Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lasten vaatteet haisevat ihan hirveästi pesuaineelle!

Vierailija
25.06.2009 |

Meinaan saada astmakohtauksen kun tulevat lähelleni. Pari kertaa olen joutunut piipusta vetämään avaavaa lääkettä. Kuinka voisin ystävällisesti sanoa naapuriin että voisiko käyttää vähän vähemmän pesuainetta/tuoksutonta... kun jjotenkin tuntuu että on vähän tungettelevaa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin,MUTTA yksi lapsemme kaveri haisee niin voimakkalle pesuaineelle,että siitä tulee oikeasti paha olo. En tiedä mitä käyttää,mutta kun se sekoittuu hikeen (todella lihava lapsi) niin haju on kuvottava,samassa huoneessa ei voi oleskella.

Toinen kaveri haisee voimakkaalle homeella,asuu vanhassa talossa joka on ilmeisen kostea ja se on kyllä uskomatonta miten se haju tarttuu meihin,hiuksiin,petivaatteisiin ym. Kun tulee töistä kotiin niin hajun perusteella tietää heti,että poika on meillä tai ainakin ollut käymässä--saman kyllä haistaa tästä pesuainetapauksesta.

Vierailija
42/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä on oikeasti "hienoa" että lastenkin vaatteet haisevat halvalle kukkaisaromille, samalle kuin wc-raikastimet. Samat ihmiset varmaan käyttää halvinta rexonaa ja miehelle axea.

Mulla on rexonaa ja miehellä axea. Hyvä me! ;D Mutta joo...pyykissä hajuttomat käytössä, joten teoria kumottu... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykit Omolla, käytän etikkaa. Olen ylen tyytyväinen miltä tahansa vaatteet haisevat, kun kotona asuessani sisällä poltettiin ja niissä oli voimakas tupakan haju. AP ei ilmeisesti tällaista ole kokenut tahi muitakaan ikväsiä hajuhaittoja.

Vierailija
44/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää vaatteisiin haisemaan vähän liian voimakkaalta. Käyttääköhän naapurisi sitä ?

Itse aion käyttää pullon loppuun ja ostin jo tilalle Omo Sensitiviä...

Toisaalta naapurisi voi käyttää jotakin monista huuhteluaineista, joita on tullut paljon uusia ja aika vahvan tuoksuisia. Joissakin pistävä haju.

Vierailija
45/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee tosi pahasti sellaiselle ummehtuneelle. Sellaiselle ikävällä hajulle, joka pinttyy pesukoneeseen, kun tiivisteisiin kertyy hometta ja kone on yli 5v vanha. En tiedä kuinka kehtaisin sanoa naapurin rouvalle, että hankkisi uuden LG.n suoravetokoneen tms. Tämä haju leijaili nytkin tosi voimakkaan, kun rouva kävi meillä Tuppereilla :-( Ei auta vaikka yrittää peitellä sitä Omo sensitivellä tahi Serton jauheella.

Vierailija
46/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas kone -> puhdas ja raikas pyykki. Meillä hajusteettomat pyykinpesuaineet ja pyykit raikkaan tuoksuisia ilman karmeita tekokukkaistuoksuja.

Vierailija
47/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuivauksessa. Onneksi näin kesällä voi kuivattaa pyykin ulkona, sitä raikasta tuoksua eli tuoksuttomuutta ei voita mikään.

Vierailija
48/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiarvoisen tärkeää koneen puhtaus. Itse puhdistan koneen kahden kuukauden välein. Käytän tosin vaihtelevasti Serton hajusteetonta jauhetta ja Omon Black velvetiä + huuhteluaineena etikkaa. Käytän pesuaineita vain kolmanneksen suositellusta. Eivät omo-vaattetkaa täten pahalta haise, ainakaan mun nenääni.

Vierailija
49/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen sanoo saavansa astmakohtauksen hajusta niin te haukutte tiukkapipoiseksi.

mä sanoisin naapurille että lapset eiät voi tulla leikimään sisälle koska sinä saat astmakohtauksen pesuaineen hajusta. lapsethan voivat leikkiä vaikka ulkona.

jos naapuri siitä ottaa nokkiinsa niin on melko lapselinen jos ei toisen terveyttä ota huomioon.

Vierailija
50/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naapuri käyttää liikaa pesuainetta tai huuhteluohjelma ei toimi.

Mutta ei sinun, ap, tarvitse mitään hänen pyykinpesustaan puhua, sanot vain, että saat hajusteista astmakohtauksen. Sehän on ihan asiallinen asia! Siis jos sinun on selitettävä miksi pysyt metrien päässä hänen lapsistaan. Ja nythän on kesä ja lapset ovat ulkona tuulettumassa :)

Vierailija
51/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteet ja tuoksut ovat tosiaan ongelmallisia. Anoppi käyttää huoneraikasteita hajustettujen pesu- ja huuhteluaineiden lisäksi, hänen kotonaan on oikein hajujen "kakofonia". Saan siellä tosi helposti migreenin, raskaana ja imettäessä vähän ongelma kun ei voi oikein kunnon lääkkeitä käyttää.

Samaa mieltä kuin muutkin, ei tuollaisesta oikein voi sanoa ellei ole poikkeuksellisen luottamukselliset ja avoimet välit.

Vierailija
52/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta pyykinpesuaineen hajusta astmakohtauksen saava ja lapset pihalle häätävä ihminen on melko ahdasmielinen. Mitenkään astmaa väheksymättä. Kuinkahan paljon sellainen ihminen vielä saakaan eri hajuisia ihmisiä elämästään häätää. Niihin kun joutuu väkisinkin törmäämään.

Vierailija
53/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää pitkään samaa kukkaistuoksu-sertoa, voimakkuutta ei huomaa itse.

Vierailija
54/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyytää lapsia leikkimään ulkona. Mustakin nuo pesuainehaisulit on kamalia mutta mulle ne nyt ei sentään mitään terveyshaittoja aiheuta.

Vierailija
55/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilta lapselleni topatun kevättakin, jonka vasta kotona huomasin haisevan järkyttävän voimakaasti pesuaineelta.

Jouduin pesemään ja kuivattamaan sen ulkona 4 kertaa peräkkäin, ennen kuin haju laimeni.

En ymmärrä, miten toiset voivat altistaa lapsensa noin voimakkaille tuoksuille.

Vierailija
56/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puhtaiden vaatteiden tuoksu pitää peittää järkyttävällä pesuaineHAJULLA. Meitä on moneksi. Minusta vaatteisiin ei tarvitse kukkaistuoksuja - puhdas vaate tuoksuu puhtaalta.

Ja toinen, mikä yleensä näillä hajusteellisia käyttävillä onpi "pulmana" - heidän sitä itse huomaamatta - käyttävät liikaa niitä aineita eli vaatteet ovat sellaisia harmahtavia.

Ostin kerran tuttavalta hänen tyttären vaatteita meidän tyttärelle. Pesuainetuoksu oli aivan järkyttävä näissä vaatteissa. Pesin ne kahteen kertaan ilman pesuainetta - ekalla koneellisella vaatteista itsestään lähti todella paljon pesuainetta eli kunnon vaahdot tuli. Mainitsin tästä tuttavalle eli sanoin, että laittaakohan hän liian paljon pesuainetta. Hän käytti purkin ohjeen mukaan, kun nykykoneissa riittää noin ruokalusikallinen. Oli tyytyväinen, että sanoin asiasta, koska sen jälkeen hänen tyttärensä ihon kutinaongelma hävisi.

Eli jos tuoksu on todella voimakas, niin perusongelma voi olla, että pesuainetta käytetään aivan liikaa. Tuoksu voisi olla miedompi vähemmällä määrällä.

Mutta itse vannon hajusteettoman aineen nimeen!

Vierailija
57/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä hajustettua pesuainetta voi käyttää vaan vähän, jos sitä on pakko käyttää?

Vierailija
58/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ilmeisesti tällaista ole kokenut tahi muitakaan ikväsiä hajuhaittoja.

Ei se siitä ole kiinni, että AP tahallaan haluaa saada astmakohtauksen, kun ei ole kokenut pahoja hajuja lapsuudessaan!

Minulla on serkku, jolle on sekä sukuperintönä että työpaikan kosteus-/homeongelmien takia kehkeytynyt astma ja hajuallergia. Hän saa astmakohtauksen, jos joutuu nukkumaan hajupesuaineilla pestyissä lakanoissa. Hän on myös joutunut juoksemaan oksentamaan, kun seminaarissa nainen hänen vieressään haisi juuri sille pahimmalle hajuveden ainesosalle. Lakanaongelma on myös astmaatikkokälylläni. Ei hän sitä tahallaan tee, kyse on oikeasta ongelmasta.

Minä en saa astmakohtausta, mutta synteettiset pesu- huuhteluaineiden tuoksut ovat minustakin ylivoimakkaita ja niitä voi toden totta verrata WC-raikastimiin!

Vierailija
59/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vaatteet harmaiksi (jauheissa zeoliittia) ja haiseviksi. Jos kone itsessään on ummehtunut ja käyttää suositellun määrn pesuainetta, on lopputulos kaamea. Pitäis ihmisille järkätä pyykinpseukursseja. Itsekin opin vasta hiljattain (35 v) oikeastaan pesemään pyykkiä + huoltamaan konetta :-)

Vierailija
60/72 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaa epäile etteikö joku voisi saada astmakohtauksen pesuaineen hajusta, mutta pitäisikö tässä kohtaa jo miettiä altistuksen määrää? Itse en ole ikinä kokenut pesuaineen hajua kenenkään vaatteissa muuten kuin miellyttävänä. Enkä myöskään haistanut sitä muuta kuin ihan lähietäisyydeltä. Kannattaisiko näin herkän henkilön, jonka hengitys salpautuu Omo Colorin jäämistä, ehkä viettää pari viikkoa maatilalla tai jossain muualla jossa oikeasti haisee pahalta. Sen jälkeen ei niin paljon ärsyttäisi pesuaineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän