Naapurin lasten vaatteet haisevat ihan hirveästi pesuaineelle!
Meinaan saada astmakohtauksen kun tulevat lähelleni. Pari kertaa olen joutunut piipusta vetämään avaavaa lääkettä. Kuinka voisin ystävällisesti sanoa naapuriin että voisiko käyttää vähän vähemmän pesuainetta/tuoksutonta... kun jjotenkin tuntuu että on vähän tungettelevaa.
Kommentit (72)
että lapseni haisee päiväkodille että koko makuuhuonekkin haisee kun nukkuu yrittää mennä nukkuu ja se haju on paha.
kirpputorille kun pestään hajusteellisilla pesuaineilla.
Minulle nyt on aivan sama, millä itse kukin vaatteensa pesee, mutta että ehdoin tahdoin haluaa antaa sellaisen kuvan itsestään, että kaikki kamppeet on jotain kirpparirytkyjä, niin....
Sellaisista ihmisistä jää jotenkin likainen mielikuva, yök, ei voi mitään. Haisevat tosiaan kirpputoreille ja tulee sellainen epämiellyttävä olo, että niissä kuhisee jotain elukoita ja muuta.
syyn voit sanoa naapurin rouvalle, jos ihmettelee.
kirpputorille kun pestään hajusteellisilla pesuaineilla. Minulle nyt on aivan sama, millä itse kukin vaatteensa pesee, mutta että ehdoin tahdoin haluaa antaa sellaisen kuvan itsestään, että kaikki kamppeet on jotain kirpparirytkyjä, niin.... Sellaisista ihmisistä jää jotenkin likainen mielikuva, yök, ei voi mitään. Haisevat tosiaan kirpputoreille ja tulee sellainen epämiellyttävä olo, että niissä kuhisee jotain elukoita ja muuta.
. Kannattaisiko näin herkän henkilön, jonka hengitys salpautuu Omo Colorin jäämistä, ehkä viettää pari viikkoa maatilalla tai jossain muualla jossa oikeasti haisee pahalta. Sen jälkeen ei niin paljon ärsyttäisi pesuaineet.
Olen maatilan emäntä, meillä on eläimiä, joten sonnan haju leijuu kotona koko ajan. Silti hajuvettä käyttävän ihmisen vieressä nenäni alkaa vuotaa. Lievemmistä tapauksista tulee "vain" päänsärky.
Ei kyse ole hajuihin tottumisesta, tai siitä, ettei pitäisi tuoksuista. Niistä vain tulee ongelmia. Aivan kuten allergiatkaan eivät ole nirsoutta, vaan aineet tekevät oikeasti sairaaksi. Aivan samanlaista.
Meitä tuo ei haittaa, kun ei ole astmaa tms., mutta tuntuu kyllä vähän hassulta kun noin hajustettua pitää olla. Eivät varmaan itse huomaa asiaa ollenkaan.
Mä käytin aikoinaan ihan mitä sattuu pesuainetta, enkä haistanut mitään. Sitten allergisen lapsen takia on tullut käytettyä vuosia hajusteettomia aineita ja nyt huomaa miten vahvasti useimmat pesu- ja huuhteluaineet lemuaa! Esim hissiin se haju jää pitkäksi aikaa.
Ei se minua haittaa ollenkaan, haiskoot ihan mitä pionilta tahansa. Vähän sama juttu kun hajuveden kanssa, oma nenä tottuu siihen ja pitää kaataa lisää.
tuosta voi sanoa oikein mitenkään, mutta kiusallista tietysti, jos esim. kyläilyistä tulee ongelmia.
Huvittaa ihmiset, jotka tosiaan haisevat kitkerästi pesuaineelle, montakohan desiä per koneellinen laittavat ainetta? Säästyisi rahaakin, jos joskus vilkaisisivat annosteluohjeita. Tapansa kullakin, itseä ei haittaa, mutta uskon, että astmaisen ei ole helppo olla siinä lemussa.  
suorastaan löyhkää. Imelä limakalvoihin imeytyvä ja päänsärkyä aiheuttava katku ei häviä vaikka pesisi vaatteet heti uudestaan. Lemu tuntuu vielä useiden kuukausien jälkeen vaatteissa. Tuuletus ei auta..kerran vahingossa olen ostanut enkä koskaan ikinä enää.
todella outoja ja ymmärtämättömiä. Tottakai, sanot naapurille, että voimakkaat hajut aiheuttavat sinulle astmakohtauksen. Jos olisi kyse jostain muusta sairaudesta, voisi ymmärrystä olla hiukka enemmän. Esimerkkinä, jos jokin ääni tai valo aiheuttaisi epelepsiakohtauksen, olisi aivan ilmiselvää, että asiasta sanottaisiin ja kukaan ei ihmettelisi. Voi jumakauta, tottakai sinulla on kodissasi oikeus pysyä terveenä. Jos kyse olisi lapsestasi, ottaisit varmasti asian puheeksi. Toinen sairaus, josta jotkut ovat puhuneet, on tuoksuyliherkkyys. Se on keskushermostosairaus, jossa ainoa hoitomuoto on tuoksuttomuus ja siinä ei voi todellakaan totutella tuoksuille. Kaikenlaiset tuoksut ja hajuvedet yms. ovat todellinen uhkatekijä asmaatikolle+tuoksuyliherkälle, kun ihmiset eivät ymmärrä, mitä voi tapahtua. Tupakoitsijat on saatu pääasiassa ulos polttamaan, mutta hajuvesipommi saattaa päräyttää sairaalaan katsomaan omaistaan ymmärtämättä mistään mitään.
Ettekö te todellakaan ymmärrä, että hajusteet voivat aiheuttaa astmaatikolle kohtauksen? Mulla ei ole astmaa, mutta inhoan keinotekoisia ja voimakkaita hajuja, ja ennen sain niistä usein päänsärkyjä. Nykyään enimmäkseen vain kuvottaa, tai tulee ahdistunut olo (niin, tää varmaan kuulostaa teistä hirveän tiukkapipoiselta, mutta toiset ihmiset on aisteiltaan herkempiä, ja mulla tää liittyy todennäköisesti tarkkaavaisuushäiriöön. En mä siitä mitenkään kilahtele, mutta tulee semmoinen hermostunut ja ahdistunut olo).
En kyllä ymmärrä, miksi ihmiset käyttävät näitä ällöttäviä voimakkaanhajuisia pesuaineita. Mä käytän Ecoverin ja Sonetin pesuaineita (tai muita ympäristöystävällisiä), joissa on luontaisia eteerisiä öljyjä hajusteena. Niissä on sellainen hyvin mieto, raikas tuoksu, ei ollenkaan sellainen offensiivinen, kuin noissa keinotekoisilla aineilla hajustetuissa. Usein käytän myös ihan hajutonta. Samoin inhoan "tavallisia" shampoita, mä käytän Ole hyvää tai muita vastaavia merkkejä.
Onko sun pakko olla niiden naapurin lasten lähellä??Ei oikein tajuu
ja likaisen ja tunkkaisen haju joten vaihtoehtoisia keskenään?
Ei kai, mutta tuntuu siltä, kun niin moni on käyttänyt sitä argumenttina.
Mä ymmärrän AP:ta oikein hyvin, tuollaiset voimakkaat hajut on hirveitä.
Ostaessani pesukoneen sain 10 pakettia Arielia. Aluksi oli tunne, että jaan ne aineet pois, kun oikein annosteltuna tuoksui nenään pistävälle. Nyt kun paketteja on ehkä 5 jäljellä en enää haista sitä löyhkää. Heti kun olen nämä käyttänyt ostan kyllä omo sensitiveä, ihan varmasti.
Eli siis, naapurisi ei enää haista sitä ja laittaa aina vaan lisää ja lisää, koska tahtoo muka raikkaan tuoksun vaatteisiinsa. 
Jos jollakin on sairaus johon voi kuolla niin onko sellainen ihminen ahdasmielinen? Luultavasti nämä kommentoijat ei usko että astmaan tai allergioihin voi kuolla.
Itse en yleensä puhu allergioistani koska ne jotka on ns. terveitä ei asiaa ymmärrä. Minulla on tosi paha homeallergia ja yhtä sietämätön on Vanish -tahranpoistoaine.
Ap:lle sen verran kannustusta että sano asia ihan suoraan. Jos eivät enää tule teille niin parempi niin. 
pesinpä tänään lasten farkkuja oikein farkuille suunnatulla pesuaineella, jossa on hajuste. Ja aivan järkyttävä lemu on koko talossa. Voin vain kuvitella, et jos vieraita tulis, niin tää pesuaineen+vanhan talon löyhkä pistäis nokkaan.
Ihme kontrollifriikki, toi on jo sairasta.
et taida tietää mitä astmakohtaus on... pahimmillaa joudun tilaamaan ambulanssin...
ei ole sinun asiasi puuttua naapurin pyykinpesuun - eri asia olisi jos joku pesisi sinun pyykkejäsi.
t. astmasta hyvinkin perillä oleva :(
että lapseni haisee päiväkodille että koko makuuhuonekkin haisee kun nukkuu yrittää mennä nukkuu ja se haju on paha.