Uskonnottomien bussikampanja Helsingissä, mitä mieltä?
Kommentit (137)
väännäpä mulle ihan rautalangasta: miksi kirkko saa mainostaa ja se ei ilmeisesti loukkaa ateisteja, mutta uskonnottomien mainos loukkaa uskovia?
joten siihen en voi vastata,
mutta väite "Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä" on minusta aika pahasti uskovia ja heidän elämäänsä väheksyvä- varsinkin kun tuo väite ei ole totta.
Suomessa kuitenkin vielä on uskonnonvapaus, miksi tahallisesti loukata heitä, jotka saavat turvansa uskosta?
loukkaa erilaiset "Jesse lohduttaa" yms mainokset. Minä kun saan lohtua muualta kuin taikauskosta, ja on loukkaavaa, että maailmankatsomustani väitetään vääräksi.
ilman muuta vain sulla on oikeus loukata muita...(koitappa lukea mitä kirjoitit)
Eikö sananvapauden nimissä kaikkien pitäisi tasapuolisesti kestää pieniä loukkauksia ja eriäviä mielipiteitä? Miksi niin erityisesti tämä "ateistibussikampanja" pitäisi kieltää?
Näkökulma tuokin, että tasapuolisesti vaan kestetään loukkauksia?? Miksi ihmeessä?
yhtä maailmankatsomusta saa mainostaa ja toista ei. Eikä sitä kukaan näemmä aio minulle selittääkään.
Kyllä sivistysvaltioon kuuluu, että asioita ja aatteita saa arvostella. Se on sananvapautta.
Koska olette kuulleet ateistista joka haluaa pelotella kaikella pahalla.
Helvettiin joudut saatana vie sinut..... miksi vain tosi isosti uskovat puhuvat pahasta kaikki johtaa pahaan ei koskaan mitään hyvää. Johtuuko se vain pelosta vai mistä.
Tässä syy miksi itse en usko eikä lapseni kuulu kirkkoon en halua, että he joutuvat elämään pelon keskellä.
eikä kukaan edelleenkään selitä minulle epätasa-arvoista kohtelua...
mitä tuolla mainostetaan, mutta kun uskovaiset mainostavat itseään niin miksi sitten muut eivät saisi mainostaa? Meidän perheessä ei kuuluta kirkkoon ja isona toki lapsen saavat siihen liittyä, jos itse haluavat.
miksi ateistit eivät saa ????
eipä taida teillä hihhuleilla olla vastausta ;-=
bussikuski tuomitsi kampanjan ankarasti ja sanoi, että moni kieltäytyy ajamasta tuollaisella sanomalla varustettua bussia. Hän myös sanoi olevan ihan oikein jos joku repii mainokset jo varikolla pois. Vaarallista menoa!
kampanja on oikeutettu.Monet uskonnot kampanjoivat enempi vähempi näkyvästi.Joihinkin kuuluu myös kotirauhan häiritseminen- niin minä koen sen kun tullaan aamuvarhaisella rimputtelemaan ovikelloa ja aletaan höpistä ties mistä.
Uskovaistenhan pitäisi olla suvaitsevaisia? tuntuvat olevan niitä tiukkapipoisempia kaduntallaajia.
Mekään emme kuulu kirkkoon.Lapset saavat vanhempina itse katsoa mihinkä uskovat- sitten kun ymmärtävät näistä asioista paremmin.
Elä ja anna toistan elää- miksi se on niin vaikeaa?
Suomessa on ollut rauhallista, koska uskontoon/uskontoihin on osattu suhtautua sallivasti ja myös ei-uskovat ovat lähinnä keskittyneet vain omiin asioihinsa.
kampanja on suora kopio Lontoon bussikampanjasta, jolla ateistit vastasivat uskonnolliseen kampanjaan - ehka kun suomalaiset ei tunne tata alkuperaista juttua ja kampanjateksteja niin niiden tarrojen teksteja olis voinu miettia sitten enemman Suomeen sopivaksi.
mun mielesta naa ateistien kampanjat on tosi hyva juttu, niita jeesus pelastaa tarroja on tosiaan ihan tarpeeksi nahty.
vaan uskontoa ja uskovaisten harjoittamaa sortoa ja terrorismia (esim. ristiretket, inkvisitio, hirtetyt homot Iranissa, tapettu aborttilääkäri USA:ssa, apartheid-uimahallivuorot ja tahdosta riippumattomattomat pikkupoikien ympärileikkaukset Suomessa, jne.) vastaan.
Herättävä mainos. Suomessa on sananvapaus. Onneksi.
se nyt ei kyllä ole ihan totta sekään. Kyllähän uskonnoissa on paljon turhaa murehtimista. Naurettavana esimerkkinä jokin itsetyydytyksen paheksunta ja traagisena esimerkkinä jehovien verensiirtosekoilut.
"yleinen mediailmapiiri on kyllästetty vahvasti uskonnollisella ilmapiirillä"?
Pitäisikö uskonnoista olla puhumatta mediassa? Miksi? Pitäisikö myös esimerkiksi politiikasta, taiteesta tai urheilusta pitäytyä puhumasta mediassa? Mediassa puhutaan niistäkin tosi paljon.
Viestistäsi syntyy sama vaikutelma kuin Vapaa-ajattelijaliiton nettisivuja lukiessa, että ihmisiä pidetään jotenkin tyhminä ja heidät pitää vapauttaa tyhmyydestä tajuamaan, kuinka heitä muilutetaan. Viisaus ja viimeinen totuus maailmankaikkeudesta on "tyhmien pelastajilla".
Jos edes muutama ihminen saadaan huomaamaan, että yleinen mediailmapiiri on kyllästytetty vahvasti uskonnollisella viestinnällä, tavoite on saavutettu.
ihan samoilla linjoilla sun kanssa. Ei ole oikein sivistynyttä loukata toisen uskoa, vaikka se päivän henki tuntuukin olevan.
Kampanja olisi ollut ihan ok, jos tuo jälkimmäinen lause olisi jätetty pois/muutettu toiseen muotoon.