Heinähatut vko 24
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays
29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________2.
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS
2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS
2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays
3.7. Helga 07 ____________2.
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS
4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS
7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS
7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS
7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS
8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos
8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS
15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 28/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna ______89/86_1
Kommentit (158)
Isosmurffi kyseli onko NKL:n synnytyshuoneissa ammetta ja muistaakseni muutamassa ainakin on, mutta ei kaikissa... Se kyllä selviää tutustumiskäynnillä.
Ahdistaa tuo synnytystapajuttu... mieluiten ottaisin sektion, koska tapauksessani se lienee varmin ja turvallisin tapa saada vauveli ulos. Kaikissa käymissäni keskusteluissa asiasta lääkärin/th:n/kätilön kanssa käy kyllä selvästi ilmi, että sektiota ei helpolla saa... vaan melkeinpä aina pitää ensin yrittää alatiesynnytystä. Kauhistuttaa ajatus siitä, että pahimmassa tapauksessa saan kunnolla paikat ensin rikki alatiesynnytysyrityksessä ja sitten kuitenkin päädytään pakosta sektioon, josta leikkaushaava... eli tuplatoipumisaika... puuh! Miten pärjään vauvan ja meidän 2-vuotiaan kanssa arkiaskareissa, jos useampi paikka hajalla... aluksi on kovilla muutenkin, vaikka mies osallistuukin kybällä.
Helgakohan se oli, joka myös kramppaavista jaloista kärsii. Laitoin lääkärin kehoituksesta viime yöksi pari opusta sängyn jalkopään jalkojen alle, jotta verenkierto jaloissa tehostuisi ja ainakaan ei kramppaillut tuolloin. Mulla alkoi alkuviikosta vähän turvotusta nousta ja jalat sen tuntuiset kuin olisi urheillut paljonkin. Täytynee yrittää pitää jalkoja ylhäällä niin paljon kuin mahdollista.
Ihanaa.. huomenna saa aamusta nukkua, kun on vapaapäivä ja lauantaina alkaa virallisesti äippävapaat.
Hyviä öitä!
-Mila- 34+4
Stressi nostaa ihan selvästi päätään.Koko yönä nukkunut 3 tuntia ja alavatsaa "kolottanut",mutta ei mitään merkittävää. Siirtysin tuossa puoli neljältä sohvalle makoilemaan,etten häiritsisi miehen unta. Onneksi tyttö menee isälleen viikonlopuksi,joten ei tarvitse stressata hänen hoidostaan. toivottavasti tästä kolotuksesta ei tarvitse kauaa kärsiä. nyt vielä kuvioihin meinaa tulla vanha tuttavuus paniikkihäiriö,joka voi kuulemma puhjeta raskauden hormoonallisten juttujen myötä uudelleen.Toivottavasti ei nyt sentään,tarttee varmuudeksi pirauttaa neuvolaan heti aamusta.
yritän nyt vielä nukua hetken aikaa
Marika ja toukka 37+1
vai pitäskö sanoo jo aamupäivää/päivää, niin monta tuntia taas tullu oltua hereillä.
Marika:tuo sohva on tullu mullekki tutuksi tässä viime aikoina, siirryn itekki siihen kun alan heräileen, että mies saa rauhassa nukkua.
Tähän asti oon joka aamu pystynyt juomaan kupin kahvia, mutta tänä aamuna tuli kyllä totaalinen stoppi.Pelkkä hajukin jo ällöttää.Katotaan nyt sitten kuinka hirvee päänsärky tässä päivän mittaan tulee kun ei saa "pakollista" kofeiiniannosta.
Värjäsin tuossa aamutuimiin päänikin.Tuokin on asia mistä ollaan montaa eri mieltä, saako raskaana ollessa värjätä vai ei.
Aamulla kun hain lehden postiluukusta, oli jo aikas lämpöstä.Saapa poika reenata illalla aurinkoisessa säässä, vaikka täytyy kyl omasta puolesta sanoa, että en mitään hellettä kaipaa.
Miinnu ja Himpula 35+1
Onpa rikkonainen yö takana... Lonkkia kolotti tosi paljon ja kun vihdoin nukahdin, tyttö tuli meidän väliin ja nukkui hänkin tosi levottomasti; millon mulla oli pienet varpaat suussa, milloin sormet...
Täälläkin kärsitään jalkakrampeista, oikea pohje kramppailee aamulla tosi paljon. Muuten pohjelihasta sitten vaan kivistää aamusta iltaan. Venyttely ei auta yhtään. Villasukista olen kuullut olevan apua yöaikaan, mutta muutenkin öisin niin kuuma niin ei nyt viittis vielä villasukkia jalkaan laittaa.
Pahaa oloa oli jollain muillakin, sama täällä. Nyt tänään olo ollut ok, mutta eilen aamulla oli tosi huono olo, pää pöntössä yökkäilin. Lisäksi heikotti ja jossain vaiheessa tuntui että taju lähtee...
Ja Miinnu, kyllä minäkin olen hiuksia värjännyt 2 kertaa nyt raskauden aikana ja vielä kerran pitäisi juurikasvut värjätä ennen synnytystä. Uskon sen olevan ihan turvallista kunhan ei nyt ihan joka viikko värjäile. Tuntuu muuten hiukset nyt raskauden aikana kasvaneen paljon enemmän kuin normaalisti!
Nyt täytyy suunnata esikoisen kanssa leikkipuistoon. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ansqu (nasqu) ja poju rv 35+0 sekä tyttö 06/06
Käytiin PHKS:ssa keskiviikkona ultrassa ja sydänkäyrän myös ottivat. Kaikki näytti olevan kunnossa. Painoarvio oli 2400 g eli hyvältä näyttää. Meidän suvun naisilla on ollut suuria vauvoja, jopa 5kiloisia. Onneksi tämä meidän vauva ei näytä merkkejä niin suuresta syntymäpainosta.
Puunukke, meillä on varmaankin ollut sama lääkäri :) Meillekin antoi 3D kuvia mukaan ja toivotti tervetulleeksi synnyttämään :) Saimme vauvasta Todella hyviä kasvokuvia 3D kuvien muodossa - kätilö kommentoi että harvoin niin hyviä kuvia vauvasta saadaan ja olivatkin lääkärin kanssa aivan innoissaan vauvan kasvoja ja liikkeitä katsellessa. Lääkäri alkoi lässyttämään vauvaa katsellessa, hieman pyyteli sitä anteeksikin ja sanoi että hänen kesäloman alkuun kun on 2viikkoa aikaa niin ottaa tästä jäljellä olevasta ajasta kaiken irti :D Mukava nähdä työstään pitäviä ja nauttivia ihmisiä. Eli hyvin mukava käynti kaikinpuolin. Joinakin kertoina synnärillä on ollut todella kiire ja olen kokenut lääkärin (ei ollut tämä sama) sen vuoksi hieman "töykeäksi", joten mukava että ennen synnytystä oli näin positiivinen käynti.
Minulla on jatkuva lääkitys, niin ensi viikolla keskustelevat synnärillä lastenlääkärin kanssa että saanko lääkityksen takia lainkaan imettää. Raskauden aikana lääke on ollut turvallinen, mutta pakkausselosteessa sanotaan että imetyksen aikana ei suositella. Olen jopa miettinyt lääkkeestä luopumista imetyksen ajaksi (oma lääkärini ei sitä täysin kieltänyt, kommentoi että oman voinnin ja harkinnan mukaan), koska haluaisin kuitenkin imettää ja koen sen tärkeäksi. Noh, jää ensi viikolle nähtäväksi mitä lastenlääkäri nykyisestä lääkemäärästä sanoo. On tässä toivottavasti vielä joitakin viikkoja aikaa miettiä lääkityksen mahdollista lopettamista.
Hui, voiko synnytystapa-arvio tehdä kipeää? Minulla se on edessä parin viikon päästä. Tosin taidan olla hölmö jos pelkään synnytystapa-arvion kipua, kun kohta pitäisi synnyttää ;)
Minullekin on viimeisen viikon aikana ilmaantunut pahoinvointia. Hyvin maistuu ruoka päivällä, mutta aamuisin ja iltaisin ällöttää.
Eilen illalla huomasin oikean puoleisen rinnan todella kipeäksi! Varsinkin eteenpäin kumartuessa rinnan sisällä jomotti todella paljon ja kyljen kääntäminen makuulla teki kipeää. Rintaa hieman kuumotti, vasemmassa ei mitään erikoisia merkkejä eikä kummassakaan mitään patteja tai muuta kummallista. Kuppikoko on kasvanut raskauden aikana vähintään yhdellä ja esimaitoa tms ei ole vielä tullut. Onkohan tämä nyt sitä maidon nousemista?
Muuten vointi ihan hyvä. Kolotusta ja jomotusta siellä täällä vaihtelevasti, mutta ei mitään elämää rajusti häiritsevää. Viikonloppuna tiedossa kodin ja vauvan vaatteiden laittoa :)
Pulputtaja, rv 35+0
... tuli vielä mieleen, että osaako joku sanoa tunteeko vauvan laskeutumista ja kiinnittymistä jollain tavalla? Vai onko tuo asia mikä selviää vain neuvolassa käymällä?
Pulputtaja
Kyllä vatsa on edelleen ihan sekaisin.Kävin aamusta taas oksentamassa,nyt tuntuu et alkais olo helpottamaan. Kuulemma jotakin vatsatautiakin on liikenteessä. Illalla pikkasen supisteli,mut muutaman tunnin unien jälkeen rauhoittui. Nyt aamulla ei tullu mitään tuntuja.
Yritän nyt pikkuhiljaa syödä jotain,jos vaikka pysyis sisällä. Ja lähteä tuonne ulkoilmaan kävelylle =)
Marika ja toukka 37+1
verenpaine 128/69,paino noussu reilussa viikossa 200gr,kohdun korkeus 31 ja pissa puhdas.Painoa tullu yhteensä tähän mennessä 7,3kg.
Vauva on laskeutunu jo alas ja pää kiinnittyny,neuvola täti sano et nyt on "lähtökuopissa" et voi syntyä joko tänään tai sit vasta heinäkuussa.
No oliko toi ny mitenkää yllätys ku kyllähän se juu syntyy viimestään sillo heinäkuussa,ja voi jo nytki tulla.
Vesirokosta sanoi ettei ole mitenkää hengenvaarallinen vastayntyneelläkään mut että jos nyt tulis lähtö synnärille,niin pitäis mainita et perheessä on vesirokkoa.Mut ei kyllä tarvis ihan vastasyntyneelle mun mielestä sitä viheliäistä tulla.
Joo,ja mies just lähti taas kotipuoleensa 100km päähän v.lopuksi kattoremonttiin,et toivotaan että vauva ei halua v.lopun aikana syntyä ku sit saattaa kyl käydä niin ettei isukki kerkee synnytykseen mukaan.
Sanoinki miehelle,et toivottavasti tää on nyt viimenen v.loppu vähään aikaan mitään remontteja,ku en haluis et se enää täs vaiheessa lähtee niin kauas kotoo koko v.lopuksi,mut pakkoha se on mennä ku on pyydetty kaveriksi.
Juu,ja olo on aika karsee....eilinen päivä meni iha täysin siin et piti joka askellusta varoa ku saatto mennä jalka alta,vauva kuulemma painaa iskiashermoon,ja tonne häpyluun taakse,niin se aiheuttaa sit mukavasti kipuja ja jalat saattaa mennä alta.
No eilen kyl illasta tuli pari kertaa perkeleetä sun muuta ku yhtäkkiä meni niin tajuton vihlasu alapäässä et tähet vilkku silmissä.
Selkää on JOMOTTANU ja poltellu eilisillasta asti...vitsailinki miehelle et ihan varmasti sit illalla soitan sille et tää menis nyt synnyttään,et meinaako tulla mukaan....mut ei musta oikeesti siltä tunnu et tässä ollaan synnärille lähössä iha lähi viikkoina....empä mä oo kyl osannu muistakaan arvella päivällä enkä ennen nukkumaan menoakaan et parin tunnin päästä ollaan jo salissa...et näin.
Mut nyt pitäis lähteä lasten kans nauttimaan(lue:mä kärsin) auringonpaisteesta ja lämpimästä ilmasta...
Johanna &"lottaeinari" 36+2
piti ihan kirjautua uudelleen, kun en saanut vanhaa tunnustani toimimaan. Ja laiskuuttani olen vain tyytynyt lukemaan teidän kuulumisia :) heinäkuu kun lähestyy niin pinot vaan kasvaa :D
Minun mahaan ei ihmeempiä kuulu. Vauva on tosi rauhallinen tapaus, ollut koko raskauden. Lähinnä sellaista möyrimistä tuo hänen liikkuminen. Pyllyä tunkee kylkiluita päin. Nyt on tainnut mennä jo alemmas, kun ei enää ole sattunut nuo hänen möyrimisensä.
Pissalla saan juosta jatkuvasti. yöllä monta monta kertaa. Viime yö oli aluksi ihan tuskaa, vaikkei ollutkaan mitenkään erikoisen kuuma ilma niin olin ihan kuumissani ja tuskissani enkä meinannut saada unta. Suunnittelin jo kylmään suihkuun lähtemistä... muutenkin välillä vaikeuksia löytää hyvää asentoa.
Ruokahaluttomuus vaivaa välillä. On päiviä ettei tiedä mitä sitä söisi kun mikään ei maistu. Sitten taas välillä voisi syödä jatkuvasti.
Välillä on myös sellaista alkuraskauden kuvotusta.
Viiminen lääkäri olisi tiistaina. Luulen, että mulla paikat on ihan kiinni. Ei ole supistellut eikä mitään. Välillä tosin tuikkii ikävästi tuonne alapäähän. Käveleminen on melko hankalaa jo, taitaa vauvan pää olla jo niin alhaalla.
Esikoisesta ekat kipeät supistelut taisi tuntua päivää ennenkuin syntyi, joten ei mitään kiirettä vielä, ja limatulppa irtosi kolme päivää ennen synnytystä.
Tässä yhtenä päivänä tuli jotain lima klönttejä, muttei kyllä koko limatulppaa...
Tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan. Jee! :)
vauvalle kaikki hankittu, sänky pitäisi vielä laittaa paikoilleen.
Kotiintulo vaatteista on ollut puhetta, itse varasin vauvalle bodyn, housut, sukat ja velouripuvun ja pipon. Jos nyt sattuu olemaan tosi kylmä niin mies saa tuoda sitten vielä peiton.
Jollain oli jalat kramppailleet, mulla kanssa öisin saattaa mennä pohje ihan lukkoon. Koskee muuten aivan kamalasti... sain ohjeeksi syödä banaania. Sormet puutuu kanssa välillä.
Mitäs vielä. Monta päivää olen miettinyt kun näitä olen lukenut, että siitä ja siitä tekisi mieli kirjoittaa, mutta eihän ne nyt tule mieleen. No ensi kertaan sitten.
Jaksamista kaikille ison mahan kanssa. Eiköhän kohta ala jo tulla vauvauutisia, monet on jo niin pitkällä :D
vivi rv 35+5
Persus on jo ihan puutunu vaikka hetken vasta kerkesin istua koneella. =/
Kramppailevista jaloista: olikos se niin, että banaanissa oli kaliumia vai mitä mikä vois sit auttaa? Vai meinaako ne sitä magneesiumia siitäkin saada avuks...?
Tissit: Vihloo myös täällä, ja parina aamuna likka on jyränny niitten yli sillä seurauksella, et maitoa tirskahti molemmista. Onneks nyt vasta, eikä 1,5kk aiemmin niinkuin esikosta, se ei ollu enää järjen hauskaa... ja mulla kun sitä maitoa alkaa tulla, niin sitä sit tulee, eli suojat liiveissä saa painaa koko ajan!
Pissailusta: oonko ainoo jonka ei oo tarvinnu käydä pissalla yöllä enää sen jälkeen kun vauva tipahti "kuoppaan"?
Oon ite oikein hämmästelly tätä ilmiöö, mut aamulla on sitten niin kauhee hätä, et oikein meinaa sattua kun vessaan taapertaa.
Marika: hui jännää... Nääs vaikka olisitkin saanu mahapöpön, niin sehän voi pistää synnytyksen käyntiin!! ( Niinhän se mullekkin meinas sillo käydä)
veikkaan kyllä susta ekaa jakautujaa... =)
Oma olotila: Ahtis, ahtis ja issias pentele. Tänään on tosi huono päivä issiaksen suhteen, on vähä pirun kipee!
parina päivänä ollaan käyty kaupoilla ja kävelty hissuksiin, niin suppareita ei oo tullu, mut illalla sit alkaa jumalaton vihlonta, eli vauva survoo päätään alemmas.. Kohta se varmaan vilkuttaa sieltä. =D
Jep, nyt ei pysty enää istuksiin, joten sohvalle!
T Helga rv 36+5
Apua kaipailisin. Miten saisin pojan takas rt:hen kotikonstein? Tähän asti ollu kiltisti rt:ssä mutta nyt on perätilassa :/
Toisaalta on tuntunu olo helpommalle, pää ei paina rakkoa tai alapäähä ei vihlo.
Helga: Mulla kans nyt ollu ettei vessaan tartte nousta kun aamulla, sillonku poika oli rt:ssä mullakin oikee sattu vessaan nouseminen..
Mulla ollu nyt hyvät unen lahjat, heräsin kahdelta vasta, mies lähti töihin puoli kahdeksan maissa.. :)
Eilen raahasin tuon hoitotason makkariin nii sen jälkeen on sitten selkä vaan naksunut ja paukkunut, ottaa kipeää kävellä :/
Cheryll 33+0
Moneen päivään eka hellesää ja mä oon jo ihan kypsä.Sormet ja jalat turpoo ja olo on muutenki aivan kaamee, mulle passais noi viileemmät kelit. Kiitos.
Veikkaanpa minäkin Marikasta ekaa jakautujaa.Mutta katotaas tässä ny mitä käy :)
Cheryll:Joku tuolla aikasemmissa kirjotuksissa(meissä heinähattusissa,pari-kolme vkoa sitten?) kertoili jotain vinkkejä joista voi olla apua jotta kääntyis rt:hen vaaveli.Mä oon nyt niin laiska ja kiukkunen etten jaksa kaivaa sitä ketjua.
Tässäpä tämä, tällä kertaa.
Miinnu
Voima on ihan loppu,kun mikään ei pysy sisällä.Hiukan nesteitä olen yrittäny juoda,mut taas olo sellainen et voisi käydä idoilemassa =(
Se nyt tässä puuttuis et ne supistukset tulis tän päälle. Aattelin odottaa huomiseen jos tavara ei pysy sisällä niin sit soitto synnärille et mitä tehdään. Neuvolasta ei olla tänään vastattu,ärsyttävää.
Marika
Voimia sinulle.
Ja sit omiin huoliin :);)
En jaksa kirjautua...
Kertokaas mistä tekisin patjan äitiyspakkauksen pahvilaatikkoon ku siit tulee vauvalle pinnasänkyyn se ensisänky??!!Reunavaatteet ja kaikki ois,mut muistin just et laitoin toissakeväänä siivotessa siit äitiyspakkauksesta sen patjan johonki toiseen tarkotukseen,ja nyt ku oisin vauvalle laittanu sängyn valmiiksi,niin ei olekaan patjaa!!!
lämmintä päivänjatkoa...
johanna&"lottaeinari"36+2
Eli meillä neiti nelonen meinasi myös olla pt:ssa ja silloin sain ohjeeksi kaksi asentoa, joita kokeilla kotona. Toinen oli juuri tuo pylly pystyssä niin, että käy kontilleen ja sitten kyynärnojaan, eli pää on silloin alempana kuin peppu, jolloin vauvalla on tilaa liikkua. Toinen vaihtoehto on laittaa selälllään maate esim. tyynyjä pepun alle ja saada siten peppu ylemmäs kuin pää. Tämä vaihtoehto toimii tietty vain, jos ei tule selällään kovin huono olo. Ideana molemmissa siis se, että vauva pääsisi "valumaan" pois sieltä lantiosta ja sitten vielä kääntymäänkin. Ja suositus taisi vielä olla, että näitä kokeilisi silloin, kun vauva on oikein aktiivisella tuulella.
Misti rv 37+5
Kokeilin olla tuossa pylly pystyssä asennossa, äsken makoilin tyynyt pepun alla ja se oli parempi vaihtoehto.. :) Onneksi tässä on vielä aikaa kääntyillä.. :)
Morjesta vaan, meillä ollut siskon poika ja mummi "hoidossa" pari päivää, on jonkin verran kiirettä pidellyt ...... ja ihastuttavat turvotuksest palanneet ! Kiva ! En tiedä lienenkö käynyt samalla tohtorilla pulputtajan ja puunuken kanssa..... pitkähiuksinen nainen ??
Noista krampeista - mulle on Magnesium auttanut oikeasti ja juominen juominen juominen. "kuivina" öinä niitä meinaa tulla enemmin. Herään siihen että alan venyttelemään ja yht'äkkiä huomaan että pohkeet meinaa krampata.
Yöunet on olleet aika hyvät yllättäen viimeaikoina. Sinnikkäästi olen pysytellyt päivät pystyssä ja vasta puolilta öin nukkumaan niin uni on tullut kohtuu nopsaan ja riittänyt aina jopa kasiin asti.
"Lähtö" alkaa kovasti jo mietityttämään, vaikken sitä nyt vielä niin odota, niin toivoisin että lähtis itsekseen tulemaan, että tulis kokeiltua sekin.
Pikkumies ilmoitti tulostaan New Yorkin lomamatkalla syksyllä ja äkkiseltään laskettiin miehen kanssa siellä että laskettu aika olis 4.7 mistä se sitten siirtyi 1.7, ehkäpä tuo 4th of July sopis nt sitten teemaan ..... että sitä kohti ;-)
Mirella & Pikku-ukko 37+2
Cherylille tsemppiä käännösyrityksiin. Toivottavasti onnistaa ihan kotikonstein =)
Marikalla kans kuulostaa olo huonolta. Toivottavasti paranet pian, jos nyt vatsatautia on. Jos kyse synnytyksen lähestymisestä, niin kovasti voimia matkaan vaan =)
Jalkakrampeista moni näkyy kärsivän. Ilmeisesti nää kuumat ilmat lisää oireita. Juoda pitäs muistaa, itse kunkin. Mulla kans muutaman kerran krampannu, mut ei onneks jokaöinen vaiva. Musta kyllä tuntuu, et tulee juotuu ihan simona. Vettä ja kivennäisvesiä menee varmaan n.3 litraa päivässä. Sinänsä ihan jees, mut arvatenkin juoksuttaa wc:ssä ihan koko ajan..
Sain kuin sainkin tänään pakattua mökkikamppeita kasaan. EIkä se sit vieny ku n20min. Äiti meinaan soitti, et tulee kohta hakemaan tavarat, eli eipä siinä jäänyt kauheesti miettimistä =D Omia vaatteita en vaan saanu viel matkaan, ku näitä mammakuteita ei niin kovin monia oo. Mennään kuitestki vasta ens ke perässä, niin ei huvittanu melkein viikkoo oloilla yksillä vaatteilla...
Jaksamista vaan kaikille masukkaille, aatella enää jussin yli kun selvitään, niin alotellaan omaa kuuta, jeeee!
Hepe ja möttönen rv 35+3
Suzanille ja Miksuliinulle nuista yhteystiedoista. Otin nyt molemmat numerot ylös, jos tarvetta ilmenee. Toki siis toivon, ettei ilmenis. Sinänsä sairaala jo vähän tuttu, kun sappikohtauksen vuoksi sinne jouduin tiputukseen tuossa muutama vuosi sitten. Mieskin totes, että osaapahan sitten ajaa perille, jos oikein kiire tulee =)
Haikeena täälläkin kattelin tehiksen viimestä jaksoo. Ihan kiva, kun muutamia vanhoja naamojakin siinä vilahti.
Jospa sitten suihkun kautta petiin..
Hepe ja edelleen rv 35+2