Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat peittää maalaiset juurensa?

Vierailija
22.08.2024 |

Menin opiskelemaan yliopistoon 70-luvulla. Kysyttäessä kerroin olevani kotoisin keskeltä Kainuun korpea. Eräs kurssikaverini kertoi olevansa Helsingistä.

Myöhemmin selvisi, että kaveri oli ollut 4 kk Helsingissä varastossa trukkimiehenä, mutta alun perin kotoisin Pohjois-Karjalasta. Pienestä kehitysalueen kunnasta. Rintamamies-pientalollisen poika.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maalaisuus ei edelleenkään ole etu kaupunkilaisten silmissä. 

Vierailija
2/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli silloin. Nykyään maaseudun ja kaupungin välillä ei ole niin suurta eroa. Internet toimii molemmissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska maalaisuus ei edelleenkään ole etu kaupunkilaisten silmissä. 

Höpö höpö. Itse muutin pohjoisesta Helsinkiin ja saan jatkuvasti kommentteja miten ihana murre mulla on.

Vierailija
4/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on mietinnänaiheet sulla 50 vuoden takaa. 

Vierailija
5/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisuus on leima, joka säilyy läpi koko elämän. Helsingin elokuvakriitikot dissasivat kaikki Speden elokuvat, koska Spede oli maalta eikä stadista

Vierailija
6/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne junantuomat erottaa, vaikka yrittäisivät peitellä totuutta. Esim. ovat jossain Oulussa tai Jyväskylässä tottuneet pyöräilemään kevyeenliikenteen väylillä, eivätkä erota jalkakäytävää pyörätiestä. Eivät uskalla liikenteen sekaan, kun täällä hiljaisemmallakin kadulla on enemmän liikennettä kuin kylänraitilla perjantai iltana, p-rallin aikaan. 

Vierailija
7/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anteeksi maalaisuuteni, matkustan huomenna kaupunkiin heti aamupäivästä.  

Vierailija
8/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monen sukupolven takainen kaupunkilainen ja nykyään ylpeä maalainen. Ollut landepaukku jo 30 vuotta 

Vierailija
9/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on isosta talosta lähtöisin niin tarvitse pyydellä anteeksi tekemisiään ja olemisiaan.

Vierailija
10/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista ei halua asua Helsingissä. 

Vierailija
11/11 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli silloin. Nykyään maaseudun ja kaupungin välillä ei ole niin suurta eroa. Internet toimii molemmissa. 

Paitsi täällä itä-suomessa ajetaan verkkoja alas.  Nyt oli jo uutisissakin, alkaa Elisan toiminta olla muisto vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme