuskannalle kun hän ei olisi päästänyt aikuista 3-vuotiaan kanssa laitteeseen johon ihan selvästi ei voinut lasta yksin laittaa. Oli poika kuulemma yli 100 senttiä pitkä, joten kyllähän sen nyt pitäisi osata istua yksin veneessä (jossa muuten tyhjää tilaa vaikka kuinka paljon). Muutenkin kaikki laitteet pantiin pyörimään puolityhjinä, vaikka jonoa oli. Kaikessa on sellainen ankea kommunistimeininki, jossa ei jousteta yhtään, ihan niin kuin olisi kunnia-asia ettei kellään saa olla hauskaa. Kiitos kun luitte, heti helpotti.

No minäkin purkaudun, asiakaspalvelijana!! Mikä helevetti siinä on, että ihmiset kuvittelee saavansa käyttäytyä miten vaan ja naama millä norsunvitulla tahansa, kun vastassa on asiakaspalvelija??? Suoranaista huutoa on tänäänkin kuunneltu ja kiroilua. Minä kyllä hymyilen ja olen ystvällinen, mutta kuinka helppoa kuvittelette sen olevan, kun edellinen asiakas on haistatanut ensin pitkät????

Vierailija
59/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi maksavan aikuisen seurassa)

Samat säännöt koskee kaikkia. Laitteenhoitaja ei näitä keksi. Saa korkeintaan sanomista, jos päästää porukkaa ilamiseksi laitteeseen. Samoin kuin rivimyyjä ei yleensä saa antaa tuotteista alennusta vain siksi että (jokainen) asiakas sitä haluaa. Jos joustat yhdelle, joudut sen tekemään kaikille.

Hintojen kohtuuttomuuksiin en ota kantaa, mutta ilmeisesti lippukäytännöt olivat selvillä sinulle, et vain halunnut maksaa?

Tähän tapaukseen riippumatta Suomessa on se ongelma, että palvelua pitäisi saada, mutta siitä ei haluta maksaa. Matkoilla sentään jo useimmat osaavat tippaamisen taidon ja small talk onnistuu jollain lailla. Mihin se katoaa koti-Suomessa?

Vierailija
60/60 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kannattavani paikkakunnan yrittäjää ja tilata hääkimppuni tästä läheltä. Menin mukamas sopimaan asiasta, tilaamaan kukkasia ja katsomaan heidän aikaisemmista töistään kuvia. Vitjat...

Vanha nainen tuli siihen kämisemään, että ei me tehdä kuules hääkimppuja ollenkaan, kun niiden sidontaan saattaa mennä jopa tunti.

Siis niinku mitä??! Mistä meinasi leipänsä repiä, hautajaisvihkoistako? Nekö tökitään vartissa valmiiksi??

Jouduin siis tilaamaan hääkimppuni naapurikaupungista. Järkkyä..