Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reipas aloitus työhakemukseen?

Vierailija
08.06.2009 |

Mikä olisi reipas, ehkä vähän huomiota herättävä aloituslause työhakemukseen? Haen assistentin paikkaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot miksi haluat sinne firmaan töihin! Mainitset firman nimellä, jotta se olisi yksilöllinen hakemus ei tusinamoniste.

Älä aloita: Minä olen XX-vuotias, reipas, aktiivinen, pirteä, aloitekykyinen, häpäläpä nainen (?) täältä Junttilasta.

Vierailija
2/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuin kovasti ilmoittamastanne xxx paikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aina aloittanut niin, ja minä olen tunnetusti ei-luova.

Vierailija
4/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aloituslausetta "pyydän kohteliaimmin, että minut otetaan huomioon valittaessa assistenttia yrityksen x palvelukseen".

On konservatiivinen, mutta on toiminut! Työnhaku on iso asia, parempi olla korrekti jos ei muuta keksi. Tää on mun mielipide!

Vierailija
5/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun reipas tervehdys ja sitten suoraan asiaan, esim. tässä teille ammattitaitoinen assistenttiehdokas, joka on suorittanut esim. sihterin at:n.

Liekö mistä johtuu, että aika monet hakemukset ovat tuoneet haastattelukutsun. Loppuun olen vielä lisännyt, että tässäpä tuli kuvattua itseäni vähän, mutta parhaan kuvan saa kun tapaamme face-to-face. Näin jätän mahd. työnantajalle pallon, jos vaikka onkin kiinnostunut.

Vierailija
6/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaan kuvan. Sivuhuomautuksena vain totean....

Alkuun reipas tervehdys ja sitten suoraan asiaan, esim. tässä teille ammattitaitoinen assistenttiehdokas, joka on suorittanut esim. sihterin at:n. Liekö mistä johtuu, että aika monet hakemukset ovat tuoneet haastattelukutsun. Loppuun olen vielä lisännyt, että tässäpä tuli kuvattua itseäni vähän, mutta parhaan kuvan saa kun tapaamme face-to-face. Näin jätän mahd. työnantajalle pallon, jos vaikka onkin kiinnostunut.

Vierailija
7/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko riittävän huomiota herättävä?

Vierailija
8/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Ap

Vierailija
9/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaan kuvan. Sivuhuomautuksena vain totean....

Alkuun reipas tervehdys ja sitten suoraan asiaan, esim. tässä teille ammattitaitoinen assistenttiehdokas, joka on suorittanut esim. sihterin at:n. Liekö mistä johtuu, että aika monet hakemukset ovat tuoneet haastattelukutsun. Loppuun olen vielä lisännyt, että tässäpä tuli kuvattua itseäni vähän, mutta parhaan kuvan saa kun tapaamme face-to-face. Näin jätän mahd. työnantajalle pallon, jos vaikka onkin kiinnostunut.

Kannattaa ehkä kuitenkin ihan suomeksi se hakemus kirjoittaa. Jos olet aikuinen.

Vierailija
10/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi reipas, ehkä vähän huomiota herättävä aloituslause työhakemukseen? Haen assistentin paikkaa.

Liiallista reippauttakin kannattaa välttää. Minulla on kokemusta "liian" repäisevistä hakemuksista, joista on saanut teennäisen ja aika epätoivoisen kuvan. Harvoin on todellisuus vastannut lennokasta hakemusta. Asialinja on paras, koska cv ja näytöt ovat ne oleellisemmat! Jos sulla on oikea koulutus ja kokemusta (ja soitat sinne paikkaan henk. koht.), mahdollisuutesi ovat oikein hyvät. Kuvan laittaisin myös mukaan - oikeasti se kertoo paljon (ei tarvitse mikään missikuva olla) ja antaa hakemukselle ilmettä (jäät paremmin lukijan mieleen). Suomessa arvostetaan asialinjaa minusta useimissa yrityksissä ylenpalttisen rentouden, reippauden ja omakehun sijaan. Tietysti, jos olet mainosalalle hakemassa, niin eri juttu.

Vierailija
11/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tiivistää hakemukseen vain oleelliset asiat - se ei saa olla enempää kuin 1 A4. Äläkä liitä siihen hakemukseen todistujäljennöksiä, jollei ole erikseen pyydetty. Ne yleensä nykyisin näytetään vasta haastattelussa. Rasittavan pitkiä pumaska-hakemuksia ei kukaan jaksa lukea. Pari kappaletta tiivistä tekstiä siitä, missä olet hyvä, mitä olet tehnyt ja millaisen ammattitaidon koulutus sinulle takaa.

Vierailija
12/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä työnantajalta voi kysyä ettei puhelu kuulosta teennäiseltä? Onko soittaminen oikeasti suositeltavaa? Ovatko mahdollisuudet tulla valituksia paikkaan huonommat jos ei killauta?

Vierailija
13/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuin kovasti ilmoittamastanne xxx paikasta?

Vierailija
14/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yleensä jotain tyyliih

"hei!

Huomasin työpaikkailmoituksenne internetissä/lehdessä/jossain (www.xxx.fi) ja innostuin välittömästi! Olen sen ja sen ikäinen tällaien ja tollainen nainen sieltä ja täältä.Uskoisin oleni juuri sopiva tarjoamaanne työhön sillä olen plaplapla....

Kas näin. :D

Tietenkin nuo kohdat pitää vähän tarkentaa ;)

Vierailija
15/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa ku kattoo toisella silmällä näyttöä ja toisella telkkaria. ;)

Kyl mä työhakemuksen sentäs osaan kirjoittaa ilman virheitä :D

Mut kaikki varmaan osa tulkita ton oikein. :) toivottavasti.

-Se edelinen

Vierailija
16/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä ihanaiset ihmiset :)

Vierailija
17/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on virallinen hakemus, ei kirje.

Joku naseva otsikko tai jos ei muuta keksi, niin haettavan paikan nimi. Siitä sitten suoraan tekstiin.

Ja tuollainen liika reippaus kuulostaa mun mielestä teennäiseltä ja ei-ammattimaiselta, sopii ehkä paremmin jonkun nuoren kesätyöpaikkahakemukseen kuin aikuiselle ihmiselle.

Vältä konditionaaleja ja kirjoita hyvää suomen kieltä, se merkitsee jo paljon! Kuva on hyvä lisätä.

t: entinen työhönvalmentaja

Tsemppiä!

Vierailija
18/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse aloittaa, että "olen xx-vuotias kolmen lapsen äiti Nurmijärveltä...". Useimmissa työpaikoissa se ei ole se ekaksi kiinnostavin tieto, vaikka ehkä onkin itsellesi merkityksellisin asia.

Ajattele lukijaa (HR-ihminen, mahdollinen esimies?) ja aloita sillä, mikä HÄNTÄ voisi kiinnostaa sinusta. Miksi olet kiinnostunut juuri heidän paikastaan?

Mitä kysyä soittaessa? Tietysti paikka vaikuttaa, tarkenna työpaikkailmoituksessa jo olleita tietoja. Mutta pari kysymystä, joita usein voisi kysyä

- miten paikka on tullut auki, onko uusi tehtävä vai onko joku siirtynyt siitä muualle

- millainen ryhmä tai osasto on kyseessä, montako muuta henkilöä ja millaisia töitä he tekevät

jne.jne....

Vierailija
19/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä konditionaalia!!!!

Siis ei näin: "Olisin kiinnostunut... ...haluaisin oppia.... ...tulisin mielelläni..."

Konditionaali kuulostaa helposti jahkailulta, joten mieti jokaisin konditionaalissa olevan sanan kohdalla että voisiko saman ilmaista toisin.

Vaikka näin:

"Minua kiinnostaa.... ...haluan oppia... ...tulen mielelläni..."

Vierailija
20/25 |
08.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vain mieleen, että halutaan karsia "väärännäköiset" hakijat.