Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on hyvä palkka?

Vierailija
16.06.2009 |

Bruttona.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä 11 500e kk ja vaimolla 8700e brutto ajatelkaa mitä verottaja vie ei siit paljon jää, lainaa ei onneksi tarvi enään maksaa.auton vaihtokin onnistuu säästöistä ja talo ja mökki remontit. 15000e ja 10000e olis ihan hyvä palkka meillä

Vierailija
22/105 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ hyvänä vuonna vähän bonareita päälle, ja olen erittäin tyytyväinen. Olen koulutukseltani KTM ja ollut työelämässä reilut kymmenen vuotta.

Teen kohtuudella töitä ja yritän olla stressaamatta liikaa erilaisista vastuuistani; iltaisin teen töitä kotona vain satunnaisesti, ja pari kertaa kuukaudessa on myös ihan mukavia iltamenoja.

Tästä ylöspäin verottaja vie niin suuren osan palkasta, ettei oikeastaan edes pelkästään rahan takia kannata haalia itselleen mitään lisää (vastuuta, ylennyksiä, tms).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (DI) saa tuon verran, ja itse saan mielekkäästä mutta vaativasta "humanistiduunista" rupuiset 2600€.

Vierailija
24/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes palkasta ei mee yli 50% veroihin. Onsejumalauta kumma kun oma isäkään, joka omistaa ison lakifriman, ei saa "ansiotuloja" yli 9000€ kuussa. Yrittäjäthän katsokaas ei saa palkkaa.

Vierailija
25/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäni mulla on hyvä palkka ja työ on mielenkiintoista, tosin vastuutakin on.

Vierailija
26/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani on 3400 e, mutta minulla on vuodessa vähintään 12 viikkoa lomaa, lyhyet työpäivät ja suuri vapaus. Olen sitä mieltä, että palkkani on hyvä.

Tämä palkka ei olisi hyvä siitä, että raadan jossain tulosta tavoittelemassa yrityksessä täysiä päiviä neljän viikon vuosilomalla.

Tai kerran minua pyydettiin 6000 euron palkalla töihin sillä ehdolla, että olen langan päässä 24/7. E-hei. Tuo on sika huono palkka tuohon hommaan.

Vierailija
27/105 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä palkka on jo 3000 euroa kuukaudessa, se on yli keskiansioiden.

Miettikää nyt vähän,täällä taas liioitellaan.

Vierailija
28/105 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kukaan / kenenkään mies tienaa 9000€ kuussa... Ei ne edes teidän ylistämät lääkärinne! Lentäjät ehkä...

Vierailija
29/105 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha narista ja olla kateellinen, isoista

palkoista.

Niistä myös yhteiskunta hyötyy kaikista eniten.

Vierailija
30/105 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä palkka on tänä päivänä jo jos saa 2500e/kk

tosi hyvä palkka on jos saa 3000e/kk

nimim. 2500e/kk saaneen s.asentajan kanssa asuneen kanssa ollut nainen :)

hyvin riitti rahat vaikka mihinkä! paljon enemmän kun kertaakaan hänen jälkeen :) ei tarvinnut miettiä mitä voi ostaa.... :)

että ihan ihme perseilyä noi teidän 5000e

Vierailija
31/105 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 7000e ja käteen 4000e . Eli ero ei olekaan enää niin suuri siihen, joka tienaa sen 3000e brutto.... Mutta opiskelua on tullut rutkasti enemmän . Ja entäs jos lasketaan tuntiliksoja? Voi olla että tunnissa saan nettona käteen vähemmän. Et silleen . Suomessa on kiva asua ja elättää sossupummeja!

Vierailija
32/105 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kait työpaikasta ja työn kuvasta, mutta hyvin toimeen tulee, jos saa bruttona 2500-3500 eur/kk. Sitä enemmän on sitten todella hyvä palkka ja yli 5000 eur erinomaisen hyvä palkka. Näin mielestäni.

jollain 2500 €, mutta sisäsuomessa hyvinkin. Ja uran kehitysvaiheesta.

Itse sanoisin että uransa aloittavalla maisterilla 3 000 € on jo aika huikea palkka, mutta 10 v työskenneellä sen kyllä pitäisi olla sellainen :). Kun taas kaverini farmaseutti (3 v opiskellut) pystyy hinnoittelemaan itsensä kolmeen tonniin ja minä (maisteri, 5 v opiskellut) aloitin 2 400 €:llä, hänen palkka tuntuu jo huikealta!

Eli hyvin hyvin suhteellista...

Sun opiskelusta kun keitetään kasaan(helposti) 3 vuotta, niin siinähän on rutkasti tietoa ja taitoa! Kyllä jyrsii nämä opintojen pituudella hekuttavat. Opiskelu on hauskaa ja maksaa saatanasti yhteiskunnalle. Itse en täällä palkkoja ala hehkuttaa, mutta nämä vuosia opiskelleet eivät välttämättä tuo piiruakaan lisäarvoa yritykselle(jolloin luonnollisesti lemput). Ongelma ovat nämä maisterit julkisella, jotka lähes mistään mitään tietämättöminä saavat mediaani liksoja. T: opiskellut itsekin (elämän parasta aikaa)

Vierailija
33/105 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri olen ja palkka hyvä. Teen tosi paljon töitä, mutta kyllä rahaa jää säästöön ja sijoituksiin. Olen YH. Lapsen kanssa olimme juuri 3 viikkoa Mauritiuksella. Ens kuussa Nykiin luennoimaan ja shoppailemaan :)

Vierailija
34/105 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opiskelijana tulot hieman rapiat yli tonnin kuussa. Ja mielestäni elän jopa suhteellisen leveästi. Saatan käydä syömässä ulkona useamman kerran kuussa ystävieni kanssa, kertaakaan en ole joutunut mistään kieltäytymään rahasyiden takia. Harrastan paljon liikuntaa, seinäkiipely, uinti, sali, ratsastusvaellukset jne. Shoppailu ei kuulu harrastuuksiini, ostan lähes kaiken käytettynä.. mutta mielestäni tätä ei kuitenkaan huomaa habituksestani. Näen paljon ystäviäni ja kavereitani ja en koe elämäni olevan mitenkään köyhää. Vuokra on itselläni suhteellisen alhainen, oli vuosi sitten vielä reilulla satasella halvempi, mikä tietenkin näkyy siinä, että voin vapaammin kuluttaa vapaa-aikaan...Nyt olen keväällä menossa viikonloppu-matkalle eurooppaan ja kesällä roadtripille Italiaan. Lapsia ja lainoja ei tietenkään ole, että ehkä nämä tekijät mahdollistaa suhteellisen vapaan elämäntyylin. 

Vierailija
35/105 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo yleisesti tämän av palstan tasoa niin vaikea kuvitella että täällä enimmäkseen todella keikkuisi ammattiryhmiä kuten KTM, lääkäreitä sun muita. Ei siksi että olettaisin heidän olevan liian fiksuja tänne palstalle mutta siksi että tässäkin ketjussa alussa oli ihmeellisen paljon vain niitä yli  5000€ tienaavia. Olen ihan varma että jotkut täällä ilmoittelee noita hurjia palkkoja vaan tehdäkseen muut kateelliseksi mutta palkat ovat oikeasti sellaisia mistä he itse uneksivat. Se kenen mies tienaa 9000€/kk. Mikäköhän on ammatti?

Kyllä se 2000€/kk on varmaan paljon lähempänä av mammojen keskipalkkaa kun 5000€/kk.

Vierailija
36/105 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko isoja palkkoja on. Meillä mies tienaa n 2000 euroa bruttona ja itse 1800 bruttona. jos esim tienais 3000 euroa niin se ois musta tosi hyvä ja me oltas rikkaita!! :D

Vierailija
37/105 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka...Sitä on todella vaikea määrittää ja mielestäni riippuu tosi paljon koulutustasosta ym. Ei opettajalla voi olla sama palkka kuin vaikkapa erikoislääkärillä - anteeksi vaan, mutta työn vaatimukset, koulutus, ylipäänsä kyvyt eivät ole samaa luokkaa. 

Menot vaikuttavat myös valtavasti. Omakotitalo jossain Porissa tai Seinäjoella on käytännöllisesti katsoen ilmainen verrattuna pk-seudun hintatasoon.

Pidän omaa palkkaani hyvänä. Olen 40-vuotias nainen, ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja keskijohtoa. Palkkani on kaikkine bonuksineen noin 100 000 e vuodessa. Lohdutuksena voin kertoa, että veroprosentti on 34 ja siihen tietysti se noin kuuden %:n eläkemaksu-kakku päälle. Ja bonareista tietty veroa 50 % + ne eläkemaksut. Netto on siis ihan jotain muuta kuin brutto ;)

Vierailija
38/105 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/105 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva saa helpolla yli 7000 euroa kuussa. Yleensä siihen liittyy pitkiä päiviä, matkustelua, joustamista, saatavilla oloa tarvittaessa iltaisin ja viikonloppuisin jne. ELi yleensä se hyvä palkka on korvaus jostakin, mitä isompi korvaus, sitä isompi uhraus sen eteen on tehty.

On helppo kadehtia jotakuta, joka tienaa vaikka 10 000 eur /kk, mutta kaikki eivät kuitenkaan olisi valmiit tekemään niitä uhrauksia, joita tuollaisen palkan eteen on tehtävä.

Vierailija
40/105 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiessani, miten hyvää palkkaa jotkut saavatkin! Miettiikö kukaan muu samaa? Meillä on mieheni kanssa noihin tuloihin verrattuna tosi pienet tulot ja lainaakin vaikka kuinka paljon. Ja silti pärjätään suht ok. Ei tosin autoja vaihdella tai etelän matkoja tehdä, mutta ei haittaa. Mutta täällä tuntuu lähes kaikilla olevan tulot lähellä 3000euroa ja ylikin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän