Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 24

08.06.2009 |

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä yrittäny pari kertaa makoilla peppu ylhäällä ku herra on ollu hereillä, nyt en tosiaa tiiä mitenpäin se sielä on taas... Kyllä osaa nyt vaivata tää asia! Lueskelin että se voi pepusta kiinnittyä ettei sitä sitten voidakaa enää kääntää ym...

Mitä riskejä siinä sitten on jos syntyy peppu edellä??

Taitaa mulla olla jokin selkänikama pois paikoiltaan eilisen takia. Vihloo vasempaa puolta alaselkää kävellessä napsuu ja paukkuu ja vihloo, maatessa ku yrittää kääntyä nii ai että kun vihloo ja sattuu.. :/

Mä oon vetäny melkei koko raskauden ajan banaania, yhden kerran krampannu jalka ei muuten ollenkaa.

cheryll

Vierailija
122/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan reippahasti tässä ku oon ollu tänää taas liikenteessä ja kävelin sitte ihan liikaa.. alkaa heti toi oikee si nivel vaivaamaan myös ku liikkuu enemmän. vauva kääntelee myös reippahasti itseääm akselinsa ympäri ku alapäässä vihloo ja tekis mieli kävellä sillee jalat harallaan.

marikalle jaksuja vatsataudin kaa. tarvitsisit tosiaan nesteytystä jos mikää ei pysy sisällä. mulla kans tuli ihan totaalityhjennys aamulla. ensin koko yön kiersi vatsassa ja sitten suoli tyhjeni ja sit vatsa kyl rauhoittu sen jälkeen.

mä oon ehkäissy krampit ottamalla vielä magnesiumia raskausvitamiinin lisäksi ja se on pitänyt aika hyvin ne poissa. meil on myäs lisäk moottorisänky joten mulla on aina öisin jalat ylöspäin. mä juon kyllä päivässä 2-4 litraa vettä ja vichyä.

kiitos tiedosta siitä ammejutusta ku haluun ammeeseen ja kun meillä on tosiaan tutustuminen 37+2 vasta ni oisin vaihtanu sit kättärille tai jorviin jos ei siel ois ollu. mut sehän on sit toinen juttu onko niitä vapaana. ja salliiko terveys sen.

mun pitää mennä auttaa miestä ku se kutsuu..

jaksuja.

is

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia kaikille, varsinkin mahataudin parissa olevalle!

Mua kans pelottanut kun nyt lähipiirissä kaikenmaailman flunssaa ollu, et ei tarttis tulla nyt loppuaikana mitään ylimääräistä! Onneksi on tähän asti vältytty..

Kirjoittelin eilen kun neuvolassa uusi (nuori) hoitaja sanoi et proteiinit oli 1+. Kotona eilen mittasin 2-3 kertaa, ja vielä tänä aamuna aamupissasta, en mä saanut mitään 1+.. Oli samassa missä ollu koko raskauden, eli sen normaalin keltaisen ja 1+ "välissä", mulle ainakin sanottu synnärillä ja neuvolassa (vanhempi hoitaja, ei tämä uusi) et se on ihan normaalia. Onneksi siis väärä häly, tai laskenut jo, jos on kerta ollu ihan selvä 1+ eilen.

Miten muuten muut jotka alussa tupakoivat?

Mulle tuli vaan yhtenä päivänä mieleen, et kohtahan sitä "sais" aloittaa taas tupakoimaan..mutta TULI VAAN AJATUKSENA MIELEEN, EI AIO ALOITTAA! :) Näin hyvin kun sain lopetettua 10 vuoden polttamisen, niin ei todellakaan mun kannata enää jatkaa..

Olen itsestä huomannut et flunssat ollu paljon vähemmällä, ja jos on ollu, niin nopeemmin on parantunut!

-------------------

Taateliz ja 37+2 ?

-------------------

Vierailija
124/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunsuu ollut jo auki? Rv 36+0 keskiviikon lääkärikäynnillä kohdunsuu oli 2 cm auki, pehmeä ja 1 cm pituinen. Odotan toista lasta, joten lääkäri totesi, ettei tästä voi ennustaa, meneekö yli ajan, syntyykö etuajassa vai laskettuna aikana. Esikoinen syntyi 5 pv lasketun ajan jälkeen, joten olen koko ajan ajatellut, että tämäkin syntyy vasta yli LA:n. Nyt kuitenkin pisti miettimään, että pitäiskö pakata sairaalakassia jo. Mulla ollut kamala kevät perheen kriiseistä (kuolemia ym. ) johtuen, joten en ole paljon ehtinyt tulevaa lasta miettimäänkään.

Vierailija
125/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paikat pehmentyny jo rv31.rv35 kanavaa jälellä enää 2cm,ja paikat sentin auki,silti oon viel kasassa....tänään kyl just ku kävin neuvolassa,ni tätsy sano et vauva on "tipahtanu" alas ja pää kiinnittyny....et nyt vaan ootellaan et mennäänkö sinne laskettuunaikaan.

Jotenki musta tuntuu et mennään...

et ole vaan kaikessa rauhassa,mut voithan sä sen kassin aina varuiks jo pakata,mieki aattelin sen tehä täs ensviikolla jossai vaiheessa.

-Johanna & "lottaeinari"36+2

Vierailija
126/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen yhdessä koossa ja järkyttävä olo edelleen. Olen tämän päivän saanut kurkusta alas vettä,yhden pillimehun ja Jaffaa.Ei toivoakaan mistään syömisestä ja tuntuu ettei tämä tästä laannu.Alaselkään ottaa edelleen,nyt ehkä hieman myös noista munasarjojen kohdalta,et aika vaimeeta vielä. Mies on kaverin luona saunomassa ja pistinkin sille viestiä tossa tunti takaperin,kun tulin kotiin,et vois sit olla enää vähän aikaa siellä,kun menen kuitenkin hakemaan ja väsymys aivan tajuton. Muutenkin ahdistanut ja univelkaa ihan kiitettävästi,et ois kiva nukkuakin tänä yönä. Jos nyt meinaan tähän sohvalle nukahdan pariksi tunniksi ja sit miestä hakemaan ja pitäis uudestaan saada unenpäästä kiinni niin ei tule mitään =(

On tämä sit niin raskasta välillä...

Marika

Vierailija
127/158 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ollut puhelimitse yhteydessä synnärille? Tuo kuulostaa jo aika kurjalta tuo sun olo :( Varmaan voisi kohta olla jo tipalle käyttöä. Tulee rankka synnytys, jos oma olo on ihan kamala.

Täällä vauva myllää taas iltajumppaansa ja tuntuu, että kohta pää pullahtaa ulos. Erehdyin vielä syömään iltapaksi tortillaa ja nyt on maha aikas täynnä, närästä ei sentään onneksi.

Viime yönä valvoin minäkin taas sen tavaksi tulleen 2 tuntisen. Neljästä kuuteen tuijottelin kattoon ja kun isännän kello soitti kuudelta, katsoi hän mua hämmästyneenä, että mitä sä hereillä teet? Kun sanoin valvoneeni jo kaksi tuntia, kuului kysymys, että "mitäs oot tehnyt?". Mitäpä minä, kun en ylöskään viitsinyt nousta, ettei muksut herää.

Joku (anteeksi, etten muista nikkiä tähän hätään :/ )kysyi eilen sitä, että onko missään vaiheessa ollut tunnetta, että ei enempää lapsia. Mulla itsellä ei ole ollut, ennen kuin nyt. Nyt siis on vahvasti sellainen olo, että tämän kuutosen jälkeen perhe on koossa. Miehellä oli kolmannen lapsen jälkeen aika jyrkkä mielipide siitä, että ei enempää lapsia, mutta ajan kanssa se mielipide sitten muuttui :) Nyt hän on mun kanssa samaa mieöltä siitä, että tähän on hyvä lopettaa. Mutta vannomatta kai paras kuitenkin ;)

Nyt nukkumaan, jos vaikka unta riittäisi paremmin tänä yönä.

Misti edelleen rv 37+5

Vierailija
128/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nää mun kirjotusajankohdat vaan muuttuu kokoajan myöhäisemmiksi. Jututkin kai on sitten sen mukaisia.. ;)Tuli tuossa tehtyä kattoremonttia niin aika kului siivillä. Ihana ilta. Oon varmaan ainoa joka ei kärsi lämpimistä säistä. Nyt kyllä on sellanen olokin että on tullu jotain tehtyä. (En kuitenkaan kiivennyt sinne katolle.) Onneksi tajusin nukkua päikkärit tossa välissä että sai selkä levätä.

Viime yö kyllä meni ihan myttyyn. Nukuin varmaan kolme kokonaista tuntia. Muuten pyörin hereillä. Jotenkin ei uskalla nukkua kun pelottaa että herään jalkakramppiin tai supistukseen. (Saattaa olla että levottomuutta aiheutti myöskin pieni lemmenleikki isännän kanssa.. ;) pitkästä aikaa..) Mulla auttoi jalkakramppeihin säärystimet. Ihan oikein villaiset sellaiset.Yöllä jos tuli kuuma niin otin pois. Nyt en oo pariin yöhön tarvinnut ollenkaan.

Marikalle toivon parempaa vointia! Ehkä kannattaisi harkita ihan ensiapuun menemistä. Ottavat varmaan sinut ihan asiallisesti vastaan. Ei ole hyvä juttu jos pääset oikein huonoon kuntoon. Ja hae se isäntä kotiin sieltä bileistä..!

Nyt pääsette musta eroon hetkeksi. Lähden mökille ja vanhempieni luo. Tulen maanantaina.. Että siihen asti näkemisiin.

Voikaa hyvin!

T Sanna ja Kattokassinen 36+2

Vierailija
129/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poltin alussa. Lopetin kyllä heti kun sain positiivisen tuloksen. Paitsi että kun laukkuun jäi pieni vajaa aski niin poltin siitä aina sillointällöin yhden esim. äärimmäisen vitutuksen uhatessa, mutta nyt sekin on sitten loppu. Älä vaan missään nimessä aloita uudestaan jos vaan mitenkään pystyt. Mä ainakin koitan olla ilman. Mikään ei oo niin kornia kuin vaunuja työtelevä äiti tai isä joka polttaa. Ja ihan varma olen että vanhemmiten lapsi ottaisi siitä myös esimerkkiä. Itse ainakin otin vaikka äitini ei polttanut kuin yhden tietyn ystävänsä seurassa ja hyvin harvoin. Ainakaan en aio polttaa imetyksen aikana. Sitten kun se on loppu niin lähden terassille, juon monta pitkää siideriä ja saatan polttaa jokusen tupakan mutta se on sitten joskus toivottavasti vuoden päästä jos kaikki menee hyvin. Ja niin ettei oma lapsi näe.

Anteeksi paasaaminen. Saas kattoa pystynkö itsekään pitämään päätöstäni. Sen näkee sitten. Ja nyt lopetan tämän ja menen nukkumaan.! Öitä.

T Sanna

Niin ja vielä: mulla ei oo ollu flunssaa ollenkaan(saattaa toki myös johtua raskaudesta) ja allergiat on hävinny miltei kokonaan.. että hyviä puolia kyllä löytyy vaikka millä mitalla..

Vierailija
130/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tullut vallan tapa aamusta singahtaa tänne ja tulla toivottamaan huomenet, vaikka ei mulla mitään varsinaista asiaa olekkaan.

Mites Marika jakselee?Toivottavasti jo paranemaan päin.

ansqu:Mä oon samaa mieltä, että jos pari-kolme kertaa raskauden aikana värjää päänsä, niin siitä ei vauvalle haittaa ole.

Tänään näyttäisi olevan tulossa hieman viileämpi päivä kun eilen.

Näin paljon asiaa tällä kertaa :)

Miinnu ja Himpula 35+2

Vierailija
131/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna:

Kiitos paasauksesta :) Saa tällaisessa asiassa paasatakin :D

En ajatellut aloittaa, ja samaa mieltä siitä, miltä näyttää kun vetää röökiä vaunuja työnnellessä..

Pidän huolen et jos repsahdan joskus, menen vaikka maan alle polttaa! Ei vauvan silmien alla tarvitse poltella! Sit JOSKUS se eka terassikäynti voi olla se kovin paikka...

Muistelin vaan et heiniksistä ei alunpitäenkään kovin moni tainnu olla tupakoitsijoita?

Harmittaa kun mies polttaa, eikä ole pystynyt lopettaa VIELÄ.. Olen sille vaan sanonut et voin kuvitella miten pahalle se vauvan mielestä haisee, kun minustakin nykyään polttavat ihmiset haisee ihan hirrrveän pahalle.. :/ Toivotaan jos se innostuis lakkoon kun vauva syntyy..

Miesten "rilluttelusta" ollu kans puhetta.

Meillä sovittiin et kesäkuusta alkaen ei ota kun max 2 saunaolutta, eli sen verran et pystyy vielä ajamaan. Juhannus samalla linjalla.

Tää oli sit tällainen päihteitä "käsittelevä" aamu mulla :D

Jatketaan! Ja Marikalle vointeja!

-------------------

Taateliz ja 37+3 ?

-------------------

Vierailija
132/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen yhdessä kasassa vaikka illalla ottikin jo alavatsasta ja alaselästä. Yöllä olo oli aika heikko,mut sain vihdoinkin nukutua ihan kunnon yöunet. Yritän nyt pikkuhiljaa laittaa jotain suuhun, Ja onneks ei tarvinnu ainakaan vielä mennä sairaalaan. Meinaan sinne ensiapuun. Jos homma olis jatkunut samanlaisena,niin olisin nyt aamusta menny. Täytyy nyt vaan toivoa,et pystyn ihan normaalsiti syömäänkin tänään vielä =)

Joku oli osuvasti sanonut,että tänne tulee nykyään aamulla kirjotettua ihan tapana.Musta tuntuu samalta =). Varsinkin nyt ennenkuin vauva on syntynyt eikä oikein muutakaan tekemistä ole. Olen tyytyväinen,et on viikonloppu ja mieskin on kotona. Eikä ollu eilen kauaa reissussa.Kotiutui jo yhdeltätoista ja päästiin ihan ihmisen aikoihin nukkumaan.

Nyt hiukan siivousta ja sit lähdetään kyläilemään.

Saa oltua muuallakin kuin täällä neljän seinän sisällä =)

Marika ja toukka 37+2

Vierailija
133/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuosta tupakoinnista ollut juttua.Itse poltin,kun sain tietää odotuksesta ja oli todella kova paikka lopettaa.Kummasti miehen suurenmoisella tuella pääsin irti tupakasta ja olin siinä vaiheessa sitä mieltä,et en varmaan aloita enää koskaan. Mutta,nyt kun on ollut oma olo hankala ja stressaantunut,niin mielessä on käynyt,et varmaan retkahdan vauvan syntymän jälkeen. Mutta sen huomaa sitten. Erossa meinaan pysyä ainakin niinkauan kuin vauva on vatsassa. Ja toivottavasti en koskaan kuitenkaan aloita uudelleen.

Marika

Vierailija
134/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kirjautua mutta rituranska se täällä kirjottelee. Mun isoisä kuoli eilen, ja jotenki "tiesin" jo ennen raskautta että näin siinä tulee käymään, jommankumman vielä elossa oleva isoisä joutuu lähtemään kun uutta elämää tulee sukuun. Molemmat on olleet huonossa kunnossa. No, elämää se vain on ja hänen oli kai paras lähteä nyt. Olisi ollut ihana näyttää vauvaa hänelle, mutta tiesipähän kuitenkin, että pieni poika sieltä on tulossa. Toivotaan, että miehen isoisä jaksaa vielä heinäkuun loppupuolelle ainakin, ja toivottavasti pidemmällekin.

Hyvä kuulla, että Marika voi jo paremmin, nyt voit vielä kerätä voimia ennen synnytystä.

Mua kiinnostais myös toi vauvan laskeutuminen ja kiinnittyminen, kun tuntuu, että nyt parin päivän ajan on vihlonut toi häpyliitos oikein mehevästi. Olin tuntevinani vauvan pään alempana kuin ennen, että oliskohan se sitten laskeutunut? Milloin ne yleensä laskeutuu?

RR ja masunasu 34+6

Vierailija
135/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo tosiaan tää olotila kyllästyttämään, vaikkei nyt mitään uusia kremppoja olekkaan ilmestynyt. Mitään ei jaksa tehdä kunnolla eikä varsinkaan loppuun asti.

On jotenkin niin tyhjäntoimittaja olo.

Mä olen ja ex tupakoitsija, ennen esikoista olin polttanut yli 15 vuotta. Tosin taidan olla niitä jolle se ei aiheuta niin suurta riippuvuutta, koska en ikinä ole voinut polttaa esim. aamulla. Se loppui kuitenkin kuin seinään silloin. Oli valistukset menneet perille, ja siihenhän ne mahdolliset vieroitusoireet meni saman pahoinvoinnin piikkiin. Seuraavaks mulle on aina tullu ihan tolkuton ällötys tupakan, kahvin ja viinan hajua kohtaan. Ja se tupakka niistä sitten jää. Ei niinkään se savun haju vaan tupakoinut ihminen - voi yäk !

Mun vanhemmat polttaa, siskot polttaa, mies silloin tällöin, mutta ei edes mun nähden - no nenähän mulla on päässä ..... ja mua ällöttää se niin että. Sisko on just oikein perusruikuttaja ja aina rahat loppu, pojalle ei oo rahaa vaatteisiin, harrastuksiin jne. Kunhan mutsi saa röökiä...... anteeks vaan mut mä nään aina punasta silloin ja sama laulu oli muuten silloin kun ite olin kersa. Muistan aina sen ei meillä oo rahaa, jos johonkin harrastukseen pyysin - no tupakkaan oli silloinkin. Ja jotenkin yhdistän kyllä tätä itsekkyyttä enemmin nuoriin äiteihin, jota mun oma äitikin oli ..... ja totta flikat - ällöttävän näköistä kun rattaita/vaunuja työntelevä äiti polttelee ...... ! Joten jos se pysyisi siinä terassitupakassa oluen kera joskus .... niin ei kai siinä mitään. Mulla pysyi kuuden polttamattoman vuoden jälkeen..... Tässä asiassa mä olen varsinainen moralisti ;-) heh heh, ja oikeesti sitä huomaa kuinka tupakoitsijat on kiinni kaikenlaisissa säälittävissä ja ärsyttävissä rituaaleissa .... ja kun siitä ei ole mitään iloa loppujenlopuksi. Kuvitelmaa sekin että jotenkin rauhottais jos hermostuttaa ..... no jos ei polttais, ei edes yhtä helposti hermostuis !! No nyt riittää tälle aamulle tämä moralisointi !!

Palsta on yhtäkkiä jätti aktiivinen !! Kiva, tietokoneella tulee notkuttua kovasti - harkitsin jopa, että otan tän sairaalaan mukaan ..... ;-) Viimeeks mulla kävi aika niiiiiin pitkäks, siellä ei todella ollut mitään tekemistä kun ei mieskään voinut olla siellä koko ajan. Ja ite olin pirteä kuin peipponen ja vauva uninen.

38 viikkoa taitaa ekoilla puheta ihan lähipäivinä ja ens viikon mittaan sitten useammalla jo - uskomatonta miten aika sitten kuitenkin. Ja silti tuntuu että synnytykseen on vielä aikaa..... Hauskaa päivän jatkoa ladyt - tää taitaa lähteä hetkeks kaupungille kun vielä yksin pääsee :-)

Mirella rv 37+3

Vierailija
136/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas uneton yö. Mentii kahden maissa nukkumaan ja sitte jäinki kuuntelee miehen kuorsausta ja väistelee sen käsiä ku nukkuu nii levottomasti.. Aamulla sitte nukuttiiki toisinpäin.

Itse en polta, meillä kaikki muut polttaa paitsi siskoni. Miehen puolelta aika harva polttaa..

Vihlonnasta: Mulla oli noita vihlomisia jo rv 31-32 poitsukin oli silloin vielä rt:ssä ja maha näytti silloin laskeutuvan, samoin tuntu että se painoin kovasti rakkoa vain lisää ja olinkin erittäin kipee lantiosta. Nytkun ollaa perätilassa nii ei paina pahasti rakkoa tai en ole enää nii kipeäkään.. Että ei se ainakaa sinne kiinnittyny vaikka se laskeutui alemmas...

Stressaa että se nyt on kääntyny väärinpäin.. :/ Luulis että sillä ei olis enää tilaa sielä pyöriä mutta näköjään on. Olis kiva tietää minkä kokonen se sitten on ku mahtuu vielä pyörimää :D

Cheryll ja junttura 33+1

Vierailija
137/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin pitkästä aikaa, kaikki edelleen ok. Vika neuvola-lääkäri juhannuksen jälkeisellä viikolla ja siitä enään noin 2vkoa laskettuun aikaan, joten saa nähä, et jääkö se ylipäätään vikaks käynniks terkkarilla. Vauva on onneks edelleen rt:ssa ja kasvaa hyvin, sf-mitta oli 32cm, terkkari kehui miten kauniisti mennään käyrällä:) Painoa tullut lähtöpainosta nyt n.10kg, toivottavasti ei enää kauheesti tuu, vaik en otakaan siitä kauheesti ressiä.

Kohtapuoliin alkaa kyllästyttää tää olotila, kun ei oikeen mitää voi tehä ettei ala hengästyttään tms. Yöt on aika katkonaisia, kädet puutuu ja asentoa on vaihdettava yhtenään sekä juostava vessassa ainaki 2kertaa yössä..

Vauvan tavarat alkaa olla paikoillaan, sitteriä en oo vielä hakenu ku ostin Huuto.netistä kivan!:) Mut sänky on pedattu ja vaatteet pesty, et nyt sais vauva jo tullakki:) Ainiin, imetysliivit on itelle vielä ostamatta, näköjään lykkään niiden hankintaa viimeseen asti;) ja Lanolin-voidetta joku täälläki suositteli, sitä ajattelin kans hakea apteekista.

Nyt on eka äitiyslomaviikko takana, vielä riittää tekemistä, parina päivänä oon nyt leiponu pakastimeen sämpylöitä ja makeita juttuja, kuten mokkapaloja ja persikkapiirakka on nyt uunissa:) toivottavasti en ite syö niitä, ku ne on tarkotettu vierasvaraks:) ei varmaan synnäriltä kotiuduttua juuri ehdi leipomaan, joten täytyy nyt tehä niin paljon ku pakastimeen mahtuu.

Ihmettelin tossa yks päivä, ku ei oo tullu kutsua synnytysvalmennukseen, vaikka terkkari sano jo kuukausia sitte kutsun tulevan postissa. No alkaa viikkoja olla kasassa niin paljon, ettei kohta enää ehdikään (nyt siis tasan 36). Tietäisköhän joku mikä käytäntö täällä Kanta-Hämeessä on, oiskohan se pitäny ite soittaa ja varata?

Tässäpä tällä erää, aika paljon tuli omaa napaa kirjoitettua... Kaikille jaksamista erinäisten vaivojen kanssa, koitetaan jaksaa vielä muutama viikko! Tosi kiva ollu lueskella pinoa, joka varsinki tällä viikolla ollu tosi aktiivinen:)

--satu ja pikkunen rv 36

138/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun on ollut lämmin ja painostava päivä, hiki lentää! Tosin tuntuu, että olen hikoillut normaalia enemmän muutenkin parina viime päivänä, naama ja hiukset märkänä koko ajan. Esikoisen imetysaika oli samanlaista hikoilua, en kyllä muista, että silloin olisin loppuraskaudesta näin hikoillut :o

Tupakoinnista ollut puhetta: minä poltin myös ennen raskaaksi tuloa. En pystynyt lopettamaan kuin seinään ja olen muutaman yksittäisen tupakan polttanut erittäin huonolla omalla tunnolla nyt raskaana ollessanikin. En mitenkään säännöllisesti siis. Samoin oli esikoista odottaessa vaikka silloin vannoinkin, että jos vielä raskaaksi tulen, loppuu tupakointikin. Ja samaa mieltä olen siitä kuinka hirveän näköistä on kun polttaa eism. vaunuja työnnellen tai ylipäätään lasten seurassa. Leikkipuistossa yksi lapsen isä vetää röökiä ihan huoletta lasten leikkiessä vieressä, kaiken lisäksi usein stumppasi röökin maahna kunnes siitä hälle huomautin.

Mutta, saatte "kivittää" mut tämän tunnustukseni ansioista...

Pahoinvointi tosiaan on saapunut jälleen sitten alkuraskauden, eilen aamupäivällä oksennus lensi taas ihan kaaressa... Tänään ollut vaan ajoittain etovaa ja heikkoa oloa. Toisinaan tulee mullakin olo, että saisi jo tämä raskaana oleminne riittää, vaikkei juurikaan muita vaivoja, supistuksia tai kolotuksia ole. Mutta sen verran on olo tässä viikon aikana muuttunut, että vielä viikko sitten olisin kuvaillut vointiani loistavaksi, mutta en enää. Toivottavasti Marikan pahoinvointi on jo helpottanut! Ja satun viestistä tulikin mieleen, että täytyisi alkaa tehdä pakastimeen ruokia valmiiksi, ettei sitten tarvitse niin hätäillä esikoisen ruokailujen kanssa.

Jaksuja kaikille, lähden sohvalle lepäilemään kera turvonneiden sormieni ja varpaideni :)

Nyt vihdoin on eka koneellinen vauvan vaatteita pesussa, sainhan mä jotain aikaiseksi sen suhteen :)

Ansqu ja poju rv 35+1 ja tyttö 06/06

Vierailija
139/158 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken. vettä tuli ikkunoista ja ovista melkee. tai ikkunasta tulikin mut onneks tajusin mennä tarkistaa ni oli vähä tullu mut ei mitää vahinkoa onneks. ukkonenki on mut se meni tästä vähän ohi.

tsemppiä ex-tupakoijille et pystyisitte olee raittiina ja mä kyllä yhdyn ansqun ym. mielipiteeseen et vaunuja työntävät ja lasten kanssa olevat vanhemmat on TODELLA ällöjä. ja itsekkäitä.

onneks marika oli tokeentunu vatsataudista.

sulatin ja pesin itekin tänää pakastimen mut en mä varmaa mitäää jaksa leipoo. tuokoo vieraat ite jotai jos haluavat meille syömään tulla, mä oon just synnyttäny enkä rupee ketää kestitsee. lähimmille ystäville mä varmaa tarjoan kuohista ja jos jaksan voin leipoo täytekakun..

kaupassa ku oltiin tänää nii ihmiset katto ku jouduin taas muutamaa otteeseen nojailee hyllyy ja kumartuu ku supisteli ja samal tuntu ku joku ois tunkenu puukon alapäähän. vähä autto ku levitti jalkoja, mut se vaa näytti nii tyhmältä. toivottavasti nää ees tekee jotai tulosta et vauva syntyis ajallaa.

mä myös sain äsken laitettua vauvan sängyn kuntoon. eilen saatiin myös makkari kuntoon. verhot paikalleen, sänky käännettyä ja pimentävä verho ikkunaan. nyt vaavan sänky mahtuu hyvin sinne ja mun sängyn viereen jotta häntä olis helppo siirrellä yöllä.

mä kyllä tykkään lämpimästä ku vaa muistaa juoda ja laittaa päähänsä jotai muute tulee pahaolo. haluaisin et tulis helle ja aurinko paistais et sais grillattuu itteensä.

sade alkoi taas kovana. pitänee mennä partsille nauttii raikkaasta ilmasta.

tsemiä pahaanoloon, unettomuuteen ja muihin vaivoihin.

is ja papunen 35+3

Vierailija
140/158 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin aika tulla palstalle. No, en vaan saa enää unta, kuuma.

Me tultiin isosmurffi eilen katajanokalta espooseen sen kaatosateen läpi, ei ollut näkyvyyttä yhtään, länsiväylällä 10-20cm vettä. Tuli sitten autosta hyvä laiva... Ajettiin ylös tapiolan rampista ja siirryttiin pikkuteille. Isoja kun ei uskaltanut ajaa 60 lujempaa, osa autoista pysähtynyt odottaan sateen loppua ja toiset kaahaili ohi 80 nopeudella. Tarvontiellä ja kehä II:lla sitten näkyvyys parani hitusen. Upea sade :)

Lähettiin eilen extempore viking expresillä tallinaan. Tai mies ja poika meni tallinaan ja me tytön kanssa jäätiin laivalle kuluttaan aikaa. Ei ollut hyttiä, niin lopulta oli PAKKO mennä lepäileen pitkälle penkille selän lepuuttamiseksi ja närästyksen/huonon olon laukaisemiseksi. Mies osti jouluun asti kotijuomaa itselleen. Ja minä kun pyysin yhtä skumppa ploa, niin osti niitäkin kuusi... No onhan tässä kohta syytä juhlia, mutta tiedän että isoäidiltäni jäi 92 vuotis synttäreiltäkin tuota kuohuvaa 3 plo... Olisi ostanut edes limsa tölkkejä, kun ei tässä ainakaan 9 kk aikana pääse noista osingolle. (Olen imettänyt molempia lapsia tuon ajan.)

Tupakoinnista: lopetin kymmenen vuotta sitten, kun mieheni ei polttanut ja tuki polttamisen lopettamista. Pari kertaa olen sen jälkeen langennut muutamaksi kuukaudeksi tai terassilla ollessa. Mulla tulee vaan kurkku helposti kipeäksi ja tulee sitten aina lopetettua uudestaan, mikä on hyvä. Paha oli kun mies sitten alkoi polttaa itse, illanvietto tupakoista siirtyi 0-4 päivässä polttajaksi. Tosin menee aina "piiloon", ettei lapset näe... mutta tietää ja haistaahan nuo 6 ja8 vuotiaat. Siskoni on lähes ketjussa polttaja ja ärsyttää, jos ollaan esim laskettelemassa yhdessä, että pitää lasten ja sinisten rinteiden alla se tupakka ottaa esille. Töissään kun pystyy olemaan kymmeniä tuntejakin ilman.

Mulla on kyllä nuo voimakkaat supistukset loppunut, ei ole enää täytynyt olla kaksin kerroin kaupassa. Pientä kolotusta ja supistelua vaan. Tyttökin piirsi laivalla äidin kuvan eilen - suupielet alaspäin.... (se oli ennen kun päätin oikaista itseni penkille). On alkanut tuntuu hyvin todennäköiseltä, että tässähän sitä mennään nyt sinne viikolle 42 asti, kun vielä ennen rv 30 ihmetteli kestääkö vauva masussa edes viikolle 33. Muilla samoja tuntemuksia?

Mullekin on tullut mieleen kysyä saako miehen läppäriä lainaksi sairaalaan. Mutta olen kyllä miettinyt sitä polikliinisen synnytyksen mahdollisuuttakin, jos kaikki menee siinä vaiheessa hyvin...

Marika, kiva kun voit peremmin:) Ei sitten tullut susta ensimmäistä pino mammaa... kukakakohan lienee?

Saisikohan sitä vielä otettua aamu-unet...

t:Tai rv 36+3