Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 24

08.06.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmatta odottavaa lasta hymyilyttää, kun täällä voi lukea tarkkoja kuvauksia vauvan kotiintulovaatteista. Ah, se on niin sympaattista. Itse en ole vielä edes sairaalakassia pakannut. Pitäisi kai, kun supistelee päivittäin.

Jotenkin vaatteet on niin toissijaisia asioita vanhemmuuden äärellä. Meillä esikoistyttö täyttää tänään 16 vuotta, toinen tytär on 6,5 v. Ja näihin vuosiin on mahtunut niin paljon hienoja asioita, mutta myös elämää, joka on säikäyttänytkin. Olen kyllä tosi kiitollinen, että saan olla äiti. Se on maailman paras asia.

Nautin kyllä tosi paljon työstänikin, mutta äitiys on ykkösasia. Ja tietty rakkaus aviomieheenkin on ykkösasia.

Eilisen ultran mukaan kanavaa jäljellä 4 cm ja kaikki napakasti kiinni. Vaatteita suurempi huoli on siis nyt vauvan perätila. Siellä istuu hän, junttura! Tosin tyytäväiseltä pikkuinen näytti 3d:n kuvassa, ja oikein söpöltä. Sain mukaan kuvan kasvoista. Tutunnäköinen lapsi, mutta oman näköisensä kuitenkin. Jännää on tämä elämä.

Ensi viikolla on sitten lääkäri Taysin äitipolilla ja mahdollisesti käännösyritys. Eilisen lääkärin mukaan edellytykset käääntämiseen ovat hyvät. Lapsivettä on hyvin ja vauva on hyvää kokoa, kasvaa keskikäyrällä, eikä ole jättiläinen, paino 2800g kun menossa 35+3.

Emmi69 ja moni muu kertoi sattuvia ajatuksia odotuksesta. Tsemppiä ja iloa teille sekä kaikkien muidenkin heiniksien loppuodotukseen!

Täytyy alkaa vatkaamaan täytekakkua!

Ellura

rv 36

Vierailija
82/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tänään käyty.

Paino laskua -467g / vko

Hemoglobiini 135

Ja nyt eka kertaa oli proteiinit 1 plussalla.

Pitää kotona nyt sit tehdä vielä pissatestiä.

Ja muuten kaikki hyvin.

Miinnu: Muistin kysyä neuvolasta->

Hymynaama julisteen saa neuvolasta sitten kun tulevat kotiin / menet lapsen kanssa eka neuvolaan :)

Ja viikon päästä taas neuvolaan!

Minäkin eilen katselin kotiintulovaatteet kaapin hyllylle valmiiksi.

Kohta kai se jo jänskättää..eilen oli tasan kolme viikkoa laskettuun..eli tänään JO ALLE 3 viikkoa ;)

Toivottavasti pissan proteiinit vaan menee aisoihin, et jospa se ei merkkais nyt mitään isompaa..

-------------------

Taateliz ja 37+2 ?

-------------------

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vesienmeno -keskustelun puitteissa ;-) Sitäpaitsi esim. kuopukselta soitin Jorviin, kun vedet menivät ja kerroin, että näin kävi, muttei ole supistuksia, niin sanoivat silti, että tule tänne. Eli en suoraan sanottuna edes usko, että kehottaisivat odottelemaan vain, vaan pyytävät ainakin tarkistukseen.

Mä vain olen hieman "vainoharhainen", kun vaikka periaatteessa synnytykset ovat kestäneet ihan normiaikoja (ts. 5 ja 3 tuntia merkattuna), niin silti pelottaa, että jos tämä kamu aikoo vain tupsahtaa ulos... Onneksi ei ole sairaalalle kuin n. vajaa 10 min matka, jos sitäkään. Äidilläni kolmas lapsi (nuorin siskoni) kun oli syntynyt siten, että hän oli ollut sairaalassa jonkin syyn takia ja kätilö oli herättänyt äitini yöllä ja kysynyt vointia ja samalla tarkistanut kohdunsuun tilanteen. Oli samantien lähtenyt saliin ja sisko syntyi ½ tuntia siitä, kun äiti oli herännyt. Että jos minäkin vain nukun, enkä huomaa mitään? No, kyllä ne supistukset on sitten mulla ihan kyllä tuntuneet, kun ovat tulleet ;-)

Tuosta kolmesta ässästä sen verran, että ei ne kyllä auta, jos ei ole sopiva aika vauvalle. Ihan rauhassa voi saunoa, siivota ja harrastaa seksiä, eikä mitään tapahdu! Tuo viimeinen nyt voi loppuvaiheessa auttaakin, mutta nuo kaksi muuta kyllä ei ;-)

Vierailija
84/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pino tosiaan ahkeroinut! Tervetuloa uudet emilia ja mammax!

( . ) Neuvolassa tuli käytyä toissapäivänä ja kaikki ok. Paineet vähän koholla 127/81, mikä on ihme, kun tavallisesti mulla on liian matalat, mutta jospa ne taas putoais. Sf oli jo järkyt 39, ei tarvitse miettiä miksi kaikki kauhistelee mahaa, varsinkin kun en ole pitkä, eikä mahakaan ole ihan ylös asti vaan ihan hyvin on tilaa hengittää. Kaikki siis eteenpäin pallona... Vauva ei onneksi ole liian iso, kokoarvio oli 2,8 kg eli kolmen ja puolen kilon paikkeille pitäis mennä.

Supistuksia tulee yötäpäivää vähintään 15 min välein, eivät ole oikeita enkä ole pahemmin kellosta seuraillut, mutta nyt oli pakko kun tuntuu, että aina supistaa, enkä näköjään kovin väärässä ollut. Neuvolatäti sanoi, että voi tämän nelonen yllättää ja olla menemättä yliajalle, tarkoitti varmaan herätellä minua, joka en usko siihen =) Onhan noita merkkejä ollut aiemmissakin raskauksissa ja hyvin ovat mahassa pysyneet, liiankin hyvin (42+0, 39+5, 41+3). Kohdunsuun tilanne tarkistetaan kuitenkin vielä lähempänä LA:aa, että tiedetään lähtötilanne, kun sairaalamatkaankin menee tunti.

Jotkut, ainakin Helga, taisivat noita ennakoivia merkkejä ja paikkojen kypsymistä jännätä, miten vaikuttavat ja syntyykö vauva liian aikaisin. Omat kokemukseni ovat, että välttämättä niillä ei ole mitään merkitystä, onko se sitten hyvä vai huono asia... Minulla on aina supistellut paljon jostain 15 viikosta alkaen, joten asiaa on sitten seurattu muutama raskaus, nyt luotetaan jo vanhaan kaavaan. Ykkönen kiinnittyi aikaiseen ja povattiin ennenaikaista synnytysta, syntyi vasta 1,5kk päästä. Kakkoselta kohdunsuulla oli Helgan tilanne eli sentin pari auki toista kuukautta, eipä syntynyt ennakkoon hänkään. Kolmoselta taas kaikki vanhat oireet, mutta ensimmäinen oikea merkki oli eka oikeasti kipeä supistus n.10h ennen vauvan syntymää. Kannattaahan noita merkkejä seurata ja sopivasti varautua, mutta liikaa ei kannata niiden varaan laskea, jatkoajan päivät voivat osoittautua tuskastuttavan pitkiksi (nimim. Kokemusta on) =D. Enkä ole mitään keneltäkään koskaan rajoittanut (paitsi imurointia :).

Emmi, minulla ollut aina sama juttu tuon maidon kanssa, ei valu itsekseen. Paljon helpompi tämä näin on, kun eivät liivinsuojat ui vähän väliä, tulee vain tilauksesta! Hyvin on riittänyt lypsettäväksi asti silti.

Puunukella taisi olla tänään käännösyritys, mitenkähän meni? Toivottavasti kääpiö oli yhteistyöhalukas :)

Yksinäinen, älä suotta huoli äitipolikäymättömyyttä, silloinhan kaikki on ok! En ole minäkään edelleenkään käynyt ja nyt nelonen tulossa.

Minäkin suosittelen näppikselle puhumaan neuvolassa vesirokosta. Itämisaika on tavallisesti parisen viikkoa eli huonoimmalla tuurilla teillä podetaan vielä toista kuukautta ja sehän on vauvalle vaarallinen. Jos tautia voi toivoa, niin teillä kannattaisi sairastua nyt aika nopsaan :)

Joku kyseli esitietolomakkeesta, annetaan neuvolasta joskus 20-30 viikoilla ja pitää liittää neuvolakorttiin tai palauttaa neuvolaan, päätyy siis synnytyssairaalaan jotain kautta. Näin ollut ainakin Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa.

Sen hymynaaman saa muistaakseni Piltin kerhosta, kun liittyy. Ja olen joltain lapselta saanut neuvolastakin ihan ekoilla käynneillä. Kyllä se jostain edelleen kaikille tupsahtaa!

Täytyy mennä taas jotain tekemään, jospa sitten jo ensi viikolla ehtisi kaivaa vauvankin tavaroita ja pakata sairaalakassia. En ole mitään rankempiakaan pihasuorituksia kauheasti rajoittanut, supistukset kyllä lisääntyy, mutta kun muutenkin supistelee niin paljon, niin sama se. Ja tuntuu, että sitä kipeämpi olen mitä vähemmän liikun, tosin kaikki liikkuminen on jo aika tuskan takana. Mutta kädet puutuu tässä koneella, joten tätä lajia on pakko vähän karsia =)

Monta kertaa päivässä minäkin tänne kurkin, kohtahan varmaan ekat jo pääsevät hommiin =) Tosi hienosti mennyt, että kaikki ovat päässeet näin hyville viikoille!

Miksu 37+0

Vierailija
85/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä kyseinen saunailta oli vielä liki 400 km:n päässä. Noh, nyt kuitenkin on asia sovittu ja anteeksi annettu kun yöllä soiteltiin. Ei ollut ukko edes kovin juovuksissa. Ja tämä oli sitten ihan varmasti sen elämän viimeinen saunailta lapsettomana miehenä. Niin suotakoon se hänelle. ;)

Varmaan vielä poikkean täällä sitten iltasella kertomassa neuvolakuulumiset.

Hyvää päivänjatkoa!

T Sanna & Aamos 36+0

(voiko lapselle antaa nimeksi Aamos? Olivat vaan siellä saunaillassa tulleet siihen tulokseen että lapsen nimi pitäisi olla Aamos. Kun se liittyy tavallaan siihen miten olen mieheni tavannut ja sitten noihin työjuttuihin...)

Vierailija
86/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis äippäpolikäynti Päksissä, ja selvisi että kaveri on rt edelleen! Eli neuvolalääkäri oli tulkinnut tilanteen väärin. No tulipa taas ihmeteltyä vauvaa ultrassa, ja näin taas 3d-kuvaa! Se oli niin mahtavaa, sain kuvan kotiinkin. Pulloposkinen kaveri siellä hengaili käsi poskella. Hauiskin oli hienosti kehittynyt :D En ihmettele, sen verran noita mylläyksiä on käynnissä koko ajan. Lääkäri vain totesi että tervetuloa synnyttämään ennen tai jälkeen juhannuksen! :D Kaikki siis kunnossa, wiuh.

Miesten 'juopottelusta' keskusteltu, niin minä ilmoitin miehelle toukokuun viimeinen vloppu että se on nyt sitten viimeinen kerta kun voit juoda :D Ja näin kävi, viime vloppuna oli kiltisti kuivin suin veljensä tupareissa :D Että semmonen pirttihirmu täällä... ;D

Itse ajattelin että mies saa päättää vauvan kotiutumisvaatteet, että pääsee hänkin osallistumaan. Kaikki on silloin kuitenkin kaapissa jo valmiina, niin poimii sitten mieleisensä sieltä mukaan :)

Wiih, lauantaina pääsee kylpylään! Sitä tässä jo innolla odottelen, että saa nyt vaavi pysyä sisuksissa vlopun yli! :D

-Puunukke ja skloddi 36+5

Vierailija
87/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa käytyä suuhygienistilla, joka passitti sitten kiire ajalla hammaslääkärille.Takaa hammas lohjennu ja alkanu reikiintyy, on se kyllä vihlonukki sen mukasesti!1.9 sitten taas hammaslääkärille, ennen synnytystä eivät suostu ottamaan, jotta ei tule paha olo siinä selällään maatessa.

Kauheesti ootte taas kirjotellu :) Mukava lueskella.Tais mulla olla jokaiselle jotakin kirjottavaakin, mutta en kyllä millään muista tarkalleen kuka mitäkin kirjoitteli (sama pää kesät talvet).

Äiti-76: Et oo ainoo aamuvirkku, täälä ollaan kans..ja aamulehden luettuani, seuraaavaksi hyppään tälle palstalle lukemaan uusimpia kuulumisia.(Meillä kun on nokkimisjärjestys: Mä saan lukee aamunlehden ensin ja mies vasta mun jälkeen :D).

Taateliz:Mulla on ens maanantaina neuvolakäynti niin kysäsen samalla tuota hymynaama kuvaa josko tääläkin sais sellasen sieltä.

Tuosta esitietokaavakkeesta..Meillä neuvolatäti sano, että menee sähkösesti kaikki, että sellasta ei ees anneta enään täytettäväksi.Onko tämäkin sitten paikkakunta/neuvolakohtasta?Huomannut että jo pelkästään Tampereen sisällä jotkut asiat on ihan neuvolatädistä kiinni.

nimba:Omassa mittakaavassani sulla on ollut lyhyitä synnytyksiä, toivon itsekkin tällä kertaa sellaista, mutta ainahan sitä toivoo saa :) Esikoisen synnytys kesti 27h ja toisen reilu 14h, ponnistusvaiheet ei ollu ku 5minsan kieppeissä.

Isosmurffin kuulumisia tässä jo eilen aamulla (muistaakseni) mietinki juuri sen väsyn ja nukkumattomuuden takia.Hyvä että asia on nyt reilassa.

Meillä mies ei ole ottanu raskausaikana kun yhden saunakaljan sillon tällön.Vappuna taisi ottaa huikeat 4 oluutta :D Sano vaan että ei halua ottaa kun en minäkään voi.Oon jopa koettanu patistaa käymää jonkun kaverinsa kanssa yhdellä, niin ei, sitten kun mennään ni mennään kuulemma yhdessä.Meilläpäin siis on täysin vesiselvä Juhannuskin tulossa, mökillä mennään Lempäälässä käymään, grillaamaan ja kattomaan joskos kokkoa näkyisi.

Mä tahtoisin kanssa nähdä tän vaavelin ultrassa pitkästä aikaa, mutta äippäpolikäyntejä ei ole tulossa ja yksityiselle en nyt muuten vaan halua mennä.Ehkäpä jaksan odotella tämän 5vkoa plus ne kaksi ylimenevää.Varmasti tämäkin venyttää syntymäänsä..esikko on syntyny 41+6 ja kuopus 41+2.Molemmat ois käynnistetty seuraavana päivänä.

Tällästä tänne..aurinkokin tuolta vähän pilkottaa.

Miinnu ja Himpula 35tasan

Vierailija
88/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte kans aina riemulla tänne tuun lukee juttuja. Ja kuinka nopeasti onkaan aika menny, muistan kun olin vielä viikoilla 18 jne.. :)

Meillä kans miestä ei ole kiinnostanut lähteä juomaan ellen olisi mukana. Vaikka oonki sanonu että mene vain mut ei sit oo kuitenkaa juonu. Ihan kiva silleen.. :)

Meillä annettiin kans neuvolasta se esitietokaavake kotiin ja sitten se palautettiin neuvolaan josta meni päijät hämeeseen.

Jipii tänään tasan 50 päivää laskettuun! :) Nyt onki sit maha asia mennyt ihan päinvastoin eli maha on aivan löysällä.. :|

Aamulla oli tosi huono/oksettava olo ja on edelleen.

Ajattelin lähteä kävelylle ulos kohtapuoliin, vaikka viimeks tuli niitä menkkakipuja mut saa nähä tuleeko niitä tänäänkin... Sen sairaala kassin ajattelin tosiaan pakkaa ku ei tiiä noista supistuksista kun on ollu nii voimakkaita nyt...Ihan varuudeksi :)

Mun mielestä se Aamos nimi on kivan kuuloinen :)

Cheryll ja pikku rinssi 32+6

Vierailija
89/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. mm.RR 121/86, sf mitta 35, turvotus +, painoa +600g/vko:ssa grrr! Sain kuin sainkin vielä neuvolalääkärikäynnin. Tiedä häntä kostuuko tuosta mitään, mut oishan se kiva tietää mistä lähtökohdista sitä ollaan synnärille sitten lähdössä. Seuraava neuvola siis 2viikon päästä, silloin viikkoja 37. Eli loppuun asti mennään 2viikon välein.

Tyttö on tänään mummolassa ja mun tarttis täällä pakkailla mökille. Vanhemmat lähtee edeltä ja vie sitten osan meidänkin tavaroista. Ollaan menossa sit tytön kanssa junalla perässä, ni ei tarvi meidän junassa raahata. Tulee se mieskin sitten autolla taas meidän perässä ;)

Sellasta pitikin kysyä. Täällä varmaan joku menossa Jyväskylään synnyttämään? Oisin vähän käytännöistä ja ehkä yhteystiedoistakin kyselly. Eli jos nyt jostain syystä joutusin sinne menemään tuon reissun aikana. Kaikki tieto olis tervetullutta =) Esim äitipolin ja synnärin yht tietoja..

Tuosta esitietolomakkeesta oli juteltu. Eli se on hyvin sairaanhoitopiirikohtaista. Esim täällä pääkaupunkiseudulla ei sellasta täytellä etukäteen, vaan tiedot menee sähköisesti. Eikä esim noita nimiäkään mahd. hätäkastetta varten siis tarvi mihinkiin ilmottaa etukäteen. Mun äiti ties kertoo, et ku ootti mun veljiä (-91) silloin vielä täytettiin täälläkin nuo lappuset ja nimiä mietittiin päät puhki ;)

Eilen innostuin kävelemään typyn kanssa tuonne mummolaan ja kyllä olin rikki illalla! Just olin täälläkin hehkuttanut, ettei oo supistellu, no eilen sitten senkin edestä. Onneks sit yön aikana helpotti, uni ei kyl tullu, mut supistelut helpotti.

Tosi jänniä hetkiä kyllä eletään. En saa mitään tehtyä, kun pitää täällä roikkua koko päivä ;)

Hepeliini ja möttönen rv 35+2

Vierailija
90/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nimittäin hankki mulle lahjakortin joululahjaksi ja nyt sain sitten sen käytettyä. Melkein puolitoista tuntia vierähti ja ihmeen vähän otti selän päälle,vaikka iskias vaivaakin tuolta oikealta puolelta. Vauva kyllä kovin tunki varpaitaan kylkiluiden väliin,kun täti puhdisti naamaa ultraäänellä.Kai se sen jotenkin kuulee. varasin sit jo uudenkin ajan tuonne heinakuun loppuun samalle viikolle häiden kanssa. On sitten ainakin kulmat nypitty ja naama hehkeenä,jos muuten silmät seisoo väsymyksestä päässä.

Esitietolomake lykättiin täällä varsinais-Suomessa käteen muistaakseni rv 23 tai jotain. seuraavalla neuvolakerralla palautin sen sitten. Meillä nimet pitää periaatteessa paikkansa ja miehen sisko puolisoineen tulee lapsen kummeiksi.

Meillä mies ei hirveästi ole tuota juomapuolta harrastanut.Olen ihan kiltisti ollut kuskina ne muutamat kerrat kun mies on jotain ottanut. juhannuksena meilläkin ollaan suht kuivinsuin. Serkku pyyteli käymään,katsotaan nyt lähdetäänkö hirveästi kotia pidemmäs.

Marika ja toukka 37+0

Vierailija
91/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta turha toivo yrittää saada unta! Yöllä taas juoksentelin ja kiroilin kramppaavaa koipea... Selkee suolanpuute! Ei nääs auta magneesiumit sit mitenkään.

Niistä 3 ässästä: Jep seksi oli pannassa ainoastaan rv36 asti, mut eipä kyllä tee mielikään... Omituista, mutta totta, tää taitaa olla pisin selibaatti sitten ikuisuuteen! =D

Enkä minäkään usko saunomiseen ja siivoamisen käynnistävän synnytystä, muutenhan joka toinen mukula syntyis ihan miten sattuis..

Kotiuttamis vaatetuksesta: minä pakkasin vain pitkähihaisen bodyn ja puolipotkarit, ja jos on viiletä niin viltti päälle.

Viimeks laitokselta lähtiessä oli likka tupattu sellaseen lämpöhalvaus pakettiin, et huh huh, no ehkä nyt on viisaampi! =D

NYt sohvalle takas, alkaa ahdistaan...

T Helga rv36+4

Vierailija
92/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan lämmin ilma täällä Pirkanmaalla ja aurinkokin hetkittäin näyttäytyy.

Täällä veti vauva eilen illalla sellaiset jumpat, että hetken olin jo satvarma, että perätilaan kääntyi hän. Yölläkin yritin kuulostella vauvan asentoa, mutta en ollut ihan varma siitä. Tänään on olo kuitenkin suht entisenlainen, joten toivon, että vauva on edelleen rt:ssä. Aika jännä olisikin, jos vielä sieltä syvältä lanitosta olisi ponkaissut kääntymään, mutta kun ei kerran täysin kiinnittynytkään ollut viimeksi neuvolassa, niin ihan mahdottomuushan se ei olisi. Hikka onneksi tuntuu edellee alhaalla.

Vesienmenokeskusteluun sen verran vielä täältäkin, että enpä olisi minäkään voinut tuota 12 tuntia odotella, paitsi esikoisen synnytyksessä. Muuten olisivat syntyneet kotiin :) Mutta eiköhän tuo ohje koskekin juuri sitä tilannetta, että supistuksista ei ole vielä tietoakaan. Sitä paitsi aika harva malttaa olla ainakin soittamatta sairaalaan, kun vedet lirahtavat, sen verran siinä jännitys tiivistyy :) Kakkosesta kun mulla vedet menivät illalla ja soittelin Taysiin, niin kätilö sanoi, että voin rauhassa käydä nukkumaan ja tulla sitten, kun alkaa siltä tuntua. En malttanut, eikä varsinkaan mies, joten lähdettiin kuitenkin menemään. Kolmen aikaan aamuyöstä alkoi supistella ja klo 6.10 on oli poika sylissä.

Miesten alkoholin ottamisesta olitte jutelleet. Meillä isäntä ilmoitti ihan itse jo ennen vappua, että vappuna hän ottaa pari olusta, sen jälkeen nollatoleranssi siihen asti, että vauva on syntynyt. Kelpasi mulle, enkä ole valittanut :)

Elluralla onkin aika samanikäinen esikoinen kuin meillä. Meillä esikoisneiti täyttää tänä vuonna 15v, eli ristiäisten lisäksi meillä vietetään nyt kesällä myös ensimmäisiä rippijuhlia :) Ja sama kiitollisuus äitiydestä on täälläkin olemassa, mun kaksi lapsuuden haavetta olivat tulla opettajaksi ja kuuden lapsen äidiksi :) Opettajuus meni esiopetuksen puol ja kohta lapsia on ne kuusi :)

Esitietolomake on täällä meillä myös sähköinen ja menee siis neuvolan koneelta suoraan Taysiin. Näin oli jo 2 vuotta sitten edellisen odotuksen aikaan.

Hymynaama"juliste" oli ennenvanhaan myös äitiyspakkauksessa, mutta ei taida siis olla enää? Mä kun jätin nyt ekan kerran pakkauksen ottamatta.

Puunukella olikin hyviä uutisia polilta! Hienoa, että vauva olikin pää alas päin :)

Aamos kuulostaa kivalta nimeltä munkin korvaani :) Ja varmaan on ihan nimilain mukainenkin. Väestörekisterikeskuksen nettisivuiltahan voi käydä nimipalvelusta katsomassa, kuinka monella on esim. juuri tuo nimi.

Nyt taisi pesukone tulla valmiiksi, joten kiikutanpa pyykit ulos kuivumaan.

M rv 37+4

Vierailija
93/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty tänää ja väsy kyllä iski päälle. siellä oli aika monta mahakasta ainaski 5 mut parilla oli vähä pienempi masu mut luulen et muutama saa kyl niistä nyt samoihi aikoihi. supistelee rures heti ku portaita nousin ylös ja kauan ei tarvinnu kävellä ku sukkapuikot ja menkkakivut tuli myös mukaa. no ny kotona ne taas rauhoittu onneks mut ei ne kyllä kivan tuntuisia oo..

hepeliini kiitos kun kerroit et täällä pääkaupunkiseudulla ei täytellä esitietolomakkeita ku en oo kyl missää papereis nähny kohtaa johon nimi nimi tulis. tosin meidän vauvalle ei mitää hätäkasteita tehtäiskään ku kirkkoon ei kuuluta.

aamos on ihan kiva raamatullinen nimi. eikä ainakaan joka pojalla.

mä oon tuol väestörekisterikeskuksen sivuilla roikkunu ku oon sielt bongaillu nimiä.

voi menis äkkii 2 viikkoo nii pääsee tutustumaan sinne sairaalaan.. mulle tuli mieleen et tietääkö kukaan et onhan naistenklinikalla amme. mä haluan ehdottomasti ammeeseen ja tajusin vast ny et een ees tiedä onko siellä sitä???

mut ny lepäilee ku taas pyörryttää älyttömästi..

is ja papunen 35+1

Vierailija
94/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka tehtynä ja oottelen tyttöä kotiin. En saanu mökkikamoja pakatuks, mut pesin keittiöstä yhden ison kaapin. Heh! Siis jotain hyödyllistä kuitenkin.

Aamos kuulostaa munkin korvaan mukavalta nimeltä, jota ei ihan joka toisella ainakaan ole. Miten musta tuntuu, et pojalle on paljon vaikeempaa keksiä ylipäänsä sellasta omaan suuhun sopivaa nimeä. Saati, että sen hyväksyis sekä minä että mies?? Isosmurffille kiitti vinkistä, taidanpa minäkin mennä väestörekisterikeskuksen sivuille roikkumaan ;)

Miehen juomisesta oli puhetta. En oo rajottanu mitenkään tähän asti. Ei kyl paljon juo noin muutenkaa. Pari viikkoa sitten oli silleen kunnolla viihteellä seuraavan päivän krapuloinen kaikkineen ja se olikin sit vika kerta ennen vauvan syntymää. Jussina toivon, ettei muutama kaljaa enempää ota. Se on vaan, kun seurassa se niin helposti unohtuu....hmmm. Muutenkin ollaan kaukana kotoa, niin uskosin, et tämä jussi vietetään nyt sit näin =)

Hepe

Vierailija
95/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepeliini: Kyselit tietoja Jyväskylän sairaalasta ja tässä mm. puh.nrot eli äitiyspoli + synnytysten vastaanotto (014) 269 1104. Täällä päiväsaikaan (muistaakseni klo 20) asti pääsee pääovista ja äitipolille ilmoittaudutaan (2. krs). Ilta- ja yöaikaan käynti ensiavun kautta äippäpolille. Äippäpolin ovi menee lukkoon klo 16, mutta oven pielessä on summeri, jota soittamalla päivystävä kätilö tulee avaamaan oven. Tervetuloa vaan tänne synnyttämään, jos niikseen tulee! : )

Tässä pinossa on kyllä ollut tosi aktiivista, taitaa jo lähes kaikki olla mammalomilla/lomilla... Osalla jo selkeesti tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä, jännäksi menee milloin ekat putkahtaa maailmaan!

Joku kirjoitteli uimisesta aiemmin ja aika ristiriitaista tietoa jaellaan. Ite kyselin pari viikkoa sitten neuvolassa, et voiko vielä käydä uimahallissa vai onko tulehdusriskiä jos vaikka kohdunsuu onkin jo auki. Mut neuvolatädin mielestä ei ole mitään haittaa, vaikka oliskin jo vähän auki! Mulle toi tieto oli ihan uutta.. en ole kyllä uskaltanut enää uimassa käydä, mut ihmetyttää...

Nimiasioita oli myös mietitty ja esitietolomaketta. Itse sain lomakkeen tänään neuvolakäynnillä ja meillä on nimet jo valmiina, sekä tytölle, että pojalle, vaikka sukupuoli jo tiedetäänkin. Aiotaan siis antaa lapselle nimi saman tien eli emme kasta. Ja tästä syystä ei siis kummejakaan tule. Tietty voidaan pyytää jotain "ystäväkummiksi", jos siltä tuntuu.

Neuvolakäynti oli ihan ok, tosin täti ei saanut otettua verikoetta mun käsivarresta. (Kontrolli kun olen saanut luovutettua verta aikoinaan). Jouduin sit meneen labran puolelle.. kiva kun käsivarret täynnä neulanreikiä... Vauvalla oli kaikki kunnossa, ultralla katottiin, että oli edelleenkin pää alaspäin, syke 148. Ja kovin alhaalla oli kuulemma jo pikkuinen ja sen kyllä välillä tuntee kävellessä... Itsellä pissat ja painot ok, nyt tullut yhteensä 10,5 kg. Sf-mitta sama kuin viikko sitten, 30.

Verenpaineita nyt seuraillaan kun on kotonakin alkanut alapaine oleen jotain 88-95 luokkaa. (Joku muukin kyseli paineista, et mitä tehdä.) Mulle määrättiin vaan seurantaa ja lepoa. Ei saa stressata, eikä siivota, pitää vain ottaa rennosti! No, ei sinällään tuota vaikeuksia, mut nyt on ollut siivousvimma päällä, kaikki kaapit pitänyt koluta.. : ) Pitää vähän hiljentää... Mikäli ei ole muuta kuin verenpaine koholla, ei edellytä mitään erityistä. Jos taas tulee päänsärkyä ja huonoa oloa, pitää ottaa yhteys neuvolaan tai äitipolille. Voi olla sit merkki raskausmyrkytyksestä. Mut jospa ihan levolla tämä loppuaika tässä menis.

Verenpaineen takia sain uuden neuvola-ajan jo ensi viikolle ja sit juhannuksen jälkeen on lääkärineuvola. Täällä ei kuulemma kokoarvioita tehdä automaattisesti eli ei sit välttämättä mitään havaintoa missä mennään.. Sf-mitan perusteella aika keskiverto vois olla tulossa, mut eihän sekään välttämättä kerro mitään.

Näin homma etenee... Juhannuksen vietosta oli myös puhetta ja ite aiotaan pysyä varmaan kotona ja varulta sairaalan lähellä. Vaikkei vielä mitään oireita (ei edes supistuksia) ole ollut, mut silti..

Hyvää viikon jatkoa kaikille ja voidaan hyvin! : )

t. Suzan 35+2

Vierailija
96/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin annettu toinenkin numero Jyväskylään, luulisin että on just se synnytysvastaanoton numero, jonne voi soittaa ja kysästä ympäri vuorokauden, eli (014)269 1404.

Tuo toinen ((014)269 1104) on kai se äippäpolin ajanvaraus tms. numero, joka on käytössä virka-aikaan, en tiedä jos siihen vastataan muulloinkin.

Vierailija
97/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on viimeinen neuvolalääkkäri käyty. Kaikki kunnossa. Vauva rt:ssä kuten ollu jo monta kuukautta, ei vielä kiinnittynyt mutta tosi alhaalla. Paino pudonnut 140g per viikko, paineet 94/64, Hb 115, sf 31,5cm, kohdunsuu pari senttiä, pehmeä ja kiinni. Ja sitten Merisää. Heh. Taidan olla tosi väsynyt. %) Vauvan koosta ei lääkäri osannut käsikopelolla sanoa oikein mitään. Kai ihan normaalin kokoinen on tulossa.

Oli ihan yllätys kuulla että Aamos vois olla kiva nimi. Kun leikillänihän minä vaan... Täytyy nyt sitten kuitenkin vielä miettiä. Meiltä ei vaihtoehdot lopu. Ja kun ei vielä tiedetä onko poika vai tyttö.

Nyt täytyy painua katsomaan Teho-osaston viimeisiä jaksoja. On niin haikeeta.

Voikaa taas kaikki hyvin!

T Sanna ja Mukeltelija 36+0

Vierailija
98/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset pari päivää ollu mieli jotenkin maassa.Ja nyt muutaman kerran suoli tyhjentynyt ja kerran oksensinkin,ei kyllä mikään huono olo ole ollu sen jälkeen.Oiskohan ruokamyrkytys vai alkaisko vihdoinkin tapahtumaan? Hiukan vatsassa kuplii nyt. No,ilmoittelen jos jotain tapahtuu.

Marika

Vierailija
99/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti ja toinen kuudetta lasta odottava äiti, jonka nikin valitettavasti unohdin, Onko teillä ollut missään vaiheessa tunnetta, että ei enempää lapsia - tai ei enempää raskauksia? Näin kolmatta odottaessa... Ja onnea konfis ikäisille. VAikea ajatella miten 15 vuotiaat isosisarukset ilmaisee odotustaan pikkusisaruksen johdosta. Meillä kun 8v on ihan innoissa ja tuo joka lauseessa esille, jos ei vieraammat sitä vatsasta tajua niin sitten ainakin hän kokee sen tehtäväkseen kertoa ja pikkuveli sen tuo kanssa lähes joka lauseeseen...

Ja nikit unohtuu edelleen, mutta toivottavasti se 1+ pissassa muuttuu vielä negatiiviseksi. Kun se kerran onnistui (en kyllä tajua miten) kertaalleen, niin vois se muillakin äideillä kai sitten onnistua.

Tänään ajelin naistenklinikan ohi, olipa paljon mammoja isoin masuin liikkellä:) Ja kaisaniemenpuistossa lapset sai ratsastaa, kiipeillä, laulaa karaokea ja kokeilla laaser ammuntaa s-ryhmän puistotapahtumassa. Lapset tyytyväisiä, mutta paineet sitten pompotellut tämän päivän, kun ollut liikkeessä 9.30-19.45. Huomenna täytyy ottaa kevyemmin. Nousee ne plussat taas muuten.

Muuten, tuota laukun pakkaamista pidin itse tärkeänä, koska en ensimmäisen ja toisen kohdalla laukkua saanut pakattua ajoissa, ja sain sitten lahjaksi anopilta sairaalaan kotiin lähtö nutun. Jos siis kolmas kerta toden sanoo... niin on ainakin lapselle ne vaatteet pakattuna, vaikka itse jäisin ilman...

t:TAi 36+0

Vierailija
100/158 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis perätila oli vaan väärä hälytys ja vaavi kiikkuu pää alaspäin onneksi, saa tulla kun on tullakseen. Voimia muille käännösyrityksiin aj päätöksiin synnytystavasta..

mut mut en muista oliko muilla tyks synnärinä mut kuulin tänään tällaisen http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1002764/nyt_ei_kanna…, eli toinen synnyttäneiden osasto on suljettuna ainakin pari viikkoo jonkin akuutin rempan takia ja kaikki äidit ja vauvat laitetaan siis sille toiselle osastolle.. voi apua tietää varmoja ruuhkia..

mut mietteissä

Minna ja poitsu rv 37+0